Visa fullständig version : Dålig i magen av isolat
MunsöHustla
2003-12-02, 20:40
Min mage gillar inte isolat pulver utan jag får nästan alltid rännskita efter det har jag efter en tids laborerande kommit fram till.
Så jag behöver tips på bra och billiga hydrolysat (har ej testat ett isolat/hydrolysat mixat protein heller)
Hydrolysat är väl inte mindre laktos i än i ett isolat så frågan är om det gör någon skillnad?
Fairing har ju minst två olika hydrolysat i alla fall om du vill testa det, finns i webshopen här på kolozzeum.
MunsöHustla; vad använder du för pulver just nu?
FUn-tex SSwinger
2003-12-03, 11:11
Det är inte så att det kan vara sötningsmedlet du reagerar på?
MunsöHustla
2003-12-03, 13:38
Originally posted by Hobbes
MunsöHustla; vad använder du för pulver just nu?
Håller på att köra upp en gammal burk Whey-100...
Det är inte så att det kan vara sötningsmedlet du reagerar på?
Inte en susning, är asparatam i whey-100 vet inte om man kan få sådan skitränna av det.
FUn-tex SSwinger
2003-12-03, 13:51
Hade samma problem som du innan, löste sig efter jag bytt till ett neutralt pulver, du har ju hydro från fairing stämmer ju bra in på dina önskemål + fri från sötningsmedel, whey-80-100 har väl också neutral smak som alternativ,
MunsöHustla; orsaken till min fråga var för att enligt de anvisningar jag fick på ett mail från GG så ska whey-100 innehålla mindre laktos än Whey-80 och då ska Whey-100 vara ett bra alternativ de skrev:
Svar : Star Whey - 100 innehåller mindre än 0,5 % lactos vilket är helt OK för er som är laktosintoleranta.
Eiselt Protec + innehåller mindre än 0,3 % lactos vilket är helt OK för er som är laktosintoleranta.
Star Whey - 80 innehåller mindre än 4,0 % lactos vilket är inte helt OK för er som är laktosintoleranta.
Men det pulver som gett mig minst problem men bäst resultat är faktiskt ON:s 100% Whey den innehåller lactase och aminogen vilket gör att den ska vara ett bättre alternativ för dem som har laktosproblem. Den dricker jag med låglaktos mjölk och magen bara älskar den.
Tyvärr så är jag inte så insatt i Farings produkter men hoppas att någon kan ge oss information om laktoshalten där. Eiselt har jag heller inga problem med, använder Protec blåbär, med mjölk där med utan problem.
Complete Protein III har mindre än 0,3% laktos och kan ätas av Laktos intoleranta
nordland
2003-12-04, 11:25
-äggprotein är helt laktosfritt. 100% egg från m double you :thumbup:
Min mage har fan varit fuckedup nu när jag börjat gå upp i vikt och äta mer. Speciellt när jag börjat äta mer grönsaker??? Fibrer ska ju vara bra för magen? Kan typ inte skita ordentligt.
WHITEFOLKS
2010-07-27, 21:18
Man kan få i sig för mycket fiber också vilket ger problem även det.
CrazyJoeDavola
2010-07-28, 14:00
Min mage har fan varit fuckedup nu när jag börjat gå upp i vikt och äta mer. Speciellt när jag börjat äta mer grönsaker??? Fibrer ska ju vara bra för magen? Kan typ inte skita ordentligt.
Tvärtom, för mycket fibrer är inte heller bra, många är känsliga och precis som du äter många ännu mer fibrer för att lugna magen, själv har min mage blivit mycket bättre sedan ajg dragit ner på fibrerna.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.