handdator

Visa fullständig version : Kreatin biverkningar

mr_ping2
2003-12-02, 13:00
Någon här som fått biverkningar på kreatin ?
Jag använder star nutrition micronized och får följande :

- Finnar eller nåt liknande på kroppen (låren, armarna m.m)
- Jag har fått ont i anus och det blöder när jag bajsar

OBS! Inget skämt.

Jag har dessutom provat i 3 olika perioder, och jag använder inga andra tillskott. När jag slutade med kreatinet försvann båda besvären.

King Grub
2003-12-02, 13:03
Finnar känner jag till, men blod i avföringen kollar man omedelbart upp vad det är hos läkare för att utesluta cancer eller någon tarmsjukdom. Blod i avföringen skall alltid tas på allvar.

mr_ping2
2003-12-02, 13:09
Det är inte blod i avföringen, det är blod i öppningen, precis som att något brister.

Och det kommer BARA när jag tar kreatin.

LunaSpice
2003-12-02, 15:10
Originally posted by mr_ping2
Det är inte blod i avföringen, det är blod i öppningen, precis som att något brister.

Och det kommer BARA när jag tar kreatin.

Så länge det är färskt blod och inte koagulerat så brukar det inte vara någon fara. Det kan hända att ett blodkärl brustit i ändtarmen eller begynnelse till hemorojder. Om blodet är koagulerat så tyder det på blödningar längre upp i tjock- eller tunntarmen och är urakut. Blödningarna kan från ändtarmen kan särskilt uppkomma ifall man är hård i magen. Om du blöder mkt så bör du nog dock uppsöka en läkare för undersökning.

mr_ping2
2003-12-02, 15:22
Men är det inte lustigt att jag får det av kreatinet ?
Jag tror det gör mig torr typ..

nordland
2003-12-02, 15:44
prova att öka vätskeinteget väsentligt. Själv får jag torr hud när jag slarvar med vattnet under en kreatinkur...

mr_ping2
2003-12-02, 15:50
Mmm... kan nog ligga nåt i det eftersom det gärna vill binda vatten.