Logga in

Visa fullständig version : Intruktioner i cykelpumpning!

Kajsa
2011-04-22, 11:02
Hej!
Jag har sökt inne på den här sidan för instruktioner på hur man pumpar cykel. Det ser jättebra ut allting, men mitt problem är att jag får inte ens in luft i däcken. Jag fattar faktiskt inte vad jag gör för fel, och är förtvivlad över detta. Misstänker att jag kanske aldrig har pumpat ett cykeldäck rätt, utan alltid lyckats komma undan detta med service....(och att de då pumpar däcken)...och att när jag har pumpat däcken så har jag aldrig gjort, det, utan bara inbillat mig att luften kommit in...Snälla, idiotförklara mig inte nu, utan var snälla mot mig, för jag är själv medveten om att jag är korkad...*gah!**cry*

Mago
2011-04-22, 11:08
Pumpen kanske inte passar till ventilen?

G_lund
2011-04-22, 11:09
Är det raceventil?
För det har krånglat för mig innan..

champion
2011-04-22, 11:22
Vilken typ av ventil använder du? Kolla så pumpen passar.
http://www.camcycle.org.uk/newsletters/11/images/valves.gif

Kajsa
2011-04-22, 12:14
Presta på två av cyklarna, den ena har jag lyckats fylla med luft nu, woods på den tredje och den måste jag fixa en pump till, om jag inte kan fixa fram den jag har gömt på ett "bra ställe"....Den andra prestacykelns ventiler eller låsen högst upp har bara gått av, så jag måste nu ta reda på om jag måste byta hela slangen, eller om det endast är ventilen som behöver bytas ut....

Kajsa
2011-04-22, 12:17
Det är ju racercykelns ventiler som är värst, så det jag nu fått ordning på är mountainbiken....Racercykeln har jag lyckligtvis gratis service på nu första året, så jag lämnar in den på service i veckan som kommer, så får de förklara hur det där "låset" på ventilen bara kunde gå av...blev väldigt förvånad över detta...

von huff
2011-04-22, 13:40
Har du luft på översidan av däcket?

Madame
2011-04-22, 15:01
Presta på två av cyklarna, den ena har jag lyckats fylla med luft nu, woods på den tredje och den måste jag fixa en pump till, om jag inte kan fixa fram den jag har gömt på ett "bra ställe"....Den andra prestacykelns ventiler eller låsen högst upp har bara gått av, så jag måste nu ta reda på om jag måste byta hela slangen, eller om det endast är ventilen som behöver bytas ut....

ventilen sitter ju fast i slangen så om den är paj byter du hela slangen.

i5K-DXt9djA

Piranha
2011-04-22, 15:25
Arrrr Presta ventilerna har alltid vart ett elände, läcker pajar och strular.

Om möjligt, rekomenderar iaf jag de andra ventiltyperna.