heerbie
2011-04-25, 14:58
Hej,
har börjat planera min deff nu, alla ska ju va fit inför beach 2011.. eller ??
I vilket fall, visst jag är lite sent ute kanske, tidigare år jag deffat har jag börjat redan i mitten / slutet av mars men i år har jag lyckats hålla fettet på en lagom nivå varför jag dröjt på det ända tills slutet av april.
Förra året deffade jag med följande schema:
mån - bröst, tricept, mage
tis - ben, vader, mage
ons - vila
tors - rygg, bicept, underarmar
fre - axlar, vader, mage
lör - vila
sön - 60 min cardio (ca 80% av maxpuls)
körde även morgonpromenader 5ggr/vecka, á 60-80 min/st (ökade längden i och med tiden in i deffen). samt 20 min låg cardio efter styrkepasset ca 3ggr/vecka.
--------------------------------------
i år vill jag inte riktigt tappa lika mycket muskler som jag gjorde förra året, jag har även lätt för att träna för mkt och inte vila tillräckligt, varför jag söker hjälp/råd hos er som är betydligt mer kunniga inom ämnet.
Utgångspunkt:
Vikt: 80 kg
ålder: 21 år
BF: ca 12-13%
mål: BF 6-8%
tidsplan: ca 8 (ev 10) veckor
Mitt tänk kring deff upplägg i år (2011) ser ut så här
alt #1.
mån - bröst, mage
tis - rygg
ons - vila
tors - axlar, vader, (ev. mage)
fre - armar (biceps + tricept), mage
lör - vila
sön - ben, vader, (ev. mage)
morgonpromenader 5 ggr/vecka, längden ökar ju längre tid in på deffen ja kommer. (60-70% av maxpuls)
låg intensiv cardio efter styrkepass 4 ggr/vecka, a 20 min/st. (60% av maxpuls)
Vad tycker Ni ?
Är det för lite, för mycket, lagom... ?? med tanke på målet att ca halvera min BF på dryga 8 veckors tid. Självklart är kosten en oerhört stor del av hurvida jag lyckas uppnå mitt mål. men jag vill våga påstå att jag har hyfsad koll på hur mkt kolhydrater/fett/protein jag behöver under en dag för att ligga på ett lagom kcal underskott.
Men återigem jag är mycket tacksam för all typ av inputs vad gäller kost vid deff.
Ha de gott å tack på förhand !
har börjat planera min deff nu, alla ska ju va fit inför beach 2011.. eller ??
I vilket fall, visst jag är lite sent ute kanske, tidigare år jag deffat har jag börjat redan i mitten / slutet av mars men i år har jag lyckats hålla fettet på en lagom nivå varför jag dröjt på det ända tills slutet av april.
Förra året deffade jag med följande schema:
mån - bröst, tricept, mage
tis - ben, vader, mage
ons - vila
tors - rygg, bicept, underarmar
fre - axlar, vader, mage
lör - vila
sön - 60 min cardio (ca 80% av maxpuls)
körde även morgonpromenader 5ggr/vecka, á 60-80 min/st (ökade längden i och med tiden in i deffen). samt 20 min låg cardio efter styrkepasset ca 3ggr/vecka.
--------------------------------------
i år vill jag inte riktigt tappa lika mycket muskler som jag gjorde förra året, jag har även lätt för att träna för mkt och inte vila tillräckligt, varför jag söker hjälp/råd hos er som är betydligt mer kunniga inom ämnet.
Utgångspunkt:
Vikt: 80 kg
ålder: 21 år
BF: ca 12-13%
mål: BF 6-8%
tidsplan: ca 8 (ev 10) veckor
Mitt tänk kring deff upplägg i år (2011) ser ut så här
alt #1.
mån - bröst, mage
tis - rygg
ons - vila
tors - axlar, vader, (ev. mage)
fre - armar (biceps + tricept), mage
lör - vila
sön - ben, vader, (ev. mage)
morgonpromenader 5 ggr/vecka, längden ökar ju längre tid in på deffen ja kommer. (60-70% av maxpuls)
låg intensiv cardio efter styrkepass 4 ggr/vecka, a 20 min/st. (60% av maxpuls)
Vad tycker Ni ?
Är det för lite, för mycket, lagom... ?? med tanke på målet att ca halvera min BF på dryga 8 veckors tid. Självklart är kosten en oerhört stor del av hurvida jag lyckas uppnå mitt mål. men jag vill våga påstå att jag har hyfsad koll på hur mkt kolhydrater/fett/protein jag behöver under en dag för att ligga på ett lagom kcal underskott.
Men återigem jag är mycket tacksam för all typ av inputs vad gäller kost vid deff.
Ha de gott å tack på förhand !