Logga in

Visa fullständig version : Deffar men går inte ner i vikt..?

sleepwalker
2011-05-02, 08:28
Hejsan allihop, första inlägget WiHOOO!!! :)

Nu till saken! Har under ett par år snart gymmat endel från och till blandat med olika konditionsidrotter, skidåkning, cykling, löpning osv. Nu till våren så var det självklart dags för min andra, eller första riktiga deff var det tänkt. Vasaloppet var klart och jag hade börjat dra igång med gymmandet med, dock med sämre resultat än innan pga en allt större dos konditionsträning antar jag.

Startvikten var 90kg + - 1 kg för morgon eller kväll, och magrutorna hade precis lite för lite fett för att synas annat än som små bulor i en annars rätt mjuk yta :p Jag åkte bort till Maxi och handlade på mig, kyckling, torsk, fullkornspasta, potatis, lite chilikryddor. I kosttillskottsväg blev det rage nitro, fury nitro för ork och återhämtning, samt mivitotal och CLA + koffein.

Skriver upp bakgrunden här för att vara så tydlig som möjligt i hur jag levt de senaste veckorna. Har haft en ätardag i veckan cirka, med ett överskott den dagen, endel chips å godis, men oftast bara lite mer kcal än vanligtvis för att jag läste att det var bra någon stans, annars har det varit underskott eller balans var dag. Problemet är att efter 3 veckor på diet så händer det inget märkbart på vågen, trots att jag på kroppen ser väldiga skillnader, både fett och muskelmässigt. Självklart är jag glad ändå för det är ju utseendet i mitt fall som spelar störst roll men det irriterar mig ändock att vikten inte går nedåt som jag tycker att den borde. Vad kan detta bero på?

Jag ligger på cirka 500kcal underskott om dagen men vägde i morse in mig på 89.8 vilket inte borde vara möjligt isf. Jag förstår att det motsäger sig själv så kommentarer som, går du inte ner i vikt äter du för mycket vill jag helst slippa även om det kanske ser ut som att det är fallet. Hoppas på att det är någon som kanske har någon liknande erfarenhet och kan förklara varför vikten inte hänger på när allt annat stämmer :S

PS, varför vikten ändå är viktig för mig är för att jag hade planerat att väga 85 när det var dags för Vätternrundan och spara några tramp :).

rooz
2011-05-02, 08:43
Jaha. Du äter för mycket?

sleepwalker
2011-05-02, 08:48
Jaha. Du äter för mycket?

Nej jag är helt säker på att jag ligger på underskott.

lurk
2011-05-02, 08:50

Vad för sorts svar vill du ha?

sleepwalker
2011-05-02, 08:54
Vad för sorts svar vill du ha?

Som jag skrev så hoppas jag på att det finns någon annan med liknande erfarenhet eller kunskap om detta som kan dela med sig av det. Trodde det framgick av det jag skrev?

Librish
2011-05-02, 08:55

Hur kan du vara säker på det?

marolss
2011-05-02, 09:00
Kan vara missräkning, kanske förbrukar mindre kalorier än dina kalkyler? Alternativt får i dig mer än du tror.... (vet du inte ville ha det svaret).

bara två tankar dock, jag är ej så djupt insatt.

Själv är jag intresserad om ngn kan utveckla hur det kommer sig att killen kan SE tydliga skillnader i sin deff trots att vikten står still, vad kan en förklaring till detta vara?

Fredron
2011-05-02, 09:01
Du behöver ingen ätardag till att börja med.
Sen eftersom du inte går ner i vikt i dagsläget så får du justera lite och äta lite mindre. På samma sätt som om du tappat för fort hade börjat äta lite mer. Att deffa och försöka hitta exakt rätt antal kalorier är omöjligt och förändras hela tiden, så du får uppskatta och justera efter vad vågen/spegeln visar.

Fredron
2011-05-02, 09:04
Kan vara missräkning, kanske förbrukar mindre kalorier än dina kalkyler? Alternativt får i dig mer än du tror.... (vet du inte ville ha det svaret).

bara två tankar dock, jag är ej så djupt insatt.

Själv är jag intresserad om ngn kan utveckla hur det kommer sig att killen kan SE tydliga skillnader i sin deff trots att vikten står still, vad kan en förklaring till detta vara?

Att se tydliga skillnader är ofta nästan omöjligt då man inte minns hur man såg ut för en vecka sedan ut bara hur man såg ut igår framför spegeln. Man blir ju inte biff över en natt som sagt.
Att stå "still i vikt" och bygga muskler och tappa fett samtidigt. Det är möjligt i viss mån för nybörjare. Du kan ju aldrig styra helt vad som sker, ibland äter du för lite, ibland äter du för mycket, samtidigt som du tränar hårt så torde det ge resultat.

sleepwalker
2011-05-02, 09:12
Hur kan du vara säker på det?

100% är jag självklart inte, men 99% åtminstone. Jag har fått energibehovet uträknat åt mig av en PT, vi kom fram till 2050 nåt med min vikt en vanlig dag utan träning. Utgår från att det ligger hyfsat rätt. När jag räknar på vad jag sen ska äta adderar jag min fysiska aktivitets förbränning till mina redan 2000. Tex, 1 timmes löpning, kollar upp förbrukningen för det (är ju iofs ungefärligt) låt säga cirka 700kcal. desamma för styrketräning osv. Hamnar runt 3500 varje dag. Äter 2ägg+ fullkornsbröd med två skedar keso på frukost, 1 kycklingfilé + 2dl fullkornspasta på lunch och 200g torskfile med 2dl pasta på kväll. Inga såser, ingen mjölk inget extra. Detta uppskattar jag till mindre än 3500kcal. Har jag kört riktigt hårt med 2 timmars cykel + gym någon dag så slinker det ned 1 näve mandlar på kväll.

Du behöver ingen ätardag till att börja med.
Sen eftersom du inte går ner i vikt i dagsläget så får du justera lite och äta lite mindre. På samma sätt som om du tappat för fort hade börjat äta lite mer. Att deffa och försöka hitta exakt rätt antal kalorier är omöjligt och förändras hela tiden, så du får uppskatta och justera efter vad vågen/spegeln visar.

Jag känner att jag inte kan äta så mycket mindre om något alls utan att må dåligt. Känner redan som det är nu av en viss trötthet pga lite energi, visade sig speciellt som mindre stryka på gymmet i början.

Jag läste om det där med ätardag och vad jag kunde förstå där så fanns det vissa positiva fördelar med detta. Sen är det skönt psykiskt att få bli redigt mätt iaf en dag i veckan :)

lurk
2011-05-02, 09:16
Som jag skrev så hoppas jag på att det finns någon annan med liknande erfarenhet eller kunskap om detta som kan dela med sig av det. Trodde det framgick av det jag skrev?
Av vad jag vet ärvdet absolut troligaste att du överskattar kaloriintaget och/eller energiförbrukningen.

sleepwalker
2011-05-02, 09:16
Att se tydliga skillnader är ofta nästan omöjligt då man inte minns hur man såg ut för en vecka sedan ut bara hur man såg ut igår framför spegeln. Man blir ju inte biff över en natt som sagt.
Att stå "still i vikt" och bygga muskler och tappa fett samtidigt. Det är möjligt i viss mån för nybörjare. Du kan ju aldrig styra helt vad som sker, ibland äter du för lite, ibland äter du för mycket, samtidigt som du tränar hårt så torde det ge resultat.

Jag har börjat fundera över detta, se om du förstår min tanke.

Innan jag satte igång med deffen nu så var jag rätt dålig på att gymma, hade kört mycket kondition och uthållighetsträning.

När jag sätter igång med gymmet så aktiverar jag musklerna på ett helt annat sätt än innan. Det är även kreatin i ragen jag tar, vilket kanske har lett till att musklerna har svällt, lagrat vatten eller liknande. Kan vara en förklaring på vikten som står still. Man brukar ju vanligen gå upp typ 2-3kg bara på att börja gymma efter en period när man slöat.

Så 2-3kg plus pga av gymmet och kanske 2 minus pga av minskad fettmassa. Skulle det vara möjligt?

sleepwalker
2011-05-02, 09:18
Av vad jag vet ärvdet absolut troligaste att du överskattar kaloriintaget och/eller energiförbrukningen.

Jag inser att du finner det troligast. Har även själv tänkt över det alternativet men du kan ovanför nu se vad jag äter. Själv får jag det inte till överskott hur jäkla mycket jag än överskattar det ena eller underskattar det andra.

Jag tränar ett gympass + ett konditionspass/1timmes promenad varje dag utom en i veckan som bara är promenad.

mini
2011-05-02, 09:34
3500 är rätt mycket. En näve mandlar kan vara rätt mycket det också. Det är små marginaler. Prova att sänka energiintaget, eller vänta och se om det är kreatinet som lagrat in vätska och om du går ner kommande tre veckor.

rooz
2011-05-02, 09:35
Pröva att väga din mat. Får du svart på vitt hur mycket du stoppar i dig, går du fortfarande i ned i vikt så är det något du missar att berätta.

Pretorian
2011-05-02, 09:44

Det verkar vara många här på forumet (inklusive mig själv) som tycker att man borde gå ner i vikt för man tränar hårt och mycket och äter "lite". För min del handlar det om att jag måste minska matintaget. Tråkigt men sant när jag, som sagt, tycker att jag ligger ganska lågt på kalorierna.

Det kan väl vara värt ett försök att minska för dig också, se om det fungerar?

sleepwalker
2011-05-02, 09:49
Pröva att väga din mat. Får du svart på vitt hur mycket du stoppar i dig, går du fortfarande i ned i vikt så är det något du missar att berätta.

En matvåg ligger i toppen på min önskelista, men jag tycker ändå med säkerhet att jag kan säga att jag legat på underskott, tror nog jag är nära lösningen med det där med kreatinet i musklerna och att riktigt dra igång med gymmet har lett till några kilo+. Uppdaterar om det händer nåt.

sleepwalker
2011-05-02, 09:50
Det verkar vara många här på forumet (inklusive mig själv) som tycker att man borde gå ner i vikt för man tränar hårt och mycket och äter "lite". För min del handlar det om att jag måste minska matintaget. Tråkigt men sant när jag, som sagt, tycker att jag ligger ganska lågt på kalorierna.

Det kan väl vara värt ett försök att minska för dig också, se om det fungerar?

Jag ger det två veckor till, börjar jag inte åka ner då så minskar jag ned ytterligare i så fall.

Pretorian
2011-05-02, 09:51
Jag kan ha fel (sånt har hänt) men man går väl knappast upp i vikt av gym? Styrketräning förbrukar väl kalorier, även om det är i små mängder?

sleepwalker
2011-05-02, 09:53
Jag kan ha fel (sånt har hänt) men man går väl knappast upp i vikt av gym? Styrketräning förbrukar väl kalorier, även om det är i små mängder?

Ah självklart förbrukar gym kcal, inte så lite heller tror jag mig veta men jag vet också att om du börjar träna hårt på gymmet efter en längre period utan gym så brukar vikten hoppa nåt/några kg bara på att man "aktiverar" musklerna, Iaf så är det så för mig. Det tänkte jag inte in i ekvationen till en början.

StraightEdge
2011-05-02, 10:35
Eftersom du är i början av din diet så borde du inte ha några problem alls och eftersom du själv säger att du inte har en matvåg så är det inte så svårt att räkna ut var felet ligger. Skaffa en våg så fort som möjlig så ska du se att det löser sig. Det är först när du ligger så långt inne i dieten då du räknar allting rätt och fortfarande inte går ner som det börjar bli drygt... men då gäller att äta ännu mindre. Man får justera hela tiden.

sandberg93
2011-05-02, 10:58
går du inte ner i vikt äter du för mycket, men man går inte ner i vikt i en jämn takt. ena veckan står vikten stilla, andra veckan skalar du av 3 kg.

Shpendi
2011-05-02, 11:16
1. beräkning BEE är en väldigt teoretiskt och är inte nödvändigtvis korrekt, du kan alltså ligga i neutralt läge då du tror att du är i underskott. Räkna isåfall ditt nuvarande energiintag som "neutral" och dra av 500 på det.

2. Det tar lite tid ibland, för mig t.ex kan det stå helt stilla i 2 veckor, och sedan under tredje veckan går man ner 4-5kg.

3. Mät dig? det kanske är så att du tappat fett, men har mer vätska just den gången(gångerna) du vägt dig.

<Mike>
2011-05-02, 11:18
Ät mindre så går du ner snabbare i vikt. Jag överskattade också mängden mat jag kunde äta när jag började deffa. Man kommer in i det efter ett tag.

mikaelj
2011-05-02, 11:19
Har du ökat något i muskelmassa?

sleepwalker
2011-05-02, 12:18
går du inte ner i vikt äter du för mycket, men man går inte ner i vikt i en jämn takt. ena veckan står vikten stilla, andra veckan skalar du av 3 kg.

Kanske är det så då att jag har råkat väga mig precis vid fel tillfällen. Har försökt vara konsekvent med att bara väga på morgonen innan frukost men även då hoppas ju vikten nåt kilo hit eller dit. Ska som sagt ge det två veckor till och se ifall det lossnar.

1. beräkning BEE är en väldigt teoretiskt och är inte nödvändigtvis korrekt, du kan alltså ligga i neutralt läge då du tror att du är i underskott. Räkna isåfall ditt nuvarande energiintag som "neutral" och dra av 500 på det.

2. Det tar lite tid ibland, för mig t.ex kan det stå helt stilla i 2 veckor, och sedan under tredje veckan går man ner 4-5kg.

3. Mät dig? det kanske är så att du tappat fett, men har mer vätska just den gången(gångerna) du vägt dig.

Nej någon exakt mätning av energibehov är inte gjort, kan väl inte ens få en exakt hur man än gör, men jag har ett energiingat på runt 2k -2.5k om dagen och att gå plus då med minst en träning om dagen borde vara omöjligt. Tror det lutar att tappat fett men vätska bundna till aktiverade muskler !

Ät mindre så går du ner snabbare i vikt. Jag överskattade också mängden mat jag kunde äta när jag började deffa. Man kommer in i det efter ett tag.

Eftersom jag vill behålla de muskler jag ändå har så vill jag inte lägga mig för lågt. Men som sagt, händer inget om två veckor då är det jag som sänker!

Har du ökat något i muskelmassa?

Konstigt nog så ser det ut så. I alla fall runt biceps som jag lagt lite extra krut på men det kan ju å andra sidan bara vara svullna muskler.

Pineapple
2011-05-02, 13:52
Jag ligger på cirka 500kcal underskott om dagen.

Har haft en ätardag i veckan cirka, med ett överskott den dagen, endel chips å godis, men oftast bara lite mer kcal än vanligtvis för att jag läste att det var bra någon stans, annars har det varit underskott eller balans var dag
Det är väldigt lätt att sabba ett underskott med din metod; dagar med balans samt en ätardag i samband med att du bara uppskattar ditt kaloriintag.

Vet inte vad du har läst angående "ätardagen" eller vad du är ute efter, men det tillför inget positivt i själva viktnedgången... kan dock vara bra för psyket att unna sig något om man nu har det behovet.

sleepwalker
2011-05-02, 15:55
Det är väldigt lätt att sabba ett underskott med din metod; dagar med balans samt en ätardag i samband med att du bara uppskattar ditt kaloriintag.

Vet inte vad du har läst angående "ätardagen" eller vad du är ute efter, men det tillför inget positivt i själva viktnedgången... kan dock vara bra för psyket att unna sig något om man nu har det behovet.

Det jag läste om ätardag var väl något i den vanliga stilen med att när man deffar sätter man kroppen i ett svälttillstånd och för att motverka detta så kan man ha en dag (hur ofta beror på % kroppsfett) för att "lura" kroppen att man inte svälter sig. Hurvida det funkar eller inte har jag inga bevis för men som du också så är det psykiskt skönt att kunna äta sig mätt en dag. Jag vill tillägga att det inte handlar om att jag trycker hela dagen så mycket chips, godis, läsk mat etc jag kommer över, utan kanske att jag en måltid tar två portioner samt äter några lösgodisar och ett glas dricka på kväll.

Min uppskattning är gjord såhär ungefär: Tre mål mat om dagen.

Frukost: 2ägg och ett fullkornsbröd med två skedar keso.

Lunch: En kycklingfilé + 2dl fullkornspasta

Middag: Samma som lunch fast fisk istället för Kyckling och ibland potatis eller ris, men samma motsvarande kcal mängd.

Om jag har kört två pass, dvs både gym+ kondition så kan även en näve nötter eller lite keso åka ner på kvällen. Förövrigt försöker jag även var dag vara ute och gå mellan 0.5 till 1 timmar.

Jag väger 90kg och mina träningspass är alltid hårda så jag ser det som omöjligt att med den dieten inte ligga på underskott.

Skulle det inte kunna vara så att musklerna har lagt på sig lite massa i form av vatten eller liknande pga av ökad träningsdos på gymmet samt att jag faktiskt förlorat fettvikt vilket isf skulle resultera i ett stillastående på vågen?

sleepwalker
2011-05-03, 16:08

Mycket riktigt, idag tog vågen ett litet hopp nedåt iaf, vilket ungefär matchar min 0.5 kg i veckan tänkta viktminskning. Dock ser jag att jag på eftermiddagen efter diverse intag av POW-produkter + mat etc inte kan väga mig med nåt bra resultat senare på dagen, jag varierar upp mot tre kilon över dagen.

StillAsleep
2011-05-03, 18:44
Skulle det inte kunna vara så att musklerna har lagt på sig lite massa i form av vatten eller liknande pga av ökad träningsdos på gymmet samt att jag faktiskt förlorat fettvikt vilket isf skulle resultera i ett stillastående på vågen?Absolut, särskilt i och med kreatinet. Hände precis samma sak för mig i början av årets deff. Vikten stod stilla i flera veckor, men varje veckas fettmätning visade på en nedgång. (kaliper)
Synd att det inte kan vara så alla veckor! :D

thebandit
2011-05-03, 21:06
Här är problemet.

Tex, 1 timmes löpning, kollar upp förbrukningen för det (är ju iofs ungefärligt) låt säga cirka 700kcal. desamma för styrketräning osv.

Du överskattar energiförbrukningen.

monk
2011-05-03, 21:13
Hejsan allihop, första inlägget WiHOOO!!! :)

Nu till saken! Har under ett par år snart gymmat endel från och till blandat med olika konditionsidrotter, skidåkning, cykling, löpning osv. Nu till våren så var det självklart dags för min andra, eller första riktiga deff var det tänkt. Vasaloppet var klart och jag hade börjat dra igång med gymmandet med, dock med sämre resultat än innan pga en allt större dos konditionsträning antar jag.

Startvikten var 90kg + - 1 kg för morgon eller kväll, och magrutorna hade precis lite för lite fett för att synas annat än som små bulor i en annars rätt mjuk yta :p Jag åkte bort till Maxi och handlade på mig, kyckling, torsk, fullkornspasta, potatis, lite chilikryddor. I kosttillskottsväg blev det rage nitro, fury nitro för ork och återhämtning, samt mivitotal och CLA + koffein.

Skriver upp bakgrunden här för att vara så tydlig som möjligt i hur jag levt de senaste veckorna. Har haft en ätardag i veckan cirka, med ett överskott den dagen, endel chips å godis, men oftast bara lite mer kcal än vanligtvis för att jag läste att det var bra någon stans, annars har det varit underskott eller balans var dag. Problemet är att efter 3 veckor på diet så händer det inget märkbart på vågen, trots att jag på kroppen ser väldiga skillnader, både fett och muskelmässigt. Självklart är jag glad ändå för det är ju utseendet i mitt fall som spelar störst roll men det irriterar mig ändock att vikten inte går nedåt som jag tycker att den borde. Vad kan detta bero på?

Jag ligger på cirka 500kcal underskott om dagen men vägde i morse in mig på 89.8 vilket inte borde vara möjligt isf. Jag förstår att det motsäger sig själv så kommentarer som, går du inte ner i vikt äter du för mycket vill jag helst slippa även om det kanske ser ut som att det är fallet. Hoppas på att det är någon som kanske har någon liknande erfarenhet och kan förklara varför vikten inte hänger på när allt annat stämmer :S

PS, varför vikten ändå är viktig för mig är för att jag hade planerat att väga 85 när det var dags för Vätternrundan och spara några tramp :).

fullkorns pasta har nästan lika mycket kolhydrater som vanlig pasta

WHITEFOLKS
2011-05-03, 21:16
Här är problemet.

Nja, för att inte göra av med 700kcal på en timme med 90kg kroppsvikt så ska man springa bra långsamt.

Big Sleazy
2011-05-03, 21:49
Vad vill TS ha för svar? Går man ner mindre än önskvärt så äter man antingen för mycket eller gör av med för lite.

petah
2011-05-03, 21:57
Du räknar fel just nu.

Räkna ut exakt vad du äter nu, använd våg.

Dra bort 500kcal, kör på det istället, varje dag.

Går du ner nu? Inte?

Dra bort 500 till.

sleepwalker
2011-05-04, 09:09
Här är problemet.

Då ska vi se, NEJ!, finns inget som säger att 700kcal på en timmes löpning inte skulle kunna va en bra uppskattning. Det var dessutom bara det, en uppskattning. Men tack för ditt så givande svar.

fullkorns pasta har nästan lika mycket kolhydrater som vanlig pasta

A jag vet det men jag äter det inte för att vara snålare med kalorierna utan för de andra fördelar jag tycker mig känna av fullkorn. :)

Nja, för att inte göra av med 700kcal på en timme med 90kg kroppsvikt så ska man springa bra långsamt.

Tar med dig bara för att jag inte gillar folk som spyr ur sig massa skit, skönt att du sätter honom på plats :)

Vad vill TS ha för svar? Går man ner mindre än önskvärt så äter man antingen för mycket eller gör av med för lite.

Eftersom jag precis som nämn tidigare har stått ganska still i vikt men ändå i fett förlorat, uppskattningsvis runt 1-2kg så har jag precis kommit fram till att jag inte alls ätit för mycket, utan snarare precis lagom. Vikten har hållits stillastående pga. kreatinet bland annat.
Du räknar fel just nu.

Räkna ut exakt vad du äter nu, använd våg.

Dra bort 500kcal, kör på det istället, varje dag.

Går du ner nu? Inte?

Dra bort 500 till.

Räknade alla mina kcal igår, exakt enligt tabell och vikt. Landade på 2200, Utöver det tränade jag 1.5 timmar gym och var ute och gick 40 minuter. Det funkar bra nu..

Pieps
2011-05-04, 09:13

Då ska vi se, NEJ!, finns inget som säger att 700kcal på en timmes löpning inte skulle kunna va en bra uppskattning. Det var dessutom bara det, en uppskattning. Men tack för ditt så givande svar.

Det kan inte vara så att thebandit tänker på "desamma för styrketräning osv."?

daloatf
2011-05-04, 09:14
Du kan ju testa att lägga upp dina aktiviteter på caloriesperhour.com om du är osäker på hur du ska räkna dina toa besök så har jag använd mig av "Sitting - light work".

Tycker caloriesperhour ger en väldigt bra uppfattning av hur mycket du gör av med.

Pansartax
2011-05-04, 09:16
Med 100% säkerhet så missar du något, eller också måste du äta ännu mindre; det finns inget "kanske eventuellt äter på kaloriminus" antingen gör man det eller inte.

Sen hamnar man naturligt i platåer i sin deff, och då måste man skära ner ännu mera, äter du 25 g ris till lunch? Gå ner till 20, eller 15 och så vidare. Sen skalar du bara ner allt successivt, protein är viktigast så det skär man ner på minst, måste jag välja att plocka bort 200 kcal ifrån kyckling eller ris väljer jag ju ris.

sleepwalker
2011-05-04, 09:33
Det kan inte vara så att thebandit tänker på "desamma för styrketräning osv."?

mm men med det samma menar jag att jag på samma sätt uppskattar det, fast för styrketräning. Det var alltså en förklaring för att jag gjorde ett uppskattande, och hur skulle det annars gå till. Finns det något sätt att 100% säkerställa exakt hur mycket kcal en pass bränt, nja tror inte det va,

Till alla andra som skriver att jag äter för mycket så kanske ni ska läsa de senaste inläggen jag skrivit. Jag har ätit exakt lika mycket de senaste veckan som de innan och nu börjar vikten rasa, alltså det var som jag trodde pga kreatin och aktivering av muskler som hade bundit den extra vikten. Nu går det bra och nedåt!

Jag har fått svar på min fråga!

Pretorian
2011-05-04, 09:51
Jag har fått svar på min fråga!

Äntligen!:thumbup:

Pieps
2011-05-04, 10:06
mm men med det samma menar jag att jag på samma sätt uppskattar det, fast för styrketräning. Det var alltså en förklaring för att jag gjorde ett uppskattande, och hur skulle det annars gå till. Finns det något sätt att 100% säkerställa exakt hur mycket kcal en pass bränt, nja tror inte det va,

Tänkte mer på att det kan tolkas som om du uppskattade desamma för styrketräningen, dvs 700 kcal. Då hade hade det varit ett problem. :)

Bra att det verkar lösa sig, lycka till med den fortsatta viktminskningen.