Visa fullständig version : Ishockey VM 2011!!!!
von huff
2011-04-29, 17:17
En av årets höjdpunkter!Ryssland håller på att få stryk av tyskarna för tillfället
Kommer "Blåbärs" Nationerna slå i år igen?
von huff
2011-04-29, 17:22
Ingen aning, har inte kollat lagen.Tysland slog Ryssland 2-0 vilket var en stor överraskning så man kan inte ta nånting för säkert.Schweiz kan överraska också men vet inte hur laget ser ut.
SiSenior
2011-04-29, 17:39
När Hockey-VM slutar spelas varje år kommer jag börja följa de.
Ignatius72
2011-04-29, 18:14
När Hockey-VM slutar spelas varje år kommer jag börja följa de.
+1
Mer urvattnad turnering får man leta efter. Chansen att vinna vm är större än att vinna sm-guld. De bästa spelarna är inte med, det är 20 grader varmt ute, det är dessutom nästan omöjligt att missa vidare avancemang. Blir det final så kanske jag orkar slå på TV:n. jag minns när jag gick på mellanstadiet och skolkade från skolan för att inte missa nån match.
von huff
2011-04-29, 18:29
Sant.För mig som gillar hockey som spel så tycker jag om att kolla matcherna.VM klassas inte särskilt högt bland spelarna heller med tanke på hur många som tackar nej
Birkharju
2011-04-29, 18:36
läggs det i september och vartannat år hade jag kollat. känns som sagt ovärt när nationerna saknar massor av sina bästa spelare.
När Hockey-VM slutar spelas varje år kommer jag börja följa de.Ah fy fan....Samma med Stanley cup och SM. Så sjukt utvattnat och værdeløst. Bættre om allt var som i fotbollen. Vartannat år.
Eller inte.
SiSenior
2011-04-29, 19:35
Ah fy fan....Samma med Stanley cup och SM. Så sjukt utvattnat och værdeløst. Bættre om allt var som i fotbollen. Vartannat år.
Eller inte.
Fotbolls-VM är vart 4:e år ;)
Dennis93
2011-04-29, 20:39
+1
Mer urvattnad turnering får man leta efter. Chansen att vinna vm är större än att vinna sm-guld. De bästa spelarna är inte med, det är 20 grader varmt ute, det är dessutom nästan omöjligt att missa vidare avancemang. Blir det final så kanske jag orkar slå på TV:n. jag minns när jag gick på mellanstadiet och skolkade från skolan för att inte missa nån match.
+1 Känner inte alls för att kolla på hockey mitt i sommaren när de bästa inte ens vill va me *grr27* Tur att vi har OS :thumbup:
pclillen
2011-04-29, 20:40
Fotbolls-VM är vart 4:e år ;)
sjukt ovärt o se iaf.
SiSenior
2011-04-29, 20:42
sjukt ovärt o se iaf.
Tycker den icke fotbollsintresserade, förstås.
Hockey-VM är som folk tidigare nämnt urvattnat, ingen bryr sig om vem som vinner VM, inte ens spelarna själva (de bästa som bör spela alltså, B-lirarna som åker tycker säkert det är skitkul).
Vem fan vill kolla på ett "VM" där de bästa inte är med? Tar bort lite av grund-idén med VM.
Ja...jävla B-lirare Kanada skickat:smash:
Ja...jävla B-lirare Kanada skickat:smash:
Ett VM i min mening satsar alla länder på, det är en stor ära att vinna och det innehåller the best of the best, inte some of the best.
Fotbolls-VM är vart 4:e år ;)Ja, och EM vart 4:e. Dvs fotbollsmæsterskap vartannat...skillnaden på VM och EM ær inte så stor. Eller? Førutom brassar och argentinare som får sitta hemma.
VM har ju bættre klass æn SM som spelas varje år. Så SM ær utvattnat.
Och samma i Tennis. Orka. Vi kør bara en av Grand Slamturneringarna per år. Annars blir det så sjukt utvattnat.
Fan vad kul med VM! Ska försöka se dom matcherna som jag hinner. Även om det spelas varje år så är det inte lätt att slå Ryssland, Canada eller U.S.A. Blåbärsnationerna verkar ha tagit ett steg framåt dom med. Blir kul att se hur Mårts tre kronor kommer att spela.
Hur står det till med Finland Huffen? Har dom ett starkt lag i år?
Ja, och EM vart 4:e. Dvs fotbollsmæsterskap vartannat...skillnaden på VM och EM ær inte så stor. Eller? Førutom brassar och argentinare som får sitta hemma.
Och samma i Tennis. Orka. Vi kør bara en av Grand Slamturneringarna per år. Annars blir det så sjukt utvattnat.
De bästa i sverige är med på SM, därför är det inte urvattnat.
De bästa i tennis är med på de flesta Grand Slamturneringarna, därför är det inte urvattnat.
De bästa är inte med på hockey-vm, därför är det urvattnat.
Nu ska jag sluta förstöra hockey-tråden och låta er som bryr er diskutera.
Om man gillar ishockey så gillar man VM svårare än så är det inte.
Det är alltid ett djävla gnäll om VM men ändå så har de flesta hockeyintresserade svenskar väldigt många fina minnen från denna turnering. Kvaliteten på hockeyn som spelas är dessutom riktigt hög, visst inte OSklass men åtskilliga gånger bättre än sega elitserien.
Jag uppskattar dessutom varje gång jag får chansen att se landslaget ta sig an de andra nationerna, OS vart fjärde år hade INTE räckt.
De bästa i sverige är med på SM, därför är det inte urvattnat.
De bästa i tennis är med på de flesta Grand Slamturneringarna, därför är det inte urvattnat.
De bästa är inte med på hockey-vm, därför är det urvattnat.
Nu ska jag sluta förstöra hockey-tråden och låta er som bryr er diskutera.Jaha det ær så du resonerar? Jag trodde mer det handlade om att det spelas ofta, vilket var vad jag størde mig otroligt på då en sport som hockey och ett mæsterskap som VM ær kul att se på, dels før att spelarna ær mångfaldigt bættre æn vad vi ser i SM (som ju går varje år men inte ær utvattnat tack vare att Sveriges bæsta ær med..eller?), och engagerar avsevært mer gemene hockey-svensk æn NHL-hockey (som enligt din definition aldrig kommer bli utvattnat før dær ær ju alla lænders bæsta med), och dels før att jag personligen helt enkelt tycker om att se hockey - oavsett om det spelas två gånger per år eller en gång vart sjunde.
Men det kanske bara ær jag.
OS vartannat år och VM vartannat hade ju varit Opti.
Men nu är det inte så.
Som tur är så är det VM nu och det ska jag njuta av att se :)
nmanradnävna
2011-04-29, 21:39
Om man gillar ishockey så gillar man VM svårare än så är det inte.
Det är alltid ett djävla gnäll om VM men ändå så har de flesta hockeyintresserade svenskar väldigt många fina minnen från denna turnering. Kvaliteten på hockeyn som spelas är dessutom riktigt hög, visst inte OSklass men åtskilliga gånger bättre än sega elitserien.
Jag uppskattar dessutom varje gång jag får chansen att se landslaget ta sig an de andra nationerna, OS vart fjärde år hade INTE räckt.
VM är en ypperlig chans för nationerna med mindre chans att etablera och utveckla sig dessutom
SiSenior
2011-04-29, 21:59
Ja, och EM vart 4:e. Dvs fotbollsmæsterskap vartannat...skillnaden på VM och EM ær inte så stor. Eller? Førutom brassar och argentinare som får sitta hemma.
Nog är skillnaden stor alltid. Men förstår vad du menar. För oss européer är skillnaden inte lika stor som för övriga världen.
Sååå.. någon annan som är smått i chock över Norgematchen?
Otroligt skönt att inte få pisk av Danmark i år igen iaf. Satt med hjärtat i halsgropen hela matchen och kunde inte slappna av innan slutsignalen. :D
Sååå.. någon annan som är smått i chock över Norgematchen?Lite smått, men frågan är ju varför målet blev bortdömt? Lämnade TVn så jag har inte hört det om det sagts.
Dags för Sverige att snöra på sig skridskorna och visa vart skåpet ska stå!!
Lite smått, men frågan är ju varför målet blev bortdömt? Lämnade TVn så jag har inte hört det om det sagts.
Tror det var att domarna ansåg att målvakten hade blockerat *screwy*
Tror det var att domarna ansåg att målvakten hade blockerat *screwy*Men för i helvete!
Tycker inte domarna skött sig sådär super utöver det heller, varit i vägen lite väl många ggr och också tagit utvisningar som inte finns.
Roligt att Norge har värsta klacken, optimismen flödar :D Känns inte så optimistiskt för Sverige dock, har väl aldrig sett så många tappade puckar åt höger och vänster tror jag... hur ska detta gå.
Bläää vad Sverige spelar dåligt.
HUR FAN GICK DET DÄR TILL!? Skitspel av Sverige och lite flyt ifrån Norges sida med bortdömt mål, fy fan!
Ristretto
2011-04-30, 21:51
Sverige vann ju egentligen iaf.
PINSAMT. Hær sitter jag och ær stolt øver att vara svensk i norskt umgænge, och så førlorar vi før førsta gången i værldshistorien. Uselt. Hemskt uselt. Vad hænde med att vi var så episkt mycket bættre att vi skulle kunna åka baklænges hela matchen och ændå vinna?
LE FUCK.
Birkharju
2011-04-30, 21:57
Jag sitter här o är otroligt missnöjd med hur Sverige spelar. 17 skott och 4 insläppta mål i mitten av den 3e perioden. Bara jag som saknar Johan Hedberg från Atlanta som storspelat i NHL denna säsong? Sjukt osäker målvakt idag. Släpper till allt i mittzon, dvs. det Per Mårts pratade om innan matchen....
Jag sitter här o är otroligt missnöjd med hur Sverige spelar. 17 skott och 4 insläppta mål i mitten av den 3e perioden. Bara jag som saknar Johan Hedberg från Atlanta som storspelat i NHL denna säsong? Sjukt osäker målvakt idag. Släpper till allt i mittzon, dvs. det Per Mårts pratade om innan matchen....In med Fasth eller Nilsson. Ersberg ser lika stabil ut som ett torrt høstløv.
Gabriel174
2011-04-30, 22:02
Fasth hade hållit nollan.
Birkharju
2011-04-30, 22:14
Inte sett mycket av Fasth så kan inte uttala mig. Dock spelar det inte så stor roll vem man sätter in. Kunde ju knappast bli värre. Skulle dock helst se Lundqvist eller Hedberg(räddningsprocent 92% med New Jersey)
Inte sett mycket av Fasth så kan inte uttala mig. Dock spelar det inte så stor roll vem man sätter in. Kunde ju knappast bli värre. Skulle dock helst se Lundqvist eller Hedberg(räddningsprocent 92% med New Jersey)Tror en påse potatis hade varit en førbættring gentemot Ersberg, så vem som helst utom honom.
Birkharju
2011-04-30, 22:23
tror en påse potatis hade varit en førbættring gentemot ersberg, så vem som helst utom honom.
+1000
Gabriel174
2011-04-30, 22:33
Inte sett mycket av Fasth så kan inte uttala mig. Dock spelar det inte så stor roll vem man sätter in. Kunde ju knappast bli värre. Skulle dock helst se Lundqvist eller Hedberg(räddningsprocent 92% med New Jersey)
Ifall han vore i formen han hade mot HV i slutspelen..... *drool*
Så som vi spelade idag hade Somalia spöat oss. Varför tacklade vi bara en norrman så det märktes? Man kunde ju tro det var damhockey för helvete!
Gosti123
2011-04-30, 22:38
Jag trodde att mårts filosofi var hög aggressiv backchecking? Var var den?
Första förlusten mot norge på 49 år! WAY TO GO!
Frågan är om vi ens kommer gå vidare ur gruppen.
Bra tänk!
Dumpa. Åk. Sätt press. Det är inte svårare än så att spela ishockey...
von huff
2011-05-01, 09:34
Det går fort i hockey.Såg ej Sverigematchen men såhär långt så kan man konstatera att ett namnstarkt lag kan få stryk av blåbär som vågar och satsar på snabba motanfall då det finns utrymme.
Svenskarna såg helt förvirrade ut i stor del av matchen. Norge kunde rulla förbi dom och svenskarna stod bara och tittade på som förvirrade höns. blää
Gosti123
2011-05-01, 11:33
Vad tror ni, kommer sverige gå vidare ur gruppspelet? Ser väldigt illa ut just nu.
von huff
2011-05-01, 18:59
Ja Sverige måste nog ta tag i spelet nu...Får se om dom vaknar nu till nästa match.Tur att man inte tippade i första omgången hälften av dom "säkra" matcherna sket sig.Som det ser ut nu så är Kanada ett säkert final-lag.Ryssland håller inte klassen, åker ut snabbt ifall spelet inte förbättras.USA har jag inte kollat alls men tror inte på högre placering än 5.Turneringen har knappt börjat än så det är helt omöjligt att säga nåt säkert:)
USA ser intressant ut. Men vill se dem möta bättre motstånd innan jag säger mer än "intressant"
Sverigematch idag. Dump & Chase, så vet alla vad man ska göra..
Ja Sverige måste nog ta tag i spelet nu...Får se om dom vaknar nu till nästa match.Tur att man inte tippade i första omgången hälften av dom "säkra" matcherna sket sig.Som det ser ut nu så är Kanada ett säkert final-lag.Ryssland håller inte klassen, åker ut snabbt ifall spelet inte förbättras.USA har jag inte kollat alls men tror inte på högre placering än 5.Turneringen har knappt börjat än så det är helt omöjligt att säga nåt säkert:)Kanada vs Finland. Finnarna ser bra ut i år. Kanada ser alltid bra ut.
Jag hoppas sjælvklart på Sverige!
Chrillee
2011-05-02, 16:46
Stör mig på att ena kommentatorn jämnt säger "Allt jämnt", även fast det inte är jämnt, varken i spelet eller i målställning.
Go SWE 20.00 iaf!
von huff
2011-05-02, 17:22
Kanada vs Finland. Finnarna ser bra ut i år. Kanada ser alltid bra ut.
Jag hoppas sjælvklart på Sverige!
Kanada ja.Man får vänta några matcher innan man kan börja dra slutsatser.Tjeckerna leder över Danmark 6-0 nu och det blir säkert slutsiffrorna också så kanske Tjeckerna är att räkna med dom verkar ha ett farligt lag.Slovakien måste skärpa sig rejält.Anfallet skall kunna prestera mot alla länder med dom namnen men försvaret läcker och Halak kanske är lite överskattad.
Som vanligt är jag väldigt skeptisk till Finland och besviken brukar man ofta bli också men om Finland spelar på den nivå de kan spela så kan de gå långt.
Chrillee
2011-05-03, 17:43
Tråkigt att CAN vann, hade hoppats på SUI. Bra match iaf
Akerhage
2011-05-04, 17:34
Streamar tv3.se matchen?
Är på jobbet nu och kan om jag vill pilla med jobbets digitalbox för att få matchen på tv:n, men det ultimata vore ju att kunna livestreama den istället.
Men kanske inte funkar? Och antar att sopcast inte heller kommer kunna visa något, då hockey-vm inte sänds så mycket kanske i kina eller så där man brukar kunna streama matcher annars...?
nmanradnävna
2011-05-04, 17:36
http://viaplay.se/Sports/Ice-Hockey/IIHF-World-Championship-Ice-Hockey-2011-Live/2011.list
Akerhage
2011-05-04, 17:37
http://viaplay.se/Sports/Ice-Hockey/IIHF-World-Championship-Ice-Hockey-2011-Live/2011.list
Men det kostar pengar va? Vill ju inte betala snål som jag är! =)
Gabriel174
2011-05-04, 17:56
En del av mig hoppas och önskar Viktor Fasth all lycka och tur i VM. Utan honom hade vi aldrig kommit så långt i ES (och slutspelen) som vi gjorde. Dessutom börjar han bli till åren och borde få en chans i NHL, och jag unnar honom allt han önskar.
...samtidigt önskar en annan (egoistisk) del av mig att han gör en plattmatch (och VM) för att på så sätt stanna kvar i AIK till nästa säsong.
Sist jag läste var det fem NHL-klubbar som var intresserade av honom och han kommer antagligen att försvinna till Nordamerika till nästa säsong. Idag sätts han på prov, igen, och kommer antagligen, igen, att göra en väldigt bra match.
Psychological
2011-05-04, 19:07
Har hockey VM börjat ?
Akerhage
2011-05-04, 19:07
Har hockey VM börjat ?
Ja det är ju maj månad! Hockey-feber!
Match nu mot USA!
Psychological
2011-05-04, 19:55
Ja det är ju maj månad! Hockey-feber!
Match nu mot USA!
Det var faktiskt med lite ironi jag skrev det... Tacka vet jag Stanley Cup , forza Bruins :)
Akerhage
2011-05-04, 20:00
Det var faktiskt med lite ironi jag skrev det... Tacka vet jag Stanley Cup , forza Bruins :)
Förstod detta :)
Lite trist att ha det i maj faktiskt, men helt klart sevärt. Alltid kul med sport i alla dess former. Och ett VM är alltid ett VM! :)
Förstod detta :)
Lite trist att ha det i maj faktiskt, men helt klart sevärt. Alltid kul med sport i alla dess former. Och ett VM är alltid ett VM! :)
Menar det!
Känns rätt bra idag, Tre Kronor utvecklingskurva i turneringen går uppåt i alla fall.. :D
Akerhage
2011-05-04, 20:39
ja nu spelar de fan rolig hockey!! Gött att se!
ViiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinsT! 6-2!! :D
Känns rätt bra idag, Tre Kronor utvecklingskurva i turneringen går uppåt i alla fall.. :DJa, vad har Mårts gett dom sen förra matchen? Som ett helt nytt lag. Eller valde de att ta i för en gångs skull nu när det kanske fanns chanser till att synas lite extra för scouter tro?
Bra spelat av dom idag! Stewart skulle de gjort slarvsylt av imo!
Chrillee
2011-05-06, 16:31
Ena kommentatorn blev lite exhalterad när USA gjorde 1-2 målet, "Så snyggt att man får ståfräs!"
Bra gjort iaf
Vad tycker ni om att Fasth inte står mot Kanada? Ren idoiti enligt mig, förstår inte alls hur Mårts tänker.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/landslag/hockeyvm2011/article12994533.ab
von huff
2011-05-08, 19:40
Korkat.Varför inte låta målvakterna dela på bördan dom 2-3 första matcherna och sen välja en.Jag tycker det är korkat att växla mellan målvakterna, låt Fasth stå han har spelat bra.
Korkat.Varför inte låta målvakterna dela på bördan dom 2-3 första matcherna och sen välja en.Jag tycker det är korkat att växla mellan målvakterna, låt Fasth stå han har spelat bra.
Vi hade verkligen behövt Fasth mot Kanada. Fasth har räddat oss förut, som mot österike. Förstår inte varför Ersberg ska spela instället för Fasth imån.
Enda anledningen enligt mig för att Fasth inte ska stå är om han själv känner sig sliten. Håller man nollan i 3 av 4 matcher och leder målvaktsligan i mästerskapet så ska man fan vara given förstamålis.
Hoppas på att Detroit åker ut så att vi får in lite riktiga backar i laget... Detta VM-lag känns sämre än på många år. Överlag hela VM känns jävligt C.
Akerhage
2011-05-09, 20:24
fan vad lojt försvarsspel av båda lagen...ingen som vill vinna den här matchen eller?....gott iaf att få möta tyskarna istället för ryssarna vid förlust!
von huff
2011-05-09, 20:31
Vi hade verkligen behövt Fasth mot Kanada. Fasth har räddat oss förut, som mot österike. Förstår inte varför Ersberg ska spela instället för Fasth imån.
Inte jag heller.Imorgon är trots allt vilodag.Måste ju vara frustrerande för målvakterna också
Bra tackling av Nash! Mer sånt:hbang:
Akerhage
2011-05-09, 20:37
Bra tackling av Nash! Mer sånt:hbang:
Den va riktigt go den =)
Akerhage
2011-05-09, 22:37
läggmatch av Sverige? kändes onekligen så iaf!
Men jag klagar inte, tyskland ska vi slå!
Även om tyskarna sett ganska heta ut till skillnad från Ryssland..
Chrillee
2011-05-11, 15:42
Ikväll gäller det :)
1-0 till Sverige efter skott av M.Thörnberg. 27 sek spelat :)
1-1 inom edit tiden :(
Akerhage
2011-05-13, 09:46
Faaan! så jobbar jag ikväll när matchen är! Så går den inte att streama om man inte betalar! Riktigt trist! Ifall ngn har login till den där viasatsidan e det bara höra av sig =)
Blir nog jävligt svårt ikväll dock!
Anaconda
2011-05-13, 09:50
Känns som tjeckerna kommer vara ruskigt farliga. Hoppas våra tre kronor spelar en jävla fin hockey och inte slarvar.
Akerhage
2011-05-13, 09:51
Får sätta stopp på gammelfarfar jagr nu ikväll! Sjukt imponerande att han fortfarande håller så bra klass!
Får sätta stopp på gammelfarfar jagr nu ikväll! Sjukt imponerande att han fortfarande håller så bra klass!
Med den episka hockeyfrillan han hade i Pittsburgh, kan man inte vara annat än magisk*cupid*
Akerhage
2011-05-13, 10:23
Med den episka hockeyfrillan han hade i Pittsburgh, kan man inte vara annat än magisk*cupid*
haha, iof sant! Kan ju inte bli bättre än så faktiskt! :)
haha, iof sant! Kan ju inte bli bättre än så faktiskt! :)
Jag kompletterar med en bild, för er som inte sett hur en ÄKTA tjeckisk hockeyfrilla bör se ut!
http://img215.imageshack.us/img215/9599/jagr.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/215/jagr.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Jag kompletterar med en bild, för er som inte sett hur en ÄKTA tjeckisk hockeyfrilla bör se ut!
http://img215.imageshack.us/img215/9599/jagr.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/215/jagr.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)Det var inte ens business in the front, bara party all over :D
Det var inte ens business in the front, bara party all over :D
Exakt!
Då får man rulla SL 500 i flipflops och träningsshorts:cool:
3-1.
Jag är stolt över att vara svensk idag. Jag ser hjärta. En lyckotår rullar nedför kinden..
victor_n
2011-05-13, 17:16
3-1.
Jag är stolt över att vara svensk idag. Jag ser hjärta. En lyckotår rullar nedför kinden..
Kunde inte sagt det bättre själv!!!! :hbang:
Smack.Pang.Bom
4-1
VM-final. Jag kan inte uttrycka varken stolthet eller lyckan jag känner över svensk hockey.
victor_n
2011-05-13, 17:20
Smack.Pang.Bom
4-1
VM-final. Jag kan inte uttrycka varken stolthet eller lyckan jag känner över svensk hockey.
Vilka blir det i final nu då? ;D
Vilka blir det i final nu då? ;D
Om Finland lyckas hålla ihop, och få ryssland ur balans, så har dom en chans..
forslund
2011-05-13, 17:28
:hbang::hbang:
Anaconda
2011-05-13, 17:33
Fy fan vad härligt med vm final! Hoppas vi får möta Finland i finalen sen.
anton2000
2011-05-13, 17:38
Riktigt bra match!!!
Synd bara att man nu måste välja mellan hockey finalen och svensk-duellen i TSL nu på söndag...
Sundsarn
2011-05-13, 17:57
Riktigt bra match!!!
Synd bara att man nu måste välja mellan hockey finalen och svensk-duellen i TSL nu på söndag...
Nu förstår jag verkligen inte vad du menar.
Akerhage
2011-05-13, 18:20
Gött mos!!! Synd man inte fick se matchen utan fick nöja sig med att lyssna på radion här på jobbet!! Fan vad härligt!! Nu Finland i final hoppas jag!
Finns det någon möjlighet att se matchen såhär i efterhand? Letat runt lite på tv3play men hittar bara korta klipp från periodpauserna och mål från tidigare matcher.. :/
Riktigt bra match!!!
Fan samtidigt alltså, drygt. Jag kör nog och kollar på TSL med hockeyn på i bakgrunden faktiskt...
Kör hårt nu Finland så ses vi i finalen!
Snygg tackling där mot slutet :D
Gött med final! Det trodde jag verkligen inte efter att vi förlorat Norgematchen :D
Då lär man sig att inte dra några som heeeeeelst slutsatser av de inledande oviktiga gruppspelsmatcherna :P
Ignatius72
2011-05-13, 20:04
Då lär man sig att inte dra några som heeeeeelst slutsatser av de inledande oviktiga gruppspelsmatcherna :P
Det krävs nästan en bedrift om man ska lyckas missa slutspel. I praktiken ska man vinna tre matcher för att vinna VM. Det känns som om det är lättare att vinna VM än SM.
kottovic
2011-05-13, 20:07
Grymt innebandy-mål av finland!
eternallord
2011-05-13, 20:08
Vilket mål!
Det krävs nästan en bedrift om man ska lyckas missa slutspel. I praktiken ska man vinna tre matcher för att vinna VM. Det känns som om det är lättare att vinna VM än SM.
Japp det har du helt rätt i, för att inte tala om hur helvetes svårt det är att vinna NHLslutspelet.
Dock är kvaliteten i SMslutspelet inte i närheten av VM så på ett sätt är det ju enklare att vinna, men man behöver inte prestera över lika lång tid iallafall.
Lasse Kongo
2011-05-13, 20:38
Sicket mål, skrevs historia där kan jag lova, hoppas Granlund hamnar på ett frimärke i framtiden, det är han fan värd =)
Sicket mål, skrevs historia där kan jag lova, hoppas Granlund hamnar på ett frimärke i framtiden, det är han fan värd =)
Riktigt vackert! Ödmjuk kille när dem intervjua honom också!
Mitt testosteron steg med 234% av Granlunds mål. :')
Lasse Kongo
2011-05-13, 20:46
Riktigt vackert! Ödmjuk kille när dem intervjua honom också!
Haha så skön, han tyckte ju inte målet var något speciellt, ett mål som var tvunget att göras typ, lite Sisu där.
Jag HATAR Sverige vs Finland i VMfinaler för det framkallar otäcka saker i mig, håller alltid på Ryssland som andralag meeeeeeeeeeeeeen jag tycker fan att finnarna kan vara värda att gå till final, ryssarna känns lite sega.
Kan bli riktigt tufft på söndag om Finland går till final, tror faktiskt de kan slå Sverige, lär bli grym match hursom.
Fan tom min tjej som typ hatar hockey tyckte Granlunds mål var snyggt, fatta killen kan leva på det där resten av livet typ =)
Det blir en otroligt spännande final - drömfinal :)
Lasse Kongo
2011-05-13, 21:30
Grymt av finnarna, riktigt jävla dyngbra spelat!
Blir sjukt najs på söndag, vi kommer få det tufft!
Här, här är fan historia:
_5Amu6vcX7I
nmanradnävna
2011-05-13, 21:30
vetefan om det är drömfinal alltså... Vill INTE se Sverige ge bort guldet till dom jävla finländarna!!! Ta det från finländarna sitter ju alltid lika fint men det har vi ju gjrot så många gånger nu så det har tappat lite av sin glans :D
lasse kongo ta inte i så du spricker, inte första zorromålet direkt! ganska stor match han gör det i visst, men en i mängden nästan ;) Sättet han tar upp pucken på är inte lika flashy som det brukar göras på heller.... :D
Nån annan som känner att petri i kassen är lite väääl bra i den här matchen? Kan bli ruggigt svårt för sverige
Lasse Kongo
2011-05-13, 21:32
vetefan om det är drömfinal alltså... Vill INTE se Sverige ge bort guldet till dom jävla finländarna!!! Ta det från finländarna sitter ju alltid lika fint men det har vi ju gjrot så många gånger nu så det har tappat lite av sin glans :D
lasse kongo ta inte i så du spricker, inte första zorromålet direkt! ganska stor match han gör det i visst, men en i mängden nästan ;) Sättet han tar upp pucken på är inte lika flashy som det brukar göras på heller.... :D
Nån annan som känner att petri i kassen är lite väääl bra i den här matchen? Kan bli ruggigt svårt för sverige
Exakt, det bästa som finns är när Sverige vinner över Finland, tvärtom är ångest haha
Edit: nej men 19 år och i en semifinal, helt iskallt, nog fan är det där målet historia.
Det är rätt kaxigt att göra detta som junior i en VMsemi det måste jag medge men så fruktansvärt speciellt är det inte, denna sortens mål har gjorts massvis med gånger tidigare av olika spelare. VMhistoriens snyggaste mål är det ju inte ens i närheten av att vara.
Lasse Kongo
2011-05-13, 22:07
Fick precis den här av Herkulez, en gammal kär medlem här en gång i tiden!
Han satt hemma med ett par polare och såg på matchen och blev helt tills sig av målet, ja ni kan ju höra hans reaktion själva:
JTMwB_utAQE
haha den finländska kommentatorn måste vara finlands svar på lasse granqvist?
von huff
2011-05-13, 22:40
HELVETE SÅ GRYMTTTTTT!!!!!!!!!!!!!!!!
Alla talar om Granlunds mål men han har spelat bra hela turneringen, fina passningar och endel snygga dragningar.Fast hur många ggr har det skett ett sånt mål under i NHL,VM eller OS?Inte många, han har självförtroende.
Sverige impoerade mot Tjeckien, Finland imponerande idag, det kan bli en riktigt bra final.Undrar vad oddsen kommer att ligga på hos vadslagningsbyråerna.
Den enda rätta och sanna finalen, trevligt:)
60/40 till Sveriges fördel är min gissning inför finalen nu.
Big Sleazy
2011-05-13, 23:14
Blir till att klämma lite finnar på söndag då. :devil:
Lasse Kongo
2011-05-13, 23:19
Självklart håller jag på Sverige, men jag tror att finnarna kommer kunna dra längsta strået, 2 sjukt bra målvakter, de kommer vara avgörande.
Kan fan gå hursomhelst, rent tippningsmässigt tror jag Finland vinner, men hoppas Sverige kan ta hem skiten såklart.
anton2000
2011-05-13, 23:20
Fan samtidigt alltså, drygt. Jag kör nog och kollar på TSL med hockeyn på i bakgrunden faktiskt...
Jag kör tvärt om, kollar hockeyn. TSL kan man ju se i i den spoilerfria tråden på TL. Och med lite snits kan man se allt i hd utan att spoila matchlängden. Gäller bara att undvika att snacka med kompisar som är intresserade av den sortens sport :) Betydligt svårare att inte få hockeyresultatet spoilat när det är VM final :)
Big Sleazy
2011-05-13, 23:23
Självklart håller jag på Sverige, men jag tror att finnarna kommer kunna dra längsta strået, 2 sjukt bra målvakter, de kommer vara avgörande.
Kan fan gå hursomhelst, rent tippningsmässigt tror jag Finland vinner, men hoppas Sverige kan ta hem skiten såklart.
Viktor Fasth känns ju annars hyfsat stabil, i sitt livs form och leder målvaktsligan i hela VM. :)
Vi brukar dessutom ha ganska lätt för finnarna om man jämför med de andra stora hockeyländerna. Hoppas det går vägen denna gång också.
För att inte förglömma att vi är storebror och Finland ALLTID viker ner sig mot oss... spelar ingen roll om dom så leder med 5-1... ;)
von huff
2011-05-13, 23:37
Sverige har ofta klarat sig bra mot Finland.Typiskt är att Finland spelar bra alla matcher och torskar mot Sverige.Om både målvakterna har en bra dag så är de väldigt bra.Vehanen blev ju utbytt i en match redan men såg väldigt stabil ut idag.Sverige och Finland har ett lite liknande system, de strävar efter att hålla puck.Finlands försvar såg bra ut idag och Sverige kör ofta med en forward väldigt högt uppe vilket brukar ge utrymme för motståndarna ifall de lyckas sätta sina passningar.Matchen är helt öppen
Blir spännande på Söndag då. Fullt ös i den lokala sportsbaren lär det bli, med blandning av Sverigefinnar och Svenskar.
Sjukt mål. Men gör han sådär mot Sverige då jävlar.
Påminner lite om denna:
_Smblocw-bE
von huff
2011-05-15, 08:30
Nervositeten är HÖG.....
Akerhage
2011-05-15, 08:46
Fan kan inte klockan bli 20:00 nu! Längtar ju till matchen!
KOM IGEN NU FÖR F_N!
HELVETE!!!!!111
Klassisk match. Finland har inte vunnit något på 16 år. Ingen trodde på Sverige. Kanada åkte, ryssland åkte, tjeckerna åkte..Bara 2 starka kollektiv kvar*flex*
Och för oss svenskar. Enjoy this
xuAyKKRnuSo&feature=related
Akerhage
2011-05-15, 08:54
Saknar Sudden!
Saknar Sudden!
Japp.
_ckaCuFfBzA
Blicken hos en sann ledare.
Lasse Kongo
2011-05-15, 09:07
HELVETE!!!!!111
Klassisk match. Finland har inte vunnit något på 16 år. Ingen trodde på Sverige. Kanada åkte, ryssland åkte, tjeckerna åkte..Bara 2 starka kollektiv kvar*flex*
Och för oss svenskar. Enjoy this
xuAyKKRnuSo&feature=related
Rysningar och ett blött öga!
Fan minns det som det var igår, men ikväll alltså, jag tror finnarna är sjukt taggade och revanschsugna och de kommer käka så mycket puck, helt ärligt tror jag de finska lejonen kommer vinna iår!
Kommer dock skrika konstant i 60 minuter och heja dynglöst på Sverige, kommer bli en jobbig kväll det här!
Vi laddar lite inför kvällen va? Startar med denna:
KYIwun7pajc
Lite Finland då. Mäktigt gjort..
sBfEsBqoU7c
Lasse Kongo
2011-05-15, 09:18
fyfan, jag blir så rörd av och se sånt här klassiskt =)
4:30 in är bra, "han ser så lång och smal ut så han skulle kunna tälta i ett sugrör"
HAAAAHAAA
Proffs så småningom? -Njaaaa det vet jag inte, det ligger långt bort (vi vet ju hur det gick)
nTfsMmIm93g
Tyvärr, inte finland. Men däremot, jävligt underhållande. Av både Strålman och Murray!
ZRlI1j5jQb8&feature=related
Lasse Kongo
2011-05-15, 09:28
Svårt att motivera fler klipp efter detta =)
7vFu-PmXizs
Jockefoten
2011-05-15, 09:29
Bästa klippet ifrån den mest episka hockeymatch ever!
YJY-6BkpPq0
TheGovernator
2011-05-15, 09:55
KQM7jwP-Lxs
I win!
bupMGKvayVc
I win!!
Idaaaaaaaaaaaaaaaaag tar vi dom! Forzaaaaaaaa
nmanradnävna
2011-05-15, 10:49
Sitter och ryser utav bara fan efter senaste klippen. Försöker intala mig själv att en förlust idag är ändå väldigt bra jobbat av vårt svenska lag men usch vad det kommer svida mot finländarna.
Gabriel174
2011-05-15, 11:03
Sverige-Finland 2003 är nog den sjukaste matchen jag sett, någonsin, alla sporter inräknat.
Pepparkakssmurfen
2011-05-15, 11:04
N22VpbOycXU
Agremont
2011-05-15, 11:32
Bästa klippet ifrån den mest episka hockeymatch ever!
YJY-6BkpPq0
Sundins min vid 2:22 är priceless!
Carolinew
2011-05-15, 11:46
Haha shit minns den matchen som om det var igår. Kommentatorn är ju underbar! :D
Minns också matchen som igår, polarn o jag skrek sönder oss totalt och hoppade o tjoade, till o med så polarn fick extra hjärtslag o fick lov att sätta sig ner så han inte skulle dö:)
ByggarBertil
2011-05-15, 13:04
Idag smäller det, fyfan vad jag är taggad *flex*
Go Finland!!!
http://www.modersmal.lund.se/sidor/spraksidor/Finska/_borders/Suomen_lippu.gif
von huff
2011-05-15, 13:15
Tur att man är ledig imorgon, så kan man se matchen på krogen
Jockefoten
2011-05-15, 13:28
Tror det var i ett Time out-avsnitt där Sundin avslöjade att han skrek "You mother fucker! You mother fucker!"
sundvall
2011-05-15, 13:34
Komigen nu klockjävel ticka!!
Lasse Kongo
2011-05-15, 13:58
Ikväll vill vi att Sverige ska:
2acLR-mBKE0
Lasse Kongo
2011-05-15, 14:01
När jag ändå är i farten, extremt lol på detta klipp
dLx2TtmDIng
Fjällbrynt
2011-05-15, 15:02
Vad tippar ni?
5-3 till Swe skulle jag tro att det blir, alternativt att Finland gör lite färre mål beroende på om de kör Fasth... höhö... :)
130kg finsk sisu
2011-05-15, 15:33
Nu är det inget löjligt patriotiskt inlägg utan jag tror de facto att Finland tar det ikväll. Brukar alltid tro på Sverige eftersom de "alltid" vänder matcherna mot Finland. Men ikväll tror jag att Sverige inte har just den spelaren som vänder matcher. Som Sudden,Foppa osv.
Nu är det inget löjligt patriotiskt inlägg utan jag tror de facto att Finland tar det ikväll. Brukar alltid tro på Sverige eftersom de "alltid" vänder matcherna mot Finland. Men ikväll tror jag att Sverige inte har just den spelaren som vänder matcher. Som Sudden,Foppa osv.
Hur det där i malax, håller man överlag på finland eller sverige?
vicarious
2011-05-15, 15:36
Finns det nåt sätt att se matchen live på nätet? På Viaplay kostar det 49kr.
i have no tv :(
von huff
2011-05-15, 15:37
Menar du allvar?Ingen riktig finne skulle väl hålla på Sverige oavsett om man talar svenska eller finska.INGEN!
Jockefoten
2011-05-15, 15:38
Bara för att de pratar svenska så betyder det ju inte att man är svensk.
USA hejar ju inte på Kanada i hockey. :D
Menar du allvar?Ingen riktig finne skulle väl hålla på Sverige oavsett om man talar svenska eller finska.INGEN!
Ingen riktig finne snackar väll svenska heller eller? ;)
Bara för att de pratar svenska så betyder det ju inte att man är svensk.
Nix såklart inte , men jag vet massor av bybor här runtikring som snackar finska och hejjar på finnland.
von huff
2011-05-15, 15:45
Ingen riktig finne snackar väll svenska heller eller?
Nix såklart inte , men jag vet massor av bybor här runtikring som snackar finska och hejjar på finnland.
Varför skulle jag vara mindre finne än grannen som talar finska?Min släkt här bott i Finland 2-300 år
Gabriel174
2011-05-15, 15:46
http://myp2p.eu/broadcast.php?matchid=117054&part=sports
Jockefoten
2011-05-15, 15:47
Ingen riktig finne snackar väll svenska heller eller?
Finlandssvenskar är finnar... Däremot finns det många svenskar längs riksgränsen på svenska sidan som känner mer tillhörighet med Finland då Sverige i princip sket i att de existerade fram till 70-talet.
Haha spelar Sverige sin bästa hockey ikväll så ska inte Finland ha något att säga till om, stor skillnad på lagen.
nmanradnävna
2011-05-15, 16:35
Varför skulle jag vara mindre finne än grannen som talar finska?Min släkt här bott i Finland 2-300 år
Ta det lugnt nu, svenne.
Ett annars blekt och trist VM har fått ett rejält uppsväng i och med den här finalen... Suttit och laddat med klipp från VM 92, 98, 03 och OS 06. Skippade VM 95... Heja Sverige!
von huff
2011-05-15, 17:01
OS 06 hade jag tårar i ögonen, en riktig mardröm
Ja? det är ju i princip gratis.
Precis köpt matchen själv, har fan inga kanaler.
Vad hände första 12min mellan ryssland-tjeckien? Helt galet kul hockey.
130kg finsk sisu
2011-05-15, 17:13
Känner absolut inte en endaste finlandssvensk som håller på Sverige och skulle någon göra det så¨är det lättare att samla ihop en lynchmobb än att få en gris att fisa i takt. :)
ByggarBertil
2011-05-15, 17:28
Enligt aftonbladet vann Finland -95 för att de hade en svensk som ansvarig i båset :D
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/wennerholm/article13028735.ab
Gosti123
2011-05-15, 17:30
Håll utkik på livetv.ru
Enligt aftonbladet vann Finland -95 för att de hade en svensk som ansvarig i båset :D
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/wennerholm/article13028735.ab
Faktum är att Finland hade ett grymt bra lag, med Koivu, Peltonen och Lehtinen i spetsen.
Enligt tradition så ska ju Sverige vinna idag, men jag tror faktiskt precis som sisu att Finland faktiskt vinner idag. Sverige är inte nära sin bästa uppställning och Finland spelade faktiskt sjukt bra mot Ryssland. 4-2 Finland tror jag.
nmanradnävna
2011-05-15, 18:23
Enligt tradition så ska ju Sverige vinna idag, men jag tror faktiskt precis som sisu att Finland faktiskt vinner idag. Sverige är inte nära sin bästa uppställning och Finland spelade faktiskt sjukt bra mot Ryssland. 4-2 Finland tror jag.
5-2 med femte i öppen kasse
5-2 med femte i öppen kasse
Nej, 4-2 med den fjärde i öppen kasse.
Och hur nära är Finland sin bästa uppställning då?
Nej Sverige vinner detta vi har fler klasspelare och en riktigt ung å fräsch tredjeline.
victor_n
2011-05-15, 19:07
Nu kör vi över dom!!*flex*
isterbuk
2011-05-15, 19:10
NU tar vi dom!!! Kämpa Sverige!!!
sweetkarolina
2011-05-15, 19:32
Har det börjat?
mpersson
2011-05-15, 19:34
Började tydligen vid 8 på tv3. Who gives, Stenmark på 1an :D
victor_n
2011-05-15, 19:38
spelar sverige lr? :)
sverige mot finland hockey vm final *rolleyes*
sverige mot finland hockey vm final *rolleyes*
hehe :D
ByggarBertil
2011-05-15, 20:04
Usch vad spännande i slutet på första perioden... Fan att vi inte fick in den :(
kaffekopp
2011-05-15, 20:06
stream? hittar ingen bra!
Gabriel174
2011-05-15, 20:15
stream? hittar ingen bra!
ja länkade en för ngn sida sen :)
ont: VIKTOR FASTH!!!!!!
kaffekopp
2011-05-15, 20:16
ja länkade en för ngn sida sen :)
ont: VIKTOR FASTH!!!!!!
tack bossen! :)
Gabriel174
2011-05-15, 20:17
tack bossen! :)
np brah
ByggarBertil
2011-05-15, 20:32
FFFFUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU *grr**grr*
sweetkarolina
2011-05-15, 20:37
vad hänt?
mpersson
2011-05-15, 20:41
1-0 sverige i andra.
ByggarBertil
2011-05-15, 20:52
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa måååååååååååål
Gabriel174
2011-05-15, 20:54
..|..
Blää. Kunde dom inte hålla i 7sekunder till :(
ByggarBertil
2011-05-15, 21:11
Jaaaaaaaaaaaaa 2-1 till Finland
Gabriel174
2011-05-15, 21:12
faaaaaaaaaaaaak
Lol lol lol
2-1 2-1 2-1 !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
3-1 3-1 3-1
ByggarBertil
2011-05-15, 21:13
Holy Shit 3-1 :D :D
Det är när det flyter med såhär man mest bara blir förbannad.
Nu känns morgondagens bänkpass genast lättare!!! 3-1!!!
ByggarBertil
2011-05-15, 21:40
Och där kom fyran :D
ByggarBertil
2011-05-15, 21:42
Femman :D
Hahahahahaahahahaha! Nu kan man inte ens bli arg.
hahahahahaahahahaha! Nu kan man inte ens bli arg.
+1
Lasse Kongo
2011-05-15, 21:42
Har ju redan skrivit det i tråden, visste att finnarna skulle vinna.
Rätt depp nu, men all respekt för finnarna, de har varit grymma.
det är en jävla tur för blodtrycket att jag egentligen inte är hockeyintresserad nu. Uselt.
Jävla skit.
Nåja, bara europeiska lag som får medalj, alltid något
ByggarBertil
2011-05-15, 21:44
Men vad fan :D Otroligt
6-1 Tror visst nån har gett upp!!!
komigen.. sätt 7-1 me, en hel min kvar. -.-
kottovic
2011-05-15, 21:45
Nu skäms man över att vara Svensk
Fy fan vilka dåliga kommentatorer! Ingen inlevelse eller kritik av svenska spelarna. Hade det varit en vänskapsmatch mot albanien i Fotboll hade för fan fotbollskommentatorerna varit mer engagerade.
kottovic
2011-05-15, 21:46
Holmgren är kungen så tyst med dig!
ByggarBertil
2011-05-15, 21:48
Finland är världsmästare, äntligen :hbang: :thumbup:
nmanradnävna
2011-05-15, 21:50
Otroligt deprimerande att se hur de inte ens brydde sig om att spela av matchen ordentligt ens en gång. Ingenting verkade klaffa i sista perioden och det såg fan inte bra ut alls.
Tänk om det där satans målet med 7 sekunder kvar av perioden aldrig kommit....
Beethoven
2011-05-15, 21:51
Grattis till Finland som vann ett välförtjänt guld!
clinteastwood
2011-05-15, 21:51
danskarna skulle vinna över Sverige!!!!
Bara ge ett stort grattis till finland.
anton2000
2011-05-15, 22:02
Fan, skulle ha kollat starcraft istället...
Va fan!
Bastade finnarna i sista pausen så de fick nya krafter eller?
Birkharju
2011-05-15, 22:12
Matchen mot Norge var fan en bragd i jämförelse.
Rellos_87
2011-05-15, 22:26
Bara att gratulera finländarna, det förtjänade dom efter alla dessa år!
http://www.ur.se/ramp/historia3/pic/finland_fakta4_liten3.jpg
AngryFinnishGuy
2011-05-15, 22:30
Äntligen! Där satte den fan!
Stolt Finländare idag!
Big Sleazy
2011-05-15, 22:34
Fy fan vilka dåliga kommentatorer! Ingen inlevelse eller kritik av svenska spelarna. Hade det varit en vänskapsmatch mot albanien i Fotboll hade för fan fotbollskommentatorerna varit mer engagerade.
Holmgren kommenterar även fotboll och har vid tillfällen kommenterat det svenska fotbollslandslagets matcher.
sundvall
2011-05-15, 22:35
Gillar verkligen Fasth.
Känslan av att kolla matchen som ensam finne med 20 svenskar, i Sverige, när Finland vinner VM-guld. Det är rätt skönt alltså.. :D
När jag ändå är i farten, extremt lol på detta klipp
dLx2TtmDIng:laugh:
Surt för målvakten alltså, och en riktigt störig intervjuare.
Finlandssvenskar är finnar... Däremot finns det många svenskar längs riksgränsen på svenska sidan som känner mer tillhörighet med Finland då Sverige i princip sket i att de existerade fram till 70-talet.Vilka då?
Wohooo! :D
aFvy4YSt1tQ
Haha vad skön den var. Mertaranta är kung!
Grattis finland, eran tur att hålla i stafettpinnen .....
Haha vad skön den var. Mertaranta är kung!
Får fan rysningar när han kommenterar matcher.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.