Visa fullständig version : thermo-x, biverkningar?
_xtreme_
2003-12-02, 17:50
Har en kompis som tar thermo-x lite då och då för att orka med/mer på träningen. Han säger att han känner otroligt mycket mer kraft. Vad består det av, vad händer, finns det några biverkningar?
har lite svårt att skilja på alla dessa preparat & tillskott, vad innehåller den för ämnen, och i vilka mängder?
Varje kapsel innehåller följande: Citrus Arrantium –hämtat från skalet på en citrusfrukt. Guarana – koffein ger kroppen energi och har en bra synergi tillsammans med de övrig ämnena. Vit willow bark – innehåller extrakt av asperin vilket förlänger effekten av efedrin och koffein. Asperin kan också öka effekten av de enzymer som påverkar fettförbränningen. L-karnetin – ser bl.a. till att kroppen tar vara på energin vilket ökar uthålligheten.
_xtreme_
2003-12-02, 23:33
Mao bara possitiva effekter av thermo-x?
LunaSpice
2003-12-03, 00:15
Originally posted by _xtreme_
Mao bara possitiva effekter av thermo-x?
Hypertermi, hjärtklappning, illamående, dehydrering etc. Vet inte om du anser det vara positivt iofs. :)
WHITEFOLKS
2003-12-03, 00:30
"innehåller extrakt av asperin"
nu ar du val anda ute och cyklar? :)
aliquis: Det där var en direktkvot från någon klåpare som skrivit en innehållsdeklaration antar jag?
Koffein ger inte energi, det kan däremot vara uppigande.
Aspirinextrakt? Det är ju pilbarksextrakt som används, vilket även står. Känns dumt att använda en naturlig och en syntetisk källa till samma ämne.
Så dålig innehållsdeklaration är lika med inget köp i min bok.
Är man intresserad av det som är effektiv i blandningen så finns koffein att köpa på apoteket, kaffe är gott också.
Jupp, gjorde en sökning på google och hittade preparatet, men ville undvika att nämna att det var hos den muskelöse sjöfararen så jag kopierade den relevanta delen bara.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.