Eddieno
2011-04-21, 11:02
Tjena Kolozzeum! En styrkestränare som vill få in lite deffträning i träningscirkeln. Från tidigare körde jag förra sommaren 2 pass om dagen det mesta med en start på dagen med ett gympass på förmiddagen och en 5kms runda i lagom högt tempo på senare eftermiddagen vid 5-6 tiden. Jag var ny inom styrkelyft och kosttillskotten jag gick på var gainer pro och b-vitaminer. Varför jag gick på Gainer var för att jag ville gaina (gå upp i vikt) och få lite massa. Jag tog det efter båda passen och fick inget snabbt resultat som ni kan ana med att jag löpte innan jag la mig... Men på något sätt så lyckades jag gaina lite och deffa samtidigt.... *screwy*
Det jag nu undrar, om man som mig inte går 100% i kosten för en superseriös deff. Ska jag köra på samma sätt eller finns det någon mer effektiv metod som att jag ska gå på löpbandet direkt efter gympasset. Eller kanske löpa tidigt på morgonen och styrka på eftermiddagen. Vad vet jag?*gah!*
När det gäller kosten så drar jag ner det i mindre portioner och sänker kolhydraterna och ökar lite i mer protein. Tunga och låga reps!*flex*
Det jag nu undrar, om man som mig inte går 100% i kosten för en superseriös deff. Ska jag köra på samma sätt eller finns det någon mer effektiv metod som att jag ska gå på löpbandet direkt efter gympasset. Eller kanske löpa tidigt på morgonen och styrka på eftermiddagen. Vad vet jag?*gah!*
När det gäller kosten så drar jag ner det i mindre portioner och sänker kolhydraterna och ökar lite i mer protein. Tunga och låga reps!*flex*