handdator

Visa fullständig version : smalare midja

emzter
2011-04-22, 07:02
Hejhej, hoppas det är nån som kan hjälpa mig.
Jag letar på överallt efter det svar jag vill höra.
Jag jag vill att min midja ska bli smalare på sidorna, själva framsidan e platt och man kan se lite definition av musklerna och det är jag nöjd med, men på sidorna och mot ryggen sitter problemet, handtagen, inte alls mycket men jag vill bara se om jag kan slipa till det utan att förlora förmycket fett. Jag vill alltså forma själva sidoprofilen få bredare höfter och smalare midja, just nu springer jag ca en mil i veckan och kör benträning 1 gång i veckan, vet att det är lite men jag har svårt att hinna med det annars än på helgerna, när jag väl tränar så tränar jag stenhårt.
Jag är 163 lång väger 54kg och har enligt fettmätningsvågen bara 18%fett.

MVH Ems

superawesome
2011-04-22, 07:24
Du kanske helt enkelt har en ganska rak midja? Alla är vi ju byggda på olika sätt. Du väger ju absolut inte mer än du borde i förhållande till din längd, så det kan knappast vara så mkt fett att "skala av". Men det ser du ju bäst själv såklart.

Annars kan du ju bygga mer på höfterna och axlarna, så kommer midjan att proportionellt sett se smalare ut eftersom höfterna är bredare. Tung benträning är jättebra!

Lellan
2011-04-22, 07:52
Håller med superawesome, utan att ha sett bild, så förmodar jag att du helt enkelt är byggd så. Då är det ju "bara" att bygga om. Men det blir ju lättare att avgöra om du tex gör en kalipermätning, då ser du ju om du lagrar mkt fett där, fast det känner du väl iofs.

Bygg på axlar/lats och höfter/rumpa/lår så ser ju midjan smalare ut. :)

emzter
2011-04-22, 13:04
Hej å tack för snabba svar.. Joo jag kanske har rätt så rak midja, det är jag medveten om,, men jag vill liksom inte bara finna mig i det.. Nått måste jag kunna göra, så jag kör väl på med benträningen, kör squats,utfall, sparka bak och en höftmaskin jag inte vet vad den heter.. nån som har andra tips på hur man tränar ut höfterna?
Kan man förresten träna nedre ryggen på nått vis så att den kan hjälpa till med den här målbilden?
Jag vill helst inte träna axlar alls, de är rätt starka ändå.
MVH Ems