handdator

Visa fullständig version : Se och göra i sydöstra USA?

Exdiaq
2011-04-25, 02:10
Blev bestämt tidigare idag att jag ska dra med några bekanta till sydöstra USA i 2-3 veckor i september. Med sydöstra USA menas Florida, South Carolina, North Carolina, Georgia, Alabama, Mississippi samt Louisiana. Vi kommer ta oss runt med hyrbil.

Undrar därför om folk har tips om vad man kan se och göra i dessa stater? Det kommer förmodligen inte bli alla dessa stater för det blir svårt att hinna med, men det är inte bestämt vilka vi ska ta ännu.

Andy.da.wohoo
2011-04-25, 02:45
Om du ska till Mississippi så tänker jag spontant att du måste åka ångbåt!

Sen tycker jag även att ni borde göra en avstickare till Memphis och titta på Graceland.

kettlebellGuden
2011-04-25, 07:45
Gör lite marklyft. alltid najs.

hejhopp79
2011-04-25, 07:54
Kanske lättare om du preciserar det lite mer. Det är trots allt ett gäng delstater

kohai
2011-04-25, 07:55
Du gillar väl amerikansk fotboll? Har för mig att säsongen är igång då...

L-Sami
2011-04-25, 09:54
The Dirty South. Det är ju FSA (Football States Of America)

-Miami Beach
-Everglades
-Bourbon Street i New Orleans
-Disneyworld, Orlando

Exdiaq
2011-04-25, 10:35
Om du ska till Mississippi så tänker jag spontant att du måste åka ångbåt!

Sen tycker jag även att ni borde göra en avstickare till Memphis och titta på Graceland.

Ska kollas upp!

Gör lite marklyft. alltid najs.

Ja, får väl bli någon form av träning när jag är där.

Kanske lättare om du preciserar det lite mer. Det är trots allt ett gäng delstater

Tjaa, nu behöver jag inte ha en guidebok på 100 sidor om varje stat utan det räcker med några enstaka guldkorn/turistfällor etc.

Du gillar väl amerikansk fotboll? Har för mig att säsongen är igång då...

Ja, jo, men att se det räknar jag in i nödvändigheterna d.v.s.; transport, husrum, mat och am. fotboll!

The Dirty South. Det är ju FSA (Football States Of America)

-Miami Beach
-Everglades
-Bourbon Street i New Orleans
-Disneyworld, Orlando

Jodå, blir en hel del fotboll med tanke på att de jag åker med själva också aktiva i sporten! Tack för tipsen!

Exdiaq
2011-04-25, 10:40
Det jag har tänkt ut nu rent spontant utan research involverar egentligen bara mat :D

Äta på
Hooters
Wendy's
KFC
Taco Bell
TGIF
Dunkin' Donuts
etc.

Att göra
Pröva allehanda vapen på en shootingrange

Angel
2011-04-25, 10:47
Åh, det är en utav mina drömmar att åka till de områderna. Spontant så hade jag velat se "swamps", speciellt sådana hus som ligger där, och sedan alla random hillbillys/whitetrash små samhällen.

Lousiana och Missisippi lockar nog mig mest nästan. Stor True Blood fan som jag är så hade jag gärna velat se lite locations från serien, man hittar en hel del i Shrevreport, speciellt i utkanten.

New Orleans skall vara en intressant stad, mycket god mat (har jag hört).

cirkelrak
2011-04-25, 11:22
Åk runt i en bil med samma text som den här:

http://mcr810.files.wordpress.com/2008/10/top-gear-america-pick-up.jpg

ceejay
2011-04-25, 11:23
hahaha top gear cirkelrak! :D

cirkelrak
2011-04-25, 11:32
hahaha top gear cirkelrak! :D

Blev rätt så livat så det kan ju vara ett bra tips om Exdiaq får tråkigt :D

hahavaffan
2011-04-25, 11:37
Det jag har tänkt ut nu rent spontant utan research involverar egentligen bara mat :D

Äta på
Hooters
Wendy's
KFC
Taco Bell
TGIF
Dunkin' Donuts
etc.

Att göra
Pröva allehanda vapen på en shootingrangeWendy's och Taco Bell var så jävla äckligt. Inte ens min allätar-farsa gillade Wendy's :Virro

Exdiaq
2011-04-25, 11:39
Wendy's och Taco Bell var så jävla äckligt. Inte ens min allätar-farsa gillade Wendy's :Virro

:banned*bs*:whipped:

Åt på Wendy's i Atlanta 2009 och då var det fan i mig ljuvligt!

Exdiaq
2011-04-25, 11:43
Åh, det är en utav mina drömmar att åka till de områderna. Spontant så hade jag velat se "swamps", speciellt sådana hus som ligger där, och sedan alla random hillbillys/whitetrash små samhällen.

Lousiana och Missisippi lockar nog mig mest nästan. Stor True Blood fan som jag är så hade jag gärna velat se lite locations från serien, man hittar en hel del i Shrevreport, speciellt i utkanten.

New Orleans skall vara en intressant stad, mycket god mat (har jag hört).

Ja, kolla på inavel från en sån där fläktbåt (vad heter de?) i träsken är helt klart något jag måste göra! New Orleans lär väl besökas i.o.m. att det ligger i östra Louisiana så man kan bara ta en liten avstickare om man inte vill kolla hela staten.

Åk runt i en bil med samma text som den här:

http://mcr810.files.wordpress.com/2008/10/top-gear-america-pick-up.jpg

Eller inte? Jag vill gärna bli äldre än 21!

hahavaffan
2011-04-25, 11:54
:banned*bs*:whipped:

Åt på Wendy's i Atlanta 2009 och då var det fan i mig ljuvligt!Har bara provat det i Orlando, och där sög det *gah!*

C.E.J.
2011-04-25, 12:00
Wendy's äger!

Bra att du bestämt restauranger att äta på, det är rätta takterna :D

stevebc
2011-04-25, 12:26
Finns massa fina kolonialhus i Virginia ner mot South Carolina. Gamla bomullsplantage osv. Rester från nybyggarstäder också.

Cilia
2011-04-25, 20:19
Jag gjorde Florida förra året. Fokus var på bergodalbanor. Vi sökte på 10 greatest rollercoasters in Florida.

Hittade ett nytt matställe. Det är en kedja med skaldjur www.joescrabshack.com
Riktigt gott och trevligt. Det var en stämning som tidigt Hard Rock

sandberg93
2011-04-25, 20:24
golds gym!!!!