Visa fullständig version : 3-1-3 schema vid deff alt. 2-splitt?
Har påbörjat min deff för inte allt för länge sen och har kört 3-splitt innan, 3-1-3 schema. De flesta brukar ju rekommendera att gå ner i set, köra tungt och inte allt för ofta. Men när är detta aktuellt? Nu i början av deffen ökar jag ju fortfarande i övningarna och känner mig stark. Ska jag köra på med min 3-1-3 sålänge det känns så, eller ska jag redan nu går ner till 4 pass i veckan och 2-splitta?
Vad rekommenderar ni?
Sålänge du äter kolhydrater så ser jag ingen anledning till att ändra något, speciellt inte om du ökar vilket för mig är omöjligt.
När jag bulkade körde även jag 3-1 eller 2/3, jag bytte dock till 3 dagars styrka i veckan och 2 kondition nu under deff för att skynda på det lite;p
Sålänge du äter kolhydrater så ser jag ingen anledning till att ändra något, speciellt inte om du ökar vilket för mig är omöjligt.
När jag bulkade körde även jag 3-1 eller 2/3, jag bytte dock till 3 dagars styrka i veckan och 2 kondition nu under deff för att skynda på det lite;p
Hehe okej. Ja nu i början av deffen då jag kan äta lite mer än vad jag kommer kunna göra sen så käkar jag en del kolhydrater, främst efter passet. Därav va min fundering med att ändra till kanske 4 pass i veckan om några veckor då jag dragit ner på kolhydraterna ännu mer.
vicarious
2011-04-20, 20:24
Jag skulle aldrig träna två dagar i rad under deff utan att vila mellan. 2-4 pass i veckan med minst en vilodag mellan varje pass.
Jag skulle aldrig träna två dagar i rad under deff utan att vila mellan. 2-4 pass i veckan med minst en vilodag mellan varje pass.
Men då kör du väldigt inriktat på styrka hela tiden? Kör inte på det sålänge jag ökar och sålänge jag känner mig fräsh i kroppen. Som sagt, sålänge jag kör vidare med kolhydrater. Vet sen tidigare deff att det inte kommer funka om några veckor då kolhydraterna är mycket lägre.
p0kerfac3
2011-04-20, 20:35
Varför, om jag får fråga?
vicarious
2011-04-20, 20:35
Men då kör du väldigt inriktat på styrka hela tiden? Kör inte på det sålänge jag ökar och sålänge jag känner mig fräsh i kroppen. Som sagt, sålänge jag kör vidare med kolhydrater. Vet sen tidigare deff att det inte kommer funka om några veckor då kolhydraterna är mycket lägre.
Ja, såklart. Vad annars?
Ändrar du energiintaget såpass drastiskt efter bara ett par veckor så att kolhydraterna blir avsevärt mycket färre?
vicarious
2011-04-20, 20:36
Varför, om jag får fråga?
Vill vara så fräsch och prestera så bra som möjligt på varje pass. Maximal prestation = maximalt med bibehållen styrka/muskler trots kaloriunderskott. Finns ingen anledning att träna fler styrkepass än 2-4 :)
Ja, såklart. Vad annars?
Ändrar du energiintaget såpass drastiskt efter bara ett par veckor så att kolhydraterna blir avsevärt mycket färre?
Jag får i mig ca 150g kolhydrater som det är nu, och större delen av dessa äts direkt efter träning. Och nej jag sänker det inte drastiskt, men ju lägre i vikt jag kommer desto mer sänker jag såklart, och det är kolhydraterna jag plockar bort (no brainer).
Men jag kör på med min ursprungliga plan, fick ju perfekt två svar som helst va emot varandra. Och då passar det ju perfekt att köra på vad jag tror kommer funka ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.