Visa fullständig version : Stand-up på Youtube!
Eddie Vedder
2011-04-24, 10:23
Finns ju redan en tråd med Youtubeklipp men jag tycker att stå-uppkomiken borde få sin egen. Korta klipp är trevligt men längre shower uppskattas ännu mer.:) Lägg helst in klippen och inte bara länkar.
Jag inleder med Dylan Moran, del 1 av hans show What It Is:
eY0A-15JQ8k
Övriga delar är ju så klart bara att följa.
pAOLOGGftTY
lösryckt ur hela showen som heter "dressed to kill"
Scratch89
2011-04-24, 10:28
Henrik Elmér från Släng dig i brunnen. Enda roliga klippet med honom, typ.
QqEU2I9ydzM
Aron Flam, första gången på Raw.
Ri0ax1HpRbM
Eddie Vedder
2011-04-24, 10:33
Billy Connolly är också en grym komiker. :D
Del 1 av 11 från hans DVD "Was It Something I Said?":
2In5062_raA
coolboynesko
2011-04-24, 10:38
http://www.youtube.com/watch?v=Uhbddux00Eo
Eddie Vedder
2011-04-24, 10:42
http://www.youtube.com/watch?v=Uhbddux00Eo
Lägg upp filmen och inte bara länken tack. :)
Uhbddux00Eo
Allt från Ricky Gervais! :) Om jag minns rätt så finns hela hans show "Animals" ute på youtube.
Edit:
gBr77o7OXKc
MasterChief
2011-04-24, 10:54
Lewis Black!
T6ene75RM3w
MasterChief
2011-04-24, 10:58
Steven Hughes
u0lVbMOMTi0
eternallord
2011-04-24, 11:03
Vad roligt! jag har märkt en konstig grej, och det är att jag pluggar absolut bäst till standup, tom bättre än till musik! På något vis är det avslappnande och jag har inget problem att fokusera på sakerna separat. Här är några av de jag kollat på senaste veckan medan jag pluggat till matte-tentan:
Dave Chapelle:
qxOIbQsm3F0
Ralphie may:
R5cZ7jfGwH8
George Carlin (min personliga favorit):
http://video.google.com/videoplay?docid=-8683046848311681223#
Vill du kolla in mer George Carlin rekommenderar jag hans HBO-specials från "Doin' It Again" och framåt. De innan är bra, men är lite "mildare" och hans speciella stil kommer inte fram på samma sätt.
Eddie Vedder
2011-04-24, 11:04
Tråden levererar!:thumbup:
Alla borde se Georg Carlins uppträdanden också.
zsl4lYLNyow
Kort klipp om religion. :D
MeSSwKffj9o
Steven Hughes
u0lVbMOMTi0
Fruktansvärt bra!
Här har vi ett klassiskt klipp med Steve Hughes.
in9SiDtJLaU
Jag älskar Ricky Gervais, och även om inte stand-up är hans paradgren så har han gjort en del roligt. Brukar hålla med honom om budskapet oftast också, i den mån det finns något. Några klipp:
GJW4rnN6q84
RXTq2_3LfXM
m3hjv-2bBlw
Jag inleder med britten Dylan Moran, del 1 av hans show What It Is:
Ett hett tips ifall du någonsin besöker Irland, är att inte upprepa det där. Att kall en irländare för britt kan vara det sista du gör. ;)
V5Z_ZducwbQ
4u2ZsoYWwJA
CzbURUrgQao
Mass-Tech
2011-04-24, 13:44
SP1kKcZtnkQ
Kh9UwSPT9xM
[yht]pAOLOGGftTY[/yt]
lösryckt ur hela showen som heter "dressed to kill"
Älskar Izzard. Hela Dressed to Kill är klockren.
Death Star canteen:
Sv5iEK-IEzw
Eddie Vedder
2011-04-24, 14:04
Ett hett tips ifall du någonsin besöker Irland, är att inte upprepa det där. Att kall en irländare för britt kan vara det sista du gör. ;)
Oj får ändra. :D
Kollar för övrigt på Gervais show nu, tack för den hidden! Den här tråden kommer göra mitt liv ännu mer osocialt. :D
Delirium
2011-04-24, 14:42
Såg detta på comedy central igår. Kika alla delarna av sex shameless.. skrattade mig harmynt
j2TDoGsA43Y
hahavaffan
2011-04-24, 14:48
Såg detta på comedy central igår. Kika alla delarna av sex shameless.. skrattade mig harmynt
j2TDoGsA43Y:laugh::laugh: tack!
vaGa3kjRS7o
Tyckte flipcharten var så bra så börja söka efter honom på youtube hittade hans show if i, vet inte om man kan kalla det standup det är väl rätt mycket komedi i den men sjukt va bra den var. Riktigt intressant.
sandberg93
2011-04-24, 21:20
Steven Hughes
u0lVbMOMTi0
skit bra skit!
Jockefoten
2011-04-24, 21:27
Denna är bra, men sjuk i huvudet, inget för känsliga!
rHG1zqc_l9c
NAKTSccVU0A
Hemma Gymmaren
2011-04-24, 21:41
LaughFactory laddar upp bra Stand-ups.
1LAdvpxjGyo
L7VbEOIJueo
FNwrzN6HNF8
uLpHpYXyUQw
bear.flowertwig
2011-04-24, 22:40
Älskar Izzard. Hela Dressed to Kill är klockren.
Death Star canteen:
Sv5iEK-IEzw
Han är ett safe bet. Sjukt kul klipp. Jeff Vader :D
Tyckte flipcharten var så bra så börja söka efter honom på youtube hittade hans show if i, vet inte om man kan kalla det standup det är väl rätt mycket komedi i den men sjukt va bra den var. Riktigt intressant.
+1. Mkt bra! :thumbup:
Så bra! :laugh:
zY-z1IZIGVQ&feature=player_embedded
Jim jeffries är vansinnigt bra
FaLcsKyGWpc
Ron White är en favorit också
6OOCk7GdWNY
beckman88
2011-04-26, 09:10
Louis CK är helt klart de bästa just nu
Eddie Vedder
2011-04-30, 20:55
Johan Glans förtjänar en plats i tråden. :D
Del 1 av 6 från World Tour of Skåne:
Ym2lFxTMJe4
Ett klipp från DVD:n Ultimate Comedy 2:
r95trQsqfxk
tTOQhPd2Xh4
9Mz7Ob4fNwE
hWiBt-pqp0E
Q95kX_EP2Nk
J10w3FuCwfQ
De tre bästa enligt mig.
Jim Breuer, Sa klassiska:
7g0AJPqKybs
75ewRjoI7QU
Gabriel174
2011-04-30, 23:26
j2TDoGsA43Y
hahahaha
Eddie Vedder
2011-05-01, 10:13
75ewRjoI7QU
Riktigt grym! :D
Den killen måste jag hitta mer med på Youtube.
Fastback
2011-05-01, 10:37
HulQtSoen6A
sp123ltd1
2011-05-01, 10:58
yRDCoI739aE
sp123ltd1
2011-05-01, 11:11
b844lxwKLyE&feature=relmfu
Eddie Vedder
2011-05-01, 11:32
Betnér
Betnér
Han är bra. :) Men hittar ni klipp från längre shower eller hela DVD:er så försök att posta del 1 av den istället så man kan kolla hela showen.
Gabriel Iglesias är bara för skön! (Detta är part 1 av 7):
f0DVDKcsasI
Det här är ju nåt av det bästa med Steve Hughes :) För övrigt JÄVLIGT sant. Något vi svenskar borde ta till oss i vårt PK-samhälle:
cycXuYzmzNg
Klockren stand-up från Wales!:
UgVjNZGo28E
kikade igenom hela shameless med louis. Dog lite ibland av skratt :D
kikade igenom hela shameless med louis. Dog lite ibland av skratt :D
+1
Även hela Chewed Up. Allt är inte hysteriskt kul, men nästan. Den karln skäms fan inte för något. Det är ju inte utan att man funderar på hur mycket som är uppiffade, riktiga anekdoter och hur mycket som är sjuk fantasi.
Eddie Vedder
2011-05-01, 20:08
Riktigt grym! :D
Den killen måste jag hitta mer med på Youtube.
Sagt och gjort! Del 1 av vad som verkar vara en längre show med namnet "Let's clear the air":
KkhxEXz2rKI
pragmatist
2011-05-01, 20:50
Klassisk Louis Ck med några riktiga godbitar:
zv8d_ry-u-Q
rajjan_dammit
2011-05-06, 11:32
4dOAjXSZJ1o
vjEnC9LOuuY
herregud så bra :D
Har denna vecka kollat igenom allt med lous på youtube, inklusive alla intervjuer podcasts med mera... annan stand-up underhåller inte längre helt enkelt :)
Ett tips till de som tycker om stand-up så är Talking funny ett kul program med Louise C.K, Gervais, Chris Rock och Seinfeld.
Eddie Vedder
2011-05-08, 09:47
Just det här uppträdandet var inget exceptionellt. Kul var det men inget superkul. Dock är det en del av en serie som heter "Who's Got Jokes" och kollar ni vidare på andra uppträdanden finns en del guldkorn från samma serie. Kul med mer eller mindre okända komiker dessutom.
j_WOVpFD7bo
eternallord
2011-05-08, 09:49
Har denna vecka kollat igenom allt med lous på youtube, inklusive alla intervjuer podcasts med mera... annan stand-up underhåller inte längre helt enkelt :)
Är det bara jag som inte tycker han är särskilt rolig?
Ja. Han + david chapelle är enligt mig bäst humor.
eternallord
2011-05-08, 09:57
Dave Chappelle älskar jag och jag har gett Louis flera försök men det hittar helt enkelt inte hem för mig.
Eddie Vedder
2011-05-08, 09:59
Dave Chappelle älskar jag och jag har gett Louis flera försök men det hittar helt enkelt inte hem för mig.
Louis tycker jag faktiskt inte heller är SÅ rolig som folk i tråden verkar tycka. Chapelle har jag tröttnat lite på faktiskt men det beror nog på hans serie som var lite ojämn.
Hans stand-up är ofta grym. Men bäst humor finns i Storbritannien. :)
eternallord
2011-05-08, 10:05
Det är synd att Chapelle inte gjort mer standup. Finns det något sätt att få tag på mer grejer från hans rundor på Laugh Factory? Det enda jag hittar är ett par 2-minutersklipp på hemsidan.
Insulinus
2011-05-08, 12:01
Älskar Jim Jefferies :D
bUZEH_q21uo
n4zWTk_8Lxw
Det är synd att Chapelle inte gjort mer standup. Finns det något sätt att få tag på mer grejer från hans rundor på Laugh Factory? Det enda jag hittar är ett par 2-minutersklipp på hemsidan.
Han har gjort/gör en hel del standup på klubbar men måste vara pga filmförbud det inte laddas upp något.
Explosiven
2011-05-15, 13:11
FeLLR3LWtv4
Top 5 komikerna jag hittat på youtube är(utan att rangordna dom):
Bill Hicks
George Carlin
Dave Chapelle
Steve Hughes
Lewis Black
C50k8vts2uU&feature=related
Ingen annan som gillar Ellen's stand up shower? Finns en till hel (vad jag vet) på YT.
Kom att tänka på denna när jag loggade in på Internetbanken i morse.
rpaCQKJpE9k
"I wish I just had nothing" :D
04:30 är jag :)
hahavaffan
2011-05-26, 13:56
Hahahahahahah steve. Fan vad jag älskar Louis!
karlingen
2011-05-26, 13:59
kLDitGAUrno
karlingen
2011-05-26, 14:06
doLtUxeiWg4
zv8d_ry-u-Q:laugh: :laugh: när det spårar i slutet med 69an.
Big Sleazy
2011-05-26, 14:55
http://www.youtube.com/watch?v=i9mytOPDeeE
Återupplivar tråden!
Lee Evans, min favoritkomiker när det gäller att vara animerad och energisk. Jag håller på att dö när han börjar prata om hunden i detta klipp:
3KyCzS6XNcA
Jimmy Carr Älskar denna lite grövre typen av humor! :D
e6g3RmfTD4s
QPKGdEAsEMw
m9tWYaujtD4
8IpTlIQx9dw
Doctor Snuggles
2011-08-11, 00:58
Kom att tänka på denna när jag loggade in på Internetbanken i morse.
rpaCQKJpE9k
"I wish I just had nothing" :D
04:30 är jag :)
"Lick my balls if you love Jesus."
Någon gång så slår jag slag i saken och skaffar en sådan t-shirt. :D
Doctor Snuggles
2011-08-11, 01:05
I concur. Vissa av hans intervjuer är t.o.m. roligare än delar av hans standup (hans intervjuer blir ju iof som standup ofta).
Måste dock säga att senaste specialn, "hilarious", inte är riktigt lika vass som de föregående.
Ja. Louie är smått genialisk. Han har höjt ribban så mycket att jag har svårt att uppskatta någon annan stand-up, likt ovanstående skribent.
Doctor Snuggles
2011-08-11, 01:07
Han är bra. :) Men hittar ni klipp från längre shower eller hela DVD:er så försök att posta del 1 av den istället så man kan kolla hela showen.
Finns inte en enda svensk komiker som är särskilt rolig. Förutom Robert, och det bara ibland.
Doctor Snuggles
2011-08-11, 01:32
Sry för post-stormen, men var bara tvungen att posta denna:
8J0RQ4A3jvE
P.S: Gervais är jävligt jobbig här, och allmänt jävligt överskattad. Needed to be said.
P.S: Gervais är jävligt jobbig här, och allmänt jävligt överskattad. Needed to be said.
Jag gillar vissa grejor han står bakom och själv medverkar i, men som stand-up är han usel och enormt överskattad. Som person verkar han vara jävligt jobbig, och jag är fullständigt övertygad om att han är en genomvidrig människa. Ett svin, och den typen av person som inte går att vara i samma rum som, utan att vilja ha ihjäl honom. Klippet du postade är ett bra exempel. Han brutalförstör stämningen väldigt effektivt.
För er som gillar Louis rekommenderar jag serien "Louie", serien i sig är kanske inte den roligaste men det visas mycket stand-up under avsnitten
Fakk! Tyckte inte Louis CK var så jätterolig :(. Vill verkligen tycka om stand-up, men har hittills inte hittat någon amerikan jag tycker är väldigt bra. Har fastnat för Lee Evans, Eddie Izzard, och Billy Connolly. Connolly måste vara den bäste komikern på att berätta historier, och måla upp helt galna bilder som blir sanslöst roliga.
Fakk! Tyckte inte Louis CK var så jätterolig :(. Vill verkligen tycka om stand-up, men har hittills inte hittat någon amerikan jag tycker är väldigt bra. Har fastnat för Lee Evans, Eddie Izzard, och Billy Connolly. Connolly måste vara den bäste komikern på att berätta historier, och måla upp helt galna bilder som blir sanslöst roliga.
Hur mycket louis har du kollat på? :smash: en rolig intervju:
XtaQOU7jtM0
Doctor Snuggles
2011-08-11, 12:12
Jag gillar vissa grejor han står bakom och själv medverkar i, men som stand-up är han usel och enormt överskattad. Som person verkar han vara jävligt jobbig, och jag är fullständigt övertygad om att han är en genomvidrig människa. Ett svin, och den typen av person som inte går att vara i samma rum som, utan att vilja ha ihjäl honom. Klippet du postade är ett bra exempel. Han brutalförstör stämningen väldigt effektivt.
Va? Han verkar råskön. Hört en massa med honom på Opie & Anthony. Den enda personen där som jag skulle vilja mörda om han beter sig likadant i livet var Gervais. Mer tillgjord, lismande men samtidigt arrogant person får man leta efter.
Det finns en anledning till att varför CK är en komikers komiker, dessutom.
Hans stand-up är kanske den bästa jag har sett, just pga hans "delivery". Grejen är att han får det se klumpigt och obekvämt ut ibland, och det är just det som är det stora. Det är sjukt svårt att få till sådant. I övrigt har han bara skitrolig mimik och det räcker nästan med att kolla på hans ansikte för att börja skratta.
Men smaken är inte som baken och jag har rätt.
Muscleinvest
2011-08-11, 14:30
tycker the laugh factory har mkt oupptäckt som är roligt.
7xgEJunCji4&NR=1
UfeqsY9J8Nw&NR=1
zRCmUui6Uu4&NR=1
3mfhKDeWn2I&feature=fvwrel
I1HmAbANXPo&list=UUw1-mZiimp-s&index=20
Hahahaha! Chris D'Elia är sjukt skön! :D
7d-TkmL5BGs
Muscleinvest
2011-08-11, 17:31
ja chris verkar riktigt skön :)
ZrDb-YDQlWI
hahaha fy fan jag dör :D skön improvisering
qxDFdzB6aZs
Sheogorath
2011-08-11, 17:58
zv8d_ry-u-Q
Herregud jag gråter av skratt!!! :laugh:
Arf Pingvin
2011-08-11, 18:09
Jag har försökt att se Louis Ck flera gånger i den här tråden men han gör inget för mig. Inte en liten ryckning i smilbanden ens. Dåligt flyt den där sista, ingen klass. Jimmy Carr däremot *cupid*
Ondskapelsen
2011-08-11, 22:17
Tycker by far att Louis CK är den bästa levande komikern just nu, tätt följd av Eddie Izzard även om han gått ner sig lite de sista åren.
Måste bara få säga att jag saknar Bill Hicks och George Carlin något så sjukt.
Tänk er Bill Hicks prata om "milleniebuggen" och börskraschen 2008.
Doctor Snuggles
2011-08-11, 22:55
Jag har försökt att se Louis Ck flera gånger i den här tråden men han gör inget för mig. Inte en liten ryckning i smilbanden ens. Dåligt flyt den där sista, ingen klass. Jimmy Carr däremot *cupid*
Varenda gång någon inte skrattar åt Louis Ck blir en ängel våldtagen.
eternallord
2011-08-11, 23:03
Varenda gång någon inte skrattar åt Louis Ck blir en ängel våldtagen.
Lyckades ta mig igenom två av hans specials medan jag pluggade till senaste tentorna och det blev rätt kul efter ett tag. Men jämfört med exempelvis George Carlin är det ingenting.
Reggie Watts
http://www.youtube.com/watch?v=OopAwUaqknM
Vet inte hur man embeddar :/
Doctor Snuggles
2011-08-11, 23:45
Lyckades ta mig igenom två av hans specials medan jag pluggade till senaste tentorna och det blev rätt kul efter ett tag. Men jämfört med exempelvis George Carlin är det ingenting.
En av hans idoler är ju Carlin. Men även om han är en pionjär - personligen har jag svårt för honom. Med Louie är det nog mycket så att man måste gilla honom som en person, mycket av hans grej är ju just framförandet, även om vissa skämt är genialiska. Det måste ju finnas en anledning till varför andra kända komiker brukar rösta fram honom som den bästa komikern, i ett antal år nu.
eternallord
2011-08-12, 00:08
Är det bara jag som är trött på att så förbannat många (amerikanska) komiker fokuserar så jävla mycket på rasfrågan? Aries Spears, Ralphie May, Russel Peters (värst av alla, hela jävla showen är ras-skämt) osv osv. Negrar gillar kyckling, vita är konflikträdda, indier pratar roligt, kul, verkligen!
Doctor Snuggles
2011-08-12, 00:14
yWEWVCu685E
4gTYC-lJZvY
Finns några mer bra från Leno, men lättast hittar man dem på tonight shows hemsida.
Doctor Snuggles
2011-08-12, 00:16
Är det bara jag som är trött på att så förbannat många (amerikanska) komiker fokuserar så jävla mycket på rasfrågan? Aries Spears, Ralphie May, Russel Peters (värst av alla, hela jävla showen är ras-skämt) osv osv. Negrar gillar kyckling, vita är konflikträdda, indier pratar roligt, kul, verkligen!
Det är ju ett halvkänsligt ämne i USA så det är inte så konstigt att det finns mycket underlag där. Louie gör det bäst dock. ;)
Russel Peters är faktiskt halvkul. Säkert roligare om man växt upp med lite mer "racial tension".
Jag rekommenderar Billy Connolly, gammal skotsk komiker som är så förbannat bra på att måla upp bilder. Det ser så enkelt och naturligt ut. Dialekten gör sitt till för mig också :D
eZRXNoeCjQY
9Y1YRC92rqk
eternallord
2011-08-12, 00:20
Det är ju ett halvkänsligt ämne i USA så det är inte så konstigt att det finns mycket underlag där. Louie gör det bäst dock. ;)
Russel Peters är faktiskt halvkul. Säkert roligare om man växt upp med lite mer "racial tension".
Det var roligt när han gjorde sin "Somebody's gonna get a hurt reeeal baaad!"-bit första gången, men det börjar bli så jävla gammalt. Såg "outsourced" och då var det väl okej, fortfarande, sen såg jag "Red, White and Brown" och jag pallade bara halvvägs sen fick det vara bra. Jag ser iaf ett par specials i veckan och jag är så otroligt trött på att höra ras-skämten.
Tricklew
2011-08-12, 01:17
Word, skrev ett inlägg om detta för ett tagsedan, då Iranska komiker och Chris Rock var på tapeten.
Chris rock gör väll mer eller mindre samma sak som dessa killar, "såhär är min kultur/ras/något, och såhär uppfattas den, skratta nu.", riktigt trist med alla dessa komiker vars enda material är deras etnicitet/kulturella tillhörighet/liknande.
Jag ska åka utomlands och dra Sverige-skämt.
Så, jag var på Ica häromdagen och köpte mjölk, jepp, i Sverige älskar vi mjölk, även som vuxna. Nåja, så jag går fram till kassan, ser att kön är ganska lång, det står 10 personer framför mig. Så kan ni ana vad jag gör?
Jag ställer mig i kön.
Hahahaha ahhhh jag vet, Svenskar är bra på att köa, ahh, så kul. Vet ni vad folk inte inser dock? Det är att Sverige och Norge är inte samma, när vi Svenskar snackar så låter vi såhär "Hej, jag heter Tricklev" när norskar snackar låter dom såhär "hej de e kempegett o vara en glade nergmene jeg hete Tricklev".
Hahaha ahhh norgmän låter alltid glada, så kul, så kul, om ni någonsin är ledsna, bara snacka norska, så kul.
/Over and out, dussinkomiker nr487 som drar skämt om sin landstillhörighet.
Doctor Snuggles
2011-08-12, 01:37
Du har ju talang som komiker, Tricklev. :D
Kom att tänka på detta klipp i går när "Sverigehäftet" dök ner i brevlådan.
-p7Yg0RtaKs
Eddie Vedder
2011-08-12, 09:32
Jag har plusettat dig tidigare och jag gör det igen. Jag försöker och försöker men jag tycker inte Louis CK är så värst. Hur jag än försöker. :Virro Och ja, Georg Carlin är mästerlig. Connolly likaså.
Jag såg mycket bra stand-up i somras för på TV Komedi visar de stand-up klockan 22 varje vardagskväll. Men nu är jag i tillbaka i Uppsala så då var den kvällsrutinen väck.
Jag har plusettat dig tidigare och jag gör det igen. Jag försöker och försöker men jag tycker inte Louis CK är så värst. Hur jag än försöker. :Virro Och ja, Georg Carlin är mästerlig. Connolly likaså.
Jag såg mycket bra stand-up i somras för på TV Komedi visar de stand-up klockan 22 varje vardagskväll. Men nu är jag i tillbaka i Uppsala så då var den kvällsrutinen väck.
I fall du kan tänkas roa dig med lite av en brittisk version av Jim Carrey, så rekommenderar jag Lee Evans. Hela hans DVD från 2008 finns uppe på youtube (Big Live Tour at the O2) och det är tammefan helt galet ibland. Han är vildare och galnare än Carlin och Connolly dock.
En amerikansk komiker som jag funnit rolig är Kevin Hart. Hans stand-up "Seriously Funny" fick mig att kikna. Lite mindre rasskillnader, lite mer om hans egen kultur.
Älskar brittiska komiker :D
Normalt sätt är jag Hicks/Carlin-fanatiker, men Gervais har lyckats lura fram en hel del skratt :-D
Sz6HIcnh26I
B0GpU37hxGA
2DgyoIMAMPI
a99vwNn15QA
KoI0xSQG1cI
Eddie Vedder
2011-08-12, 09:46
I fall du kan tänkas roa dig med lite av en brittisk version av Jim Carrey, så rekommenderar jag Lee Evans. Hela hans DVD från 2008 finns uppe på youtube (Big Live Tour at the O2) och det är tammefan helt galet ibland.
Jag såg massor av han i somras. Och jag tyckte inte det var bra. Det blev för mycket barnsligheter men inga bra poänger. Jag gillar mer politisk och samhällskritisk komik.
Inte "Asså jag såg en fetis igår [gör någon ful gest] och bredvid henne gick värsta smalisen [rolig gest] och alla vid sidan om bara glodde [ny gest]..." som jag mest tycker att han gör.
Japp, det är Lee Evans i ett nötskal. Jag tycker om det för hans satir på brittisk kultur, det klingar fint hos mig på något vis :D. Vill jag ha historier så går jag till Connolly, favoriten av alla.
eternallord
2011-08-12, 10:09
Jag såg massor av han i somras. Och jag tyckte inte det var bra. Det blev för mycket barnsligheter men inga bra poänger. Jag gillar mer politisk och samhällskritisk komik.
Plusettar den.
http://www.youtube.com/watch?v=c2owUI45FL0
Word, skrev ett inlägg om detta för ett tagsedan, då Iranska komiker och Chris Rock var på tapeten.Denna är dock bra.
kDOY-LbHa2g
Chris rock gör väll mer eller mindre samma sak som dessa killar, "såhär är min kultur/ras/något, och såhär uppfattas den, skratta nu.", riktigt trist med alla dessa komiker vars enda material är deras etnicitet/kulturella tillhörighet/liknande.
Jag ska åka utomlands och dra Sverige-skämt.
Så, jag var på Ica häromdagen och köpte mjölk, jepp, i Sverige älskar vi mjölk, även som vuxna. Nåja, så jag går fram till kassan, ser att kön är ganska lång, det står 10 personer framför mig. Så kan ni ana vad jag gör?
Jag ställer mig i kön.
Hahahaha ahhhh jag vet, Svenskar är bra på att köa, ahh, så kul. Vet ni vad folk inte inser dock? Det är att Sverige och Norge är inte samma, när vi Svenskar snackar så låter vi såhär "Hej, jag heter Tricklev" när norskar snackar låter dom såhär "hej de e kempegett o vara en glade nergmene jeg hete Tricklev".
Hahaha ahhh norgmän låter alltid glada, så kul, så kul, om ni någonsin är ledsna, bara snacka norska, så kul.
/Over and out, dussinkomiker nr487 som drar skämt om sin landstillhörighet.:laugh: Norskan! :laugh:
Ingen som lagt upp något med Mitch Hedberg än?
"Thank you! This is my favorite place to perform.....
.....a big room"
IueXtzdC6kA
Doctor Snuggles
2011-09-03, 13:27
iVxc-gL-EnA
Kl5vihsERDw
Doctor Snuggles
2011-09-03, 13:56
NRio3Y1lCmQ
Tycker C.K. har rätt bra material, men jag kan inte kolla på honom under längre perioder :/ Tycker hans delivery är så fruktansvärt tråkigt! Allting är lite warpat mtp att den första komikern jag såg var George Carlin, but still!
MasterChief
2011-09-03, 14:05
Kl5vihsERDw
Den där är så jävla bra och så jävla sann.
Doctor Snuggles
2011-09-03, 14:07
Tycker C.K. har rätt bra material, men jag kan inte kolla på honom under längre perioder :/ Tycker hans delivery är så fruktansvärt tråkigt! Allting är lite warpat mtp att den första komikern jag såg var George Carlin, but still!
Va? Det är just hans delivery som gör det så bra. Det är snarare så att han lever för mycket på sin delivery nu, och materialet har blivit ojämnare.
HAHAhahaahahahaha. Osten80 went standup!
xIraCchPDhk
:laugh:
Doctor Snuggles
2011-09-08, 23:02
Jag vet inte, Carlins stand-up känns bara väldigt gammal. Står bara och pratar självklarheter, typ.
Kanske var någorlunda fräscht och originellt på 60/70-talet, men idag är det bara... meh.
Då var Pryor bättre.
Viktor_Balck
2011-09-09, 01:35
Ingen som lagt upp något med Mitch Hedberg än?
"Thank you! This is my favorite place to perform.....
.....a big room"
IueXtzdC6kA
Haha, vilken lirare.
Jag vet inte, Carlins stand-up känns bara väldigt gammal. Står bara och pratar självklarheter, typ.
Kanske var någorlunda fräscht och originellt på 60/70-talet, men idag är det bara... meh.
Då var Pryor bättre.
Har du sett It's Bad For Ya?
54AW7V2O9xc&feature=feedrec
Doctor Snuggles
2011-09-11, 17:59
Har du sett It's Bad For Ya?
Har sett en del klipp från olika perioder i hans karriär. Inget av dem gav mig mersmak. Hela "låt mig berätta vad som är fel med världen" approachen med trist delivery är inte min grej.
Tricklew
2011-09-11, 18:00
Har sett en del klipp från olika perioder i hans karriär. Inget av dem gav mig mersmak. Hela "låt mig berätta vad som är fel med världen" approachen med trist delivery är inte min grej.
+1, jag gillar en del av det Carlin säger, jag vill bara att han ska slänga in ett skämt då och då.
Sjukt bra!
Ct5XknvbErI
Haha :) Han är svart :) :) :) :)
Haha :) Han är svart :) :) :) :)
Oj, det hade jag inte märkt.
Doctor Snuggles
2011-09-14, 17:03
Oj, det hade jag inte märkt.
Det var ju hela hans akt, så konstigt att du inte märkte det.
Det var ju hela hans akt, så konstigt att du inte märkte det.
Aaah, var det det han snackade om. Hade ingen aning faktiskt.
Skoj nonetheless.
Doctor Snuggles
2011-09-15, 11:26
Inte stand-up, strikt sett, men rätt roligt i vilket fall. Kevin Smith är snubben som gjort Clerks bl a. Finns en massa dylika videos med honom med skruvade historier.
vgYhLIThTvk
2 bra klipp med Christopher Titus :)
03eSvNknlGo
OEJq66AxgtM
Va? Han verkar råskön. Hört en massa med honom på Opie & Anthony. Den enda personen där som jag skulle vilja mörda om han beter sig likadant i livet var Gervais. Mer tillgjord, lismande men samtidigt arrogant person får man leta efter.
Det finns en anledning till att varför CK är en komikers komiker, dessutom.
Hans stand-up är kanske den bästa jag har sett, just pga hans "delivery". Grejen är att han får det se klumpigt och obekvämt ut ibland, och det är just det som är det stora. Det är sjukt svårt att få till sådant. I övrigt har han bara skitrolig mimik och det räcker nästan med att kolla på hans ansikte för att börja skratta.
Men smaken är inte som baken och jag har rätt.
Nu blev det nog lite fel här va? Du klagar på Gervais, jag instämmer och förstärker det, men du tror att jag pratar om CK. :)
Doctor Snuggles
2011-09-26, 13:28
Nu blev det nog lite fel här va? Du klagar på Gervais, jag instämmer och förstärker det, men du tror att jag pratar om CK. :)
http://arch.413chan.net/okay-(n1312629010978).jpg
Doctor Snuggles
2011-12-10, 20:20
Louie CK har nytt material uppe som man kan köpa för en billig peng.
https://buy.louisck.net/
Han strömmade den lajv också från sin hemsida, men jag måste ha missat datumet.
Jockefoten
2011-12-10, 21:27
Inte stand-up, strikt sett, men rätt roligt i vilket fall. Kevin Smith är snubben som gjort Clerks bl a. Finns en massa dylika videos med honom med skruvade historier.
vgYhLIThTvk
Fullkomligt älskar Kevin Smith hans manus är alltid klockrena! Men hur mycket av detta är sant (det låter för bra)?
cirkelrak
2012-05-01, 14:25
XL2Twr-Nb6Y
Q&A med Conan, blir som stand-up.
Doctor Snuggles
2012-05-01, 15:04
PVUW5XkDsgQ
Sjukt bra!
Ct5XknvbErI
hahahaha kung fan!
eternallord
2012-05-08, 01:10
U6iOBwOxqUg&feature=g-vrec
Älskar Jim Jefferies :D
bUZEH_q21uo
n4zWTk_8Lxw
Öppnade tråden för att posta detta. Så jävla skön! :hbang:
Eddie Vedder
2012-08-24, 19:19
Eddie Griffin. :D
Ki7Rg5qBOhM&
fishmoose
2012-09-02, 23:38
Hela Johan Glans World Tour of Skåne (http://www.youtube.com/watch?v=4XQMrhEetHA) finns ute på youtube. Han är för övrigt aktuell med en ny standup-show, World Tour of Skandinavien (http://www.johanglans.se/wto-skandinavien).
bear.flowertwig
2012-09-07, 23:14
Eddie Griffin. :D
Ki7Rg5qBOhM&
Allvarligt? :confused: Hela introt får ju varenda varningsklocka att ringa. Vilket ska besannas så fort snubben öppnar munnen... Amerikansk gapig stand up är så sanslöst finesslös, precis raka motsatsen till den torra brittiska diton.
stolpskott
2012-09-07, 23:16
Kanske varit uppe tidigare.
3JBQpTxXisg&feature=g-vrec
Ondskapelsen
2012-09-07, 23:20
Allvarligt? :confused: Hela introt får ju varenda varningsklocka att ringa. Vilket ska besannas så fort snubben öppnar munnen... Amerikansk gapig stand up är så sanslöst finesslös, precis raka motsatsen till den torra brittiska diton.
Håller helt med! Gillar inte punchline-humor.
Favoriten är Bill Hicks, trots Amerikan.
Men han "skämtade inte" han bara berättade om hur han såg på världen och vi andra råkade bara tycka det var fruktansvärt roligt och tänkvärt.
Ondskapelsen
2012-09-07, 23:20
Håller helt med! Gillar inte punchline-humor.
Favoriten är Bill Hicks, trots Amerikan.
Men han "skämtade inte" han bara berättade om hur han såg på världen och vi andra råkade bara tycka det var fruktansvärt roligt och tänkvärt.
Och George Carlin då. Även om han är lite borderline i vissa tillfällen..
Eddie Vedder
2012-09-08, 06:52
Ja nivån är sjukt låg. :D Jag ville se något riktigt hjärndött, skrattade lite och lade upp den. Jag kan ibland uppskatta gaphumor även om jag aldrig orkar se mer än tio minuter (inte heller den där).
Doctor Snuggles
2012-10-08, 16:17
Tipsar om Tig Notaro. En väldigt rolig och rörande standup kan köpas för 5 dolares på louisck.net (louie själv säger att det är den bästa standup han hört på 27 år).
3Xf0Dg2kKx8
Lite annat av henne:
beO_bXTXsJc
V97lvUKYisA
Doctor Snuggles
2012-10-08, 16:43
Glömde nämna att standupen var inspelad några timmar efter hon hade fått en bröstcancerdiagnos.
stikkan18
2012-10-09, 11:35
Özz Nujen är rätt underskattad tycker jag, ett klipp från Raw har ni här; http://www.youtube.com/watch?v=NOPlksvhfRY Han ska jag nog försöka se live när han uppträder i sthlm
Datum för hans kommande turné (http://www.evenemang.se/%C3%B6zz-nujen-d%C3%A5lig-st%C3%A4mning.html?gclid=CJfDhfDd87ICFSR6cAodMkkAC A)
hahavaffan
2013-04-17, 19:04
XV7RIZUEyrI
:D Shit-pussy :laugh:
Då fortsätter vi. Muddrade igenom tråden för att försöka undvika upprepningar, men det smiter nog in en och annan iallafall:
KQHsVPD5Ans
PPss7wS4yUI
lukgPezqPP4
rX87ipNTiIY
dVoxiFYzgvU
Dara Ó Briain får ett eget inlägg, då jag tycker han är en fantastisk komiker.
Mycket improvisation och bra sådan. Bra humor som inte bara är baserad på ligga, raser, knark och politik.
Avfac4zI8l4
SMvCLfkMhao
c2IqI7gOE54
stikkan18
2013-09-22, 13:37
Özz Nujen (http://www.nujen.nu/show/statsminister-ozz-nujen/) är aktuellt med en föreställning som har premiär i mars 2014 (biljetterna släpps 23 september). Så här är några klipp från hans förra föreställning Dålig Stämning :D
http://www.youtube.com/watch?v=tBtRIhmFjyc
http://www.youtube.com/watch?v=sIHTX1uySYY
Han är helt blåst utanför scenen, men när han uppträder brukar han vara rolig!
"You may not like it, but it's always gonna be true"
i9mytOPDeeE
6XTDpAwtvYs
Likeapeanut
2013-09-22, 16:30
Dålig kvalité men underhållande!
EEOi1ZtHo8g
Doctor Snuggles
2013-10-06, 02:03
Småkul, men det där kan väl ändå inte vara en norsk brytning?
Jodå, det kan det. Precis som "svengelska" finns det flera dialekter.
Scratch89
2013-10-06, 05:44
Özz Nujen (http://www.nujen.nu/show/statsminister-ozz-nujen/) är aktuellt med en föreställning som har premiär i mars 2014 (biljetterna släpps 23 september). Så här är några klipp från hans förra föreställning Dålig Stämning :D
http://www.youtube.com/watch?v=tBtRIhmFjyc
http://www.youtube.com/watch?v=sIHTX1uySYY
Jag har försökt tycka om Özz, men herregud vilken dålig komiker. Såhär är hans uppträdanden:
- "Eh. Jag är kurd. LOL! Jag har håriga händer! LOL! Och ja just ja! SD är dåliga för de gillar inte kurder!"
Doctor Snuggles
2013-10-06, 05:54
Jag har försökt tycka om Özz, men herregud vilken dålig komiker. Såhär är hans uppträdanden:
- "Eh. Jag är kurd. LOL! Jag har håriga händer! LOL! Och ja just ja! SD är dåliga för de gillar inte kurder!"
Ersätt kurd med valfri grej och du har beskrivit typ 99% av alla svenska komiker.
Doctor Snuggles
2013-10-06, 05:55
Jodå, det kan det. Precis som "svengelska" finns det flera dialekter.
Tyckte det lät östeuropeiskt ibland, eller ngt.
Är det en sak jag märkt bland många skandinaver, så är det någon slags inneboende, negativ attityd till våra engelskdialekter. Samma gäller om någon utomstående försöker sig på en "skandinavdialekt." Den döms alltid ned.
Kunde inte hålla med mer.
Scratch89
2013-10-06, 06:50
Ersätt kurd med valfri grej och du har beskrivit typ 99% av alla svenska komiker.
Fast så illa är det inte. Vilka tänkte du på, mer specifikt?
Är det en sak jag märkt bland många skandinaver, så är det någon slags inneboende, negativ attityd till våra engelskdialekter. Samma gäller om någon utomstående försöker sig på en "skandinavdialekt." Den döms alltid ned.
Det är för att vårt engelska uttal är väldigt annorlunda mot hur det egentligen ska uttalas. Skåningar däremot brukar generellt ha bättre uttal; det kanske har med den naturliga fonetiken att göra, då det låter naturligare för dem.
Samma gäller alla nationer där engelska inte är modersmål, vi har bara någon slags aversion till "svengelska." En nedlåtande attityd, som om vi inte accepterar att de flesta svenskar låter så.
Akerhage
2013-10-06, 08:19
Denna är ju en favorit!
Peter Apelgren
h_spBWxtJ74
Likeapeanut
2014-01-15, 12:58
Bill är en ny favorit för mig!
3iGm4dl0Ys4
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.