Visa fullständig version : Hyra bil - Aygo, Yaris eller Focus?
bear.flowertwig
2011-04-20, 09:12
1900 kr, 2100 kr, 2600 kr för respektive en vecka.
Ska köras motorväg 35 mil till landet och tillbaka, annars bara korta turer. Vilken ska man välja? Jag är lång men det kanske inte ens är ett problem då jag tycker småbilar ofta har gott utrymme för förare. Inget behov av stor packning.
Arf Pingvin
2011-04-20, 09:15
En Yaris. Jag inbillar mig att Aygon är väldigt liten men Yarisen är lite mer normal-liten och kostar inte så mycket mer. Betala mer för att köra en ford? Nej tack.
bear.flowertwig
2011-04-20, 09:22
En Yaris. Jag inbillar mig att Aygon är väldigt liten men Yarisen är lite mer normal-liten och kostar inte så mycket mer. Betala mer för att köra en ford? Nej tack.
Haha, det lät nästan som ett personligt ställningstagande :D
Har hyrt Focus några gånger och de funkar väl. Skulle dock välja Yarisen för det priset, ingen bjuder på någon fantastisk körupplevelse men båda tar dig dit du vill utan att skrämmas. Aygon är nog lite för liten om du är lång.
bear.flowertwig
2011-04-20, 10:34
Har hyrt Focus några gånger och de funkar väl. Skulle dock välja Yarisen för det priset, ingen bjuder på någon fantastisk körupplevelse men båda tar dig dit du vill utan att skrämmas. Aygon är nog lite för liten om du är lång.
Hehe, nej några sexiga val är det ju inte. Förra året höll jag på att spåra ur och var tvungen att ge mig själv en mental bitchslap när jag till slut började överväga riktigt dyra sportbilar (ähh, bara 500 kr till så får man ju... hmm, och för bara 500 till... X repeat).
Minimjölk
2011-04-20, 11:33
Jag har svårt att tänka mig Hultman i en Ford Focus.
jag skulle personligen valt Yarisen i sällskapet ovan.
Minimjölk
2011-04-20, 11:35
Hehe, nej några sexiga val är det ju inte. Förra året höll jag på att spåra ur och var tvungen att ge mig själv en mental bitchslap när jag till slut började överväga riktigt dyra sportbilar (ähh, bara 500 kr till så får man ju... hmm, och för bara 500 till... X repeat).
Nja, detta behöver inte vara så dumt. När man väl skall hyra en bil kan mna ju hyta en bil som man normalt sett inte kör och unna sig lite lyx istället för plåga. Bilarna du nämner kommer ta dig mellan platserna och inget mer. Skulle du däremot lägga lite mer pengar kanske du kan ha en finare och roligare bil som ger dig en upplevelse.
Jag har svårt att tänka mig Hultman i en Ford Focus.
jag skulle personligen valt Yarisen i sällskapet ovan.
Man får ju prioritera. Skiter fullständigt i om folk inte blir imponerade av mina bilval. Lägger hellre pengar på god mat, gott vin och minnesvärda upplevelser på semester :)
bear.flowertwig
2011-04-20, 15:16
Nja, detta behöver inte vara så dumt. När man väl skall hyra en bil kan mna ju hyta en bil som man normalt sett inte kör och unna sig lite lyx istället för plåga. Bilarna du nämner kommer ta dig mellan platserna och inget mer. Skulle du däremot lägga lite mer pengar kanske du kan ha en finare och roligare bil som ger dig en upplevelse.
Nej det är bådeoch. Kul att få prova nåt nytt samtidigt så omotiverat mkt pengar över en dryg vecka bara även om det har varit trevligt. Kör nog hellre en dedikerad bandag isf.
Aygon är inte så liten och i framsätet funkar den säkert lika bra som en Yaris. Däremot är de olidligt bullriga.
Livankaret
2011-04-20, 16:02
Aygon är inte så liten och i framsätet funkar den säkert lika bra som en Yaris. Däremot är de olidligt bullriga.
Då känns det sportigt. :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.