Logga in

Visa fullständig version : Jwzrd vs Coleman

Sidor : [1] 2

Inge Enveten
2011-04-21, 21:33
Tyckte det här var så imponerande att det förtjänade en egen tråd!

9dl0W9lnjgw

epZrWpbiS9M

Jag är fett impad *yourock*

Kwon
2011-04-21, 21:36
Vore najs om Jwzard hade sagt "Light weight" efteråt åsse :)

Bahir
2011-04-21, 21:38
Men Ronnie var ju 5 weeks out...

b00m
2011-04-21, 21:41
Och javaman var 1 !!! BOOM, bra tröck i skägget ala DEADLIFT-JESUS!11

Gabriel174
2011-04-21, 21:45
satan vilka snygga markar

internethjälten
2011-04-21, 21:46
Hade jwzardadre eller vad han heter kört exakt samma kost, legat på samma bf%, och kört det ryggpasset identiskt (eller bättre) hade jag lyft på hatten..

(okej, alla haters.. fyll min pm-inbox nu med hotmail och annan skit som ni brukar..)

tossefar
2011-04-21, 21:51
Hade jwzardadre eller vad han heter kört exakt samma kost, legat på samma bf%, och kört det ryggpasset identiskt (eller bättre) hade jag lyft på hatten..

(okej, alla haters.. fyll min pm-inbox nu med hotmail och annan skit som ni brukar..)

Här kommer ett tips! Sluta skriva så stendumma grejer så slipper du troligtvis hatmail.

Anders The Peak
2011-04-21, 21:53
Utan dragremmar är en prestation i sig på de här vikterna. Ett litet plus i kanten för Patrik jämfört med Ronnie.

hidden
Här kommer ett tips! Sluta skriva så stendumma grejer så slipper du troligtvis hatmail.

Varför var det stendumt?

köttt
böjd rygg, gills inte

Giljotinen
2011-04-21, 21:56
Jwzrds marklyft är jävligt fina. Reagerade på hans 360 lyft att hela rörelsen ser så jämn ut, till skillnad mot många som rycker till ordentligt i början och sedan får kämpa för att få upp stången över knäna.

Pudzianovski
2011-04-21, 22:06
Snygga lyft av Jwzrd :thumbup:

Rånny Kålman måste äta mer havregrynsgröt.

häftig
2011-04-21, 22:08
Varför säger han inte OOOooooooh BOY som ambrikanarna gör

bapeee
2011-04-21, 22:16
Utan dragremmar är en prestation i sig på de här vikterna. Ett litet plus i kanten för Patrik jämfört med Ronnie.

one plusser

Landström
2011-04-21, 22:18

Och med det vill du ha sagt? Hade Patrik fått samma "kostschema" som Ronnie så hade Patrik lyft mer än 360x2 kan jag lova.

Yes
2011-04-21, 22:21
Den ena har vaxad kropp och dragremmar.

Den andra har skägg och kör utan remmar.

Vad mer finns det att säga egentligen?

Kwon
2011-04-21, 22:22

Exakt! Vem är manligast? :D

ceejay
2011-04-21, 22:23
ronnie såklart! Alla vågar inte stå för oljade muskler, vaxning och dragremmar.

Grotesk
2011-04-21, 22:29
Exakt! Vem är manligast? :D

Det ryktas att Jesus har en bastant porrpung. :naughty:

Yes
2011-04-21, 22:30
ronnie såklart! Alla vågar inte stå för oljade muskler, vaxning och dragremmar.
Och vem skulle vinna i en streetfajt?

Just det.

Jockefoten
2011-04-21, 22:32
Och vem skulle vinna i en streetfajt?

Just det.

Troligtvis Ronnie. Han har ju ett helt entourage efter sig när han går utanför huset.

joseferiksson
2011-04-21, 22:34
coleman drar 366kg raw
Patrik 340 med dräckt
(men sen finns de ju en anledning till att coleman drog de raw)

Kwon
2011-04-21, 22:37
Skägg > All

filmjölk
2011-04-21, 22:42
Det är tamigfan bizarrt starkt att tangera och gå förbi Ronnie Coleman i marklyft. (Jag räknar dräkt som lika mycket "fusk" som dragremmar, så likvärdig prestation). Dessutom hade nog Javaman ett lyft till eller ett bra försök på ett lyft till i kroppen, Coleman ligger på @10 för att uttrycka sig sådär snuskigt pretentiöst som verkar vara på mode nu. Dessutom lyfter båda jäkligt snyggt och säkert trots att det är enorma vikter, nästan som en SAFE-instruktion i marklyft.

Sammanlagt vinner Coleman i den formen, men Patrik är ack så mycket snyggare.

sandberg93
2011-04-21, 22:49
Skägg > All

har du haft skägg eller är det bara Antonio banderas mustaschen som gäller för dig ? :D

_Larre_
2011-04-21, 22:50
Den ena kör med dragremmar men når iaf stången på ett normalt sätt. Den andra utan remmar men kan knappt komma ner till stången.

Det där med dräkt är inget som imponerar på mig, hur mycket extra det än ger.

Lepras
2011-04-21, 22:53

Att den ena e 7mrO Ronnie Coleman och den andra är vem?

EkarN
2011-04-21, 22:55
Den ena kör med dragremmar men når iaf stången på ett normalt sätt. Den andra utan remmar men kan knappt komma ner till stången.

Det där med dräkt är inget som imponerar på mig, hur mycket extra det än ger.

Ronnie Coleman råkar ju ha saker innanför som ger effekt mer än någon markdräkt;)

hurril
2011-04-21, 22:55
Hahah vad är det som händer?! Trimma upp en gammal mans egopenis till Zenit precis innan han ska sova? Vadfalls?

hurril
2011-04-21, 22:56

Den andra jämförs med Ronnie C men vem är den tredje? Lepras @ kolozzeum?

Yes
2011-04-21, 22:59
360Kg i mark utan remmar.

Kwon
2011-04-21, 23:01

10 gånger Mr Kolozzeum > 7 ggr Mr O

hurril
2011-04-21, 23:01
340 gick ju ganska lätt men jag får väl lägga upp en film på 2x360 lite längre fram. Utrustningssäsongen är ju slut strax men till hösten kanske.

EkarN
2011-04-21, 23:02

:hbang:

Lepras
2011-04-21, 23:04

Så ja e den tredje? ;)
Svarade på om det var något mer o säga.En noname(allt e relativt) styrkelyftare har inte samma status/stjärnglans/coolhetsfaktor Som Mr Coleman,ovasett om han drar samma vikter i mark.
Sjuk styrka,helt sinnesjuka vikter du leker med,men nej.

hurril
2011-04-21, 23:07
Så ja e den tredje? ;)
Svarade på om det var något mer o säga.En noname(allt e relativt) styrkelyftare har inte samma status/stjärnglans/coolhetsfaktor Som Mr Coleman,ovasett om han drar samma vikter i mark.

Jag tror inte att tråden är menat som något annat än lek n trams n kärlek. Uppskattad sådan!

Lepras
2011-04-21, 23:13
Jag tror inte att tråden är menat som något annat än lek n trams n kärlek. Uppskattad sådan!

Inget menat Mot dig personligen,ville bara säga att det fanns mer o säga ;)

Viktor_Balck
2011-04-21, 23:19
Varför ens börja tjafsa om vilken prestation som är bäst? Var knappast det som var syftet med tråden.

mattilainen
2011-04-21, 23:19
Jag skulle vilja se en film när jwzrd går till random friskis gym och tar en PT-lektion där han ber PT:n gå igenom marklyft för att sedan "Kan du kika hur det ser ut på lite mer vikter?" och slänga på ca 300+ när PT står bredvid. Det skulle vara underhållande

Scratch89
2011-04-21, 23:20

Ooooooooooh burn!

EkarN
2011-04-21, 23:22
Jag skulle vilja se en film när jwzrd går till random friskis gym och tar en PT-lektion där han ber PT:n gå igenom marklyft för att sedan "Kan du kika hur det ser ut på lite mer vikter?" och slänga på ca 300+ när PT står bredvid. Det skulle vara underhållande

Det vore faktiskt något som vore mer än värt att se.

HenrY
2011-04-21, 23:26
Så ja e den tredje? ;)

Fast varför skulle en "noname styrkelyftare" inte ha samma stjärnglans o status som Mr Coleman ifall man jämför prestation (Vilket jag uppfattade att denna tråd var till för? Inte att ta med att R.C vunnit Mr O.) i övningar??

Tycker man det bara baserat på diverse kändisskap mm. och inte baserat på själva prestationen, är man ute o cyklar.

Dock går det rykten att hälften av vikterna som Jwzrd använde var frigolit vikter... (var tvungen såklart:cool:)

Lepras
2011-04-21, 23:30
Fast varför skulle en "noname styrkelyftare" inte ha samma stjärnglans o status som Mr Coleman ifall man jämför prestation (Vilket jag uppfattade att denna tråd var till för? Inte att ta med att R.C vunnit Mr O.) i övningar??

Tycker man det bara baserat på diverse kändisskap mm. och inte baserat på själva prestationen, är man ute o cyklar.

Dock går det rykten att hälften av vikterna som Jwzrd använde var frigolit vikter... (var tvungen såklart:cool:)

Somsagt-onödigt med diskussioner-slutar skriva,blir bara massa tjaffs :)
Jwzrd är bäst.

L-Sami
2011-04-21, 23:33
Det intressanta är att båda leker med likadana vikter, sen att en är Cell-Tech Mr O och den andra Jesus är väl mindre viktigt, oavsett dräkt, cell-tech och dragremmar.

HenrY
2011-04-21, 23:37
:D Hahahaha den andre är jesus...

MtotheM
2011-04-21, 23:47
Hur kan vi veta att det var 800 pund? I säg he do en Samuelson!

L-Sami
2011-04-21, 23:50
Hur kan vi veta att det var 800 pund? I säg he do en Samuelson!

Brian bakom honom är ett vittne.

Kwon
2011-04-21, 23:54
Jwzard är bäst, Lepras är bäst, L-Sami är bäst. Nuff said :)

Coleman är ok

L-Sami
2011-04-21, 23:56

Coleman är ok

Kwonne Norris Bästast eller Beastast

Lepras
2011-04-22, 00:04

Coleman är ok

Hell Kwon :D

Viktor_Balck
2011-04-22, 00:04
kwonne norris bästast eller beastast

+1

Eddie Vedder
2011-04-22, 07:40
Är det alltså Coleman som är Plucke?

J.V
2011-04-22, 07:42
Är det alltså Coleman som är Plucke?Gahah!

Mats J
2011-04-22, 07:54
Rent prestationsmässig i de klippen, imponeras jag minsta av RC av tre anledningar.

1) Dragremmar
2) Stutsar andra repen - är en sjuk skillnad.
3) Sitt extrema intag av "godis"

RobbanColeman
2011-04-22, 07:58
Skulle va kul med en sån tråd gällandes mig själv och t ex mikaelj och typ alla på kolozzeum som tränat typ 1 år. Vad ska vi skylla på gällandes mig då? Godis? Studsar(antagligen det jag gör för att göra vikten mycket tyngre då)? Osv... Jag menar komi gen nu, jag gör med problem 130x2 colemanstyle i marklyft. Är det ngn som på fullaste allvar tror att det är max för mig i marklyft SLstyle? Eller ta bänkpress, tror ngn att jag bara rår lyfta på 80kg i bänkpress om jag går upp i brygga och låser ut osv?

Jag tycker den här tråden illustrerar det jag försöker få fram med olika utföranden.

Trots detta håller jag givetvis med om att hurril/jwzrd är stark!*flex*

Halldin
2011-04-22, 07:59
Jävlar, 340x2... eller ah, det var med dräkt. Då var det ju inget. :/

Halldin
2011-04-22, 08:01
Skulle va kul med en sån tråd gällandes mig själv och t ex mikaelj och typ alla på kolozzeum som tränat typ 1 år. Vad ska vi skylla på gällandes mig då? Godis? Studsar(antagligen det jag gör för att göra vikten mycket tyngre då)? Osv...

Jag tycker den här tråden illustrerar det jag försöker få fram med olika utföranden.

Hur många trådar ska det här dyka upp i egentligen? Jag har ändå besvarat/kommenterat den här frågan i två tidigare trådar, i ena fallet svarade du inte och i den andra bestämde du dig för att gå och kolla på TV.

Mats J
2011-04-22, 08:03
Studsar(antagligen det jag gör för att göra vikten mycket tyngre då)?

Vad menar du? stutsar du vikten i just mark blir det en sjuk skillnad, har du tränat riktigt tunga mark borde du veta det. Skulle han vänt 5 cm innan golvet skulle jag hålla med, men i detta fall är det för att impa och göra fler reps inför kamran.

RobbanColeman
2011-04-22, 08:04
Vad menar du? stutsar du vikten i just mark blir det en sjuk skillnad, har du tränat riktigt tunga mark borde du veta det. Skulle han vänt 5 cm innan golvet skulle jag hålla med, men i detta fall är det för att impa och göra fler reps inför kamran.

Han tränar inte för att bli bra i marklyft. Där har du min poäng.

BajareN
2011-04-22, 08:12
Får vi se en jämförelse i bänkpress också? Du tävlar väl i knäböj, mark och böj.

Inge Enveten
2011-04-22, 08:13
http://memearchive.net/memerial.net/page/1551.jpg

mij82
2011-04-22, 08:50
Skulle va kul med en sån tråd gällandes mig själv och t ex mikaelj och typ alla på kolozzeum som tränat typ 1 år. Vad ska vi skylla på gällandes mig då? Godis? Studsar(antagligen det jag gör för att göra vikten mycket tyngre då)? Osv... Jag menar komi gen nu, jag gör med problem 130x2 colemanstyle i marklyft. Är det ngn som på fullaste allvar tror att det är max för mig i marklyft SLstyle? Eller ta bänkpress, tror ngn att jag bara rår lyfta på 80kg i bänkpress om jag går upp i brygga och låser ut osv?

Inget illa menat, men du har ett ganska stort bekräftelsebehov va?

Timme
2011-04-22, 08:51
Och med det vill du ha sagt? Hade Patrik fått samma "kostschema" som Ronnie så hade Patrik lyft mer än 360x2 kan jag lova.

+1

undrar hur patrik hade sett ut med colemans "kost" :D

RobbanColeman
2011-04-22, 08:53
Inget illa menat, men du har ett ganska stort bekräftelsebehov va?

Jag påpekar ju bara att detsamma gäller ju Coleman. Det sägs att jag har tomma muskler då jag tränar så lätt, jag blir inte stark sägs det, jag tränar som honom.

Bekräftelse på kolozzeum? Skulle det vara ett mål? Det här är ju ett banalt nöje, ett diskussionsforum, alltså ngt man gör vid en lucka. Bekräftelse söker jag på helt annan ort. Bekräftelse vill vi alla ha men i min enfald tänkte jag hjälpa lite vilseledda själar här men det verkar i princip omöjligt... (=

Timme
2011-04-22, 08:55

det hade varit så underbart :D

Nästan så jag är beredd att betala en slant i donation till mr hurril för att se det *cupid*

Timme
2011-04-22, 08:59

vänta nu

Tror du på ärligt att coleman hade klarat typ 400x2 i SL style mark? Tror du att studsen han gör i andra repetition gör lyftet svårare än om han hade ställt ned stången på marken och börjat om från noll?

I så fall så tror du fel när det gäller styrka.

r3mpuh
2011-04-22, 09:25
vänta nu

Tror du på ärligt att coleman hade klarat typ 400x2 i SL style mark? Tror du att studsen han gör i andra repetition gör lyftet svårare än om han hade ställt ned stången på marken och börjat om från noll?

I så fall så tror du fel när det gäller styrka.
Jag studsade förut i marklyft(tills jag tappade formen under ett set..),
och kan intyga att studs gör fler reps på vikten man lyfter, barnsligt enkelt.

Jag kommer ihåg när jag såg Jwzrd 300kg marklyft, & tyckte han var så cool!
Visade videon för polarna och skröt om att jag hängde på samma forum som han! :D

spange
2011-04-22, 09:26
Jag förstår verkligen inte resonemanget där det att det skulle bli tyngre med studs? Antar att du inte menade riktigt så utan något annat i utförandet som skulle göra det tyngre de två exemplen emellan?

Timme
2011-04-22, 09:26
Jag studsade förut i marklyft(tills jag tappade formen under ett set..),
och kan intyga att studs gör fler reps på vikten man lyfter, barnsligt enkelt.

visst är det så. Studsen gör att man kan lyfta bra mycket fler "reps" än om man börjar om från noll på varje reps.

Stefan J
2011-04-22, 09:34

1. Jag vet inte varför någon överhuvudtaget skulle bry sig om vad du gör eller varför du tycker du är så duktig som du verkar göra. Har du några meriter som du backar upp ditt självförtroende med? Vad jag vet är du vilken random gymsnubbe med uppsvällt ego som helst. Att du fått lite muskler efter 10-15 års träning är väl inget konstigt.

2. När Coleman drog sina 360 i mark på videon var det inte med något magiskt kontaktutförande utan han tog i vad han kunde för att få upp vikten med alla resurser han hade. Så trots att Coleman är dopad så att det rinner ur öronen på honom drar JWZRD nästan lika mycket. Det tycker jag är mer imponerande. Alltså, detta har ingenting med olika utföranden att göra, för Coleman drar så mycket han kan med så optimal teknik han behärskar.

3. Jag förstår mig inte riktigt på dig. Du verkar tycka det är mer imponerande att ha 175kg rena muskler och bänka 50kg än att väga 50kg och bänka 175kg. Det är det inte. På något sätt.

Mart|n
2011-04-22, 09:36

Alltså vad är det du sysslar med? Ränner runt i massa forumtrådar och beter dig som någon slags bodybuildermartyr.

Mart|n
2011-04-22, 09:41
3. Jag förstår mig inte riktigt på dig. Du verkar tycka det är mer imponerande att ha 175kg rena muskler och bänka 50kg än att väga 50kg och bänka 175kg. Det är det inte.

Aja, du får se det ur Robbans perspektiv, han har ju då lyckats göra 50 kg i bänkpress till en närmast oändligt tung rörelse. Och hans utförande kräver att kroppen går in i en konstant hypertrofi av oanade mått. Du bör även ta hänsyn till den enorma TUT som ackumuleras i avsedd muskel, de skarpa vinklarna, fokusen, trycket, smärtan som uppstår, kromhantlarna och pumpet!!!11

Tediiieee
2011-04-22, 09:46
1. Jag vet inte varför någon överhuvudtaget skulle bry sig om vad du gör eller varför du tycker du är så duktig som du verkar göra. Har du några meriter som du backar upp ditt självförtroende med? Vad jag vet är du vilken random gymsnubbe med uppsvällt ego som helst. Att du fått lite muskler efter 10-15 års träning är väl inget konstigt.

2. När Coleman drog sina 360 i mark på videon var det inte med något magiskt kontaktutförande utan han tog i vad han kunde för att få upp vikten med alla resurser han hade. Så trots att Coleman är dopad så att det rinner ur öronen på honom drar JWZRD nästan lika mycket. Det tycker jag är mer imponerande. Alltså, detta har ingenting med olika utföranden att göra, för Coleman drar så mycket han kan med så optimal teknik han behärskar.

3. Jag förstår mig inte riktigt på dig. Du verkar tycka det är mer imponerande att ha 175kg rena muskler och bänka 50kg än att väga 50kg och bänka 175kg. Det är det inte. På något sätt.

Hur fan kan du säga nåt sånt? Det är kanske är mer imponerande i Robbans ögon.

edit: Såg nu att Martin skrev typ likadant...

Tricce
2011-04-22, 09:48
+1

undrar hur patrik hade sett ut med colemans "kost" :D

We dont wanna know!! :D

Stefan J
2011-04-22, 09:51

Obekant med ironi?

mikaelj
2011-04-22, 09:51
Skulle va kul med en sån tråd gällandes mig själv och t ex mikaelj och typ alla på kolozzeum som tränat typ 1 år

Hur blev jag inblandad i diskussionen?

BajareN
2011-04-22, 09:54
Jwzrd har väl inte dom bästa av gener, isåfall skulle han vara betydligt starkare i bänkpress än vad han visat.

hurril
RobbanColeman: Haha är du här och gapar nu älskling?

Mart|n

http://i491.photobucket.com/albums/rr277/kadield/cry-baby-girl-face.jpg

Slartibartfast
2011-04-22, 09:56
340x2 är ju helt sinnes! *screwy*

dream_theater_
2011-04-22, 10:02
Det såg ju för fan nästan inte tungt ut ens! Kul att du är tillbaka:D

Tediiieee
2011-04-22, 10:02
Mmhmm *slap*

mattilainen
2011-04-22, 10:15
Låt inte tråden dö nu.. Kom igen!

dream_theater_
2011-04-22, 10:31
Hurril:

Hur ser det ut när du värmer upp inför ett lyft på 360kg?

filmjölk
2011-04-22, 10:35
Ska vi vända på resonemanget? Oavsett vad Hurril drar och vad RC äter gör det inte Ronnie Coleman på något sätt klen. RC tangerade styrkan hos den som var starkast i marklyft på SM. Detta utan dräkt. Det är en grym prestation.

Det är dags för RC själv att leta upp träningsklipp från Hurril, jämföra sig och vara stolt.

Stefan J
2011-04-22, 10:39
Ska vi vända på resonemanget? Oavsett vad Hurril drar och vad RC äter gör det inte Ronnie Coleman på något sätt klen. RC tangerade styrkan hos den som var starkast i marklyft på SM. Detta utan dräkt. Det är en grym prestation.

Det är dags för RC själv att leta upp träningsklipp från Hurril, jämföra sig och vara stolt.

Mjo, Coleman är imponerande, visst. Men att han stoppar i sig grejer kan man ju inte bortse från då detta kan öka styrkan med 10-30% (siffror tagna ur röven, men om den vanlige gymprepparen ökar 5-20% i styrka på preparat borde Coleman med sina hästdoser öka mer än så). 10-30% av 300kg och däröver blir en hel jävla del. Och därför blir inte Coleman i mina ögon lika imponerande som hurril när det kommer till styrka. Sen att Coleman är serietidningsgrov så att man hade fnittrat förtjust om man såg honom i verkligheten, det är en annan sak :)

stevebc
2011-04-22, 10:41
Skillnaden är att Ronnie får tut i Avsedd Muskel, det får inte Patrik.

Nä men kul att se det ur den här vinkeln istället för rakt framifrån, för man ser hur fin tekniken och vinklarna blir.

mattilainen
2011-04-22, 10:46
Hurril:

skulle jag också vilja veta. Så man vet vad man själv ska slänga på stången nästa gång ;)

stevebc
2011-04-22, 10:48
(okej, alla haters.. fyll min pm-inbox nu med hotmail och annan skit som ni brukar..)I hear ya, sister!

Landström
2011-04-22, 10:49
Hurril:

skulle jag också vilja veta. Så man vet vad man själv ska slänga på stången nästa gång ;)

På SM värmde han väl upp med 340 och 350. Kör hårt! Segla i medvind!

hahavaffan
2011-04-22, 10:50

Vad mer finns det att säga egentligen?Haha, tänkte på samma grej.

Nu vill jag till gymmet och marka.*gah!*

filmjölk
2011-04-22, 10:54
Mjo, Coleman är imponerande, visst. Men att han stoppar i sig grejer kan man ju inte bortse från då detta kan öka styrkan med 10-30% (siffror tagna ur röven, men om den vanlige gymprepparen ökar 5-20% i styrka på preparat borde Coleman med sina hästdoser öka mer än så). 10-30% av 300kg och däröver blir en hel jävla del.

Jo, det är sant. Men oavsett vad man tryckt in i skinkan eller vad för tabletter man har ätit är det en vansinnig vikt att dra. En ryssfemma slängd framför en skivstång marklyfter ju ingenting, så det är ju ändå hans kropp som presterar (För att dra en väldigt långsökt paralelltrollning till någon gammal "utrustning i sl" diskussion)

Finns säkert flera i världstoppen i strongman (där det också brukas) som är chanslösa på Hurrilvikter i marklyft.

Fast iofs, coleman väger ju en 135, strongmansnubbarna en 150, och om Hurril hade rakat sig hade han kunnat väga lätt i 105:an. Så än större prestation av min idol.

Landström
2011-04-22, 10:56
Vandrande apotek hanterar imponerande vikter men deras prestationer imponerar aldrig.

Mapa
2011-04-22, 10:58
Jwzrd har väl inte dom bästa av gener, isåfall skulle han vara betydligt starkare i bänkpress än vad han visat.

hardgainer

stevebc
2011-04-22, 10:58

Trots detta håller jag givetvis med om att hurril/jwzrd är stark!*flex*Du gör väl för sjutton mer än 130x2 i studsmark med rak rygg och dragremmar?

Colemans lyft där ser inte ut som något han gör varje vecka i muskelbyggande syfte, utan det ser snarare ut som ett uppvisningslyft (vilket i efterhand var ett väldigt bra uppvisningslyft då varenda kotte känner till det) för sin film. Jag tror inte han eftersträvar kontakt och pump där, utan han drar nog bara på så bra han kan.

filmjölk
2011-04-22, 11:09
Vandrande apotek hanterar imponerande vikter men deras prestationer imponerar aldrig.

Jag personligen ser ingen skillnad på fysiska prestationer bara för att den ena har druckit gainomax och käkat vetekli och den andre gått på cell-tech och injicerat sig med mediciner.

John M
2011-04-22, 11:10
Du gör väl för sjutton mer än 130x2 i studsmark med rak rygg och dragremmar?

Colemans lyft där ser inte ut som något han gör varje vecka i muskelbyggande syfte, utan det ser snarare ut som ett uppvisningslyft (vilket i efterhand var ett väldigt bra uppvisningslyft då varenda kotte känner till det) för sin film. Jag tror inte han eftersträvar kontakt och pump där, utan han drar nog bara på så bra han kan.

Tror han skojar lite med dig där :D

Sarwien
2011-04-22, 11:12
Hur många trådar ska det här dyka upp i egentligen? Jag har ändå besvarat/kommenterat den här frågan i två tidigare trådar, i ena fallet svarade du inte och i den andra bestämde du dig för att gå och kolla på TV.

:laugh:

olle111
2011-04-22, 11:14
Bodybuilder vs SL, GJ!

filmjölk
2011-04-22, 11:14
Du gör väl för sjutton mer än 130x2 i studsmark med rak rygg och dragremmar?

Coleman tränar inte som Robbancoleman. Coleman lyfter gristunga vikter, ofta med en ganska ful teknik, helst många gånger i många set och skiter i TUT, kontakt, träff etc. Att han kortar av rörelserna gör han inte för att få bättre kontakt, utan för att kunna hantera större vikt fler gånger.

Sarwien
2011-04-22, 11:20
Alltså detta är ju bara löjligt, vänta bara tills Hurril drar 400 kg i marklyft, då ska vi se vad Colemans fans har att säga. :)

Proxy
2011-04-22, 11:22
Alltså detta är ju bara löjligt, vänta bara tills Hurril drar 400 kg i marklyft, då ska vi se vad Colemans fans har att säga. :)

Kanske att Coleman var bäst någonsin bredvid Lee Haney på det han gjorde? Vilket var att bygga muskler, inte lyfta vikter.

filmjölk
2011-04-22, 11:23

Vi kommer fortfarande tycka att Coleman är jäkligt cool och sinnessjukt stark, Colemans styrka blir inte mindre bara för att Hurrils blir större.

Currenthill
2011-04-22, 11:26
Aja, du får se det ur Robbans perspektiv, han har ju då lyckats göra 50 kg i bänkpress till en närmast oändligt tung rörelse. Och hans utförande kräver att kroppen går in i en konstant hypertrofi av oanade mått. Du bör även ta hänsyn till den enorma TUT som ackumuleras i avsedd muskel, de skarpa vinklarna, fokusen, trycket, smärtan som uppstår, kromhantlarna och pumpet!!!11

Hahaha! Du gav mig ett 'kaffe-på-skärmen-garv'. Tack för det! :laugh:

RobbanColeman
2011-04-22, 11:29
Min poäng är bara att hurril tränar marklyft och Coleman tränar bodybuilding. Man blir bra på det man gör.

Att man inte kan se att Coleman inte gör halvor som tonåringarna på gymmet som kör bänkpress på 150kg det är för mig en gåta. Jag menar då power factor training kom körde man ju korta bänkar på nära 200kg. Coleman klarar ju typ 180x10. Den som tror det är på ett lätt sätt att lyfta tror fel.

Stark hurril så klart. Inget snack om de...;)

Sarwien
2011-04-22, 11:32
Kanske att Coleman var bäst någonsin bredvid Lee Haney på det han gjorde? Vilket var att bygga muskler, inte lyfta vikter.

Men nu är det ju så att det är lyften som jämförs här i tråden. Colemans lyft verkar många tycka är sååå mycket bättre bara för att han gör det raw och med riktig byggarteknik med tut och hela tiden med anspänning i rätt muskler och allt vad det heter.

hurril
2011-04-22, 11:35
Hurril:

Jag värmde 70-120-170-220-250 tror jag raw. Sen dräkt på och 1x300. Sen tävlingen: 340, 355, 360.

Baan
2011-04-22, 11:44
Jag personligen ser ingen skillnad på fysiska prestationer bara för att den ena har druckit gainomax och käkat vetekli och den andre gått på cell-tech och injicerat sig med mediciner.

Du har en poäng. 300 kg är 300 kg!

BajareN
2011-04-22, 12:16
Haha fyfan det är så löjligt när kolozzeum kören hyllar varann. Coleman var världens bästa inom sin sport, det är mer än man kan säga om Jwzrd.

Bänkar denne Kolozzeum profil ens 200kg raw?

filmjölk
2011-04-22, 12:26
Haha fyfan det är så löjligt när kolozzeum kören hyllar varann. Coleman var världens bästa inom sin sport, det är mer än man kan säga om Jwzrd.

Men herreminjesus. Coleman är en ikon, både vad gäller bodybuilding och fysisk styrka. Att vi då på forumet har någon som faktiskt är lika stark i ett moment är ganska stort. Det är en sjujäkla grym prestation att vara lika stark som Coleman i marklyft. Det är skitsamma att inte Hurril är världsbäst i styrkelyft. En grym prestation är en grym prestation, det finns mellanlägen mellan världsbäst och kass. Han markar lika mycket som Coleman! Punkt och utropstecken.

Och vadfan? Bänkresultat? Spelar det någon roll, eller måste man kunna bänka en viss vikt för att ens prestation skall vara värt något?

"Jasså du uppfann ett botemedel mot diabetes? Men bänkar du ens 200kg raw? Jasså inte! Sorry, men då är din prestation ingenting värd!"

hahavaffan
2011-04-22, 12:28
"Jasså du uppfann ett botemedel mot diabetes? Men bänkar du ens 200kg raw? Jasså inte! Sorry, men då är din prestation ingenting värd!"Hehe :D

stevebc
2011-04-22, 12:34

Bänkar denne Kolozzeum profil ens 200kg raw?"Ens".

Hård måttstock.

Mass-Tech
2011-04-22, 12:46
Coleman själv hade tyckt att det var jobbat av Jwzrd och hade inte kommit med några bortförklaringar om att han var på diet m.m

Gober
2011-04-22, 12:47
Kålman lär ju iaf inte kunna odla ett lika göttigt skägg.

Doctor Snuggles
2011-04-22, 12:57

Mår du bättre i jantelandet nu, lilla trollpojken?

Kwon
2011-04-22, 13:00

Jwzrd var dock Mr Kolozzeum flera gånger, det är mer än man kan säga om Ronnie Coleman.

Snackade dock med Coleman nyss via mail angående Jwzrds klipp och han tyckte Jwzrd var riktigt stark, så även han gillade prestationen.

Lepras
2011-04-22, 13:00
Kålman lär ju iaf inte kunna odla ett lika göttigt skägg.

:D
http://i1139.photobucket.com/albums/n543/lepras/2006olympia_mf306.jpg

Sarwien
2011-04-22, 13:01
:laugh:

Kwon
2011-04-22, 13:04
Fasiken vicket skägg på Coolman där! :D

Jag minns den där poseringen som Moses!

MAXX
2011-04-22, 13:12

Hur tänker du då?

Gober
2011-04-22, 13:24
Hur tänker du då?

Ja det undrar jag med. Visst kan man tycka att det är imponerade oavsett, men hur man inte kan skilja på dessa två förutsättningar är ju lite märkligt.

filmjölk
2011-04-22, 13:51
Hur tänker du då?

En ryssfemma kastad på marken framför en stång gör 0kg i marklyft.:)

Lepras
2011-04-22, 14:01
En ryssfemma kastad på marken framför en stång gör 0kg i marklyft.:)

En turbo kastad framför en 740 gör också 0 i verkan...

Baan
2011-04-22, 14:11
En turbo kastad framför en 740 gör också 0 i verkan...

Beror på om man dödskraschar efter att ha kört på turbon med bilen.

BajareN
2011-04-22, 14:56
Mår du bättre i jantelandet nu, lilla trollpojken?

Tycker det är roligt att ni höjer folk till skyar. Men det är som vanligt med er ingrodda kolozzeum människor. Släpp sargen och kom in i matchen.

Matsa
2011-04-22, 15:00
Tycker det är roligt att ni höjer folk till skyar. Men det är som vanligt med er ingrodda kolozzeum människor. Släpp sargen och kom in i matchen.

Precis vad är det i att plocka upp 340kg från backen inte bara en utan två gånger som du tycker inte är värdigt att höjas till skyarna?

Kwon
2011-04-22, 15:02
Jwzrd höjde ju 340kg till skyarna ej blott en gång utan TVÅ!

dream_theater_
2011-04-22, 15:03

Börja kritisera när du lärt dig att inte särskriva, h8er!

Edit: Eller nä, inte då heller.

filmjölk
2011-04-22, 15:04

Så du tycker inte att 360 i marklyft är en prestation som förtjänar 15minuter av fame? Det tycker många av oss. Iaf jag. Vafan, släpp sargen själv, för på isen har du inget att göra, gå upp på läktaren och stäm in i hyllningssången.

ps1. Dräkt ger inte många kg i mark, oavsett teknik och ev. skägg.

ps2. Grandios83! Välkommen tillbaks!

Baan
2011-04-22, 15:05

Vad händer i matchen? Kan herrn förklara läget för oss icke insatta?

BajareN
2011-04-22, 15:10
Tycker verkligen hans marklyft är imponerande men man behöver inte föra någon diskussion om vem som är bäst mellan honom och Coleman. Dom tränar ju verkligen inte för samma sak.

Doctor Snuggles
2011-04-22, 15:12

Hur många i världen markar 360? Det är snarare du som är världsfrånvänd, lilla grabben.

Matsa
2011-04-22, 15:14
Tycker verkligen hans marklyft är imponerande men man behöver inte föra någon diskussion om vem som är bäst mellan honom och Coleman. Dom tränar ju verkligen inte för samma sak.

Är det inte ganska uppenbart att jämförelsen inte var så extremt seriös utan mest för att dra uppmärksamhet till tråden?

BajareN
2011-04-22, 15:24
Jag framstår kanske som mer bitter än vad jag egentligen är. Jag har inget emot första posten det är en rolig jämförelse men sen måste ju alltid folk spåna vidare på alla möjliga scenarion. Tänk om han ätit si och så, ryssfemmor hit och dit.

Jag ställer in mig i hyllningskören angående hans marklyft, det är imponerande.

Inge Enveten
2011-04-22, 15:25
Jwzrd borde vara riktigt stolt. Man vet att man gjort något bra när folk börjar hata en helt ogrundat (avundsjuka, kanske den svenska avundsjukan ;)).

Kwon
2011-04-22, 15:26

Det verkar som att du är en stor Coleman-fan som blev upprörd av jämförelsen.

Hade du reagerat på samma sätt om trådnamnet hade varit Jwzrd vs Carrot Top?

Klart det är viktigt på Kolozzeum att föra en diskussion över Jzwrd, inte bara hans prestationer utan även hans comeback på brädan!

Eddie Vedder
2011-04-22, 15:32
Jwzrd borde vara riktigt stolt. Man vet att man gjort något bra när folk börjar hata en helt ogrundat (avundsjuka, kanske den svenska avundsjukan ;)).

Håller med förutom avundsjukegrejen. Jag har då aldrig märkt att folk får mer skit än positiva ord. De som tjatar mest om avundsjuka tycker jag mest gör det på förhand för att få höja sig själva lite skapa sig en martyrstämpel. Dvs de som tycker att de är så bra så att folk "borde" vara avundsjuka trots att ingen ens bryr sig om en. ;)

Gabriel174
2011-04-22, 15:32
Men herreminjesus. Coleman är en ikon, både vad gäller bodybuilding och fysisk styrka. Att vi då på forumet har någon som faktiskt är lika stark i ett moment är ganska stort. Det är en sjujäkla grym prestation att vara lika stark som Coleman i marklyft. Det är skitsamma att inte Hurril är världsbäst i styrkelyft. En grym prestation är en grym prestation, det finns mellanlägen mellan världsbäst och kass. Han markar lika mycket som Coleman! Punkt och utropstecken.

Och vadfan? Bänkresultat? Spelar det någon roll, eller måste man kunna bänka en viss vikt för att ens prestation skall vara värt något?

"Jasså du uppfann ett botemedel mot diabetes? Men bänkar du ens 200kg raw? Jasså inte! Sorry, men då är din prestation ingenting värd!"

http://handsomeclothing.com/wp-content/uploads/2010/04/epicpost1.gif

Jorgen
2011-04-22, 16:49
Hur tusan orkar ni sabba en tråd såhär mycket.

Skärp er för bövelen!

shadowfire
2011-04-22, 16:55
hehe, hur många nicknames har 08dude på forumet, alternativt hur många kusiner är det i den släkten. :)

ot: den lite mer skäggiges prestation är för jävla über, särskilt om man ser till utvecklingen senaste 2-3 åren. Orka jämföra, båda är idoler och ikoner på sitt vis. För er som inte visste om det så är det en gröndjävulsk skillnad i SL och CBB, som att jämföra vanlig fotboll mot amerikansk.

Piranha
2011-04-22, 16:57
Jwzrd alla gånger, han är närmare till för en kram.

Och kramar gillar vi.

Upptaget
2011-04-22, 17:15
Så du tycker inte att 360 i marklyft är en prestation som förtjänar 15minuter av fame? Det tycker många av oss. Iaf jag. Vafan, släpp sargen själv, för på isen har du inget att göra, gå upp på läktaren och stäm in i hyllningssången.

ps1. Dräkt ger inte många kg i mark, oavsett teknik och ev. skägg.

ps2. Grandios83! Välkommen tillbaks!

Fattar inte varför folk snackar om 360 kg? har jag missat någon video där jwzrd lyfter 360 kg?

Landström
2011-04-22, 17:17
Fattar inte varför folk snackar om 360 kg? har jag missat någon video där jwzrd lyfter 360 kg?

Ja

Halldin
2011-04-22, 17:18
Det var det han lyfte på SM senast, nuvarande svenskt marklyftsrekord (nya viktklasser detta år).

PFmsFJv8Q30

Halldin
2011-04-22, 17:26
Högsta marklyften i världen just nu, inom IPF (viktklass: marklyft)

59kg: 275kg
66kg: 300kg
74kg: 320kg
83kg: 345kg
93kg: 360kg
105kg: 375kg
120kg: 385kg
120+kg: 395kg

Taget från rekordsidan på IPFs hemsida. Står dock vare sig namn eller datum så det är möjligt att det är något lurt.

KniveN
2011-04-22, 17:42
Högsta marklyften i världen just nu, inom IPF (viktklass: marklyft)

59kg: 275kg
66kg: 300kg
74kg: 320kg
83kg: 345kg
93kg: 360kg
105kg: 375kg
120kg: 385kg
120+kg: 395kg

Taget från rekordsidan på IPFs hemsida. Står dock vare sig namn eller datum så det är möjligt att det är något lurt.

Det är nog gränser som är satta för att få slå världsrekord, är gjort så i bänken iaf. Eftersom det är nya klasser i år.

Halldin
2011-04-22, 17:44
Det är nog gränser som är satta för att få slå världsrekord, är gjort så i bänken iaf. Eftersom det är nya klasser i år.
Ah, stämmer nog bra det.

Doctor Snuggles
2011-04-22, 18:35
Det var det han lyfte på SM senast, nuvarande svenskt marklyftsrekord (nya viktklasser detta år).

PFmsFJv8Q30

Kommentaren på tuben "zz top on steroids" :laugh:

L-Sami
2011-04-22, 18:37
ZZ Jesus on EsaPro

Matsa
2011-04-22, 20:26
Frågan är, finns det någon Deadlift Beelzebub?

Sheogorath
2011-04-22, 20:31
Frågan är, finns det någon Deadlift Beelzebub?

Kanske någon som är jävligt dålig på mark? Typ jag?

Yes
2011-04-22, 20:36
Please... du har inget att hämta mot mig! :cool:

WHITEFOLKS
2011-04-22, 20:48
Angående "godis":
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showpost.php?p=775706&postcount=12

sandberg93
2011-04-22, 20:49
Drop da bomb daaamn!

dupper
2011-04-22, 20:51
Den här tråden levererar, hoppas starkt att det dyker upp lite fler haters. Efter whitefolks inlägg bör det ju hända grejer!

WHITEFOLKS
2011-04-22, 20:53
Jag vill påpeka att jag inte är ute efter att kasta "skit" på jwzrd då jag gillar honom som "skribent" och även tycker att prestationen är sanslös. Dock tycker jag att detta är något som bör behandlas.

Medusa
2011-04-22, 21:27
AAS säger ju ingenting alls... kom igen!

von huff
2011-04-22, 21:30
ja?

Matsa
2011-04-22, 21:31

Bah, vore roligare om det epitetet tillföll någon som är stark i mark så det kan utspelas episka kamper mellan dem.

Sheogorath
2011-04-22, 21:38
Bah, vore roligare om det epitetet tillföll någon som är stark i mark så det kan utspelas episka kamper mellan dem.

Jag håller med dig, men ser jag en öppning för en dålig ordvits måste jag bara ta den.

MAXX
2011-04-22, 21:45
Angående "godis":

haha

tråd låst.

/Allan

:D

Inge Enveten
2011-04-22, 22:05
Ojdå. Det där angående godiset trodde jag inte, av någon anledning. :(

Matsa
2011-04-22, 22:25
Jag håller med dig, men ser jag en öppning för en dålig ordvits måste jag bara ta den.

Givet, det måste man ju! :)

dupper
2011-04-22, 22:28
Jag vill påpeka att jag inte är ute efter att kasta "skit" på jwzrd då jag gillar honom som "skribent" och även tycker att prestationen är sanslös. Dock tycker jag att detta är något som bör behandlas.

Självklart vill ingen kasta skit på någon, det kan man förutsätta. Men som du säger är det en intressant punkt i en framtida diskussion.

Zoidy
2011-04-22, 22:43

Pinsamt Robban. Väldigt pinsamt.

Go Jwzrd! :D Sjukt starkt. Vad är hans 1RM egentligen? Tyckte inte den där tvåan på 340 såg särskilt tung ut ;)

Zoidy
2011-04-22, 22:55
Vad är hans 1RM egentligen?

*gah!* Bara jag som är dum

CoKEmaN
2011-04-22, 22:56
1an på 360 på SM såg ännu lättare ut ^^

Sheogorath
2011-04-23, 06:24
Pinsamt Robban. Väldigt pinsamt.

Go Jwzrd! :D Sjukt starkt. Vad är hans 1RM egentligen? Tyckte inte den där tvåan på 340 såg särskilt tung ut ;)

När jag läste Robbans inlägg fick jag samma olustkänsla i bröstet som när man ser en riktigt usel ståuppkomiker. Man vill liksom bara stänga av TV:n för att det är så pinsamt dåligt. När pinsamheten fysiskt känns i bröstet, då har man verkligen bevittnat en episk fail.

panzerpig
2011-04-23, 06:41
Angående "godis":

Ojdå!

RobbanColeman
2011-04-23, 07:47
Det är tydligen bara jag som vill se teknikskillnad, var tyngdpunkten ligger, överhäng osv. Coleman gör snarare en blandning av ett rakt och ett vanligt marklyft medan jwzrd ligger bak på hälarna för hävstångseffekt. För mig är det två helt olika övningar/utföranden, som byggarbänk och SLbänk t ex. Jag stannar där och låter andra hjälpa mig om dem vill, det är ju kanske inte i deras intresse... Hoppas jag gjorde mig förstådd.

Kan inte några välkända tränare på forumet kommentera de båda filmerna. Bortse från vilka dem är och kommentera vinklar osv de kan ändra för att lyfta bättre och tyngre. Gällandes SL nu givetvis.

Vidhåller fortfarande att jwzrd är duktigt stark så klart! *flex*

Idag bliré påskgodis, de e dunder de!

Stefan J
2011-04-23, 08:34
Ronnie har kortare armar än JWZRD (i förhållande till kroppslängden), därför måste han hänga över mer och fälla ryggen för att nå stången (att han har kortare armar relativt resten av kroppen kan man se genom att Ronnie nuddar nästan sin pung i utsträckt potistion, JWZRD såvida han inte har en legendarisk hängpung är väl minst en decimeter ifrån att göra detsamma). Det är således inga raka marklyft eller ens en blandning mellan marklyft och raka mark, för han böjer bra på benen. Ronnie gör vad han kan med sin muskelmassa och kropp för att få upp stången, han isolerar ingenting eller försöker få kontakt, tryck, pump, utan han tar i med allt han har.

Människor med relativt långa armar kommer i mer gynsamma vinklar i marklyft då ryggen är kan förbli mer upprätt i startpositionen, givetvis på bekostnad av bänkpressvinklar.

RobbanColeman
2011-04-23, 08:39
Ronnie har kortare armar än JWZRD, därför måste han hänga över mer och fälla ryggen för att nå stången. Det är således inga raka marklyft eller ens en blandning mellan marklyft och raka mark, för han böjer bra på benen. Ronnie gör vad han kan med sin muskelmassa och kropp för att få upp stången, han isolerar ingenting eller försöker få kontakt, tryck, pump, utan han tar i med allt han har.

Människor med långa armar kommer i mer gynsamma vinklar i marklyft då ryggen är mer upprätt, givetvis på bekostnad av bänkpressvinklar.

Självklart finns det genetiska skillnader men alla som kör marklyft måste väl kunna justera så gott det går. Jag har korta armar. Jag kan dock göra mer som Coleman eller mer som jwzrd. Det är inga problem att justera det. Tycker du Ronnie böjer bra på benen i repetition 2 också?

Klart han tar i allt han har! Det gör ju jag med när jag tränar. Det är ju utförandet som skiljer inte insatsen i ansträngning.

Alltså kan en med korta armar ta mycket mindre i marklyft än en med långa armar och ändå vara starkare i ryggen?

rooz
2011-04-23, 08:45
Självklart finns det genetiska skillnader men alla som kör marklyft måste väl kunna justera så gott det går. Jag har korta armar. Jag kan dock göra mer som Coleman eller mer som jwzrd. Det är inga problem att justera det. Tycker du Ronnie böjer bra på benen i repetition 2 också?

Klart han tar i allt han har! Det gör ju jag med när jag tränar. Det är ju utförandet som skiljer inte insatsen i ansträngning.
Tror inte coleman tänker så mycket kontakt när han gör 2 rep på 800LBS...

Landström
2011-04-23, 08:47

Vet inte vad du är ute efter men att RC har raka ben i andra lyftet är helt enkelt för att han gör allt för att grisa upp den. Då blir det allt som oftast att benen blir mer eller mindre raka. Speciellt när man kör med studs. Och hans studs är faktiskt påtaglig. Utan den hade han inte mäktat med tvåan.

Pepz
2011-04-23, 08:51
Tror inte coleman tänker så mycket kontakt när han gör 2 rep på 800LBS...

+1
bara larv att tro att han gör det för muskelbygge. han vill just kötta upp två reps på 800lbs. inte pricka vissa muskler som han gör i andra övningar

RobbanColeman
2011-04-23, 08:54
+1
bara larv att tro att han gör det för muskelbygge. han vill just kötta upp två reps på 800lbs. inte pricka vissa muskler som han gör i andra övningar

Jag tror inte heller att inte tar i allt vad han pallar!

Anser du att han gör ett 100% korrekt tekniskt utfört marklyft? Ingen vill ta i det jag skriver, som vanligt. Det ska bara tas parti och övergå i tjafs. Jag undrar helt seriöst vad ni anser om Colemans teknik.

Jag har sett den här sekvensen och seten innan minst 1000ggr och det är uppenbart att han satsar på den där vikten. Han böjer sig ned på ettan på ett helt annat sätt och tar i med benen, så japp. Han satsar på att ta upp vikten, inget snack, det är ju en challenge till övriga proffs i samma form, som i många andra specifica set under filmen. Jag menar bara att det är svårt att byta utförande bara så där. Det sitter i ryggmärgen det man nöter in. Han säger att det är mycket länge sen han var upp på en sån tung vikt redan på 750 pounds om jag inte missminner mig så både viktvana och teknik är aningen avslagen...

Jag har aldrig påstått att han inte tar i, detsamma gäller då jag personligen tränar, jag tar i som fan, i alla reps.

Stefan J
2011-04-23, 08:58

Har du korta armar kommer du aldrig kunna lyfta som JWZRD utan måste fälla ryggen mer för att komma ner till stången. Annars når du den ju inte.

Nej Coleman böjer inte bra på benen i andra rep. Men i andra rep studsar ju Coleman stången i marken och utnyttjar den lagrade elastiska energin i musklerna, plus rörelseenergin i stången av sjävla studsen. Då är det inte längre marklyft, och man kommer undan med ett taskigare utförande.

Sedan kan du ju få tolka det som att det just är detta "trick" som gjort Coleman till den best han är idag. Jag själv tror personligen att hans utförande bara beror på halvtaskig teknik, mycket relaterat till en överdimensionerad muskelmassa som helt enkelt gör att det blir svårt att utföra övningar tekniskt bra för att där finns för mycket kött ivägen, ett problem som varken du eller jag har. Så för att svara på din fråga så har Coleman inte någon jättebra marklyftsteknik, absolut inte några 100%.

Sen, angående det fetstilta, måste jag få säga att om man hinner titta sig i spegeln när man tränar böj/mark och lyfter huvudet för att titta på sina muskler och skivstång när man kör bänk, då kör man inte tungt eller hårt, då myser man ;)

Gnusram
2011-04-23, 08:58
Jag undrar helt seriöst vad ni anser om Colemans teknik.

Varför frågar du inte bara det då?

RobbanColeman
2011-04-23, 09:03
Har du korta armar kommer du aldrig kunna lyfta som JWZRD utan måste fälla ryggen mer för att komma ner till stången. Annars når du den ju inte.

Nej Coleman böjer inte bra på benen i andra rep. Men i andra rep studsar ju Coleman stången i marken och utnyttjar den lagrade elastiska energin i musklerna, plus rörelseenergin i stången av sjävla studsen. Då är det inte längre marklyft, och man kommer undan med ett taskigare utförande.

Sedan kan du ju få tolka det som att det just är detta "trick" som gjort Coleman till den best han är idag. Jag själv tror personligen att hans utförande bara beror på halvtaskig teknik, mycket relaterat till en överdimensionerad muskelmassa som helt enkelt gör att det blir svårt att utföra övningar tekniskt bra för att där finns för mycket kött ivägen, ett problem som varken du eller jag har. Så för att svara på din fråga så har Coleman inte någon jättebra marklyftsteknik, absolut inte några 100%.Sen måste jag få säga att om man hinner titta sig i spegeln när man tränar böj/mark och lyfter huvudet för att titta på sina muskler och skivstång när man kör bänk, då kör man inte tungt eller hårt, då myser man ;)

Tack för bra svar!

Oki, bra där, tränar Coleman lätt eller tungt?

Stefan J
2011-04-23, 09:04
Tack för bra svar!

Oki, bra där, tränar Coleman lätt eller tungt?

Det vet jag inte för jag har inte tittat på Coleman, men du tränar lätt i bänk iaf :D Jag såg nog!

RobbanColeman
2011-04-23, 09:06
Det vet jag inte för jag har inte tittat på Coleman, men du tränar lätt :D

Tack! Ja absolut! Jag tränar lätt.

Du har bekräftat min tes. Han tränar också lätt! Att han rår mer än andra är en helt annan sak. Det är lätt för honom.

Det är liksom rimligt att jag kan köra bänk på max 80-90kg som Coleman gör på 180kg tycker du inte? Jag menar kolla skillnaden på volym på oss.

hultman
2011-04-23, 09:06
Ursäkta att jag hoppar in utan att ha läst någonting, men vad handlar tråden om egentligen? Att en specialiserad marklyftare lyfter mer vikt än en deffad bodybuilder inför tävling?

Om det gäller vem som är starkast så är det ju bara att jämföra deras träningsvikter. Finns det någon annan övning där Jwzrd kör tyngre än RC? Om inte, varför skulle han då vara starkare?

Landström
2011-04-23, 09:07
Förstår fortfarande inte vad Robban är ute efter... Ronnies lyft kan naturligtvis bli bättre tekniskt men jag har sett hundratals marklyft från STYRKELYFTARE som varit sämre tekniskt utförda.

Mago
2011-04-23, 09:07
Ja, skulle man operera ut deras ryggmuskler och stimulera dem elektriskt så skulle Colemans utveckla mer kraft. Mycket intressant.

RobbanColeman
2011-04-23, 09:09
Ursäkta att jag hoppar in utan att ha läst någonting, men vad handlar tråden om egentligen? Att en specialiserad marklyftare lyfter mer vikt än en deffad bodybuilder inför tävling?

Det är väl typ en hyllning till jwzrd och den kören står jag med i! Jag passar dock bara på att vara så där icke ödmjuk, gå mot strömmen och inte tycka likadant som majoriteten. Ensam är stark! Eller nej, jag är ju svag... :D

Landström: Jag bodybuilding förpestar allt jag kommer åt... (= Nu ska jag läsa Body!

Stefan J
2011-04-23, 09:19
Tack! Ja absolut! Jag tränar lätt.

Du har bekräftat min tes. Han tränar också lätt! Att han rår mer än andra är en helt annan sak. Det är lätt för honom.

Det är liksom rimligt att jag kan köra bänk på max 80-90kg som Coleman gör på 180kg tycker du inte? Jag menar kolla skillnaden på volym på oss.

Jag har som sagt inte sett hur han tränar (förutom 2x800lbs som var allt annat än lätt), så jag vet inte om han tränar lätt eller tungt. Jag har bara kommenterat det jag sett som du lagt ut på dig själv. Och där ser jag ingen hård, tung eller jobbig träning. Jag är inte lika säker som du på att det är rätt spår. Men jag är inte här för att dissa dig heller, sålänge du inte säger att du ger max precis som Coleman och tar i med allt du har. För det gör du inte.

filmjölk
2011-04-23, 09:30
Coleman har tamigfan klockren teknik för att kunna lyfta mycket i mark, det är inget "byggarspecialvariant med kontakt". Han är jäkligt stark, och han drar på det sättet han är starkast i. Han vet mycket väl hur han skall dra, och hade han kunnat använda en annan teknik och på så sätt fått upp mer vikt eller fler reps hade han gjort det.

Ja, RC är starkare än Jwzrd i allt från triceps pushdowns, till stångrodd, till böj, curl, axelpress och bänk. Men Jwzrd är ungefär lika stark i just övningen marklyft. Det är där prestationen och jämförelsen Jwzrd vs Coleman ligger. jag fattar inte varför bara det i sig inte kan vara gott nog?

Sen tränar inte Coleman med nån som helst tanke på kontakt eller någon slags teknik där han gör lätta vikter tunga i de flesta övningar. (Spec inte i bänk). Tvärtom. Han använder sig av en lyftteknik som syftar till att kunna hantera enorma vikter (ju tyngre destå bättre) i så många reps som möjligt.

korrekt utförd "Styrkelyftsbänk" är våldsamt mycket tyngre än att stanna innan lockout - Colemanstyle. (Ja extrem avartsteknik med jättebrygga, Midotearmar och magbänksvarianter samt bänktröja självklart borträknade och irrelevanta i sammanhanget) En 6:a på 220kg colemanstyle blir kanske en trea-fyra med korrekt stopp och utlås.

Anders The Peak
2011-04-23, 09:30
Hur som helst så spelar de här två personerna i helt skilda divisioner och att påstå att den ena är starkare än den andre eller ha gjort en bättre prestation är löjeväckande. När det gäller RobbanAliasColemanFan tycker jag vi väntar med att bedöma vad hans träningssätt ger tills han är nere i 7-8% fettprocent och om det ser bra ut är det bara att gratulera till att Robban har tränat rätt för sin del. Dessutom verkar han inte satsa på Mr Olympia heller framöver då vet vi att han inte behöver ha ett BMI på 35-40 och 2-5% Fettprocent

tp_88
2011-04-23, 09:35
Nej, mindre. Dessutom med dräkt. Två bra marklyftsset dock.

Matsa
2011-04-23, 09:39
Jag tycker inte att Ronnies teknik ser alls dålig ut i hans första rep. Han börjar en smula högt med höften, ja, men det är inte nödvändigtvis dåligt (stahlberg har skrivit spaltmeter om detta med höfthöjden). Skägget har långa armar och förhållandevis korta ben, då blir oftast ryggen mer upprätt i starten. Om man tittar på hur mycket de böjer benen så tycker jag inte att Ronnies ben är så mycket mindre böjda fast vinkeln i ryggen skiljer sig. Vidare så lyfter inte Ronnies höft för fort utom möjligtvis en bråkdel i starten, det ser helt ok ut. Att han kommer lite fram och över stången beror mest på hans vinklar. I hans andra rep ser det mindre vackert ut men det blir ofta så när man ligger nära max, dessutom studsgrisar han upp det lyftet och kommer därför undan med att böja mindre på benen.

Att försöka få det till att han hade kunnat lyfta mycket mer om han bara ville är ganska löjligt.

Om det gäller vem som är starkast så är det ju bara att jämföra deras träningsvikter. Finns det någon annan övning där Jwzrd kör tyngre än RC? Om inte, varför skulle han då vara starkare?

Tydligen så visar sig den skäggige vara ganska stark i mark, TS blev imponerad av detta och ville hylla honom med en tråd. Ronnies tvåa på 800lbs är ju legendarisk och förmodligen var det därför TS tyckte att jämförelsen var rolig, eller så var det bara för att få uppmärksamhet (och det verkar ju ha lyckats), hursomhelst tror jag inte att det var alltför seriöst menat från början. Det är väl ungefär så jag uppfattar syftet med tråden, sedan urartar det självklart i en rad andra meningslösa jämförelser men det är kanske inte så oväntat.

Eddie Vedder
2011-04-23, 09:47

Nu var det länge sedan jag såg filmen men är det verkligen så nära inpå tävling? Någon scenform har han väl inte?

tp_88
2011-04-23, 09:50
Nu var det länge sedan jag såg filmen men är det verkligen så nära inpå tävling? Någon scenform har han väl inte?
5½ veckor innan, så mja, inte så långt ifrån.

Eddie Vedder
2011-04-23, 09:50
5½ veckor innan, så jo, nästan.

Oj, ja då borde man ju inte riktigt vara som starkast i alla fall. :)

Halldin
2011-04-23, 10:09
Coleman tävlade i styrkelyft och var en grov buse redan innan han började med BB, om det är någon som inte kände till det. Att han skulle vara en stackars bodybuilder som inte vet hur han ska dra mark på ett bra sätt köper jag icke.

130kg finsk sisu
2011-04-23, 10:10
Först och främst kan man inte gemföra dessa 2 herrars medicinering vilket talar för skägget. Sen är Coleman BB vilket talar till hans fördel dvs hans specialtränar inte marklyft men han kör marklyft tungt iaf.

Det vi kan gemföra så är utförande.
Skägget har iofs dräkt men inget bälte. Coleman har bälte. Så det är ganska jämt där.
Skägget lyfter med en knallhård ELEIKO stång som troligtvis är 1-2mm grövre än Colemans texas powerbar. Dessutom är Colemans stång väldigt mjuk vilket ger en 5-10% till gemfört med en eleiko stång.
Så gemför vi 2x363kg med studs på andra reppet och skäggets 1x360 på tävling så är min röst att prestationen i sig är likvärdig. Men att skägget vinner en moralisk seger i.o.m att han tävlar under dopingkontroll! Tack för mej!

tp_88
2011-04-23, 10:20
Coleman tävlade i styrkelyft och var en grov buse redan innan han började med BB, om det är någon som inte kände till det. Att han skulle vara en stackars bodybuilder som inte vet hur han ska dra mark på ett bra sätt köper jag icke.
Innan 1990 alltså. Jag har ingen koll på hur aktiv han var och vad han lyfte, utveckla gärna.

Sheogorath
2011-04-23, 10:26
Det enda det här handlar om är att Robban är övertygad om att hans sätt att träna är det bästa som finns för att bli stor och eftersom Coleman är stor så måste han ju träna med Robbans teknik. Därav allt bullshit om kontakt, träff, överhäng, uthäng, punghäng mm.

Halldin
2011-04-23, 10:31
Innan 1990 alltså. Jag har ingen koll på hur aktiv han var och vad han lyfte, utveckla gärna.
Inte jag heller, jag vet inte mer än vad jag skrev. Tror det nämns i en av hans träningfilmer. Skulle kunna förklara varför han kör med böjdräkt och lindor i cost of redemption (?)

RobbanColeman
2011-04-23, 10:32
Det enda det här handlar om är att Robban är övertygad om att hans sätt att träna är det bästa som finns för att bli stor och eftersom Coleman är stor så måste han ju träna med Robbans teknik. Därav allt bullshit om kontakt, träff, överhäng, uthäng, punghäng mm.

Robbans teknik, undra vem som kom först, RobbanColeman eller Ronnie Coleman.

Jag har inte kommit på ngt nytt alls.

Sheogorath
2011-04-23, 10:38
Robbans teknik, undra vem som kom först, RobbanColeman eller Ronnie Coleman.

Jag har inte kommit på ngt nytt alls.

Ja, för nickar man sig som sin förebild så tränar man ju på samma sätt. Yeep yepp.

Grotesk
2011-04-23, 11:04

Punghäng. :D

Smml
2011-04-23, 11:05
Det jag undrar är hur faaaaaaan kan 130x2 vara max, eller tungt, för dig i marklyft Robban? Du gör 10 reps på 130 i böj, men bara 2 i mark på samma vikt?

Halldin
2011-04-23, 11:08
Det jag undrar är hur faaaaaaan kan 130x2 vara max, eller tungt, för dig i marklyft Robban? Du gör 10 reps på 130 i böj, men bara 2 i mark på samma vikt?
Jag har ingen aning om det du skriver stämmer, men allmänt gäller i alla fall att marklyft är en mer rättvis styrkeindikator än knäböj (om du till exempel sitter och kikar i träningsjournaler på nätet) eftersom det är svårt/omöjligt att fuska i marklyft. I knäböj kan man se 17-åringar skriva att dom reppar på 200kg men när man ser böjarna i verkligheten är lyftvägen närmast obefintlig.

Smml
2011-04-23, 11:14
Jag har ingen aning om det du skriver stämmer, men allmänt gäller i alla fall att marklyft är en mer rättvis styrkeindikator än knäböj (om du till exempel sitter och kikar i träningsjournaler på nätet) eftersom det är svårt/omöjligt att fuska i marklyft. I knäböj kan man se 17-åringar skriva att dom reppar på 200kg men när man ser böjarna i verkligheten är lyftvägen närmast obefintlig.

Det här körde Robban den 28 mars enligt hans blogg

"knäböj 20×20, 40×20, 60×15, 80×15, 110×15, 130×10 mycket snygga, spännde mig på plats…"

Så antingen är böjarna alldeles för korta eller så har han en oerhört konstig strykefördelning.

RobbanColeman
2011-04-23, 11:18
Det här körde Robban den 28 mars enligt hans blogg

"knäböj 20×20, 40×20, 60×15, 80×15, 110×15, 130×10 mycket snygga, spännde mig på plats…"

Så antingen är böjarna alldeles för korta eller så har han en oerhört konstig strykefördelning.

Dem var bra utförda, fast alldeles för långsamma och inte alls så som jag gör på 80kg.

Jag klarar väl typ 80x12 om jag gör som Coleman gör på 180kg.

Jag gjorde alltså fel. Nu blir det inte över 100kg på, länge, länge...

hurril
2011-04-23, 11:23
Det är tydligen bara jag som vill se teknikskillnad, var tyngdpunkten ligger, överhäng osv. Coleman gör snarare en blandning av ett rakt och ett vanligt marklyft medan jwzrd ligger bak på hälarna för hävstångseffekt. För mig är det två helt olika övningar/utföranden, som byggarbänk och SLbänk t ex. Jag stannar där och låter andra hjälpa mig om dem vill, det är ju kanske inte i deras intresse... Hoppas jag gjorde mig förstådd.

Kan inte några välkända tränare på forumet kommentera de båda filmerna. Bortse från vilka dem är och kommentera vinklar osv de kan ändra för att lyfta bättre och tyngre. Gällandes SL nu givetvis.

Vidhåller fortfarande att jwzrd är duktigt stark så klart! *flex*

Idag bliré påskgodis, de e dunder de!

Faktum är snarare som så att jag står över hela foten och startar som ett "vanligt" marklyft, låser tidigt och avslutar med ett rakt marklyft. Överhängt handlar om att jag har långa ben och armar och går ut på att samla ihop all den spagettin rakt över stången.

Du vet inte vad du pratar om.

Är det lätt att rakmarka 340kg från knäna och upp? Tror du att jag har kontakt med baksidorna i det läget?

Smml
2011-04-23, 11:26
Dem var bra utförda, fast alldeles för långsamma och inte alls så som jag gör på 80kg.

Jag klarar väl typ 80x12 om jag gör som Coleman gör på 180kg.

Jag gjorde alltså fel. Nu blir det inte över 100kg på, länge, länge...

Bra utförda med bra djup?

Men det förklarar inte marklyften, det är helt omöjligt att 130x2 är max om du gör 130x10 i knäböj.

sandberg93
2011-04-23, 11:27
Faktum är snarare som så att jag står över hela foten och startar som ett "vanligt" marklyft, låser tidigt och avslutar med ett rakt marklyft. Överhängt handlar om att jag har långa ben och armar och går ut på att samla ihop all den spagettin rakt över stången.

Du vet inte vad du pratar om.

Är det lätt att rakmarka 340kg från knäna och upp? Tror du att jag har kontakt med baksidorna i det läget?

jag lyfter som dig (försöker iaf) men undrar om det kan vara farligt, iz it? :) dvs
http://www.youtube.com/watch?v=ltoQgj20NaE&feature=channel_video_title

Halldin
2011-04-23, 11:30
jag lyfter som dig (försöker iaf) men undrar om det kan vara farligt, iz it? :) dvs
Fortsätt sådär så skadar du nog ryggen förr eller senare. Tycker du själv att du lyfter som hurril där?

sandberg93
2011-04-23, 11:34
Fortsätt sådär så skadar du nog ryggen förr eller senare. Tycker du själv att du lyfter som hurril där?

sa jag det?

Halldin
2011-04-23, 11:35
sa jag det?
Ja?

jag lyfter som dig (försöker iaf)

King Grub
Ja...

sandberg93
Ja...

"försöker iaf"

hurril
2011-04-23, 11:37

Du ser lång ut och skulle nog kunna dra en hel del i marklyft om du ville lära dig lite grundläggande lyftsäkerhet först. Så där får du aldrig lyfta igen!

Ta av till 100kg och börjar filma rakt från sidan. Sen tittar du på stång och höft och ser till att de rör sig med samma hastighet tills stången är någonstans i knähöjd; där kan du accelerera stången lite snabbare. Sen tittar du även på ryggen och ser efter att den har rätt grundform. Inga konstiga böjningar långt ner och inget onödigt svaj uppe heller.

Stefan J
2011-04-23, 11:38
Bra utförda med bra djup?

Men det förklarar inte marklyften, det är helt omöjligt att 130x2 är max om du gör 130x10 i knäböj.

Ho517Ig57Wk

50 sekunder in ungefär.

sandberg93
2011-04-23, 11:38
eller så att alla förstår, jag tänker/försöker på det hurril nämnde , ganska stor skillnad. men han sa ngt om att röven och stången ska lyftas lika snabbt (på body interviewn) blir det inte svårt att göra ett rakt marklyft från knäna då?

RobbanColeman
2011-04-23, 11:40
Ho517Ig57Wk

50 sekunder in ungefär.

Sådär rår jag bara 80x12. Gör jag samma djup men långsammare rår jag 130. Gör jag djupa böj rår jag säkert iaf 170kg o reppa på, minst.

hurril
2011-04-23, 11:41
Ho517Ig57Wk

50 sekunder in ungefär.

Det där är inget annat än Bodypump och det finns det studier som visar effektiviteten på. Dvs bristen på densamma.

Stefan J
2011-04-23, 11:42
Sådär rår jag bara 80x12. Gör jag samma djup men långsammare rår jag 130. Gör jag djupa böj rår jag säkert iaf 170kg o reppa på, minst.

Tror du brakar ihop helt om du ger dig på 170 i en fullböj, men du får ju gärna motbevisa.

RobbanColeman
2011-04-23, 11:42
Tror du brakar ihop helt om du ger dig på 170 i en fullböj, men du får ju gärna motbevisa.

Driver du med mig nu? Det gör du...

Det blir tyngre om man gör som jag gör, det har alla som provat fått erfara...

Stefan J
2011-04-23, 11:43

Nä, jag blir mycket förvånad om du gör ens ett enda rep på 170kg i en riktig knäböj.

Men det är ju bara att testa, ett enda reps extra i ett benpass (plus kanske några singlar till på vägen upp, 1x130, 1x150) gör nog varken från eller till i progressionen, så pallar du får du gärna motbevisa mig.

Smml
2011-04-23, 11:47

Alltså du måste ju skippa ditt kontaktspass en gång och köra lite tyngre så du får visa att du har någon styrka i musklerna också. Vad tror du ditt 3 rm är i bänk och böj om du kör "på riktigt"?

För att förtydliga, jag är inte ute efter att basha dig Robban, undrar hur stark du är på riktigt.

Stefan J
2011-04-23, 11:48

Det känns mer för att du har konstant anspänning, men det gör det även om man står 90 grader mot en vägg i 2 minuter som i utmaningen i mästarnas mästare eller när man hade skolgympa. Att nåt känns betyder inte att det bygger muskler bättre. Då hade alla långdistansare haft lår som träd, för där snackar vi mjölksyra, pump och kontakt i avsedda muskler ;)

stevebc
2011-04-23, 11:50

Det blir tyngre om man gör som jag gör, det har alla som provat fått erfara...Släng upp en film om du orkar :)

RobbanColeman
2011-04-23, 11:53
Det känns mer för att du har konstant anspänning, men det gör det även om man står 90 grader mot en vägg i 2 minuter som i utmaningen i mästarnas mästare eller när man hade skolgympa. Att nåt känns betyder inte att det bygger muskler bättre. Då hade alla långdistansare haft lår som träd, för där snackar vi mjölksyra, pump och kontakt i avsedda muskler ;)

Jag har nog ganska grova lår. Dem har jag fått genom detta. Jag har aldrig haft på tyngre än 130kg i en knäböj. Det tog väl mig två pass att komma till en djup 8a på 130kg då jag precis började träna så här. Jag gjorde då djup böj. Hajade snart att det var fel utförande och bytte till som jag gör nu. Började med 40kg tror jag. Max alltså...

Samma med marklyften, gjorde väl inom 6 månader nu med Coleman 160x2 men sen gjorde jag om utförandet och började slita på 90kg ist. Nu är jag väl god för, påfylld, iaf 140x2.

Halldin
2011-04-23, 11:55
Väl hit och väl dit, har du aldrig haft mer än 130kg på axlarna kan du inte sitta och skriva att du reppar på 170kg i djupa böj.

RobbanColeman
2011-04-23, 11:56
Väl hit och väl dit, har du aldrig haft mer än 130kg på axlarna kan du inte sitta och skriva att du reppar på 170kg i djupa böj.

Vill man inte förstå så vill man inte. Har du sett mina ben? Eller just det det är såna där uppumpade maratonlöparben kanske.

Smml
2011-04-23, 11:57
Jag har nog ganska grova lår. Dem har jag fått genom detta. Jag har aldrig haft på tyngre än 130kg i en knäböj. Det tog väl mig två pass att komma till en djup 8a på 130kg då jag precis började träna så här. Jag gjorde då djup böj. Hajade snart att det var fel utförande och bytte till som jag gör nu. Började med 40kg tror jag. Max alltså...

Samma med marklyften, gjorde väl inom 6 månader nu med Coleman 160x2 men sen gjorde jag om utförandet och började slita på 90kg ist. Nu är jag väl god för, påfylld, iaf 140x2.

Alltså jag förstår verkligen inte. Du är både grövre och starkare än mig verkar det som, men dina marklyftsvikter värmer jag upp med? Wtf? Och i det här fallet har det inget med utförandet att göra, jag är helt säker på att jag kan göra 140x2 på ditt/Colemans sätt.

För övrigt, hur skiljer sig ett Colemanmark från ett vanligt marklyft? Du pratar om att ha spänning i musklerna och det förstår jag helt klart hur du menar när du gör 10+ reps, men 2 reps? Det tar liksom 5 sekunder att göra 2 reps i marklyft.

Inge Enveten
2011-04-23, 11:58

Om jag säger så här

Jag är mindre än dig vad gäller muskler men påstår mig få bra kontakt när jag gör en åtta med 120 i marklyft.

Du menar att den ena eller det andra måste vara inkorrekt, korrekt?

Gabriel174
2011-04-23, 12:00

Men.... Du har väl tränat i 10-15 år? Och du har tränat på det sättet du gör i vadå, två? Du kan väl knappast hävda att du såg ut som en speta innan och alla muskler du har på kroppen nu har kommit dom två senaste åren.

Med detta sagt menar jag inte att ditt sätt att träna är inkorrekt ifall man vill bygga massa.

Halldin
2011-04-23, 12:01
Vill man inte förstå så vill man inte. Har du sett mina ben? Eller just det det är såna där uppumpade maratonlöparben kanske.
Jag har sett personer med riktigt grova lår som inte ens tränar knäböj, än mindre reppar på 170kg med fullt djup. Omvänt har jag sett personer med väldigt smala ben som klarar mer än så. Det är inte omöjligt att du klarar det, men att sitta och hävda bedrifter man aldrig ens försökt på är bara ljug.

Stefan J
2011-04-23, 12:01
Det här med grova lår är skitsamma. Jag har mycket grövre lår än dig, har inte tränat böj seriöst sedan 2004 då jag lade ner SL pga skador och sedan dess har det mest blivit ett hattande med nån månads träning följt av lika långt uppehåll. Det gör ju inte min metod precis till ett bra sätt att bygga ben.

Sedan har vi nån motionär på klubben som har helt jävla sanslösa lår. Ser inte ut som om han gjort något annat än böjt sedan han var 7. Men det har han tydligen fått från fotbollen. Nu joggar han mest med sin lille grabb och går på löpbandet, kör ett och annat set benpress och går hem. Knappast heller en revolutionerande träningsmetod.

Men annars, gör resultaten eller var tyst. Dra fram siffror ur röven om vad man presterar i en idrott där det mycket enkelt kan kollas vad man presterar, det köper jag inte. Jag har tränat för länge för att köpa tomprat.

RobbanColeman
2011-04-23, 12:02
Alltså jag förstår verkligen inte. Du är både grövre och starkare än mig verkar det som, men dina marklyftsvikter värmer jag upp med? Wtf? Och i det här fallet har det inget med utförandet att göra, jag är helt säker på att jag kan göra 140x2 på ditt/Colemans sätt.

Jag kan inte förklara bättre än jag gör. Jag rår typ 1/3 eller lite mer än Coleman i alla övningar.

Inget konstigt med det då alltså. Jag ligger ju t om rätt bra till i marken i förhållande till en del andra grejer. Kolla t ex i träningsfilmstråden nu. En kille på 15 bast som är ruggigt bra i just marklyft. Det är verkligen ingen bra värdemätare i styrka/muskler. Jag menar e 15åringen ett hot på SM i CBB i höst, knappast men ändå lyfter han mer i marklyft än jag kommer göra någonsin!

Zoidy
2011-04-23, 12:05
Jag kan inte förklara bättre än jag gör. Jag rår typ 1/3 eller lite mer än Coleman i alla övningar.

Inget konstigt med det då alltså. Jag ligger ju t om rätt bra till i marken i förhållande till en del andra grejer. Kolla t ex i träningsfilmstråden nu. En kille på 15 bast som är ruggigt bra i just marklyft. Det är verkligen ingen bra värdemätare i styrka/muskler. Jag menar e 15åringen ett hot på SM i CBB i höst, knappast men ändå lyfter han mer i marklyft än jag kommer göra någonsin!

Hur mäter man styrka bra om inte marklyft funkar till det menar du?

Förresten Robban, kan meddela att jag har nästan exakt lika stora armar och lår som du har, och jag har aldrig behövt hatta runt med nån bodypump ;) Har heller inte behövt träna i 10-15 år för att få det. Ser du hur meningslöst det är att alltid alltid alltid dra upp sig själv i såna här diskussioner? Vare sig jag eller du säger ett skit om vilket sätt att träna som är bäst.

RobbanColeman
2011-04-23, 12:06
Man kan se det jag gör i den här tråden som en spegling. Jag går nu alltså in och agerar styrkelyftskunnig! :D

Jag har läst studier nämligen och böcker...

Skämt o sido. Man kan spänna en muskel med vilja. Inte nödvändigtvis bara som krävs för att lyfta en vikt, man kan spänna den hårdare, ytterligare, iaf.

Oki Stefan, jag tvivlar inte på att du har grövre lår än vad jag har då jag är en liten plutt. Skulle vara kul att se bild eller film på volymen samt veta vad för slags vikbelastningar som krävdes för att få just den volymen.

Halldin
2011-04-23, 12:07
Jag börjar tro att det här är århundradets trollning.

RobbanColeman
2011-04-23, 12:07

Jag anser strongman vara bra för ändamålet, även om det blir lite svårt för de kortare deltagarna ibland.

oTure
2011-04-23, 12:08

Snälla sluta svara honom bara...

RobbanColeman
2011-04-23, 12:10
Jag börjar tro att det här är århundradets trollning.

Det är det inte. Det är bara så att det dykt upp ngn som inte tycker som alla andra per automatik.

Jag anser mig lurad genom åren och vill hjälpa till. Det är syftet. Knappast så att jag tjänar ngt på det eller så...

Kwon
2011-04-23, 12:10
Grym Blog Robban!

Keep doing it The Coleman-Way!

StoneHill
2011-04-23, 12:11

Fan vad tröttsam du är, varenda tråd ska tydligen handla om dig och din über fysik ? För det första är du 2 äpplen hög, för det andra byggde du inte den fysiken du har nu med schemat du kör nu.

Variation, Repetetion,Progression DET växer man av INTE ett specifikt schema/utförande.

Sluta kladda ner alla trådar med ditt trams, vi vet vad DU tycker vi har läst det i oändliga trådar nu. *mini

Zoidy
2011-04-23, 12:13
Fan vad tröttsam du är, varenda tråd ska tydligen handla om dig och din über fysik ? För det första är du 2 äpplen hög, för det andra byggde du inte den fysiken du har nu med schemat du kör nu.

Variation, Repetetion,Progression DET växer man av INTE ett specifikt schema/utförande.

Sluta kladda ner alla trådar med ditt trams, vi vet vad DU tycker vi har läst det i oändliga trådar nu. *mini

Men sluta nu! Killen har faktiskt 43 cm armar och 66 cm lår! Han måste veta bäst då ju ;)

Manta
2011-04-23, 12:13
Jag reppar på 200kg om jag vill, fast har bara gjort 8x110, fast då balanserade jag på höger lilltå. Får mycket bättre kontakt då, men det blir mycket tyngre, så 200 skulle inte vara några problem om jag körde "riktigt". Jag är på Robbans sida.

PS Har skitstora lår

RobbanColeman
2011-04-23, 12:14
Oki, jag hajar hinten... Jag ger mig. ;)

Halldin
2011-04-23, 12:15
Det är det inte. Det är bara så att det dykt upp ngn som inte tycker som alla andra per automatik.

Jag anser mig lurad genom åren och vill hjälpa till. Det är syftet. Knappast så att jag tjänar ngt på det eller så...
Du vill hjälpa till genom att lura andra att du reppar på 170kg i djup böj trots att det är 40kg mer än vad du någonsin har stått med på ryggen?

Det känns som risken är överhängande att du lurar betydligt fler med din broscience. :/

Zoidy
2011-04-23, 12:18
Du vill hjälpa till genom att lura andra att du reppar på 170kg i djup böj trots att det är 40kg mer än vad du någonsin har stått med på ryggen?

Det känns som risken är överhängande att du lurar betydligt fler med din broscience. :/

Med 66 cm lår så fixar man vad som helst i böj *bs*

Viktor_Balck
2011-04-23, 12:21
Jwzrd vs Robban Coleman.

Smml
2011-04-23, 12:29
Tycker ni överdriver med erat agg mot Robban. Träning är väldigt individuellt och hans sätt kanske funkar överlägset bäst för honom, det är bara Robban som vet det.

RobbanColeman
2011-04-23, 12:33
Med 66 cm lår så fixar man vad som helst i böj *bs*

Det är så kul när ni talar mot er själva utan att veta om det. Blir man stor av att lyfta tunga vikter eller inte. Jag menar mina lår är ju stora så jag kan alltså lyfta tunga vikter. Eller hur var det nu? Jag har nog förövrigt haft 77cm i lår som mest. Då hade jag nog 110cm i midja dock, hahahaha.

Jag måste ju replikera det här då det är en solklar smashboll.

Manta
2011-04-23, 12:34
Tycker ni överdriver med erat agg mot Robban. Träning är väldigt individuellt och hans sätt kanske funkar överlägset bäst för honom, det är bara Robban som vet det.

Fast det handlar väl inte om hans träningsmetod fungerar i det ändamål han eftersträvar, men om att han sitter och ljuger och hittar på prestationer?