handdator

Visa fullständig version : Var jag för rå/ärlig i den senaste koloträffstråden?

b00m
2011-04-24, 22:08
Jag tycker inte man behöver hymla med sanningen. Kan man inte hantera att folk har olika åsikter och sätt att skriva om bilderna som läggs upp så kanske man borde välja att inte lägga upp bilder. Eller?

dupper
2011-04-24, 22:09
Jag är lat, länka gärna vilken tråd du menar, så ska jag undersöka saken åt dig.

b00m
2011-04-24, 22:11
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=164824

Gabriel174
*När du ska ge kritik - försök ge konstruktiv sådan. (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=8430)

OCH FÖR DET FEMTE: Ska du ge kritik - gör det konstruktivt. Det är inte roligt att få höra att det ser ut som skräp och sedan ingenting mer. Oftast har det att göra med att den som skriver sånt kan för lite för att kunna ge konstruktiv kritik.
(http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=14738)

Och för att svara på topic: Ja. Som jag skrev innan tycker jag att det är bra att någon (äntligen?) kritiserar. Jag anser emellertid att kritik bör vara konstruktiv och att insinuera att någon är fet är bara pubertalt och barnsligt.

C.E.J.
Huvudsaken är att det var fel tråd att ta upp det i.

shadowfire
2011-04-24, 22:14
Ser man till ditt första inlägg så är det mest ett konstaterande.
Egentligen inget negativt riktat mot de som deltar på eventet eller är på bild, inte personligen eller annat. Det är ju inte heller någon kritik i sig, fortfarande bara ett individuellt konstaterande.

Däremot så var ju reaktionen rätt väntad, att de som har postat bilderna reagerar. :)

b00m
2011-04-24, 22:15
Alla regerar man på olika sätt. Därför kanske man borde tänka både en och två gånger innan man lägger upp bilder offentligt?

Jorgen
2011-04-24, 22:17
Jag tycker inte man behöver hymla med sanningen. Kan man inte hantera att folk har olika åsikter och sätt att skriva om bilderna som läggs upp så kanske man borde välja att inte lägga upp bilder. Eller?

Grejen är att en sådan tråd inte finns för att folk skall kritisera fysiker. Vill man det så lägger man upp sina bilder i dagsformstråden.
Koloträffar är just "bara" trevliga tillställningar där goa människor träffas och trivs. Ofta med inslag av träning och mat.
Fö är häng på kolozzeum inte lika med en brutal fysik. Och vad som är det kan alltid diskuteras, du och jag har förmodligen inte samma syn på den saken. :)

Jorgen
2011-04-24, 22:18
Alla regerar man på olika sätt. Därför kanske man borde tänka både en och två gånger innan man lägger upp bilder offentligt?

Alternativt tänka både en och två gånger innan man kommenterar en bild som är upplagd på kolozzeum?

Vunnis
2011-04-24, 22:19

Gör du likadant på resten av alla forum etc på internet?

b00m
2011-04-24, 22:19
Okey, jag är ny här. Men nu vet jag ungefär vart ribban ligger. Mvh

b00m
2011-04-24, 22:20
Gör du likadant på resten av alla forum etc på internet?

Hänger inte på några forum. Kollar mest bild och filmer, då brukar jag inte vara intresserad av att prata utan bara sköta mitt. Så att säga.

cero
2011-04-24, 22:20
Tror du söker uppmärksamhet. Varför gjorde du en ny tråd om detta?

Sedan förstår jag inte riktigt din logik? Man hänger på kolozzeum och därför ska man vara stor? Förklara.

Vunnis
2011-04-24, 22:21
Hänger inte på några forum. Kollar mest bild och filmer, då brukar jag inte vara intresserad av att prata utan bara sköta mitt. Så att säga.

Okej. Tänkte att dom flesta har ju ändå facebook nu för tiden.

b00m
2011-04-24, 22:23

Sedan förstår jag inte riktigt din logik? Man hänger på kolozzeum och därför ska man vara stor? Förklara. Söker ingen bekfräftelse. Har haft en bra barndom faktiskt :) Säger inte att man ska vara stor eller något alls, faktiskt. Läs nu om och läs rätt.

Mvh

Okej. Tänkte att dom flesta har ju ändå facebook nu för tiden.

Bra tänkt.

Mvh

Stoltz
2011-04-24, 22:23
Det hade nog mest med att göra att du siktade rätt illa med dina ord.

Med det menar jag att du tar en grupp människor, en tydlig utmärkt grupp som du har ansikten på, och sedan säger du sådant som:

Varje snubbe/snibba ser ut som random sölfets-janne som kan allt i teorin, men när bilderna dyker upp så tänker man ( ja, jag är inte ensam) tränar dessa människor på gym eller är det enbart via ögonen i böcker/nätet m,m?

och sedan...

jag åtminstonde har över 35 cms armar, vilket många på bilden inte ens har. Men det hör inte hit.

Och slutligen,

Jag tycker bara det är roligt?Konstigt m,m att det finns så många som kan så mycket på nätet men ser ut som tex stoltz gör där i cablecrossen.

Och sedan säger du till mig i PM att du inte menade just mig (rörande den sista quoten) och i tråden skriver du:

Jag har aldrig påstått att just dessa människor har gjort det heller. Utan att det är så "typiskt".

Trots att du helt klart hänvisat till bilderna, och i mitt fall med mitt namn.

Jag har svårt att se exakt vart problemet ligger egentligen, om det är att du inte förstår vad du säger när du gör dessa paralleller, om du inte kan hantera språket eller om du helt enkelt upptäckt i efterhand vad du gjort fel men inte vill erkänna det...

Personligen tog jag inte illa vid mig (Fan, att någon trott att man kan något? Det är bra skit) men jag har full förståelse att folk gjorde det. Samtidigt så vill jag nog påminna dig om att gym inte är alla tränandes huvudsakliga sysselsättning, utan att träning förekommer i många former, och ingen av dem mindre värd än någon annan, oavsett hur lång internetpenis de olika tränande har.

ceejay
2011-04-24, 22:25
boom verkar vara ett litet troll

Petoria
2011-04-24, 22:26
Tycker alltid det är lika kul när folk med noll social kompetens rättfärdigar sitt beteende genom att vara "ärliga"

Gabriel174
2011-04-24, 22:26
samtidigt så vill jag nog påminna dig om att gym inte är alla tränandes huvudsakliga sysselsättning, utan att träning förekommer i många former, och ingen av dem mindre värd än någon annan, oavsett hur lång internetpenis de olika tränande har.

+1

qwerty1
2011-04-24, 22:27
Jag har varit medlem här sedan 2006(snart 5 år), och har nog bara tränat 1 år. Det första, såklart. Man behöver inte träna för att hänga här, i.a.f inte i allmänt, där jag i princip bara är.

Make love, not war. Relaxa lite. Hade du velat att någon kommenterade något "förnedrande" om dig på någon bild? Tycker det är skoj att de ens har koloträff, och dessutom lägger upp bilder som bonus för människor som inte var med. Kärlek.

edit:
Reg.datum
2006-04-13

damn, över 5 år.. hur kunde jag missa!

MasterChief
2011-04-24, 22:28
Glada människor som lägger upp bilder på sin trevliga tillställning. Hur är man ens funtad om man sitter och analyserar deras muskler? Det var ju inte direkt någon hygglig amatörbyggare som lägger upp bilder för bedömning. Gör du likadant när någon vän visar bilder från senaste semestern?

Det finns massor av personer här som är träningsintresserade och därmed sakta och säkert utökar sin kunskaps- och erfarenhetsbank. Ofta så ökar kunskapen snabbare än bicepsmåttet. Det viktiga är väl att folk försöker och strävar efter att nå just sin målsättning?

För övrigt tycker jag din inställning är trist och kan säkerligen få mindre säkra individer att hålla sig ifrån träffar pga risken att hamna på bild.

Så ja, jag tycker din "kritik" var högst orelevant och faktiskt otrevlig.

shadowfire
2011-04-24, 22:29

Sedan förstår jag inte riktigt din logik? Man hänger på kolozzeum och därför ska man vara stor? Förklara.

Tror om jag inte förstått trådskaparen fel, att konstaterandet är att det snackas rätt mkt på detta forum om att vara opti, sedan ser man på otaliga bilder (från träningsträffar eller annat) att det är tränade kroppar, men inga überatleter kanske.

Därmed inte fel att lägga upp bilder eller fel att visa upp sin fysik, tvärtom, det är kul och inspirerande! Men om jag tolkar TS rätt, så är det en slags ironisk frågeställning om folk spenderar mer tid på att läsa trådar på kolo om vad som är opti eller inte, istället för att bara gå ut och träna tungt, äta rätt och sova gott. :)

Det ska man inte förväxla med att alla faktiskt är välkomna att lägga upp bilder oavsett fysik eller förutsättning. Det är det som är kärleken med detta forum - mångfalden (sorry alla sverigedemokrater).

b00m
2011-04-24, 22:31
märker att smärthetsgränsen är tämligen låg här. Ska försöka tygla sanningens tunga.

Mvh

Yes
2011-04-24, 22:32
Det är bara fjollor som pissar på andra utan att själv våga visa sitt månfejs och isterbuk.

Tolkia
2011-04-24, 22:33
För att TS (eventuella) filosoferande kring fenomenet "mycket snack och lite verkstad" skall vara relevant, så gäller ju att det är samma personer som snackar mest och sedan får skit för att de ser ut som skit på bild. I annat fall blir det mest tom bajskastning.

Till TS fråga, så tycker jag att kommentarerna i koloträfftråden var pinsamma nog (Master Chief beskriver det hela bra), och skapandet av en metatråd om dem, så att verkligen ingen skulle kunna missa dem, tar pinsamheten till oanade höjder. Bra jobbat.

Jens.Andersson
2011-04-24, 22:33
Det verkar mer som att du bara är dum i huvudet och helt enkelt inte förstår vad man bör
och inte bör säga i vissa sammanhang. Det återspeglar sig troligen i ditt liv också, ont om
vänner, etc. Du är bara lite smått retarderad helt enkelt :-) Och det är alltså inget personangrepp
utan bara lite kritik.

Och ja just det:

"Mvh"

Petoria
2011-04-24, 22:34
Tycker alltid det är lika kul när folk med noll social kompetens rättfärdigar sitt beteende genom att vara "ärliga"

märker att smärthetsgränsen är tämligen låg här. Ska försöka tygla sanningens tunga.

Mvh

:)

qwerty1

Mvh

Klart du ska säga sanningen. Men du kan också välja i att inte kommentera. Vad är din poäng, diskussions mässigt?

L-Sami
Forskare som forskar kring träning är väl inte heller några Colemans alt Marklyftsprofeter, inte alla iaf. Finns spinkiga människor som har stora kunskaper kring träningslära och sen finns det Arnolds som marknadsför kosttillskott med konstiga namn som tror att de kan mycket om träning, när de pratar om vinklar, kontakt och tryck. I en och samma mening :)

MasterChief

Mvh

Tygla sanningens tunga? Så du sitter med sanningen? Känner du personerna på bilderna och deras mål och värderingar?

b00m
2011-04-24, 22:36
Okey, folk har haft sin åsikt nu.

B00m - innehavaren av sanningens tunga!

Tolkia
2011-04-24, 22:37
Det finns ett talesätt tillskrivet Livius som jag tycker formulerar "ärlighetsgrejen" väl: "Uppriktighet är inte att säga allt man tänker, utan att mena allt man säger."

young_george
Okey, folk har haft sin åsikt nu.

B00m - innehavaren av sanningens tunga!

Tål du inte att höra sanningen om ditt beteende?

Mvh

Botte 1992
Självklart är det ok att vara ärlig så länge personangrepp inte förekommer.

Petoria
Känns mest som du trollar nu iofs...

MasterChief
2011-04-24, 22:38
Självklart är det ok att vara ärlig så länge personangrepp inte förekommer.

Så vart går gränsen?

b00m
Det finns ett talesätt tillskrivet Livius som jag tycker formulerar "ärlighetsgrejen" väl: "Uppriktighet är inte att säga allt man tänker, utan att mena allt man säger."

Känns som en rätt vettig man!

shadowfire
Forskare som forskar kring träning är väl inte heller några Colemans alt Marklyftsprofeter, inte alla iaf. Finns spinkiga människor som har stora kunskaper kring träningslära och sen finns det Arnolds som marknadsför kosttillskott med konstiga namn som tror att de kan mycket om träning, när de pratar om vinklar, kontakt och tryck. I en och samma mening :)

haha, i tråden som frågade om hur man ville att ens PT skulle se ut, så var det ju ett rungande svar från kolopöbeln att det PTn ska vara jävligt grov och att det ska synas att personen praktiserat sin kunskap, annars var den inte värd mkt. Jag fick ju duktigt med skit för att jag tycket att en PT kunde vara tunn men ha god koll. ;)

Offtopic, men kan inte låta bli att roas över hur det svänger :D

cero
2011-04-24, 22:41
Känns mest som du trollar nu iofs...

http://images.starcraftmazter.net/4chan/for_forums/troll_thread.jpg

Petoria
2011-04-24, 22:42
haha, i tråden som frågade om hur man ville att ens PT skulle se ut, så var det ju ett rungande svar från kolopöbeln att det PTn ska vara jävligt grov och att det ska synas att personen praktiserat sin kunskap, annars var den inte värd mkt. Jag fick ju duktigt med skit för att jag tycket att en PT kunde vara tunn men ha god koll. ;)

Klart det finns en del dubbelmoral här på kolo, men sen måste du tänka på det kanske inte var samma personer i både trådarna

Upptaget
2011-04-24, 22:45
Inte för att vara sån men jag har också tänkt på det ett flertal gånger! men sen är det ju en annan sak att skriva och att tänka.. Allt man tänker på kan man inte häva ur sig :)

Botte 1992
2011-04-24, 22:46
Så vart går gränsen?

1. "Vad är du för en idiot som kör marklyft på ditt bröstpass?!"

2. "Jag förstår inte riktigt varför du kör marklyft på ditt bröstpass, då det knappt tränar brösten. Kan du förklara?"

Vilket av dessa är bättre? Just det, konstruktiva åsikter före all form av personangrepp.

b00m
2011-04-24, 22:49
Suck, nu går ni ihop som en flock och gaddar ihop er. Kan ni inte hantera MIN sanning ( och många med mig?)

Mvh

Exdiaq
1. Jag bryr mig inte tillräckligt för att bli irriterad. 99% bryr sig om sådant här även om de påstår annat men jag bryr mig inte tillräckligt.
2. Bildernas syfte var att återge en händelse, inte att bli bedömda utifrån hur folk är byggda.
3. Vad jag vet är ingen av de som var på träffen "opti-gurus" som talks the talk men inte walks the walk. Så det är som att säga att man inte gillar bananer utifrån hur ett päron smakar.
4. Jag känner igen mig i hur b00m beter sig, jag betedde mig liknande i början här på Kolo, då p.g.a. mindrevärdeskomplex. Om det är så för honom vet han bara själv. Jag är förbi den tiden som tur är för det blir gammalt rätt snabbt.

Deceiver85
Blir lika förvånad varje gång en träff dyker upp i bilder. Varje snubbe/snibba ser ut som random fantasy-nörd som kan allt i teorin, men när bilderna dyker upp så tänker man ( ja, jag är inte ensam) pratar dessa verkligen flytande klingon eller är man fans enbart via ögonen i böcker/nätet m,m?

Kul att ni bjuder på er själva trots allt.

http://2.bp.blogspot.com/_mmBw3uzPnJI/SjkBDHqu6zI/AAAAAAAAomE/uzuzDUWC82A/s400/Star_Trek_Convention_07.jpg

L-Sami
2011-04-24, 22:50

Det är ju svårt för en NOOB att förstå vad som är sant eller inte, då tittar man på den som är grövst och tror att hon/han kan allt för att de ser tränade ut. Om jag skulle anlita en PT, så spelar inte utseendet så mycket roll, utan mest erfarenheten och utbildningen/arna man har.

Botte 1992
2011-04-24, 22:51
Suck, nu går ni ihop som en flock och gaddar ihop er. Kan ni inte hantera MIN sanning ( och många med mig?)

Mvh

Jo, jag håller faktiskt med dig. De var mindre än man hade föreställt sig, men jag håller det för mig själv och inte skriver det. Ibland, som i ditt fall, är det bättre att tänka det för sig själv än att öppna käften och skapa en sån jävla drama. *grr27*

Yes
2011-04-24, 22:53

Mvh
Vart är dina bilder? För en rättvis bedömning ser jag helst att du står utomhus i t-shirt/linne och shorts. Använd mobil- eller kompaktkamera med kort lins.

Järvskan
2011-04-24, 22:53
TS: Bara att skapa ett nytt konto och börja om med en lite trevligare ton :D

Gabriel174
2011-04-24, 22:54
Det verkar mer som att du bara är dum i huvudet och helt enkelt inte förstår vad man bör
och inte bör säga i vissa sammanhang. Det återspeglar sig troligen i ditt liv också, ont om
vänner, etc. Du är bara lite smått retarderad helt enkelt :-) Och det är alltså inget personangrepp
utan bara lite kritik.

Och ja just det:

"Mvh"

:laugh::laugh:

L-Sami
2011-04-24, 22:54
Det är ju ändå skillnad sen på en kolomedlem och någon idrottsmedicinskexpert som har startat dessa rön om träning. Mycket handlar nog om att man lär sig av varandra på det här forumet, erhåller kunskaperna och sen applicerar på dem mindre kunniga. Trots att man har själv tränat endast i ett år och ser ut som en pinne. Så länge det är inte struntprat, så borde det vara okej :)

CorkyBucek
2011-04-24, 23:00
Jag ser inte riktigt syftet med att vara ärlig i detta fall, det finns tillfällen där det inte alltid är positivt att vara ärlig och andra där det är mer passande.

Jag tror inte Stoltz mfl har påstått sig vara några jättestora eller supervältränade, hade så varit fallet hade jag förstått dina åsikter mer.

Varför inte bara se det positiva istället att folk träffas och har kul, folk har olika mål med träningen. Hänger inte riktigt med på att man kan anse att man har rätt att nedvärdera en annan person enbart för att man själv sitter med större muskler, om nu så är fallet.

Ödmjukhet är bra.

Mvh Corky

Exdiaq
Jo, jag håller faktiskt med dig. De var mindre än man hade föreställt sig, men jag håller det för mig själv och inte skriver det. Ibland, som i ditt fall, är det bättre att tänka det för sig själv än att öppna käften och skapa en sån jävla drama. *grr27*

Nu är det ju värt att påtala att Stoltz är 206cm lång, Eken är 194cm lång och jag är 192cm lång. Så små? Njaa.

The_RobRoy
Du var ungefär lika trevligt "ärlig" som om man skulle gå fram till en överviktig person på stan och säga, vad fet du är. Man gör inte så helt enkelt och sen skyller på att folk inte kan ta att man är "ärlig". Fuck ärlig, håll käften istället.

Botte 1992
2011-04-24, 23:01
Jag ser inte riktigt syftet med att vara ärlig i detta fall, det finns tillfällen där det inte alltid är positivt att vara ärlig och andra där det är mer passande.

Precis.

L-Sami
2011-04-24, 23:02
Nu är det ju värt att påtala att Stoltz är 206cm lång, Eken är 194cm lång och jag är 192cm lång. Så små? Njaa.

Äsch, ta inte åt er.

Botte 1992
2011-04-24, 23:04

Det där svaret är ett bra exempel på varför man ibland hellre ska hålla tyst än att skriva/säga det. b00m kryddade det med personangrepp, vilket var ännu mer onödigt.

Stoltz
2011-04-24, 23:06
Det som faktiskt stör mig allra mest, och som faktiskt gör mig upprörd ska jag erkänna, det är inte för att det attackerar mig utan för att det även attackerar framtida medlemmar som mig, där man faktiskt har viljan att träna trots att ens kropp borde ha gått sönder för länge sedan pga olika defekter, trots att läkare sagt till dem att de aldrig kommer klara det, så finns det så många som skulle vilja men inte vågar ta sig ut till "the big bad gym", för att de är rädda för att andra ska se ner på dem.

Träffade hur många som helst när jag spenderade varje dag hos sjukgymnast, för att i det långa loppet kanske kunna träna på ett gym öht, som ville göra detsamma, men verkligen inte vågade. Och jag sade till dem, varje gång, att det finns så få personer som gör det och om de gör det så är de ändå inte värda ett vitten.

Så att se den attityden här, och vetskapen om att den kan förstöra för andra framtida medlemmar som har helt fel förutsättningar för träning öht - Det stör mig enormt.

Kwon
One thing is certain, b00m needs to work on his social skills :)

b00m
utan bara lite kritik.

Och ja just det:

"Mvh"

Denna hade jag missat men hoppas inte Admin missat denna? Då det är av samma kaliber ( vilket jag själv tycker inte är över gränsen) som jag fick en tillsägelse för.

Mvh

Zoidy
2011-04-24, 23:07
Jag tycker iofs att han har en poäng i det han säger, jag har aldrig varit på en kolo-träff själv och brukar inte kolla i trådarna som läggs upp heller, men man får väldigt lätt intrycket av att var och varannan på kolozzeum är monster. Känns som att en majoritet härinne ligger på minst 120 kg bänk osv

Sen att b00m tar upp det i en förbannat oläglig tråd och på ett dumt sätt är inte riktigt försvarbart. Men jag gissar på att han bara trollar, jag har extremt svårt att se att nån skulle skriva såhär på fullt allvar:

Mvh

Fick mig rent spontant att börja skratta dock :D Nog det drygaste jag nånsin läst här på kolozzeum

EDIT: Ni som var med på bilderna behöver självklart inte ta åt er dock. Många av er är som sagt rätt långa

Gabriel174
2011-04-24, 23:08
Denna hade jag missat men hoppas inte Admin missat denna? Då det är av samma kaliber ( vilket jag själv tycker inte är över gränsen) som jag fick en tillsägelse för.

Mvh

Var ju bara kritik som var avslutat med "Mvh"? :)

Mvh

Yes
2011-04-24, 23:09

Jag vet inte... själv känner jag för att vara brutalt ärlig. Det såg ut som grabbarna och madamen hade en kul koloträff, och jag tycker det är skoj att de vågar lägga upp bilder från sina upptåg - trots riskerna att bli biten av anonyma troll.

Det behöver inte finnas någon motsättning mellan att vara ärlig och trevlig.

Pudzianovski
2011-04-24, 23:13
Alla som skriver på kolo ser inte ut som Ronni Kålman eller Jäj Katler.
Bara för att folk på kolo bänkar 120+ innebär det inte att de ser ut som Kålman och company heller.
Det är dessutom lite skilland att ta kort på människor (Även om man väger 100kg+) i vanliga kläder än när man precis är upppumpad och har rätt belysning och kan välja vinkel und so weiter.

CorkyBucek
2011-04-24, 23:14
Jag vet inte... själv känner jag för att vara brutalt ärlig. Det såg ut som grabbarna och madamen hade en kul koloträff, och jag tycker det är skoj att de vågar lägga upp bilder från sina upptåg - trots riskerna att bli biten av anonyma troll.

Det behöver inte finnas någon motsättning mellan att vara ärlig och trevlig.

Självklart får du vara hur brutalt ärlig du vill, din ärlighet är en aning mer positiv än trådskaparens.

MAXX
2011-04-24, 23:15
Blir lika förvånad varje gång en träff dyker upp i bilder. Varje snubbe/snibba ser ut som random fantasy-nörd som kan allt i teorin, men när bilderna dyker upp så tänker man ( ja, jag är inte ensam) pratar dessa verkligen flytande klingon eller är man fans enbart via ögonen i böcker/nätet m,m?

Kul att ni bjuder på er själva trots allt.

http://2.bp.blogspot.com/_mmBw3uzPnJI/SjkBDHqu6zI/AAAAAAAAomE/uzuzDUWC82A/s400/Star_Trek_Convention_07.jpg

:laugh:

Kwon
2011-04-24, 23:16

Mvh

Det han sa var ju bara konstruktiv kritik.

Man måste förstå det att folk träffas på Koloträffarna för att umgås, det är det som är prioritet och försöka träffa in ett datum när så många som möjligt kan, inte när Yngve är i sin bästa form.

Annat vore det som sagt om det var proffsfotograferingssession efter deff, pump och tan.

Folk som har (eller har haft) träning som intresse/hobby som träffas, ingenting mer med det.

Det är inte Mr Polypia-meet.
Det finns även folk som inte styrketränar alls, utan springer, cyklar eller som jag själv, endast äter nuförtiden. (sista ikonen på loggan)
http://www.kolozzeum.com/forum/images/misc/forum_logga.gif

Mvh

Jens.Andersson
2011-04-24, 23:24

Mvh

Jag anser bara att om man beter sig på ett visst sätt så kan man inte alltid
räkna med ryggdunkar utan faktiskt ta lite kritik också. Verbatim (nästan).

Jag märker också att du tog åt dig av det jag sa och jag ska lära mig tygla
sanningens tunga :-)

Snobbe
2011-04-24, 23:24
Vem på bilderna ser ens otränad ut? Det är inga 125kilos snubbar men jag chansar på att 99% av kolo inte ens har det som ett mål.

Matsa
2011-04-24, 23:36
Lägger man ut bild offentligt på sig själv så får man räkna med annat än klapp på ryggen, om man nu försöker vara cool på något sätt. Eller hur?

Innan man kommenterar en bild så tycker jag att det är lämpligt att fråga sig vad syftet med bilden är. Om den ligger i dagsformstråden tycker jag inte att kritik är fel, jag kan snarare tycka att det kritiseras för lite i den tråden. Om någon lägger upp en bild och ber om kritik så är kritik definitivt på sin plats oavsett vart bilden ligger. Om någon lägger upp en bild för att skryta med sin fysik så kan det eventuellt vara på sin plats med bu eller bä, beroende på om det faktiskt är något att skryta med eller inte.

Om någon lägger upp bilder för att förmedla den trevliga stämningen från en sammankomst som nyligen ägde rum så är förmodligen deras fysiker av mindre intresse, alltså kanske man borde hålla inne med viss kritik. Det är helt enkelt inte passande i det sammanhanget. Syftet med en koloträff är väl att den ska vara trevlig och att såväl stora som små ska vara välkomna. Folk ska våga gå dit utan att behöva oroa sig för om de är tillräckligt stora för att slippa få skit för sin fysik eller inte.

Jorgen sammanfattade det hela ganska bra redan på första sidan.

Grejen är att en sådan tråd inte finns för att folk skall kritisera fysiker. Vill man det så lägger man upp sina bilder i dagsformstråden.
Koloträffar är just "bara" trevliga tillställningar där goa människor träffas och trivs. Ofta med inslag av träning och mat.
Fö är häng på kolozzeum inte lika med en brutal fysik. Och vad som är det kan alltid diskuteras, du och jag har förmodligen inte samma syn på den saken. :)

Gabriel174
2011-04-24, 23:39
Jag märker också att du tog åt dig av det jag sa och jag ska lära mig tygla
sanningens tunga :-)

:laugh: fantastiskt.

b00m
2011-04-24, 23:46
Seså, sanningens tunga har talat sitt :)

mvh

Lellan
2011-04-24, 23:59
Seså, sanningens tunga har talat sitt :)

mvh

Men ge dig, är du mobbad och behöver kärlek el vad handlar detta om..? :confused:

X8IvY6LEW14

mikaelj
2011-04-25, 00:00
Tror om jag inte förstått trådskaparen fel, att konstaterandet är att det snackas rätt mkt på detta forum om att vara opti, sedan ser man på otaliga bilder (från träningsträffar eller annat) att det är tränade kroppar, men inga überatleter kanske.

Därmed inte fel att lägga upp bilder eller fel att visa upp sin fysik, tvärtom, det är kul och inspirerande! Men om jag tolkar TS rätt, så är det en slags ironisk frågeställning om folk spenderar mer tid på att läsa trådar på kolo om vad som är opti eller inte, istället för att bara gå ut och träna tungt, äta rätt och sova gott. :)

Det ska man inte förväxla med att alla faktiskt är välkomna att lägga upp bilder oavsett fysik eller förutsättning. Det är det som är kärleken med detta forum - mångfalden (sorry alla sverigedemokrater).

men det var ju inte en dagsformsträd! Poängen var att träffas. Ingen av oss så vitt jag vet satsar på byggning, ens. Jag förstår inte kritiken.
Postat via en mobil enhet

mikaelj
2011-04-25, 00:02

Mvh

du pratar inte sanning, du har noll social kompetens och du saknar helt bakgrundsinformation om dem du kritiserar.

Lellan
2011-04-25, 00:04
Matsa och Jörgen sammanfattar det bra.

Fattar inte varför man göder trollet, men iaf, hoppas folk fattar att det är ett litet troll och hellre lockas av de flaschiga lockande reklambilderna för kolotreffande än "surt sa räven"-boomen. :thumbup:

mikaelj
2011-04-25, 00:06

Skitsnack. Vem av Michael Phelps och hans tränare simmar snabbast?

b00m
2011-04-25, 00:08
Vad för snack om att göda trollen? Jag har min åsikt, uttrycker den och blir alltså påhoppad :) Jag kommer med sanningens tunga ( det som få vågar göra) och ännu färre vågar höra/ läsa :)

Olegh
2011-04-25, 00:11
Stor humor!

Mvh

MrJonas
2011-04-25, 00:14
Vad för snack om att göda trollen? Jag har min åsikt, uttrycker den och blir alltså påhoppad :) Jag kommer med sanningens tunga ( det som få vågar göra) och ännu färre vågar höra/ läsa :)

En attention whore. Ingen anledning för "sanningens tunga" att stanna kvar här annars.

Kwon
2011-04-25, 00:15

Lägg ner nu Trollet :)

Din enda sanning är endast retardation/dåliga sociala färdigheter, alt att du är under 20 år. :)

Det är ingen av de medverkande i den senaste Kolo-träffen som påstått att de var Pro-BB.

Du vet mkt väl att en Koloträff inte är en Mr Olympia-meet utan vanliga människor med gemensamma och olika intressen som träffar varandra för att umgås.

I all välmening

Mvh

b00m
2011-04-25, 00:17
I all välmening så måste man få ha rätt till sin åsikt!? Jag tycker jag för sanningens åsikt ( då min egna) har någon en motsatt åsikt så är denne person givetvis välkommen att bestrida, utan påhopp.

Mvh

Yes
2011-04-25, 00:17
Blir det några bilder eller?

cero
2011-04-25, 00:18
Mvh

Gabriel174
2011-04-25, 00:18
Lägg ner nu Trollet :)

Din enda sanning är endast retardation/dåliga sociala färdigheter, alt att du är under 20 år. :)

Det är ingen av de medverkande i den senaste Kolo-träffen som påstått att de var Pro-BB.

Du vet mkt väl att en Koloträff inte är en Mr Olympia-meet utan vanliga människor med gemensamma och olika intressen som träffar varandra för att umgås.

I all välmening

Mvh

Förundras över hur du alltid lyckas vara trevlig, Kwonne Capone :)

Mvh

Kwon
2011-04-25, 00:19
b00m

Hade du månne någonsin förhoppningar/förväntningar om att alla Koloiter skulle ha samma fysik som byggartoppen och att isf alla skulle vara i toppform på alla Kolo-träffar?

Vissa tränar för att bli smalare, andra för att få muskler, andra för att komma i form eller bara för att det är kul/njuta av livet, dom är vanliga människor som du eller jag. (vissa av dom är lite längre bara)

Alla är inte byggda som Piranha (och mysigt är väl det?) :D

I all välmening

Mvh

Matsa
2011-04-25, 00:21
Förundras över hur du alltid lyckas vara trevlig, Kwonne Capone :)

Mvh

Sant, Kwon är alltid trevlig, det där är nästan det otrevligaste jag sett honom bli. ;)

C.E.J.
2011-04-25, 00:22
I all välmening

Mvh

HAHAHA Kwon du är för go ändå :laugh:

Gabriel174
Sant, Kwon är alltid trevlig, det där är nästan det otrevligaste jag sett honom bli. ;)

Trevligt med folk som Kwon.

Mvh

Kwon

Nejdå, jag har mina dåliga dagar/stunder också, jag försöker bara undvika att visa dom här på Kolo. :D

b00m
2011-04-25, 00:23
I all välmening så tycker jag inte ni behöver gadda ihop er, känner mig lite smått utsatt. Jag ville bara föra sanningens tungas talan.

Mvh

Kwon
2011-04-25, 00:24
I all välmening så tycker jag inte ni behöver gadda ihop er, känner mig lite smått utsatt. Jag ville bara föra sanningens tungas talan.

Mvh

Häng med på nästa Koloträff vettja gubben! :)

I all välmening

Mvh

Gabriel174
2011-04-25, 00:24
Mvh

Wipflash
2011-04-25, 00:25
varför skulle dom se ut som proffsbyggare? dom kunde ju åtminstone vara något mellanting mellan otränad och proffs

Yes
2011-04-25, 00:26
varför skulle dom se ut som proffsbyggare? dom kunde ju åtminstone vara något mellanting mellan otränad och proffs
Vart kan man se bilder på hur du själv ser ut?

Kwon

Could have, Would have, Should have.

För mycket förhoppningar/förväntningar, det är då man blir besviken Wip.

Mvh

L-Sami
Nejdå, jag har mina dåliga dagar/stunder också, jag försöker bara undvika att visa dom här på Kolo. :D

Jag gillar din humor, det har jag sagt tidigare men jag säger det igen. Jag gillar din humor :D

MtotheM
Jag tycker iofs att han har en poäng i det han säger, jag har aldrig varit på en kolo-träff själv och brukar inte kolla i trådarna som läggs upp heller, men man får väldigt lätt intrycket av att var och varannan på kolozzeum är monster. Känns som att en majoritet härinne ligger på minst 120 kg bänk osv
Den träff jag har varit på så var vi minst 3-4st som tränade med 130kg i bänken vill jag minnas, och då var det kanske 10-12 som tränade(?)

Allmänt dock så ser jag däremot vad TS kommentarer i tråden hade för poäng som tidigare nämnt då dessa inte låg i någon dagsformstråd.

Och om man ändå ska uttala sig om någons fysik så måste man inte använda sig av nedvärderande ord och meningar.

@Lellan
IRL-garv åt kärlekens tunga ^^

Olegh

Mvh

Väx upp, klipp dig och slå sönder tangentbordet.

Mvh

Kwon
2011-04-25, 00:27
Jag gillar din humor, det har jag sagt tidigare men jag säger det igen. Jag gillar din humor :D

Har alltid varit svag för dig Sammi Partanen, men det vet du ju redan! :)

Du må lägga på dig 30kg fett om 20 år, men kommer alltid vara i "fin form" i mina ögon! :)

JK (no homo, well, maybe somewhat)

All välmening

Mvh

Madame
2011-04-25, 00:28
synd att vi inte lyckades bekräfta dina förhoppningar om den bild du har av hur en Standard Koloit (tm) bör vara och se ut.

Hate to break it to ya bro, men vi är bara vanliga dödliga vardagstränande människor som har hamnat på samma forum, och vi ville träffas. Bara träffas å ha trevligt, inte bevisa nåt, och med bilderna dela med oss av det roliga, kanske inspirera fler att träffas, våga visa vem som är bakom nicket osv. Thats it typ, relaxa lite :)

Yes
2011-04-25, 00:30
Hur menar du?
Att era inlägg har noll värde tills ni visat vad ni har att komma med under liknande förhållanden.

Kwon
2011-04-25, 00:31

Men du vet, det är ju så många Koloiter.

Vi har ju både de som ser ut som Piranha, Jwzrd, Fredrik Age och de som hobbytränar.

Om du tittar på det totala Medlemsantalet på Kolo, så finns det alla möjliga former och kroppstyper.

Vi har ju dock riktigt stora medlemmar också, men de dyker oftast inte upp på träffarna då de har viktigare saker för sig, (nya rekord etc)

Själv bryr jag mig inte alls om i vilken form de är i, däremot tycker jag det är mysigt att de träffas, lär känna varandra och dessutom blir vänner, riktigt goda vänner.

Varenda gång jag ser bilder från Kolo-träffarna så värmer det mitt hjärta.

Sann vänskap slår en räfflad glute-fysik med hästländer imo!

I all felmening

mvh

Sedan tror jag inte någon av de som var på träffen försöker eller har försökt utpeka sig själv som guru, det finns bara en enda guru på Kolozzeum.

Gabriel174
2011-04-25, 00:34
Likaså ditt? Så sluta trolla själv :) Det handlar inte om att jag eller någon annan ska upp med bilder. Utan att jag blir förvånad när folk ser ut som dom inte tränat gym öht från träffarna när dom är gurus :)

mvh

Hur vet du vad dom har för mål? :)

Mvh

Yes
2011-04-25, 00:35
Likaså ditt? Så sluta trolla själv :) Det handlar inte om att jag eller någon annan ska upp med bilder. Utan att jag blir förvånad när folk ser ut som dom inte tränat gym öht från träffarna när dom är gurus :)

mvh
1. Jag har inte kommit här och kissat på någons fysik.
2. Jag har lagt upp flera bilder här genom åren.
3. Posta bilder or STFU.

Wipflash
2011-04-25, 00:38
yes varför är du besatt av bilder på folk? att bygga är inte så svårt som du vill få det till om du är någorlunda seriös med träningen för dom flesta.

är just konstigt att dom inte växer fastän dom besitter så mycket kunskap? kanske inte är så seriösa som dom vill framstå

Gabriel174
Det är det jag inte vet :) Det är kanske därför jag blir lika förvånad var gång jag kollat :)

Mvh

Grejen med styrketräning är väl att någon med fördelaktiga gener kan vara mycket större än någon som tränar, äter och sover väldigt bra. Med det i åtanke bör man väl knappast tro att dom som är störst besitter mest kunskap? :) En speta kan mycket väl vara kunnigare än en "biff"

Mvh

Kwon
Det är det jag inte vet :) Det är kanske därför jag blir lika förvånad var gång jag kollat :)

Mvh

Du blir förvånad när folk kanske inte har samma mål som dig själv b00m?

Är det så? Är det det läget?

Mvh Sverker

Madame
2011-04-25, 00:39
Tråkigt att ni tar detta på fel sätt :) jag skrev att det är rätt typiskt att man ser ut att knappt satt sin fot på ett gym men är en guru på internet. Inget om er just specifikt :)

Mvh

Vem av oss menar du är en guru på internet? eller, du menade ingen av oss specifikt, ok, men... om du inte menar nån av oss, vem menar du då? nån som var utanför bilderna? vad har den/de personerna isåfall med oss att göra, eftersom du skriver att du inte menar oss specifikt...? och hur vet du hur dessa gurus ser ut, om de inte var med på bilderna? gurusarna kanske är asbiffiga? för återigen, du menade ju ingen av oss specifikt om jag har förstått det hela rätt utifrån det jag fetmarkerade ovan.

jag är inte säker på att jag fattat det hela korrekt (jag är blondin), förklara gärna. Tack :)

Edit: mvh också :)

Yes
2011-04-25, 00:40
1: Jag har inte heller kissat på någons fysk
2: Jag har inte hunnit vara medlem länge, men det kommer
3: gaytube.com

mvh
1. Jo.
2. Posta bilder or STFU.

yes varför är du besatt av bilder på folk? att bygga är inte så svårt som du vill få det till om du är någorlunda seriös med träningen för dom flesta.

är just konstigt att dom inte växer fastän dom besitter så mycket kunskap? kanske inte är så seriösa som dom vill framstå
Posta bilder or STFU.

Viktor_Balck
2011-04-25, 00:41
Vi har ju dock riktigt stora medlemmar också, men de dyker oftast inte upp på träffarna då de har viktigare saker för sig, (nya rekord etc)

Kwon, du skriver många bra saker och har ett gott hjärta. Detta ovan fick mig att dra på smilbanden.

Mvh

dupper
Rätt bra trollat, om han nu undslipper ban får jag säga. Trampar på majoritetens trådar så till den grad att det blir 8sidor sen kl 23. Klapp på axeln!

Fast iofs vill jag tillägga att det blir ett lite för tråkigt ämne, lite för långa inlägg osv, men bortsett från det så är det ju pangmaterial.

Gabriel174
Kul om man kan använda teorin i praktiken :)
Mvh

Visste vore det kul. Dock så innebär det inte att man vill/orkar använda den i praktiken - bara för att man vet hur man ska gå tillväga.

Mvh :)

L-Sami
2011-04-25, 00:42
Kwon, du skriver många bra saker och har ett gott hjärta. Detta ovan fick mig att dra på smilbanden.

Mvh

+1

Den var trevlig.

Med ALL välmening

mvh

mikaelj
2011-04-25, 00:42
b00m. Syftar du på mig? Du verkar tassa som katten kring het gröt.

Kwon
2011-04-25, 00:43

Mvh

Ja det är ju riktigt goa rekord Jwzrd fått till nuförtiden! Det kunde man aldrig tro 2005! :)

Och 120 kg Finsk Sesam likaså!

Grotesk

Ledsen att jag inte hade tid. :(

Wipflash
duger det med en bild i pm yes? så att vi slipper ditt tjat

John M
2011-04-25, 00:44

Mvh

Släng upp lite bilder på dig så jag kan kommentera dig. Ska jag berätta sanningen för dig hur du ser ut ;)

mikaelj
2011-04-25, 00:45
Nej MikaelJ, syftar inte på dig eller någon speciell person alls ( som är med på bilderna)

I all välmening

mvh

....Och ändå tog du upp det i den tråden. Vem är det du syftar på, då?

Gabriel174
2011-04-25, 00:45
Tror att b00m förstått vad vi alla menar nu. Kanske dags att begrava tråden ? :)

Mvh

Yes
2011-04-25, 00:46
duger det med en bild i pm yes? så att vi slipper ditt tjat
Är bilderna från koloträffen offentliga eller privata?

Kwon
2011-04-25, 00:46
Ja, det må så vara mitt "fel" men man vill ju tro att dom människor som förespråkar hur andra ska träna, även har lite egna framsteg som bevis på detta.
Mvh

Vilka av dom har förespråkat "hur" man skall träna?

Tänk också på att det finns fall där även de som förespråkar hur viss träning skall utföras, och kanske även har en stor kunskap gällande detta:
kan råka ut för skador/andra saker som medfört att träningen varit på minimum, samt även ha mindre optimala gener än Hackstait,
vilket även kan medföra en mindre imponerande fysik med kläder på än tex Dorian Coolman.

De medlemmar som var medverkande i den senaste Koloträffen är ju blott en liten del av alla Koloiter, vi har många som är stora som hus också, Mickeybodyb ,Zone Capone, Krampenstein, Fairing själv! etc

I all välmening

Mvh

Wipflash
2011-04-25, 00:47
skickade den i pm, har inget bekräftelsebehov här

ceejay
2011-04-25, 00:48
Seriöst kwon, du är underbar:) kreativ!

Viktor_Balck
2011-04-25, 00:48
Ja det är ju riktigt goa rekord Jwzrd fått till nuförtiden! Det kunde man aldrig tro 2005! :)

Och 120 kg Finsk Sesam likaså!

Verkligen, Jwzrd har lyft imponerande vikter.

I All välmening

Mvh

Peace /Viktor Larsson från Viktor_Balcks konto.

mikaelj
2011-04-25, 00:50
Svara nu.

Kwon
2011-04-25, 00:50
I all välmening

Peace

mvh

Vad sägs om att dyka upp på nästa Kolo-träff och visa vars skåpet skall stå b00m? :) (Det är SÅHÄR en vältränad fysik skall se ut etc)

I all mysmening

Mvh

Kwon
2011-04-25, 00:52
Jag dyker upp.

Mvh

Gött!

Då säger vi så b00men! :)

Mvh

mikaelj
2011-04-25, 00:52
Vilka är de gurus du syftar på?

Gabriel174
2011-04-25, 00:53
Vilka är de gurus du syftar på?

:laugh:

Mvh
Gabbe Capone

Gabriel174
2011-04-25, 00:55
Vart är nästa träff? Jag dyker upp med sanningens tunga, men i all välmening.

mvh

Tycker att deltagarna av den här tråden fixar en träff.

Mvh
Gabbe Capone

Kwon
2011-04-25, 00:56

mvh

Är du Stockholmare, Götebörgare, Skauning eller Norrlänning? :)

I all välmening

Mvh

Yes
2011-04-25, 00:57
skickade den i pm, har inget bekräftelsebehov här
Det handlar inte om bekräftelsebehov utan om att nämnda medlemmar har stake nog att visa sig offentligt på bild, med allt vad det innebär, och du vågar inte visa mer än lite axel och flexad arm för mig? Trots att du har synpunkter på hur ordinära dessa medlemmar är? Det är helt enkelt bara fegt.

Kwon
Jag bor i mellansverige, ungefär. Men sanningens tunga florerar på nätet, så jag är inte långt ifrån eder.

I all välmening.

Mvh

Orkar du ta dig till Kolo-Syd eller föredrar du Kolo sektion Öst eller Väst?
Är det något som känns för lång sträcka för dig?

Inga preferenser alls?

I all välmening

Mvh

StampChamp

mvh

Då ska jag också vara där och gå fram till dig och kommentera hur ditt ansikte är uppbyggt.

I all välmening.

Jazen
2011-04-25, 00:59
det du säger "folk är stora på nätet men mindre irl" är precis det du själv gör. Du dissar folk utan att visa en bild på dig själv, dvs stor på nätet säkert averge joe irl.

Nu kommer du säkert lägga upp en bild på dig själv då du är stor som satan o jag får äta mina ord =)
men jag har käkat popcorn o läst igenom tråden, tycker det är kul med lite intriger, håller forumet vid liv, tex som glamour har lyckats hålla sig på rutan =D

Zoidy
2011-04-25, 01:01
Men du vet, det är ju så många Koloiter.

Vi har ju både de som ser ut som Piranha, Jwzrd, Fredrik Age och de som hobbytränar.

Om du tittar på det totala Medlemsantalet på Kolo, så finns det alla möjliga former och kroppstyper.

Själv bryr jag mig inte alls om i vilken form de är i, däremot tycker jag det är mysigt att de träffas, lär känna varandra och dessutom blir vänner, riktigt goda vänner.

Varenda gång jag ser bilder från Kolo-träffarna så värmer det mitt hjärta.

Sann vänskap slår en räfflad glute-fysik med hästländer imo!

I all felmening

mvh

Sedan tror jag inte någon av de som var på träffen försöker eller har försökt utpeka sig själv som guru, det finns bara en enda guru på Kolozzeum.

Klart det är så. Men man får lätt intrycket av att den genomsnittliga kolo-medlemmen är enorm, kollar du tex i bänkpresstråden finns det knappt någon som bänkar under 120? Inte konstigt att man får vissa bilder i huvudet. Men det är väl så att de som lyfter tyngst är de som hörs mest också. Alltså jag försöker inte att försvara b00m mfl på något sätt, men jag förstår absolut hur man kan få den bilden i huvudet när man läser här. Jag sa ju i mitt inlägg också att hans beteende inte är försvarbart på något sätt, det var ett förbannat dumt sätt att ta upp det på

"Själv bryr jag mig inte alls om i vilken form de är i, däremot tycker jag det är mysigt att de träffas, lär känna varandra och dessutom blir vänner, riktigt goda vänner."

+1. Det där skriver jag under på :) Det är väldigt härlig stämning på kolozzeum! Och även utanför verkar det som

Härligt med en oväntad tribut till jwzrd i inlägget också ;) två ggr dessutom!

Viktor_Balck
2011-04-25, 01:04
Klart det är så. Men man får lätt intrycket av att den genomsnittliga kolo-medlemmen är enorm, kollar du tex i bänkpresstråden finns det knappt någon som bänkar under 120? Inte konstigt att man får vissa bilder i huvudet.

Men det säger ju iofs sig självt att personer som är starka och stora i större utsträckning lägger ut bilder och videos på sig själv.

Mvh

Matsa
2011-04-25, 01:05
Rätt bra trollat, om han nu undslipper ban får jag säga. Trampar på majoritetens trådar så till den grad att det blir 8sidor sen kl 23. Klapp på axeln!

Fast iofs vill jag tillägga att det blir ett lite för tråkigt ämne, lite för långa inlägg osv, men bortsett från det så är det ju pangmaterial.

+50

I sanning är det (d)juriskt bra trollat!

Kwon
2011-04-25, 01:07
slänger upp en bild i dagsformstråden om 1 min! i sanningens tecken
mvh

Så skall det låta broder! :)

Whatever you do, always do it in the spirit of truth!

Keep truth alive broskie!

I all välmening

Mvh

Zoidy
2011-04-25, 01:08
Men det säger ju iofs sig självt att personer som är starka och stora i större utsträckning lägger ut bilder och videos på sig själv.

Mvh

Nej jag vet, det var ju det jag sa också. Men det är väl inte helt omöjligt att förstå att vissa får en skev bild av hur kolo-medlemmar ser ut? Jag hade inte blivit förvånad om det är många som tror att genomsnittet är ganska stort på kolozzeum

köttt
2011-04-25, 01:08
Kunde inte hålla med dig mer, det var min första tanke när jag såg dessa bilder också, tråkigt nog

astrodog
2011-04-25, 01:10
Det här forumet klarar inte av ärlighet, det har vi sett många gånger. Folk i toppen håller varandra om ryggen. Har fortfarande varningspoäng för min egna ärlighet.

StampChamp
2011-04-25, 01:12
Det här forumet klarar inte av ärlighet, det har vi sett många gånger. Folk i toppen håller varandra om ryggen. Har fortfarande varningspoäng för min egna ärlighet.

Om du lägger upp en bild på din fysik vill du veta vad folk tycker om din penis och hud då?

eJohansson
2011-04-25, 01:13
vem av oss menar du är en guru på internet? Eller, du menade ingen av oss specifikt, ok, men... Om du inte menar nån av oss, vem menar du då? Nån som var utanför bilderna? Vad har den/de personerna isåfall med oss att göra, eftersom du skriver att du inte menar oss specifikt...? Och hur vet du hur dessa gurus ser ut, om de inte var med på bilderna? Gurusarna kanske är asbiffiga? För återigen, du menade ju ingen av oss specifikt om jag har förstått det hela rätt utifrån det jag fetmarkerade ovan.

Jag är inte säker på att jag fattat det hela korrekt (jag är blondin), förklara gärna. Tack :)

edit: Mvh också :)

+1.

Wipflash
2011-04-25, 01:15
"allt vad det innebär" hur mycket mer visade dom än vad jag gjorde yes?
min poäng som min bild illustrerar är att tränar man någorlunda seriöst så får man resultat annars inte. säger bara att dom framstår som mer seriösa det är allt

cero
2011-04-25, 01:16
I sanningens tecken och åt Yes vägnar så ligger bilden nu uppe, hur den nu är relevant. I all välmening

mvh

Det där var VERKLIGEN inget att hurra för.

I all välmening

mvh

Zoidy
2011-04-25, 01:17
I sanningens tecken och åt Yes vägnar så ligger bilden nu uppe, hur den nu är relevant. I all välmening

mvh

Jag måste bara fråga, vart har du tagit bilden någonstans? Den ser ut att vara tagen i en public bathroom? :D

Kwon
2011-04-25, 01:20
Hur gammal är du b00men? :)

Ser bra ut, Kör hårt!

I all välmening

Mvh

Och när du ändå håller på, kan man få se en back double biceps också? :D (no homo)

köttt
2011-04-25, 01:20
i all välmening!

Yes
2011-04-25, 01:21

mvh
Grattis. Dina kulor har nu officiellt ramlat på plats.

Uppenbarligen har du tränat många år. Du borde fråga dig om din troll-bs är rättvis och tillför någonting...

"allt vad det innebär" hur mycket mer visade dom än vad jag gjorde yes?
min poäng som min bild illustrerar är att tränar man någorlunda seriöst så får man resultat annars inte. säger bara att dom framstår som mer seriösa det är allt
Poängen är att innan du visat dig offentligt och öppnat dig för kritik så är du en liten pojke vars kulor inte trillat ned än.

Gabriel174
2011-04-25, 01:26
Varför försvann bilden?

Mvh

mikaelj
2011-04-25, 01:27
Du kan få en kram nästa gång vi ses, b00m. Bra insats. Tog en stund.

Synd på bildtråden bara.

Kwon
2011-04-25, 01:29
Jag är inte rakad, snarare tvärtom ( nuförtiden) för i all välmening, det är jävla jobbigt :) Jag är gammal nog att ha körkort och sitta och pilla mig i naveln.

Tack för att ni tog er tid och försökte så gott ni kunde ( efter era egna nivåer) ge konstruktiv kritik, vet ju att det var i all välmening.

Mvh

Du har tränat ganska länge b00men?

Saken är den b00m, att man måste inse att alla inte har samma mål som en själv och att det är så STOOR skillnad på folk och folk här på Kolo. :)

Vissa är styrkelyftare, proffsbyggare medans andra är hobbytränande/löpare/cyklister/kampsportutövare och whatnot.

Jag tror ingen av de du anmärkte på någonsin utpekat sig som Gurus inom arten, och även om någon av de hade gjort det, så betyder det inte automagiskt att även om man har kunskap inom en gren, så betyder det inte att man har den bästa fysiken/generna.

Man kan även ha en exceptionell fysik och jättebra gener utan att vara en Guru likväl, eller anse sig ha några exceptionella kunskaper heller, utan bara tränar på "känn".

Hjärnan och kroppen.

I all välmening

Mvh

Zoidy
2011-04-25, 01:30
b00m, grattis till den största trollningen på länge ;) Grymt jobbat

Jazen
2011-04-25, 01:30
man ska aldrig ta råd från folk på forum, man vet inte hur optimal dom själva är!

mikaelj
2011-04-25, 01:32
I all välmening hoppas jag?

Mvh

Vi får se. Det är synd om de som tror att du menade allvar och har blivit ivägskrämda från forumträffar.

Jag kan behöva ge dig dask på stjärten också.

Trisse
2011-04-25, 01:34
Vad hände med B00m´s bilder?

Madame
2011-04-25, 01:34
Jag kan behöva ge dig en dask på stjärten också.

eller kanske tillåme en task i st.... oh no I didn't!!! :D tihihihihihhi

Zoidy
2011-04-25, 01:35
eller kanske tillåme en task i st.... oh no I didn't!!! :D tihihihihihhi

Hahahaha, började skratta så jag grät :D det är skönt på kvällen när man skrattar så tårarna rinner

Wipflash
2011-04-25, 01:42
varför skulle jag visa upp mig officiellt för kritik om jag inte är nöjd med min fysik än?
är dom andra också små pojkar då eftersom deras foto inte var för kritik?
hur är ens egna fysik ens relevant då man påpekar det uppenbara som man gjort på fotot..

Yes
2011-04-25, 01:58
Visst är det lätt att uttala sig nedlåtande om andra medan man själv kan gömma sig?

Wipflash
2011-04-25, 02:33
lika lätt som att få resultat av träningen skulle jag säga. tur att man inte gömde sig i alla fall

Baluu
2011-04-25, 02:41
http://www.kolozzeum.com/forum/showpost.php?p=5012198&postcount=373 :smash:

Yes
2011-04-25, 02:52
lika lätt som att få resultat av träningen skulle jag säga. tur att man inte gömde sig i alla fall
Det blir nog bra ska du se. Jag tycker vi avslutar här.
http://i54.tinypic.com/34o3aza.jpg

Wipflash
2011-04-25, 02:59
jepp, glad påsk på dig med

Jockefoten
2011-04-25, 07:30
Varför gick jag och la mig? Hur kunde denna tråden bli 13sidor lång på 2timmar? b00m <3

Jorgen
2011-04-25, 07:59

Nej. Du fick en varning för att du skrev:
Har du hårda fakta för motsatsen? Om inte så föreslår jag att du håller käft. Idiot.

Så även om det kanske ses som ärlighet i dina ögon är det inte ok på kolozzeum, och förmodligen inte ute i riktiga livet heller.

Wille005
2011-04-25, 08:00
Nu är det mesta redan sagt men ändå...

Du var verkligen inte för rå i din första kommentar. Jag är själv förvånad hur "otränade" många koloiter ser ut, o med det menar jag såklart storleken på musklerna. Att du sedan valde fel tråd att ta upp det i gör inte dina kommentarer felaktiga men onödiga, alla är inte ute efter att se ut som Tjuren Ferdinand. Det känns faktiskt lite konstigt att se folk som verkar kunniga på forumet se ut som min öl-kagge farsa, dvs när dom hänger i muskelavdelningen (värt att tillägga är min far har sprungit flera marathon..)

spas
2011-04-25, 08:18

+1

Sånt beteende ger mig samma känsla som när man är ute med sin hund och möter en grupp utvecklingsstörda. Klart de ska få klappa hunden men det blir en skum känsla när de klappar en liten valp på samma sätt som en annan skulle klappat en fullvuxen häst.

Mago
2011-04-25, 08:40
+1

Sånt beteende ger mig samma känsla som när man är ute med sin hund och möter en grupp utvecklingsstörda. Klart de ska få klappa hunden men det blir en skum känsla när de klappar en liten valp på samma sätt som en annan skulle klappat en fullvuxen häst.

Haha. What? :D

Stefan J
2011-04-25, 08:41

Jag såg vad du skrev i den andra tråden. Även om du i sak kan ha en poäng i att en del på kolo (precis som i övriga livet i alla sammanhang) snackar mer och högre än de har resultat och kunskap att backa upp det med ger det dig inte automatiskt rätten att vara elak mot dem (i vissa specialfall är det dock ok :D ).

Och sedan är vad jag vet Sparven, Exdiaq, Madame, Andy, Swedish Oak, Stoltz och MikaelJ trevliga och allt annat än skräniga självutnämnda träningsgurus. Då förtjänar man verkligen inte sådana påhopp.

Onigiri
2011-04-25, 08:48
Sånt här behövs ändå konstigt nog ibland på kolo. Tack b00m för att du är du, eller vad man ska säga :D

Stefan J
2011-04-25, 08:49
Sånt här behövs ändå konstigt nog ibland på kolo. Tack b00m för att du är du, eller vad man ska säga :D

Ja han gav mig ett gott garv posta dina träningsfilmer tråden :D

Control_61
2011-04-25, 08:51
Jag är ingen oxé själv, men jag förstår att du tänker som du gör.

Grejen är väl den, att det är svårare än man tror att få synligt bra resultat av träning. Jag tror verklighetens odopade tränande är mindre än vad man tror.

Adama
2011-04-25, 08:52
Det känns faktiskt lite konstigt att se folk som verkar kunniga på forumet se ut som min öl-kagge farsa, dvs när dom hänger i muskelavdelningen (värt att tillägga är min far har sprungit flera marathon..)

Det här är ju ren bs. Personer som har varit flitiga att posta i diverse muskeltrådar på sistone är hurril, robbancoleman, andersthepeak m.fl. ingen av dem ser ut som din farsa.

Kan inte minnas att jag sett någon som passar din beskrivning och samtidigt utgett sig för att vara någon typ av expert på träning.

Lando
2011-04-25, 08:55
Eftersom nu frågar om ditt beteende så är min åsikt att du betedde dig som ett praktarsle när du kommenterade i den tråden, totalt omotiverat och utan någon som helst mening eller poäng.
Tror du verkligen att den tråden finns till för att du eller andra ska kritisera deltagarnas fysik?
Frågan du ställer i den här tåden är liksom fel ställd, för rå/ärlig kan du kanske vara om du kritiserar på rätt plats, men i det här fallet handlar det ju inte om det utan om att du helt skjuter utanför målet.

Tabbe
2011-04-25, 08:58
Bara dom med "bra" kroppar som postar i dagsformtråden typ 1% av kollos medlemmar, men i verkligheten har inte folk 10 bf% på 85 kg.

lätt att få fel bild och man blir till en viss mån skadad.

Stoltz
2011-04-25, 09:14
Sånt här behövs ändå konstigt nog ibland på kolo.

Där kan jag förstå vad du menar, att det ibland behövs någon som inte smäder orden. Men om man är självutnämnd sanningssägare, bör man i alla fall inte rikta sig mot rätt grupp personer i så fall?

I det här fallet blev det ju mer så här (Paint lessons!):
http://i56.tinypic.com/9v9zs1.png

Ser verkligen inte alla bristerna i logiken i b00ms tankegång här? :D

Han går till en grupp som inte utgett sig för att vara gurus, vilket han själv säger klart och tydligt efter ett tag, och whinar över att folk leker gurus och inte har fysikerna till det, men då återigen till en grupp som inte utgett sig för det. Wtf?

Control_61
2011-04-25, 09:17
bara dom med "bra" kroppar som postar i dagsformtråden typ 1% av kollos medlemmar, men i verkligheten har inte folk 10 bf% på 85 kg.

Lätt att få fel bild och man blir till en viss mån skadad.

+1

Stefan J
2011-04-25, 09:19
Där kan jag förstå vad du menar, att det ibland behövs någon som inte smäder orden. Men om man är självutnämnd sanningssägare, bör man i alla fall inte rikta sig mot rätt grupp personer i så fall?

http://i56.tinypic.com/9v9zs1.png

Han går till en grupp som inte utgett sig för att vara gurus, vilket han själv säger klart och tydligt efter ett tag, och whinar över att folk leker gurus och inte har fysikerna till det, men då återigen till en grupp som inte utgett sig för det. Wtf?

Haha ja han angriper helt klart fel människor. Det finns andra 2 koloprofiler som kunde fått den kängan istället.

rooz
2011-04-25, 09:20
Bara dom med "bra" kroppar som postar i dagsformtråden typ 1% av kollos medlemmar, men i verkligheten har inte folk 10 bf% på 85 kg.

lätt att få fel bild och man blir till en viss mån skadad.
This..

Gillar också att b00m själv är en jävla speta.

MasterChief
2011-04-25, 09:20

Han använder sig av samma stil som tyvärr många använder sig av. Kommer det en snygg vältränad grabb kan man ge sig fan på att det tar 3 sekunder innan någon gapar om "turkbygge" för att benen inte är så grova. Vissa människor verkar ha ett defaultläge som innebär att man likt en bodybuilding-domare kritiserar allt och alla som på något sätt utger sig för att träna.

Jockefoten
2011-04-25, 09:24

[IMG]http://i56.tinypic.com/9v9zs1.png[/IG]

Hade varit epic som Spartansk gjort en paintbild av detta!

b00m
2011-04-25, 09:25
Är det morgonhatet som kommit igång? Jag för ju bara sanningens tunga ( min sanning) i all välmening

Mvh

ceejay
2011-04-25, 09:27
Keep it up son!

Mvh jürgen

Tabbe
2011-04-25, 09:27
Är det morgonhatet som kommit igång? Jag för ju bara sanningens tunga ( min sanning) i all välmening

Mvh

Det är helt okej :D Du sa det bara på fel sätt och fel tidpunkt.
Ibland är det bättre att veta när man ska vara tyst helt enkelt.

Flodhäst
2011-04-25, 09:29
Intressant att ni alla tar så illa upp. Laddar man upp bilder på internet tycker jag nog att man ska vara beredd att ta negativa kommentarer om dessa.

Nu stämmer det kanske inte i det här fallet men det är mycket komiskt att se alla spinkisar/fetton i verkligheten som har slängt upp photoshoppade bilder med optimalt ljus på sig själva.

Jishuku
2011-04-25, 09:31
Skriv nedvärderande post, få känslomässig respons, svara gärna med ambivalenta/motsägelsefulla poster för att förvirra offren mer.

http://cdn2.sbnation.com/imported_assets/513927/successful_troll.jpg

Scratch89
2011-04-25, 09:32
Det finns andra 2 koloprofiler som kunde fått den kängan istället.

Vilka då?

Stefan J
2011-04-25, 09:33
Vilka då?

Det är fult att peka :)

Scratch89
2011-04-25, 09:44
Det är fult att peka :)

Värt att säga något då.

Sk1llz
2011-04-25, 09:53
b00m, var försiktig med sanningens fackla. Du kan bränna någon, göra denne illa, väldigt illa och känna dig självrättfärdig på samma gång.

stevebc
2011-04-25, 09:58
Du gick varken för långt eller för kort men det är ganska ointressant vad en internetspeta tycker om ett gäng random bilder.

Du trodde t ex att ingen hade över 35 cm armar där, och då räknar jag nog åtminstone en med 45 (eller vad har du för gunzz exdiaq?), vilket är en enorm skillnad. Nu visade det sig att _alla_ hade över 35, där den som hade smalast hade 37. Så var det även på den förra koloträffen i Lund jag var på, att den smalaste hade 37 (sry Stoltz :D).

Det går inte att säga så mycket om sådana sociala bilder om man nu inte är übergrov (typ Piranha - han ser massiv ut även på koloträffbilder i en restaurang). Jag ser själv ut som en fetblek otränad svenne på mina festbilder på facebook, men som en helt annan person på myspace-vinklade bilder i badrumsljus. De förra kommer upp i koloträfftrådar - de senare i dagsformtråden.

Stefan J
2011-04-25, 10:02
Värt att säga något då.

Haha, besviken över utebliven möjlighet till pajkastning?

Scratch89
2011-04-25, 10:11
Haha, besviken över utebliven möjlighet till pajkastning?

Nej, jag kastar väldigt sällan paj. Bara undrar vilka du tycker förtjänar att bli sågade.