handdator

Visa fullständig version : Känner mig dålig av antibiotika

lars50
2011-04-20, 23:31
Hej. Fick antibiotika mot bakterier i halsen idag. Nu när jag tagit min andra tablett (av 3) känner jag mig jättedålig. Känns som jag har allmän feber, trött och väldigt hängig, det kan vara ett sammanhängande att jag helt enkelt bara blivit sämre.

Finns något samband?

limenka
2011-04-20, 23:34
Kolla under biverkningar.

Angel
2011-04-21, 06:00
Finns många som ej tål ab, men det brukar väl oftast reagera med allergiska symtom eller kass mage. Ät några dagar till och se om det hjälper. Du ska ju knappast förvänta dig att bli frisk efter två tabletter.

shut teh face
2011-04-21, 09:12
Man mår ju inte speciellt bra av antibiotika, det står under "vanliga biverkningar", jag käkade en vecka och var spyfärdig hela tiden...

hertzman
2011-04-21, 10:00
Hej. Fick antibiotika mot bakterier i halsen idag. Nu när jag tagit min andra tablett (av 3) känner jag mig jättedålig. Känns som jag har allmän feber, trött och väldigt hängig, det kan vara ett sammanhängande att jag helt enkelt bara blivit sämre.

Finns något samband?

Det finns de som får allergiska reaktioner som kan vara mycket farliga. Illamående är rätt vanligt. Kontakta sjukvårdsupplysningen om du börjar känna dig riktigt dålig.

lars50
2011-04-21, 11:19
Nu idag mår jag riktigt dåligt, huvudvärk, fått en plötslig snuva, jag svettas hela tiden, jag kunde inte sova inatt hade sjuka drömmar.

Om detta är en del av antibiotika behandlingen eller om jag bara blivit sämre vet jag inte.

Tolkia
2011-04-21, 11:41
Men ring sjukvårdsupplysningen om du är orolig, istället för att härja här. Vi har ju NOLL möjlighet att säga vad som är fel.

mij82
2011-04-21, 14:04
Vad är det för antibiotika?

Angel
2011-04-21, 14:27
Men ring sjukvårdsupplysningen om du är orolig, istället för att härja här. Vi har ju NOLL möjlighet att säga vad som är fel.

Eller ännu bättre ring mottagningen där de skrev ut ab, så får läkaren avgöra om du skall avbryta behandlingen eller byta ab.