handdator

Visa fullständig version : Päron kropp

jisk
2011-04-30, 15:27
Hej, Undrar om andra har det som jag. Väldigt lätt att lägga på sig fett, allt fett lägger sig på underkroppen, armarna e slanka vad man än gör. Läste nånstans att de e tydligen svårare för päronkroppar o bygga massa.

Dilemmat med detta är när man bulkar är att all fett lägger sig runt ben och lår så efter kort tag så passar inte byxor osv sjukt drygt, även om ja försöker gå upp sakta.

Ni som då har de här problemet hur har ni gjort? har sj provat massor grejor för e väldigt intresserad. Tränat från och till i säkert 3 år eller mer och det syns inte som jag varit en dag på gymmet.

Nån som har tips?

hidden
2011-04-30, 15:36
För att det ska synas ska du antagligen gå ner i vikt först för att senare styrketräna regelbundet och dra på dig lite vikt igen fast väääldigt långsamt. Du ska såklart styrketräna under viktnedgången med.

Ramses
2011-05-01, 08:37
Jag tränade också ganska länge utan några större framgångar. Kosten var problemet. När jag flyttat hemifrån och sett till att äta +200g protein om dagen och ligga på ett lite överskott, samt träna så hårt jag bara kan har det skett stora förändringar.

Med andra ord gissar jag att du äter för dåligt... En "päron kropp" är inget hinder för att bygga massa.

Kim1003
2011-05-01, 11:06
Jag grisbulkade innan för några år sen och gick upp väldigt mycket. Därefter har jag sjukt stora lår och rumpa. Har börjat med periodisk fasta nu så jag får se hur det går.