Logga in

Visa fullständig version : Det är det där pulvrets fel..

Heine
2011-04-26, 10:12
Ville bara bjuda på en anekdot från påskhelgen:

Jag var hemma hos flickvännens föräldrar över påsk och hade inte träffat dem sedan i oktober förra året. Efter avslutat grillning och några glas rödvin utbrister min flickväns mor plötsligt nästan aggresivt mot mig:

Hur mycket tränar du egentligen?

Jag: Ptja, ca 4 gånger i veckan ungefär. Hurså?

Hon: Du har så svullna muskler, det är inte bra.

Jag (nöjd): Det är nog för att musklerna vuxit en del sedan vi sågs sist. Inget konstigt med det om man tränar tung styrketräning och äter ordentligt.

Hon: Ja, men det är inte bra, du tränar nog fel. Jag ser folk på gymmet som är jättestarka och tränar mycket men inte har så bulliga muskler som du.

Jag: Ja, alla är ju genetiskt olika, vissa lägger på sig mer muskler än andra. Det beror ju på hur man tränar också. Jag äter ju ordentligt och då lägger man på sig en del vikt, både muskler och en del fett.

Hon: Ja men det är inte bra med så bulliga muskler. Äter du fortfarande sånt där pulver?

Jag: Om det är proteinpulver du tänker på så ja, jag tar proteintillskott i form av vassleprotein.

Hon: Sluta med det.

Jag: Varför? Jag tycker det är ett smidigt sätt att öka mitt proteinintag.

Hon: Det där är bara skit. Man vet inte vad de stoppar i det där pulvret.

Jag: Jo det vet man, det är vassleprotein. (förklarar lite snabbt att det är en protein från mjölk).

Hon: Du måste sluta med det där. Det är det där pulvrets fel att du har så bulliga muskler.

Efter detta följde en lång diskussion om mitt träningsupplägg. Hon hade synpunkter på antalet set och reps jag kör samt att min uppvärmning inte innehåller någon cardio. Hon liksom letade anledningar till att klanka ner på min träning och hitta "vad jag gjorde fel". Det hela blev så jävla komiskt att jag helt slutade argumentera och bara satt och småskrattade. Tanken slog henne aldrig att för mig var "bulliga" och "svullna" muskler en komplimang.

:)

Rikard Jansson
2011-04-26, 10:15
Sånt vi får leva med, personer som tror att de vet bra mycket mer än "oss" om träning och kost. T.ex. min mor som helst vill att jag ska söka läkare för anorexi "för jag inte äter nånting", samtidigt som jag går upp 1kg/månad

Nitrometan
2011-04-26, 10:16
Ät mer, Rikard. Anorexi är inte bra. ;)

Rikard Jansson
2011-04-26, 10:17
*gah!**mini*cry*

Ungrim
2011-04-26, 10:19
Det är inte pulvrets fel.

T1lvMJ-l0_A

Olegh
2011-04-26, 10:20
Imponerande att du inte bara reste dig upp och gick därifrån. :)

Pelle2
2011-04-26, 10:20
haha åh, låter som en ovanligt.. eh.. dum och konstig brud:thumbup:

Spartansk
2011-04-26, 10:21
Man vet inte vad de stoppar i det där pulvret.

Det där argumentet har jag också hört. Ett mycket märkligt sådant. Precis som om man med säkerhet vet vad de stoppar i alla andra varor, avsedda för förtäring, som man köper från all världens hörn? Som ibland inte, till skillnad från proteinpulvret, har innehållsförteckning?

ceejay
2011-04-26, 10:22
Lul. Vissa är intelligenta!

proteinsynthesis
2011-04-26, 10:26
Ja det är konstigt, varför just sådan skepticism mot just proteinpulver?

Yes
2011-04-26, 10:28
Svar:

Du vill ligga med mig, men det går inte.

jokem
2011-04-26, 10:29
Underbart! Får man slanka och långa muskler om man inte tar proteinpulver? :)

Heine
2011-04-26, 10:29
svar:

Du vill ligga med mig, men det går inte.

Ahaha :D

stevebc
2011-04-26, 10:39
Hahahahaha. Sånt där händer fanimej på varenda _jävla_ släktmiddag eller annan dylik tillställning med average joes/janes.

Fartman
2011-04-26, 10:43
Sluta ha spänn-tröja vid familjetillställningarna ;)
Bylsiga skjortor är melodin! :thumbup:

Yes
2011-04-26, 10:46
Hahahahaha. Sånt där händer fanimej på varenda _jävla_ släktmiddag eller annan dylik tillställning med average joes/janes.
For reals? Jag tänkte föreslå att han skulle passera 20-sträcket, men sanningen tycks vara den att jag för räkig för att ens retards ska vilja mobba mig.

Moste skafa pulver. :(

johanhej
2011-04-26, 10:51
smygtränad is the shit

Deceiver85
2011-04-26, 10:53
Hon vill ha dig.

Tolkia
2011-04-26, 11:05
Stackars din flickvän, som förmodligen ville sjunka genom jorden av skam.

Giljotinen
2011-04-26, 11:08
Hon avundas ditt mäktiga tröööck bara. Använd en pösig långtröja nästa gång och lägg ner det där dötspulvret.

Fartman
2011-04-26, 11:11
Nu kom jag på en lösning, bli tjockare.
Har aldrig hört någon klaga på min muskulatur, men då har jag alltid haft ett visst lager späck också. Det är nått med det där späcklagret som gör att mammor/pappor/gubbar/kärringar/mfl anser att man istället för att vara nån gymfjolla är en redig kille med naturligt kraftigt kroppsbyggnad. :thumbup:
Man brukar ju faktiskt tex höra att Mange Samuelsson är "naturligt stark" medans random deffad byggare har anabola-muskler. Även fast Mange förmodligen dwarfar de flesta.

L-Sami
2011-04-26, 11:13
Vad är det för pulver du använder, vill också ha bulliga muskler? :D

Heine
2011-04-26, 11:36
For reals? Jag tänkte föreslå att han skulle passera 20-sträcket, men sanningen tycks vara den att jag för räkig för att ens retards ska vilja mobba mig.

Moste skafa pulver. :(

Jag glömde skriva att jag är 37 år. :)

John M
2011-04-26, 11:36
haha lika kul varje gång. Har hört det snacket i 10 år nu.

Kan vara kul å lyssna på idioterna :D

dupper
2011-04-26, 11:40

Oj, jag var helt övertygad om att du var mycket yngre. Det känns lite mer "rätt" för svärföräldrarna att försöka "uppfostra" då. Usch att behöva uppleva det överhuvudtaget, men lite extra för att du faktiskt inte är någon tonåring som kanske inte fattar så mycket bättre.

Ursäktar i förväg för möjligt klumpig formulering.

Asdf
2011-04-26, 12:03
Det där blir en fråga av hur bra man kan hantera den här typen av besvärliga besserwissers. Vissa svar man kan komma med är helt omöjliga att ifrågasätta t.ex "-Japp jag håller med dig, jag köpte därför mitt proteinpulver på apoteket för att vara helt säker på innehållet".

Det blir lite svårt för dem att argumentera emot ett sådant svar :)

CrazyJoeDavola
2011-04-26, 12:10
Visa artikeln från råd och rön angående proteinpulver, det är ju en seriös tidning.

För övrigt gissar jag på att du kör Myofusion från gaspari? Jag börjar få goa biccar nu efter jag kör det.

Yes
2011-04-26, 12:10
Jag som trodde sånt där bara var problem man hade i tonåren.

Ett tips kan ju annars vara att svara som en tonåring.

"Äh, jag vet inte..."

Brukar du ta sånt där pulver?

"Öhh, vetente... ibland, kanske?"

Spartansk
2011-04-26, 12:16
Eller så kan man svara att man vräker i sig anabola steroider och att man hamnat på hjärtintensiven sex gånger det senaste halvåret... Bara för att jävlas.

Langster
2011-04-26, 12:20
Eller så kan man svara att man vräker i sig anabola steroider och att man hamnat på hjärtintensiven sex gånger det senaste halvåret... Bara för att jävlas.

Haha ja precis!

–"Hur mycket tränar du egentligen?"
–"JAG VRÄKER I MIG ANABOLA STEROIDER!"

Minimjölk
2011-04-26, 12:23

Jag var hemma hos flickvännens föräldrar över påsk och hade inte träffat dem sedan i oktober förra året. Efter avslutat grillning och några glas rödvin utbrister min flickväns mor plötsligt nästan aggresivt mot mig:

Jag (nöjd): Det är nog för att musklerna vuxit en del sedan vi sågs sist. Inget konstigt med det om man tränar tung styrketräning och äter ordentligt.

Hon: Ja, men det är inte bra, du tränar nog fel. Jag ser folk på gymmet som är jättestarka och tränar mycket men inte har så bulliga muskler som du.

Jag: Ja, alla är ju genetiskt olika, vissa lägger på sig mer muskler än andra. Det beror ju på hur man tränar också. Jag äter ju ordentligt och då lägger man på sig en del vikt, både muskler och en del fett.

Hon: Ja men det är inte bra med så bulliga muskler. Äter du fortfarande sånt där pulver?

Jag: Om det är proteinpulver du tänker på så ja, jag tar proteintillskott i form av vassleprotein.

Jag: Jo det vet man, det är vassleprotein. (förklarar lite snabbt att det är en protein från mjölk).

Hon: Du måste sluta med det där. Det är det där pulvrets fel att du har så bulliga muskler.

Efter detta följde en lång diskussion om mitt träningsupplägg. Hon hade synpunkter på antalet set och reps jag kör samt att min uppvärmning inte innehåller någon cardio. Hon liksom letade anledningar till att klanka ner på min träning och hitta "vad jag gjorde fel". Det hela blev så jävla komiskt att jag helt slutade argumentera och bara satt och småskrattade. Tanken slog henne aldrig att för mig var "bulliga" och "svullna" muskler en komplimang.

varje gång en sådan här tråd blir jag lika förvånad, Dels för att mångas föräldrar är helt oinsatta men ändå har en bestämd åsikt mot just styrketräning och kosten man intar (dötspulver). Dels att alla som lägger upp storyn här alltid är så korrekta och sakliga i sina svar. ;)

jag skulle ha svårt att svara lika ordentligt när svärmor konfronterade mig med dylik propaganda. jag tycker ändå samhället idag lättare accepterar gymträning och pulverdrickande jämfört med tidigare. Däremot finns det en stor andel hobbybyggare ( jag pekar inte på TS nu) som i sin vilja att bli optimala lever och pratar träning konstant, tiimar EAA och sedan går i spänniströjor hemma hos svärföräldrarna. Jag kan förstå att inte detta alltid går hem i de svenska stugorna utan att stöta på patrull med nosiga föräldrar etc.

Juxta
2011-04-26, 12:23
Haha ja precis!

Haha, plus ge farsan en smocka, slita av sig tröjan, springa runt och börja tugga bark på träden.

Nitrometan
2011-04-26, 12:31

Haha ja precis!

Kan funka. Kan funka.

-"Men... Jag... Hur mycket tränar du?"
-"Tar du sånt där pulver?"
-"..."
–"JAG VRÄKER I MIG ANABOLA STEROIDER SÄGER JAG!"

Minimjölk
2011-04-26, 12:37
Kan funka. Kan funka.

–"JAG VRÄKER I MIG KRÄM!"
-"..."
–"JAG VRÄKER I MIG KRÄM SÄGER JAG!"

Skulle kunna fungera...

Ne0phyte
2011-04-26, 12:41
Kan funka. Kan funka.

-"..."
–"JAG VRÄKER I MIG ANABOLA STEROIDER SÄGER JAG!"

Lägg till lite aggressivt kroppsspråk på de! Grymt

Nitrometan
2011-04-26, 12:41
Skulle kunna fungera...

Inget spöar den legendariska krämdieten. Tröcket blir fantastiskt.

Spridis
2011-04-26, 12:43
Slaska upp den stora grova på matsalsbordet så får hon nåt annat att tänka på!

Eller så säger du att pulvret endast är för utvärtes bruk!
http://farm3.static.flickr.com/2797/4298630133_b0daa9e7fb.jpg

HulkH
2011-04-26, 12:49
Det är inte pulvrets fel.

T1lvMJ-l0_A

Hahahah 1+..

Kan inte vara något annat!

Parachutes
2011-04-26, 13:06
hahaha.. jag har en liknande diskussion med morsan typ en gång i veckan.. sist så var det om mjölk..

hon: Det är onaturligt!!! Jag läser en bok där det står att det är direkt skadligt!!
jag: Var kommer författaren ifrån?
hon: vet ej
jag: Antagligen söderifrån där dom inte dricker mjölk och därför inte har via evolution utvecklat enzymer som bryter ner näringsämnena i mjölken och kan nyttja dess fördelar, till skillnad från oss i norr.
hon: Var har du hört det?! Det är vinklad information?!!1 Mjölkföretagen vill tjäna pengar!!
jag: *rabblar upp allt nyttigt i mjölk*
hon: ONATURLIGT!!
*,.-The End-.,*

Edit: det är definitivt bögarnas fel ;)

Sundqvist
2011-04-26, 13:11
haha dessa diskussioner alltså, fick höras senaste idag att mitt proteinpulver har gjort så jag får hårigare mage :D

hugok
2011-04-26, 13:23
hahaha.. jag har en liknande diskussion med morsan typ en gång i veckan.. sist så var det om mjölk..

hon: Det är onaturligt!!! Jag läser en bok där det står att det är direkt skadligt!!
jag: Antagligen söderifrån där dom inte dricker mjölk och därför inte har via evolution utvecklat enzymer som bryter ner näringsämnena i mjölken och kan nyttja dess fördelar, till skillnad från oss i norr.
hon: Var har du hört det?! Det är vinklad information?!!1 Mjölkföretagen vill tjäna pengar!!
*,.-The End-.,*

Fråga henne om det var onaturligt när hon ammade dej också ;)

Annars håller jag med Fartman, har man lite späck istället och en rutig skjorta är man istället en redig karl i mångas ögon och tar minsann inget "onaturligt".

Parachutes
2011-04-26, 13:28
Fråga henne om det var onaturligt när hon ammade dej också ;)

Tror du att jag har en deathwish eller?!?
Nä.. efter att jag sagt mitt så släpper jag diskussionen och låter henne återgå till att titta på glamour på tv 4+ medans hon trycker i sig anton bergs chokladägg. *popcorn*

Spartansk
2011-04-26, 13:30
Ät inte Kinderägg! Du vet inte vad det innehåller!

Nitrometan
2011-04-26, 13:32
medans hon trycker i sig anton bergs chokladägg. *popcorn*

Observera att det är naturliga ägg utan pulver eller mjölkindustri. :thumbup:

hugok
2011-04-26, 13:33
Tror du att jag har en deathwish eller?!?
Nä.. efter att jag sagt mitt så släpper jag diskussionen och låter henne återgå till att titta på glamour på tv 4+ medans hon trycker i sig anton bergs chokladägg. *popcorn*

Ja det är nog bäst att låta det vara, efter ett tag släpper dom det.

Ne0phyte
2011-04-26, 13:40
Fick höra av min mor när jag började blöda näsblod (läs spruta) att det var för att jag överdoserade vassle när jag tog 30g om dagen. Tydligen fick man extremt förhöjda nivåer insulin av en sådan "överdos".

Min pappa trodde "B-alanin" var en förkortning på "bola" och tog ett seriöst snack om att jag skulle sluta bruka AAS.

Det är min familj de!

Sundqvist
2011-04-26, 13:43
HAHAHAHAHHAHAHAHAHAHAHAHAHHAH

hur är B-alanin förkorting på bola? :D skön farsa, när bola i sig är en förkortning!

Sånt ska man ju bara ta med en smula salt :P

mina föräldrar tog alla mina vitaminpiller och alla pulver då dom trodde jag tryckte när jag gick upp 20kg på cirka 10 månader och fick "uppblåsta/bulliga armar och hård rygg, samt mer finner" :(( Fick tillbaka allt sen iaf!

MtotheM
2011-04-26, 13:43
Ät inte Kinderägg! Du vet inte vad det innehåller!

Epic :D Alltid en överraskning inuti :(

Nitrometan
2011-04-26, 13:45
hur är B-alanin förkorting på bola?
hur?

B-alanin = Bolalanin *kissass*

JJOHANSSON
2011-04-26, 13:45
Haha ja precis!

Hahahahaha

Sundqvist
2011-04-26, 13:46
hur?

jo, men jag menade inte så :D

Minimjölk
2011-04-26, 13:51

hur är B-alanin förkorting på bola? :D skön farsa, när bola i sig är en förkortning!

mina föräldrar tog alla mina vitaminpiller och alla pulver då dom trodde jag tryckte när jag gick upp 20kg på cirka 10 månader och fick "uppblåsta/bulliga armar och hård rygg, samt mer finner" :(( Fick tillbaka allt sen iaf!

Alltså, jag kanske är trög eller gammalmodig men om jag haft en son som på kort tid går upp 20kg och börjar äta massa piller till höger till vänster skulle även jag börja undra mer än lite. Visserligen kan man kanske kravstälal att en förälder (tm) läser på lite mer om sitt barns intressen man sprider sina misstankar men jag ser inte det som fel att en förälder lägger sig i när ens barn förändras på något sätt, snarare tvärtom, föräldrar som skiter i att deras son gått upp 20kg på 10månader och tycker att det är deras ensak skulle i alla fall inte jag föredra.

The_RobRoy
2011-04-26, 14:07
Min mamma är sjukt påläst om olika mediciner, nya rön osv. Hon är också övertygad om att pulver är farligt. Fast efter typ 6-7 år av tjötande har hon faktiskt gett sig på punkten att själva vasslen skulle vara farlig (det tog typ 4-5 år). Så nu gnäller hon mest om alla andra tillsatser i pulvret.

Jag äter inte ens pulver, men med jämna mellanrum kommer kontrollfrågan om jag börjat äta pulver igen :)

Inge Enveten
2011-04-26, 14:14
Mina päron är också så här. Själva dricker dem öl, vin, whiskey och vodka, varje dag. (Yes srs)

Min mamma hade en liknande kommentar om proteinfluff. "Det där ser onaturligt och kemiskt samt äckligt ut", fast dock på polska, min översättning är lite "ungefärlig".

Oj vad mer finns där.. Typ varje gång jag har något som helst problem, huden, hårbotten, vad det än kan vara så är direkt kosttillskottens fel.
-"Mamma jag trillade och skrapade upp knäet"
-"Sluta använda proteinpulver då

Lite som vissa kolomedlemmar
-"Jag har aids"
-"Knäböj. 10 set. Varje dag"

cero
2011-04-26, 14:16
Det där argumentet har jag också hört. Ett mycket märkligt sådant. Precis som om man med säkerhet vet vad de stoppar i alla andra varor, avsedda för förtäring, som man köper från all världens hörn? Som ibland inte, till skillnad från proteinpulvret, har innehållsförteckning?

Tillskott inom styrketräningen brukar väl förknippas med anabola steorider och liknande - för folk som inte är insatta. Får höra samma argument varje gång det blir snack om proteinpulver.

Vet man inte vad vassle är, saknar logiskt tänkande, och hör "pulver/tabletter" i samband med träning kan det nog ringa en del klockor hos vissa.

Ne0phyte
2011-04-26, 14:23

hur?

jo, men jag menade inte så :D

Alltså, jag kanske är trög eller gammalmodig men om jag haft en son som på kort tid går upp 20kg och börjar äta massa piller till höger till vänster skulle även jag börja undra mer än lite. Visserligen kan man kanske kravstälal att en förälder (tm) läser på lite mer om sitt barns intressen man sprider sina misstankar men jag ser inte det som fel att en förälder lägger sig i när ens barn förändras på något sätt, snarare tvärtom, föräldrar som skiter i att deras son gått upp 20kg på 10månader och tycker att det är deras ensak skulle i alla fall inte jag föredra.

Here is the deal;

När man pappa var ung (~20) så hade han två vänner som tränare på som fan, sen började båda ta AAS. Den ena tog åt helvete för mycket och kroppen gav vika, han avled alltså av överdosering.

Den andra fortsatte med en okej dosering, sen gick han över till andra droger (alltså fungerade AAS'en som en inkörningsport för tyngre grejjer, han var helt ren innan) och han gick ner i en sjö och drunknade i ruset.

Så jag förstår faktiskt hans rädsla för pulver osv, men blir bara irriterad när man inte ens lägger ner tiden på att kolla upp något innan man pratar.

Mamma däremot tror hon kan massor om det, och är rädd för allt :thumbup:

Scratch89
2011-04-26, 14:30
Jag tycker som någon annan i tråden att det är intressant att när konversationen återskapas så är det väldigt sakliga och nyanserade svar från TS... ;)

För övrigt så får man helt enkelt sluta förklara för någon som egentligen inte har med saken att göra och som är så okunnig. Men som förälder till t.ex en tonåring som ökar 20 kg på under ett år, får massor av finnar och blir helt insnöad på träning, så hade jag också dragit i handbromsen.

Mass-Tech
2011-04-26, 14:42
Har aldrig haft några liknande problem. Lucky Me:thumbup:

proteinsynthesis
2011-04-26, 15:01

*,.-The End-.,*

Eh ? Hur kan mjölk bli onaturligt ??? :) Det är per definition naturligt.

Elso
2011-04-26, 15:01
Jag kan citera en manlig arbetskollega: "Jaha det är en sådandäringa superdricka" och en kvinnlig (vid ett helt annat tillfälle): "bantar du?".

MtotheM
2011-04-26, 15:05
Eh ? Hur kan mjölk bli onaturligt ??? :) Det är per definition naturligt.

Endast om du chuggar den direkt från kon kanske :D?

WHITEFOLKS
2011-04-26, 15:13
Min far kallade det för "hockey-pulver" för någon på hans jobb som spelade hockey använde sig av någon sorts pulver.

spange
2011-04-26, 15:21
Geez, att folk (även över myndig ålder) har såna päron
Kunde jag inte föreställa mig, mina tycks förstå att näringsämen inte blir giftiga direkt dom uppträder i pulverform, haha.

spas
2011-04-26, 15:26
Min sambo har samma problem. Har min mage varit lite extra sur brukar jag säga att det är det där pulvrets fel.

mangemani
2011-04-26, 15:31
går inte att göra någonting åt.
vi som tränar och har fått resultat och äter tillskott kommer alltid att ha dessa "i do not know but i just must speak up cause im a smartass" personerna efter oss.
när jag känner att det börjar glida in på dessa ämnen med nån jag pratar med och som jag vet inte kan ett smack om ämnet,så byter jag alltid ämne snabbt som fan och om inte det funkar så går jag bara därifrån.

mattilainen
2011-04-26, 15:32
Min mamma frågar då och då "Vad ärde du dricker?" mitt svar är oftast "Eaa" eller "protein" sen är det inte mer än så..

häftig
2011-04-26, 15:45
Underbart! Vad sa din flickvän?

Los
2011-04-26, 15:53
Båda mina föräldrar äter numera proteinfluff, kvarg och vassledrinkar regelbundet. Jag bjöd dem på det när jag var på besök och de tyckte det smakade jättegott :)

stridis
2011-04-26, 15:54
Ät mer, Rikard. Anorexi är inte bra. ;)

Min Morsa slutade med anorexiakommentarerna när jag kom upp i 25+ bmi.

Sedan så blir hon alltid förundrad över mina acromion som hon tycker sticker upp sjukligt mycket.

GolvMupp
2011-04-26, 16:52
När dom spelar "Man vet inte vad de stoppar i det där pulvret" -kortet så brukar jag kontra med vad en korv innehåller. Grisanus etc.

Upptaget
2011-04-26, 17:07
"Man vet inte vad de stoppar i det där pulvret"

Detta och "Man undrar ju vad det är du dricker egentligen" hör man ett par gånger med varannan veckas mellanrum.. Brukar också komma en massa sura kommentarer från farsans syster som är sjuksköterska, varje gång det pratas träning så riktas det mot en..

Och ett tag så skulle morsan "minsann gå ned till apoteket och köpa ett sånt där anabolatest"

Kwon
2011-04-26, 17:12
Heine

Vilken förstående flickvän du har!

Hur gamla är ni?

Wille005
2011-04-26, 17:18
Prottepulver är accepterat hos folk jag känner. Enda man vart med om är att bastugubbarna på det lokala badhuset rytit till "sluta ta knark!" när man sippat på shaken i bastun.

Dock så har jag sedan dag 1 på mitt nya jobb blivit kallad "Kvargmannen"...

C.E.J.
2011-04-26, 17:20
Bra att hon ville komma på god fot med dig och få dig att känna dig välkommen.

spange
2011-04-26, 17:20
Och ett tag så skulle morsan "minsann gå ned till apoteket och köpa ett sånt där anabolatest"
Aahahahahahaha! Underbart:D

filmjölk
2011-04-26, 17:37
Inte för att vara sån, men jag tror det handlar lite om hur man presenterar sig också.

Har man en överkropp modell xl skall man inte klä sig i t-tröja modell Medium, eller helst inte i t-tröja öht. Köp en stor skjorta, knäpp inte upp de översta knapparna och rulla inte upp ärmarna. Sen hjälper det om man slappnar av lite, lär sig passera en spegel utan att stanna till och beundra sig själv. Slutar titta på sina egna armar så fort man rör sig, man kan till exempel dricka ur ett glas utan att snegla på sin biceps (som man inte behöver krampspänna bara för att man lyfter ett glas)

Ett annat hett tips är att äta sig lönnfet. Då får man vara hur grov man vill, får bo på gymmet och inga kärringar klagar. Varför det är så vet jag inte, men jag vet att det är så genom erfarenhet.

Otur
2011-04-26, 18:25
Får dagligen höra att jag dricker "kemikalier" på jobbet. Tar med en shake och dricker proteiner varje dag för det är enkelt och smidigt. Sen blir man ganska hungrig när man jobbar 10-11 timmar om dagen. Då tycker inte jag det räcker för mig med frukost och lunch bara.

cero
2011-04-26, 18:33
Detta är anledningen till varför folk dricker/äter proteindrinkar/tonfisk på toaletter osv. :D

Wille005
2011-04-26, 18:36
Ett tips (om ni ska dricka på allmän plats, t.ex. tunnelbana) är att hälla shaken i en pet-flaska. 90% kommer tro att ni dricker någon ny smak av diverse festis-/ramlösasorter och blir väldigt avis samt attraherade (bra om man är singel) och dom andra 10% tror att det är en grogg som dricks. Alkohol är accepterat av medelsvensson. Proteinshake är det inte.

stridis
2011-04-26, 18:38
Enda man vart med om är att bastugubbarna på det lokala badhuset rytit till "sluta ta knark!" när man sippat på shaken i bastun.

Var det relaterat till själva shakersippandet eller möjligen att de sett dig någon annan stans med en feting?;)

Wille005
2011-04-26, 18:40
Var det relaterat till själva shakersippandet eller möjligen att de sett dig någon annan stans med en feting?;)
Jag rökte inte cb när jag gymmade på badhuset där gubbarna hängde. Men hade dom sett mig med en fredspipa hade dom nog plockat fram indiankostymerna och joinat mig kring lägerelden :cool:

Jockefoten
2011-04-26, 18:49

:hbang:

Tur hon inte såg när du tog "crack" ^^

Botte 1992
2011-04-26, 18:54
Haha, minns när jag kom hem till morsan med Gainer Explosion. Var tyvärr inte riktigt kunnig då ang. kosttillskott så jag kunde knappt svara på hennes arga frågor. Hon lusläste innehållsförteckningen och lämnade sedan tillbaka burken och mumlade i något stil "...läste förut att det var farligt men okej..."

Hade det varit en helvit burk utan etikett hade hon lätt kastat den.

von huff
2011-04-26, 19:02
Lifes hard mannen...har fått ta mycket skit på beachen och på jobbet då jag använder linne...

Sarwien
2011-04-26, 19:22

Lol, jag brukar svara ja på det ibland när min mamma frågar om jag verkligen går på anabola, för att jag är ofta är arg, hon svarar då nåt i stil med "VA?! JAG HOPPAS VERKLIGEN DU SKÄMTAR! ELLER NEJ FÖRRESTEN, DET SKULLE INTE FÖRVÅNA MIG!" :laugh:

För övrigt blir jag också sur när någon average Joe vid släktmiddagar eller liknande ska lägga sig i min träning och ifrågasätta allt med saker som "kör inte för hårt, det är inte ovanligt att man slutar stanna i växten om man använder för tunga vikter, du kan lätt skada dig" och "pulver är aldrig bra, man vet inte vad de har stoppat ner i de där påsarna".

Angående TS historia, haha, sorry, men fy fan vilket jävla retard. :laugh: I feel you bro.

Kom även att tänka på när jag berättade för min pappa att det finns en 15-åring här på Kolozzeum som markar 230 kg och jag sa att jag var sjukt imponerad, han svarar något i stil med "Oj, men det är ju inte bra. Man kan träna med kroppsvikten hur mycket man vill, men man ska aldrig använda sig av vikter innan kroppen vuxit färdigt. :)" Och jag svarar typ "Mm, kanske det..." för jag orkar verkligen inte ta dessa diskussioner längre.

Kungkvalle
2011-04-26, 19:34
Fick lite sämre än vanligt på ett matteprov nyligen, det ledde till att min mamma och pappa satte sig ner med mig och försökte förklara att jag måste sluta med den där pulverskiten som dödar mina värdefulla hjärnceller.

cero
2011-04-26, 19:47
Fick lite sämre än vanligt på ett matteprov nyligen, det ledde till att min mamma och pappa satte sig ner med mig och försökte förklara att jag måste sluta med den där pulverskiten som dödar mina värdefulla hjärnceller.

Du kan fan inte mena allvar. :laugh:

spange
2011-04-26, 20:02
*popcorn* dyker alltid upp roliga anekdoter i dessa trådar

stridis
2011-04-26, 20:04
Du kan fan inte mena allvar. :laugh:

Måtte vara crack det handlar om.

Sarwien
2011-04-26, 20:24

LOL?! Jag hoppas du skämtar lmfao

viktorkillz
2011-04-26, 20:27
Lol, jag brukar svara ja på det ibland när min mamma frågar om jag verkligen går på anabola, för att jag är ofta är arg, hon svarar då nåt i stil med "VA?! JAG HOPPAS VERKLIGEN DU SKÄMTAR! ELLER NEJ FÖRRESTEN, DET SKULLE INTE FÖRVÅNA MIG!" :laugh:

För övrigt blir jag också sur när någon average Joe vid släktmiddagar eller liknande ska lägga sig i min träning och ifrågasätta allt med saker som "kör inte för hårt, det är inte ovanligt att man slutar stanna i växten om man använder för tunga vikter, du kan lätt skada dig" och "pulver är aldrig bra, man vet inte vad de har stoppat ner i de där påsarna".

Angående TS historia, haha, sorry, men fy fan vilket jävla retard. :laugh: I feel you bro.

Kom även att tänka på när jag berättade för min pappa att det finns en 15-åring här på Kolozzeum som markar 230 kg och jag sa att jag var sjukt imponerad, han svarar något i stil med "Oj, men det är ju inte bra. Man kan träna med kroppsvikten hur mycket man vill, men man ska aldrig använda sig av vikter innan kroppen vuxit färdigt. :)" Och jag svarar typ "Mm, kanske det..." för jag orkar verkligen inte ta dessa diskussioner längre.

:naughty:

anton2000
2011-04-26, 20:28
Så brukar min morsa också hålla på när hon ser hinkarna med proteinpulver. "Är du säker på att det inte är såna där anabola i det där?"

Parachutes
2011-04-26, 20:36
Jag trodde dock att det skulle bli bättre när jag stack hemifrån.. men nu är det flickvännen som kör en lightversion av "det är onaturligt! ät mat istället!" + att påsarna/burkarna är fula och inte får stå brevid min dator i vardagsrummet *cry*

Dock en klar förbättring jämfört med morsan ;)

MtotheM
2011-04-26, 20:38
Min morsa skulle nog lacka ur om jag hade protte-pulver ;) Hon lackade ur när jag drack en gainomax förr... :P

olle lindblad
2011-04-26, 20:40
Prottepulver är accepterat hos folk jag känner. Enda man vart med om är att bastugubbarna på det lokala badhuset rytit till "sluta ta knark!" när man sippat på shaken i bastun.

Bland det roligaste jag läst på kolo. :D

Spartansk
2011-04-26, 20:41
Jag erbjöd en tjejkompis att smaka på en Gainomax en gång. "Det där går man upp i vikt av, va?", frågade hon. Jag kunde ju inte säga nej, och orkade inte ge mig in i en förklaring om totalt kaloriintag och så vidare, så jag sa "ja, men inte av en liten klunk." Hon vägrade smaka sen.

JB12K
2011-04-26, 20:43
När jag hade tränat i några år frågade morsan om det verkligen var bra att äta "såna där hormoner". Jag frågade varför hon trodde att jag åt sådant. Tydligen hade hon bara antagit det från dag ett eftersom jag tränade så mycket :smash:

ceejay
2011-04-26, 20:43
haha du skulle sagt att man droppar i vikt. Det är som att äta minuskalorier!

(@ spartansk)

Imni
2011-04-26, 21:13
Samma frågor varje gång jag jag köpt proteinpulver. "Det är väl inga anabola??"

vicarious
2011-04-26, 21:17
Mina föräldrar är faktiskt såpass intelligenta (omg I know) att de förstår/vet vad mjölkprotein/vassle är för något. Däremot har man ju en hel del IQ-befriade bekanta som spyr ur sig både det ena och det andra felaktiga uttalandet om träning & kost.

Grotesk
2011-04-26, 21:48
Då jag brukar dra i mig lite kvarg (500g iaf i en sittning) hos tjejen så tror numera min svärfar att det är det enda jag lever på. Han mobbar mig hela tiden för det. :(

Fartman
2011-04-26, 23:32
Kommer ihåg nån gång att när jag började med kreatin för läääängesen så vart min morsa rätt irriterad men satte sig vid datorn och efter ett tag kom hon med en publikation där dom testat kreatin-supplementering hos tränande. Så visade hon att dom dragit slutsatsen att iaf 2g/dag var säkert men att effekterna av långtidsbruk fortfarande var oklart. Så hon tyckte att mer än 2g/dag skulle jag inte ta :)
Både morsan och farsan gillade dock att tracka mig för mina kosttillskott, tyckte det var onödigt och löjligt osv... och det är ju trots allt lite svårt att argumentera emot. Det är ju faktiskt inte nödvändigt, och nog fan är det rätt fånigt med alla aspirerande tonårsbyggare som ska ha alla coola tillskott men knappt lärt sig att äta ordentlig mat.

Heine
2011-04-27, 06:16
Underbart! Vad sa din flickvän?

Hon backade upp mig under diskussionen. Förklarade för sin mor att vassle inte var några konstigheter. Så all cred till min kära flickvän för det :)

Heine
2011-04-27, 06:21
Heine

Vilken förstående flickvän du har!

Hur gamla är ni?

37 resp. 30. :)

Nitrometan
2011-04-27, 06:25
Jag erbjöd en tjejkompis att smaka på en Gainomax en gång. "Det där går man upp i vikt av, va?", frågade hon. Jag kunde ju inte säga nej, och orkade inte ge mig in i en förklaring om totalt kaloriintag och så vidare, så jag sa "ja, men inte av en liten klunk." Hon vägrade smaka sen.

På en sån fråga hade jag bara svarat "ja". Man går upp i vikt av alla kalorier man äter. Så det enkla svaret "ja" räcker.

Sen kräver det en positiv kaloribalans för att man ska öka i vikt men då blir det en mycket längre och jobbigare diskussion. Och efter en så tröttande diskussion kanske hon dricker upp hela...

Heine
2011-04-27, 06:30
Jag tycker som någon annan i tråden att det är intressant att när konversationen återskapas så är det väldigt sakliga och nyanserade svar från TS... ;)

Jag är inte en person som skäller ut svärmor och härjar loss för att hon ifrågasätter mitt intag av proteinpulver. Förstår inte vad som är så konstigt med att man bemöter sådana påståenden med saklighet? Om jag intagit en defensiv, aggressiv ton så hade jag ju bara spätt på hennes fördomar ytterliggare.

C.E.J.
2011-04-27, 12:58
37 resp. 30. :)

Det där gör det hela ännu konstigare. Vad är det för svärmor som känner behov av att lägga sig i hur en 37-åring leder sitt liv...

Nitrometan
2011-04-27, 13:01
Det där gör det hela ännu konstigare. Vad är det för svärmor som känner behov av att lägga sig i hur en 37-åring leder sitt liv...

Du kanske inte har träffat så många svärmödrar? ;)

C.E.J.
2011-04-27, 13:17
Du kanske inte har träffat så många svärmödrar? ;)

True. Min mamma brukar dock inte ha några åsikter om vad svärsonen pysslar med.

cero
2011-04-27, 18:30

:laugh:

Stefan J
2011-04-27, 18:54

Din svärmor är bara dum och fördomsfull.

emcalu
2011-04-27, 21:38
min pappa satte sig faktiskt ner och letade upp en artikel med någon boxare som vunnit em och vm och det ena med det fjärde - utan prottepulver. "det behövs inte, man blir bara tjock, se här!"
*gah!*

Ne0phyte
2011-04-27, 21:41
min pappa satte sig faktiskt ner och letade upp en artikel med någon boxare som vunnit em och vm och det ena med det fjärde - utan prottepulver. "det behövs inte, man blir bara tjock, se här!"
*gah!*

Han försökte iaf!

Kwon
2011-04-27, 21:42

Trångsyntaste jag hört, nästan så man tror hon är religiös!

Du tog det bra dock!

supercharge
2011-04-27, 21:56
Är det meningen att det här ska bli någon av alla de trådar som förhärligar det makalösa proteinpulvret? Där man ska klappa varandra på ryggen och skratta åt den oförstående omvärlden?

Det kanske helt enkelt är så att kvinnan, förvisso något klumpigt, försöker insinuera att trådskaparen i hennes tycke börjar bli för stor/ fet i all sitt överdrivna bulkande. Men här på forumet är det något slags självändamål att tvångsmässigt bli så stor som möjligt, och att alla i den stackars fördummade omvärlden som inte delar den synen är trångsynta eller helt enkelt inte begriper bättre.

stevebc
2011-04-27, 22:22

Dock så har jag sedan dag 1 på mitt nya jobb blivit kallad "Kvargmannen"...Haha. Gött att man inte är ensam om sådant. Jag tycker ändå jag är ganska avslappnad till mat och äter hyfsat varierat, men jag får fan pikar hela tiden. Särskilt om broccoli och ägg, som är en näringsmässigt sett superb måltid. Så sitter de själva med nån jävla Billys Pirog. Så fort man går utanför Bollhuset så förvandlas man till ett ufo :).

Ademius
2011-04-27, 23:31
Den närmaste familjen brukar jag provocera lite och skämtsamt prata om allt som har med kost och träning att göra. De ska alltid påpeka hur jag ser ut, vad jag äter, vad jag har på mig och allt vad det kan vara. Känns som att många är rätt förstående ändå, inte många som ifrågasätter särskilt mycket, även om såväl vänner som familj tycker att jag kan gå lite för långt med vara så opti som jag försöker vara.

Wille005
2011-04-28, 05:23
Haha. Gött att man inte är ensam om sådant. Jag tycker ändå jag är ganska avslappnad till mat och äter hyfsat varierat, men jag får fan pikar hela tiden. Särskilt om broccoli och ägg, som är en näringsmässigt sett superb måltid. Så sitter de själva med nån jävla Billys Pirog. Så fort man går utanför Bollhuset så förvandlas man till ett ufo :).
Visst blir det lite retsamt i längden när folk kommer in direkt i lunchrummet och börjar snegla på ens måltid. Har en tjej som alltid går och häller upp ett glas vatten, lutar sig på diskbänken och säger något i stil med "blir det kvarg idag igen eller?" och lägger på det äckligaste leendet du kan tänka dig. Kyckling och fisk är däremot okej, lite orientaliskt samt nyttigt över det hela.

kettlebellGuden
2011-04-28, 06:56
"Det är inte bra att dricka sånna där. man måste ha riktig mat. sånt man tuggar så man får träna tuggmusklerna."

Langster
2011-04-28, 07:17
*gah!*

Ja det behövs ju inte. Det går precis lika bra med mat.

Nina L
2011-04-28, 07:37
Hon liksom letade anledningar till att klanka ner på min träning och hitta "vad jag gjorde fel". Det hela blev så jävla komiskt att jag helt slutade argumentera och bara satt och småskrattade. Tanken slog henne aldrig att för mig var "bulliga" och "svullna" muskler en komplimang.

:)Hade det varit jag så hade jag svarat något i stil med:

Jag: (vänligt men bestämt) Jaha ja, säger du det. Jag trivs så här i alla fall.

Sen skulle inte diskussionen ha fortsatt. Hade hon inte fattat att byta samtalsämne så hade jag gjort det själv. "Visst är det härligt att våren kommit så tidigt i år". :thumbup: Folk - som inte är inbjudna att tycka - skall ge fan i att tycka till om mitt liv/min träning/whatever.

Heine
2011-04-28, 08:05
Är det meningen att det här ska bli någon av alla de trådar som förhärligar det makalösa proteinpulvret? Där man ska klappa varandra på ryggen och skratta åt den oförstående omvärlden?

Det kanske helt enkelt är så att kvinnan, förvisso något klumpigt, försöker insinuera att trådskaparen i hennes tycke börjar bli för stor/ fet i all sitt överdrivna bulkande. Men här på forumet är det något slags självändamål att tvångsmässigt bli så stor som möjligt, och att alla i den stackars fördummade omvärlden som inte delar den synen är trångsynta eller helt enkelt inte begriper bättre.

Jag vet inte vad du läser in i den ursprungliga posten, men trådens syfte är definitivt inte att förhärliga proteinpulver, muskelbyggande, eller som du antyder; bulkande, i övrigt. Jag tyckte bara det var en rolig anekdot, värd att återberätta för andra som håller på med styrketräning. Speciellt kommentaren "det är pulvrets fel" är i alla fall för mig hysteriskt komisk. Det är inte så att jag på något sätt hyser något agg mot min kära svärmor p.g.a hennes ogenomtänkta resonemang. Jag tycker bara det är roligt. :)

Eddie Vedder
2011-04-28, 08:30
Var glada att ni har diskussionen med fullständigt oinsatta i alla fall. Själv händer det att jag fått ta dylika diskussioner med folk som har utbildning och som arbetar inom hälso- och sjukvård. Nu måste man ju inte vara påläst om proteinpulver för att vara en duktig sjukgymnast men när damen i fråga å ena sidan pratade om att akupunktur är evidensbaserat utöver placeboeffekt och att vasslepulver är konstiga fuskpreparat blir jag ju lite orolig för hur vederbörande exempelvis behandlar en person som gillar träning. Och just den här äldre sjukgymnastdamen är inte den enda utbildade personen jag diskuterat kost och träning med och blivit direkt chockad.

Hemma och bland bekant är det en helt annan femma.

-Diskussionämne A dyker upp
-Jag svarar
-Diskussionen är död och lyssnande deltagare utgår från att det stämmer.

Jag har makten att lura skiten ur folk om jag bara blir ondsint nog. :D

Stoltz
2011-04-28, 08:40
-Diskussionämne A dyker upp
-Jag svarar
-Diskussionen är död och lyssnande deltagare utgår från att det stämmer.

Jag har makten att lura skiten ur folk om jag bara blir ondsint nog. :D

:laugh::laugh::laugh:

Andy.da.wohoo
2011-04-28, 08:41
Precis som på Kolozzeum då, Eddie ;)

Ne0phyte
2011-04-28, 08:42
Haha! Du kan ju hitta på vad du vill ;)

Eddie Vedder
2011-04-28, 08:46
:laugh::laugh::laugh:

Precis som på Kolozzeum då, Eddie ;)

Haha! Du kan ju hitta på vad du vill ;)

Dels lustigt men samtidigt obehagligt. Att vissa litar så blint på vad jag och Grub kanske skriver är i sig inget positivt tycker jag. Det visar ju bara på hur lättmanipulerade människor är och hur mycket man, med "bad intentions", kan vilseleda andra.

Nitrometan
2011-04-28, 11:40
Dels lustigt men samtidigt obehagligt. Att vissa litar så blint på vad jag och Grub kanske skriver är i sig inget positivt tycker jag. Det visar ju bara på hur lättmanipulerade människor är och hur mycket man, med "bad intentions", kan vilseleda andra.

Det är ett bra upplägg för ett grymt effektivt aprilskämt. :thumbup:

the_matsson
2011-04-28, 11:54

Jo, men vafan, sekundärinlärning ftw. Vi kan ju antingen ha det så här, eller så hade vi fortfarande kunnat sitta i skogen och pilla näsan med en kvist. Förutsatt att vi på egen hand kommer på att man kan använda kvisten.

Mart|n
2011-04-28, 12:02
Eddie, ni kanske rentav redan har manipulerat alla "optimänniskor" att gå med i en sekt som de inte känner till? :)

Spartansk
2011-04-28, 12:04
Nu tror jag förvisso en stor det av tilliten folk känner för King Grub och Eddie Vedder beror på att de faktiskt är bra på att förklara saker och ting, inte på att det är just de som skriver det.

mikaelj
2011-04-28, 12:05
SL-sekten?

Nitrometan
2011-04-28, 12:05
Säg inget. Vi i SL-konspirationen försöker värva Eddie. :laugh:

Edit: Nej, mikaelj, vi är ingen sekt. En konspiration säger jag.

Mart|n
2011-04-28, 12:08
SL-sekten?

SL-sektens/konspirationens medlemmar tassar inte så mycket på Eddies och Grubs revir. Det är lite som bloods and creeps (crimps eller krupp kanske de heter :D).

spoon
2011-04-28, 12:08
Grandios 83 var något på spåret. Men i det totalitära Kolozzeum tystas såna åsikter fort. Skrämmande.

Nitrometan
2011-04-28, 12:10
Grandios 83 var något på spåret. Men i det totalitära Kolozzeum tystas såna åsikter fort. Skrämmande.

Passa dig. :MrT:

Mart|n - vi är ingen sekt! *grr27*

Mart|n
2011-04-28, 12:17

Whoops, jag sa lite förmycket.

Vi är ingen sekt. Kom ihåg det!!!

mikaelj
2011-04-28, 12:20

Det enda som hörs
och det enda som stör
och det enda som egentligen lever

I mitt nya gym
i mitt nya program
är det faktiskt han som bestämmer

Han är lyftaren själv, allas vår far
den nya tidens centrala punkt
korrigerar vårt centrala system
så du passar in i böjens rack

För på SL-Kolozzeum spelar byggning inte nå'n roll
För på SL-Kolozzeum är det bara böj, bänk & mark

Den nya tiden kom ju så fort
min biceps tynar sakta bort
i ett max-marklyft

Den totala makten
den totala kontrollen
det totala totalitära

Jag curlar tyst
jag får inte låta
det skulle dom aldrig förlåta

För på SL-Kolozzeum spelar byggning inte nå'n roll
För på SL-Kolozzeum är det bara böj, bänk & mark

Kontakt, kontakt, kontakt-istid

Nitrometan
2011-04-28, 12:22
Micke! Inte curla i böjracket! *grr*

Snygg variant på mental istid förresten. :thumbup:

the_matsson
2011-04-28, 12:30
Haha! Grym! Nästan så jag borde plita in det i signaturen...

Spartansk
2011-04-28, 12:33
mikaelj: Jag fick känslan av att du följde någon förutbestämd mall i den där dikten. Vad heter i så fall mallen?

Nitrometan
2011-04-28, 12:35
mikaelj: Jag fick känslan av att du följde någon förutbestämd mall i den där dikten. Vad heter i så fall mallen?

Det är en variant på "Mental istid" av Ebba Grön.

Mental istid
Det enda som hörs å det enda som stör
å det enda som egentligen lever.
I mitt nya hem i mitt nya liv
e´re faktiskt hon som bestemmer.

Hon e´ Moder Dator, allas vår mor,
den nya tidens centrala punkt.
Korrigerar ditt centrala system
så du passar in i tidens gång.

För på avstjälpningscentralen
spelar ingenting längre nån roll.
Den nya tiden den kommer ju så fort.
Mitt liv flimrar fort förbi på ett
datakort.

Den tokort
Mental, mental, mental istid.
Mental, mental, mental istid.

På avstjälpningscentralen...

Den totala makten,
den totala kontrollen,
den totala totaliära.
Jag snyftar tyst,
jag får inte gråta,
det skulle dom aldrig förlåta.

På avstjälpningscentralen...

Matsa
2011-04-28, 12:40
Jag började faktiskt nynna Mental Istid när jag läste Spoons inlägg. Klockrent Micke, klockrent. :)

spoon
2011-04-28, 12:41
Det är vad som har hänt med kolo. Mental istid. Ett gäng övergödda styrkelyftare har förvridit världssynen på vad som förr var glada bicepscurlare. Nu sitter dom fast i fördärvet och tvingas till förlegade övningar från östblocket.

JJOHANSSON
2011-04-28, 12:45
jag curlar tyst
jag får inte låta

haha!

Nitrometan
2011-04-28, 12:46
Skärp dig. OL kommer från östblocket.

SL är ett amerikanskt påfund.

Get with the program! Gå med i SL-konspirationen du också!

rooz
2011-04-28, 12:47
Det är vad som har hänt med kolo. Mental istid. Ett gäng övergödda styrkelyftare har förvridit världssynen på vad som förr var glada bicepscurlare. Nu sitter dom fast i fördärvet och tvingas till förlegade övningar från östblocket.

They made me do it*cry*

// Hobbybyggare gone styrkelyftare*cry*

Nils.R
2011-04-28, 12:50
Passa dig. :MrT:

Och Vlad är ingen vampyr!

Ne0phyte
2011-04-28, 12:54
Hahahahaha! Idol nästa

spoon
2011-04-28, 12:56
Skärp dig. OL kommer från östblocket.

SL är ett amerikanskt påfund.

Get with the program! Gå med i SL-konspirationen du också!

Jag har stått här och curlat min stång upp och ner
Jag har stått här i en timme eller mer
Ja konspiratörer där nere dom blir fler och fler
Dom djävlarna står där och ler

Små menlösa dockor det är vad dom är
Nöjda med lögnen- De lever och lär
Dom lärde sig att böja, dom lärde sig att gå
Dom lärde sig aldrig & förstå

Men nej, nej, nej
Dom får aldrig mej

StampChamp
2011-04-28, 12:59
Jag curlar tyst
jag får inte låta

Signatur material på den, helt klart! :thumbup:

Spartansk
2011-04-28, 13:02
Det är en variant på "Mental istid" av Ebba Grön.

Haha, då fattar jag... Klockrent, Micke! :thumbup:

Ungrim
2011-04-28, 13:02
Den här tråden börjar ju arta sig riktigt bra *popcorn*

Chrillee
2011-04-28, 13:59
Jävlar vilket genomslag tråden fick. :)

Vissa verkar ha svårt att förstå att vissa strävar efter att få stora "bulliga" muskler, som att det vore helt obegripligt.

Grotesk
2011-04-28, 14:05
Vissa verkar ha svårt att förstå att vissa strävar efter att få stora "bulliga" muskler, som att det vore helt obegripligt.

Precis. Därför jag äter mycket bullar. En gammal SL-räv på gymmet ordinerade detta.

Eddie Vedder
2011-04-28, 14:09
Nu tror jag förvisso en stor det av tilliten folk känner för King Grub och Eddie Vedder beror på att de faktiskt är bra på att förklara saker och ting, inte på att det är just de som skriver det.

Jo man får ju hoppas det och jag litar ju på Grubs goda intentioner. :) Men poängen är väl mer allmän, personer får ofta status nog att lura andra OM det syftet skulle finnas. Att vissa sedan tror på good guys och vissa på bad guys är ju en annan sak. :)

Heine
2011-04-28, 14:10
Precis. Därför jag äter mycket bullar. En gammal SL-räv på gymmet ordinerade detta.

Bullar och dötsproteinpulver - en livsfarligt anabol kombination. :thumbup:

Timme
2011-04-28, 15:02
Inte för att vara sån, men jag tror det handlar lite om hur man presenterar sig också.

Har man en överkropp modell xl skall man inte klä sig i t-tröja modell Medium, eller helst inte i t-tröja öht. Köp en stor skjorta, knäpp inte upp de översta knapparna och rulla inte upp ärmarna. Sen hjälper det om man slappnar av lite, lär sig passera en spegel utan att stanna till och beundra sig själv. Slutar titta på sina egna armar så fort man rör sig, man kan till exempel dricka ur ett glas utan att snegla på sin biceps (som man inte behöver krampspänna bara för att man lyfter ett glas)

Ett annat hett tips är att äta sig lönnfet. Då får man vara hur grov man vill, får bo på gymmet och inga kärringar klagar. Varför det är så vet jag inte, men jag vet att det är så genom erfarenhet.

du är en klok man :)

Ademius
2011-04-28, 16:49
OnT: En polare till mig är emot allt som verkar konstlat eller onaturligt och skyller alltid minsta lilla motgång jag får på "det är pulvret". Senast alldeles nyligen då jag snackade i telefon med honom och beklagade mig över att vara så trött jämnt (på grund av sjukdom). Sist jag såg honom började han dock bli mer nyfiken och övervägde faktiskt själv att börja med vassle. Han är dock fortsatt skeptisk mot kreatin, malto, koffeinpiller och dylikt.

(Tråden har spårat ur alldeles för mycket..)

<Mike>
2011-04-28, 17:55
du är en klok man :)

En ögonöppnare för dig Timme...? ;)

Beelz
2011-04-28, 18:17
Jag lider med er, min familj har dock tröttnat på mina diskussioner om kost näring osv... Men på jobbet är det en annan femma, det är omöjligt att diskutera med Aftonhoran-hjärntvättade-svenssons... Jag funderar på att börja äta hemma

Paperbasket
2011-04-28, 18:44

Skön svärmor, hade det varit jag hade jag inte träffat henne mer därefter =)

MtotheM
2011-04-28, 19:03
Jag lider med er, min familj har dock tröttnat på mina diskussioner om kost näring osv... Men på jobbet är det en annan femma, det är omöjligt att diskutera med Aftonhoran-hjärntvättade-svenssons... Jag funderar på att börja äta hemma
Säg till dom att om dom irriterar dig så kommer du roid-ragea på grund av pulvret och hugga dom i ögat med din gaffel?

Då kanske dom tänker iaf 2 ggr innan dom säger något ;D

Spartansk
2011-04-29, 08:11
Jo man får ju hoppas det och jag litar ju på Grubs goda intentioner. :) Men poängen är väl mer allmän, personer får ofta status nog att lura andra OM det syftet skulle finnas. Att vissa sedan tror på good guys och vissa på bad guys är ju en annan sak. :)

I något högre grad på Internetforum än IRL, har jag fått en känsla av. Jag tror, lite fördomsfullt kanske, att många söker sig till Internetforum i någon slags kombination av verklighetsflykt och identitetssökande, och i sin osäkerhet har lättare för att idolisera människor än gemene man.

Eddie Vedder
2011-04-29, 08:13
I något högre grad på Internetforum än IRL, har jag fått en känsla av. Jag tror, lite fördomsfullt kanske, att många söker sig till Internetforum i någon slags kombination av verklighetsflykt och identitetssökande, och i sin osäkerhet har lättare för att idolisera människor än gemene man.

Så kan det vara. Du märker det på hur folk behandlar mig i Allmänt, alla de som jag träffat IRL. De vet ju vilken liten tanig fjant som gömmer sig bakom nicket. :D

emcalu
2011-04-29, 15:48
Ja det behövs ju inte. Det går precis lika bra med mat.

självklart inte! tänkte mer på "du blir bara tjock", som att proteinpulver = tjock, oavsett övrigt matintag.

Timme
2011-04-29, 18:15
En ögonöppnare för dig Timme...? ;)

du menar att jag har gjort så som man inte ska göra? :D

Sedan är jag inte proffsbyggargrov direkt.

<Mike>
2011-04-29, 20:29
du menar att jag har gjort så som man inte ska göra? :D

Sedan är jag inte proffsbyggargrov direkt.

Just kitten. Tänkte att man inte skulle spänna sig i varje spegel och så... ;)
Men jag ska vara ärlig, du brukar ha relativt pösiga kläder.

Klart du är proffsbyggargrofv... grövre t.o.m!

supercharge
2011-05-05, 23:06
Jag vet inte vad du läser in i den ursprungliga posten, men trådens syfte är definitivt inte att förhärliga proteinpulver, muskelbyggande, eller som du antyder; bulkande, i övrigt. Jag tyckte bara det var en rolig anekdot, värd att återberätta för andra som håller på med styrketräning. Speciellt kommentaren "det är pulvrets fel" är i alla fall för mig hysteriskt komisk. Det är inte så att jag på något sätt hyser något agg mot min kära svärmor p.g.a hennes ogenomtänkta resonemang. Jag tycker bara det är roligt. :)

Det är inte bara den här tråden utan ett fenomen som jag observerat på forumet i största allmänhet. Man förhärligar i all sin ofantliga visdom sitt eget beteende och skrattar och alla korkskallar, vanligtvis oroliga föräldrar eller vänner, som man anser inte begriper bättre.

Inte desto mindre kan det mycket väl finnas en bra poäng hos omgivningen. Det en orolig flickvän kanske egentligen har synpunkter på är det grisbulkande fettot snarare än själva pulvret. Något som vederbörande inte begriper, och skrattar åt, när man fått sin referensram så skadad på forumet.