Logga in

Visa fullständig version : Fett - vilken sort samt kommentarer tack

Miss Loella
2011-04-25, 20:16
I dag klagade jag över att jag har lite "fett" på sidorna vid ländryggen och på rumpan. (Är tjej) men då sa en kille som kan det mesta inom träningsvärden att det är vätska jag har där.
Kan det verkligen vara så?
Det är löst som jag kan klämma på.
Går det isåfall inte att få bort mer än att kolhydrattömma?
Jag vill ju endast se bra ut till sommaren och ska alltså inte tävla el något annat.
Har nu kört med morgonprommenader och dragit in på bröd men inte känt av att jag har gått ner något tyvärr.

Äter följande är det fel:

Low carb efter morgonprommenaden

Blåbär, keso och lite lättmjölk

Naturdietpåse pulver

Naturdietbars

Naturdietpulver påse

Naturdietbars x 3 under dagen (ca 210 kal/st)

Popcorn

Slow protein till kvällen med nötter i

Är redan så "biffig" så jag är inte rädd att tappa muskelmassa för det gör inget om jag gör det. Är vegetarian så jag äter inget animaliskt.
Bröd är min stora last samt sorbéglass..
Detta lever jag annars på och det funkar utmärkt men nu vill jag bli av med underhudsfettet runt höfterna och magen och uterslöt därför bröd och sorbé
men tycker inte jag har gått ner något i vikt ändå.
Är jättehungrig hela kvällarna tyvärr.

Hjälp mig är ni snälla.

hejhopp79
2011-04-25, 20:18
Dra ner på carbs överhuvudtaget och håll protein högt, så ska du se att du kommer åt det fettet.

Miss Loella
2011-04-25, 20:22
Dra ner på carbs överhuvudtaget och håll protein högt, så ska du se att du kommer åt det fettet.

Men HUR drar jag ner på carbs när jag är vegetarian?
Bönor innehåller en del carbs?

Menar du endast äta ägg, keso, qourn utan grönsaker och bär?

Jag har max 5 kg att gå ner för att få bort allt.

Hur lång tid tar det ungefär för mig då att tappa det tror du?

aranada05
2011-04-25, 20:26
Vävnaderna kan bestå till viss del av vatten, men jag skulle inte tro att det bara är vatten. Ländryggen och rumpan är väl de ställen där fett som regel brukar sitta på kvinnor så det betyder att du förmodligen behöver ligga på relativt låga procenter för att det ska försvinna "helt" eller vad man nu säger.

Det verkar som att du har hyffsad koll på vad du håller på med och om du går ner i vikt av att göra så där så låter det ju som en bra idé att fortsätta på samma sätt ;)

Om du inte redan har gjort det skulle jag räkna ut hur mycket energi du förbrukar per dag, det är bara att söka på google. Nästan samtliga "energi-uträknare" baserar på den beprövade Harris & Benedict formeln. Den finnas annars i "Deff - en guide" tråden som är en sticky.

Jag däremot hade verkligen föredragit mat framför pulverdieter och bars, inte minst eftersom dessa är rätt näringsfattiga jämfört med riktig mat. Sen känns det lite onödigt att käka popcorn om man försöker gå ner i vikt, men det är inget som spelar så stor roll så länge du går ner.

aranada05
2011-04-25, 20:28

Hur lång tid tar det ungefär för mig då att tappa det tror du?

Om du äter ägg/mjölkprodukter/quorn är det sånt som gäller + fettkällor (såsom majonäs, avokado, oljor, smör, osv). Men lågkolhydrat är inte ett måste om du vill gå ner i vikt, men för att bevisa om det är vatten du har i fettet så kan du ju pröva lågkolhydrat en vecka eller 2 ;) Är det verkligen vattnet du vill ha ur kroppen kan du ju dessutom dricka kaffe eller liknande då det är vätskedrivande :)

Miss Loella
2011-04-25, 20:31
Vävnaderna kan bestå till viss del av vatten, men jag skulle inte tro att det bara är vatten. Ländryggen och rumpan är väl de ställen där fett som regel brukar sitta på kvinnor så det betyder att du förmodligen behöver ligga på relativt låga procenter för att det ska försvinna "helt" eller vad man nu säger.

Det verkar som att du har hyffsad koll på vad du håller på med och om du går ner i vikt av att göra så där så låter det ju som en bra idé att fortsätta på samma sätt ;)

Om du inte redan har gjort det skulle jag räkna ut hur mycket energi du förbrukar per dag, det är bara att söka på google. Nästan samtliga "energi-uträknare" baserar på den beprövade Harris & Benedict formeln. Den finnas annars i "Deff - en guide" tråden som är en sticky.

Jag däremot hade verkligen föredragit mat framför pulverdieter och bars, inte minst eftersom dessa är rätt näringsfattiga jämfört med riktig mat. Sen känns det lite onödigt att käka popcorn om man försöker gå ner i vikt, men det är inget som spelar så stor roll så länge du går ner.

Problemet är ju att jag INTE går ner som jag önskar. Hade tänkt mig en rejäl nedgång den här veckan men nej då.
Popcorn utan olja äter jag endast som bukfylla för jag är så helvetes hungrig på kvällen.
Enl uträkningar ligger jag på mellan 1700 -2900 kal (stillasittande till tränar 5 dagr per vecka) och då har jag legat under dessa värden med MINST 500 kal/dag men VARFÖR minskar jag inte i fettet ändå?
Har inget fett alls på lår el överarmar nejdå, det sitter på rumpan, höfter och ländryggen. NÄR släpper det tro?

Miss Loella
2011-04-25, 20:33
Om du äter ägg/mjölkprodukter/quorn är det sånt som gäller + fettkällor (såsom majonäs, avokado, oljor, smör, osv). Men lågkolhydrat är inte ett måste om du vill gå ner i vikt, men för att bevisa om det är vatten du har i fettet så kan du ju pröva lågkolhydrat en vecka eller 2 ;) Är det verkligen vattnet du vill ha ur kroppen kan du ju dessutom dricka kaffe eller liknande då det är vätskedrivande :)
Nej för tusan, inte är det vätskan jag vill få ur utan fettet ska bort! Basta!
Dricker mycket kaffe pga hungern.

mikaelj
2011-04-25, 20:50

Ja, det är ett sätt. Ett annat är att äta djur, eftersom du ju redan äter ägg.

Eller se till att styrketräna. Det är nog det ditt huvudsakliga problem är. Muskelbrist.

Är redan så "biffig" så jag är inte rädd att tappa muskelmassa för det gör inget om jag gör det.

Det tror jag inte på att du är, och du måste styrketräna. Tappar du muskelmassa och bara lite fett är du ju tjockare än innan, eller hur? Vad är poängen med det?

Läs den här: Slanka muskler, fett gör dig fet eller kvinnor som inte vågar träna (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=162018) (skriven av en tjej)

aranada05
2011-04-25, 21:31
Okey.

Till att börja med så håller jag med råden Mikaelj ger dig, framförallt att du börjar styrketräna. Angående din förbrukning på en dag skulle jag gissa att den ligger på 2100-2300 på balans i genomsnitt, då du tränar 5 dagar i veckan.

Du är hungrig men äter ändå, eller dricker kanske snarare, pulver dieter?

Skippa pulvret och kör med riktig mat. Satsa på att få i dig protein och fett främst (skippa popcorn och mackor osv), och våga "ta i" med fettet - det lönar sig för de flesta i det långa loppet. Käka mycket RIKTIGA grönsaker, såsom broccoli, kålrot, morot, vitkål osv... isbergssallat och gurka räknas inte till grönsaker in my opinion. Känner du dig hungrig ändå kan det dels bero på att du är sugen på mat då din kropp inte har ställt om sig vid lågkolhydratskost.

Sen en sak jag personligen brukar göra när jag ska ner i vikt och känner mig hungrig är att jag tar en rask promenad innan jag äter. Det brukar resultera i antingen att jag inte äter alls och håller mig tills när det riktiga målet skulle infalla, eller att jag äter mindre. Rent fysiologiskt förklarar jag det med att tarmaktiviteten minskar när man är aktiv (och ökar ju mindre aktiv man är, t.ex kollar på tv).

Och kom ihåg, viktnedgångar är oftast inte linjära. Du kan tappa två kilo nån vecka för att sedan nästa vecka knappt gå ner alls ^^ kan vara värt att tänka på när man tycker vågen ljuger ;)

Miss Loella
2011-04-25, 21:58
Jag HAR verkligen stora muskler. Särskilt axlar, biceps är något jag inte vill få större. Har alltid haft så lätt att bygga muskler.

Ägg äter jag när de kommer från frigående höns utomhus... Det är inte samma sak som att äta andra animaler.

Hur lång tid tar det innan jag kommer in i en lågkolhydrat nivå och inte känner mig så hungrig?

Sverker
2011-04-26, 06:09
Stora muskler kommer av att du belastar dem. Fortsätt med det du håller på med. Det är viktigt att behålla muskelmassan under viktnedgång. Det är musklerna som håller upp din "ram" samtidigt som muskler kräver energi, dygnet runt. Taskigt att gå på diet och tappa ork samtidigt som du tappar ännu mer ork genom att muskelmassan ryker:(

Fortsätt som du gjort tidigare. Gå dina morgonpromenader. Skippa pulvret. Gå igenom din vegetariska kost och se till att du får i dig allt du behöver, som protein, järn, fett och tillräckligt med kolhydrat för att kunna vara aktiv.