handdator

Visa fullständig version : Periodisk Fasta under Vilodagar

Gald
2011-04-27, 15:22
Hittade inget så gör en tråd istället.

Det är många som tydligen har fått bra resultat av periodisk fasta så jag tänkte pröva ett tag, undrar dock hur man lägger upp kosten på vilodagar om det är precis samma som med träningsdagarna eller ska man ställa tiderna på kosten dagar man inte tränar?

Just nu kör jag på detta, ska jag köra likadant på vilodagar?

13.00 ungefär 500kcal
mellan 14.00-16.00 nånstans brukar jag träna, de varierar
17.00-18.00 ca 1000 kcal
20.00-21.00 ca 800 kcal

Va tycker ni om mitt upplägg, det kan varierar lite mellan tider som sagt men inleder fastan kl 21.00 är det bara att köra på likadant under vilodagarna?

Mvh

Thrower
2011-04-27, 15:25
Det första målet på vilodag bör vara det största om jag har förstått allt rätt, så gör jag iaf... Mer fett på vilodagar och mindre kolhydrater...

vicarious
2011-04-27, 16:53
Du kan inte ha letat särskilt noga innan du postade

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=96449

Du kan lägga upp det precis hur du vill så länge det är inom ätfönstret.

Att äta sitt största mål först på vilodagar är något som jag har läst om Leangains, inte periodisk fasta. Skilj på det. Det finns en uppsjö olika varianter av periodisk fasta. Leangains är en av dessa.

Gald
2011-04-27, 17:15
Hittade inte svaret för just min fråga.

Jaha okej får väl pröva mig fram vilket som passar mig bäst tack för svar.

Vespertilio
2011-04-27, 20:33
Jag fastar 24 timmar mellan större måltider och gymmet, fungerar skitbra för deffen. Skippar frukost, tränar på tom mage med tunga vikter, få reps, avslutar med intensiv HIIT. Käkar ca 2-3 timmar efter gym och circlar om. Håller mig alltid inom någorlunda shape så enbart med 3 veckor efter detta upplägget är jag deffad.

Funkat i över ett år.

Beelz
2011-04-27, 21:47
Det står på Martins hemsida hur man ska äta på vilodagar om man nu ska följa LG exakt, annars äter man som man känner för inom sitt ätfönster...

Facaa
2011-04-28, 20:09
Jag fastar 24 timmar mellan större måltider och gymmet, fungerar skitbra för deffen. Skippar frukost, tränar på tom mage med tunga vikter, få reps, avslutar med intensiv HIIT. Käkar ca 2-3 timmar efter gym och circlar om. Håller mig alltid inom någorlunda shape så enbart med 3 veckor efter detta upplägget är jag deffad.

Funkat i över ett år.

Tjaba, sorry men jag förstår inte :smash:
är det typ:
0700 - gym
ca 1200 - uber måltid
12-> 0700 fasta?

nocantdo
2011-04-29, 01:45

Funkat i över ett år.

Wörd provat precis samma grej många gånger och funkar väldigt bra och man klarar hunger väldigt bra under stora underskott.