Logga in

Visa fullständig version : pajasar

jonteeo
2011-04-29, 21:56
Var idag på M-M-SPORTS skulle köpa någon pwo och lite protein. Jag har nämligen vart där innan när jag var 15 och inte visste mycket var jag där och köpte anabolic halo och frågade tjejen om det är lugnt för en 15 att använda sig av detta även om det står 18årsgräns på produkten, hon sa att det var helt lugnt enligt någon support på datorn. Nu fyller jag 17 i år och skulle köpa en pwo och hon kommer inte ihåg mig (samma tjej) börja snacka om att det är extremt farligt för min ålder blabla kanske för att min pappa var där inte vet jag. Sen kom en kille som börja snacka om att han lägger upp kurer med kreatin och gainer för hockeyspelare? kurer haha snälla vadå att man käkar kreatin i 12 veckor och sen vilar 2? sen sa han att jag kunde komma tillbaka när jag ville lägga upp en kreatin kur med honom.

Vilka dubbelmoraler, kändes väldigt otrevligt att handla där vet inte varför.

Att dom först säljer mig en produkt som är rekommenderad för 18år när jag såg mycket yngre ut och nu börjar säga att det är jätte farligt bara för att det är en åldersgräns. Ville bara säga att ni är ganska löjliga ni som jobbade idag på M-M-SPORTS.

V.N
2011-04-29, 22:01
Blend dom!

filmjölk
2011-04-29, 22:07
Du kan nog gotta dig åt att sparat dom pengarna, utan att ha belägg skulle jag vilja påstå att något som säljs i en kosttillskottsaffär med namnet "anabolic halo" är ett skräppreparat som inte kommer ha nån effekt mer än att du blir kass i magen.

Lägg dom pengarna på proteinpulver och kreatin istället.

jonteeo
2011-04-29, 22:11
Du kan nog gotta dig åt att sparat dom pengarna, utan att ha belägg skulle jag vilja påstå att något som säljs i en kosttillskottsaffär med namnet "anabolic halo" är ett skräppreparat som inte kommer ha nån effekt mer än att du blir kass i magen.

Lägg dom pengarna på proteinpulver och kreatin istället.

tror du uppfattade det lite fel, jag köpte anabolic halo som var rekommenderat för 18 när jag var 15. Och idag när jag skulle köpa pwo som var rekommenderad för 18 börja dom säga att det är farligt för min ålder osv.

jonteeo
2011-04-29, 22:12
(samma säljare)

JB12K
2011-04-29, 22:25
Har sett i mataffärer ibland att det står "säljer inte energidryck till personer under...". Vilken ålder det nu var. Är detta nåt sorts förbud eller bara affärens egna regler?

dupper
2011-04-29, 22:25
mmsportsforum.se bara att gå in där, regga, och skriv en tråd. Jag tror nog att du kommer att få svar på det du skriver!

dupper
2011-04-29, 22:26
Har sett i mataffärer ibland att det står "säljer inte energidryck till personer under...". Vilken ålder det nu var. Är detta nåt sorts förbud eller bara affärens egna regler?

Så gott som alla butiker började med det efter debatten om det för nåt år sen. Lärare etc klagade på att ungdomar blev hyperalerta av energidrycker etc.

Scratch89
2011-04-29, 22:27
Var det Djungelkvinnan som stod i kassan? Kort, keps, midjeväska och en jäkla massa färggranna extensions i håret? Hon verkar inte ha mycket koll på nåt, faktiskt. Jag har lärt mig att gå dit, ta mina grejer och fly snabbt därifrån.

jonteeo
2011-04-29, 22:32
Var det Djungelkvinnan som stod i kassan? Kort, keps, midjeväska och en jäkla massa färggranna extensions i håret? Hon verkar inte ha mycket koll på nåt, faktiskt. Jag har lärt mig att gå dit, ta mina grejer och fly snabbt därifrån.

Ja det har du alldeles rätt i.

Kwon
2011-04-29, 22:33
"Djungelkvinnan" lol

Zoidy
2011-04-29, 22:34
Jag har lärt mig att gå dit, ta mina grejer och fly snabbt därifrån.

Håller med. Är vissa som jobbar där som är superuppenbart att de preppat också. Och då menar jag inte lite. Vet inte varför, men jag tycker det är lite obehagligt på nåt sätt

tjabon
2011-04-29, 22:36
Jo, MM Sports är ganska löjliga.

jonteeo
2011-04-29, 22:37

Roligt att du tog upp energi drycker, han sa det. Det är därför det finns en anledning varför redbull och liknande säljs inte till personer över 18 hos visa större företag som hemköp, kunsum.

M-M-Sports hänger väll här med? Inte för att jag bryr mig så mycket med det är helt klart oacceptabelt så som de håller på.

Dom kanske var oroliga för att vi var någon som kollade att de gjorde rätt för sig? för min pappa börja snacka om dom säljer efedrin eller liknande. haha jag vet inte bara fick tanken.

dupper
2011-04-29, 22:42
Dom kanske var oroliga för att vi var någon som kollade att de gjorde rätt för sig? för min pappa börja snacka om dom säljer efedrin eller liknande. haha jag vet inte bara fick tanken.

Jag tror att de inte ville att din pappa skulle reagera på att de sålde sånt som avråder minderåriga att konsumera, till en minderårig. Helt förståeligt tbh.

Scratch89
2011-04-29, 22:42
De säljer inte effedrin. De har ju den lagliga varianten, ephedra, tror jag i alla fall, men det är bortkastade pengar.

jonteeo
2011-04-29, 22:43
Man kände verkligen deras okunskap om kosttillskott, han börja snacka om att han läger upp kurer för hockey spelare med kreatin och gainer. Och när dom vill gå ner i vikt tar man bort gainern. nehe? menar du det asså. Och att jag skulle komma tillbaka när jag vill skippa snacket om pwo och dra på en rejäl kur med gainer och kreatin. Det lät exakt så så löjligt ville bara därifrån. Djungelkvinnan pekade på honom och sa att han kan allt.

jonteeo
2011-04-29, 22:44
De säljer inte effedrin. De har ju den lagliga varianten, ephedra, tror jag i alla fall, men det är bortkastade pengar.

det vet jag också, min pappa frågade bara om dom hade någon gammal twinlab som innehöll efedrin. eller om dom säljer efedrin, pappa hänger inte riktigt med i utvecklingen han är lite kvar i sitt 80-tal

Zoidy
2011-04-29, 22:46
Man kände verkligen deras okunskap om kosttillskott, han börja snacka om att han läger upp kurer för hockey spelare med kreatin och gainer. Och när dom vill gå ner i vikt tar man bort gainern. nehe? menar du det asså. Och att jag skulle komma tillbaka när jag vill skippa snacket om pwo och dra på en rejäl kur med gainer och kreatin. Det lät exakt så så löjligt ville bara därifrån. Djungelkvinnan pekade på honom och sa att han kan allt.

Alltså sa han till dig att inte köpa pwo när det var det du ville ha? Eller har jag missuppfattat? Killen ville förmodligen bara impa på dig tror jag

Scratch89
2011-04-29, 22:48
Ett tips är att lära dig var dina produkter står så du bara kan gå in och ta det utan att behöva fråga. Sist jag var där hade de byggt om på ett väldigt lömskt sätt, men då alla deras Body Science-produkter står på samma ställe gick det ändå hyfsat snabbt.

jonteeo
2011-04-29, 22:49
Alltså sa han till dig att inte köpa pwo när det var det du ville ha? Eller har jag missuppfattat? Killen ville förmodligen bara impa på dig tror jag

Alla reagerade där inne när jag ville köpa en pwo, det stog inte på förpackningen att det var avsedd för personer över 18år. Dom börja snacka massa skit om jag hade varit där utan farsan hade de sålt till mig, för det har de gjort innan.

jonteeo
2011-04-29, 22:50
Ett tips är att lära dig var dina produkter står så du bara kan gå in och ta det utan att behöva fråga. Sist jag var där hade de byggt om på ett väldigt lömskt sätt, men då alla deras Body Science-produkter står på samma ställe gick det ändå hyfsat snabbt.

Ja det kanske funkar bättre så.

Zoidy
2011-04-29, 23:52
Alla reagerade där inne när jag ville köpa en pwo, det stog inte på förpackningen att det var avsedd för personer över 18år. Dom börja snacka massa skit om jag hade varit där utan farsan hade de sålt till mig, för det har de gjort innan.

Tja, inte konstigt att de reagerar annorlunda när en vuxen är med iofs, även om det är dubbelmoral. Tycker det låter väldigt märkligt att börja prata med dig om kurer på gainer och kreatin när farsan var med dock om de nu hade den inställningen. Hade jag varit en oinsatt förälder hade jag _inte_ gillat att butikspersonal försökte sälja på sånt på min unge iaf.

Men jag säger som scratch, bästa är väl bara snabbt in och ut. Har inte varit därinne så jättemånga ggr (brukar köpa med mig mycket när jag väl är där), så jag har inte haft några direkta diskussioner om de bästa tillskotten med dem eller så, men jag såg en i personalen senast som var lite obehaglig som sagt. Stor jävel

Djungelkvinnan är btw ett väldigt passande namn på tjejen :D

Gabriel174
2011-04-30, 00:00
Djungelkvinnan pekade på honom och sa att han kan allt.

hahahaahahahahahahahahahahahahahahahahah :laugh: tårarna rinner hahahahahahahahahahahah vilka bilder jag får upp i huvudet

jonteeo
2011-04-30, 00:27
hahahaahahahahahahahahahahahahahahahahah :laugh: tårarna rinner hahahahahahahahahahahah vilka bilder jag får upp i huvudet

hahahahaha han kom fram och börja stolt berätta hur han sätter upp kurer för hockey spelare

Onigiri
2011-04-30, 07:30
Var det Djungelkvinnan som stod i kassan? Kort, keps, midjeväska och en jäkla massa färggranna extensions i håret?Är hon singel? :)

rooz
2011-04-30, 07:59
Kanske dags att lära sig själv vad olika tillskott har för funktion?

Yes
2011-04-30, 08:00
Ni menar alltså att man måste veta exakt vad man vill ha, annars kommer en shamankvinna från den djupaste djungeln för att vägleda vilsna själar?

Bara i Göteborg...

Karkiainen
2011-04-30, 09:00
Ni menar alltså att man måste veta exakt vad man vill ha, annars kommer en shamankvinna från den djupaste djungeln för att vägleda vilsna själar?

Bara i Göteborg...

Upfattar det själv som att hon är shamanlärling då mannen som bemästrat kreatinkurer är den som kan allt och bör vara hennes lärare

Scratch89
2011-04-30, 09:06
Karkiainen har rätt.
(Hej förresten! Det var längesen!)

Angel
2011-04-30, 09:54
Haha vilken rolig tråd.

Jag har verkligen noll koll på kosttillskottsaffärer men är det de som ligger nära Skanstorget? Är det speciella på något sätt eftersom många verkar handla där? Har även några stycken på min Facebook som nämner ******** i var och varannan statusuppdatering typ "Nu avslutar jag dagen med mitt kreatin från MMSport". Tänkte de kanske var sponsrade eller nått. En burk prottepulver för 30 statusuppdateringar?

Angel
2011-04-30, 09:54
oj kul det blev censurerat. Men ja.

Scratch89
2011-05-01, 20:50
Det ligger i stan och har i princip samma priser som en internetbutik. Rätt smidigt att kunna åka dit och ta med sig direkt istället för att betala och vänta på frakt.