Visa fullständig version : Åker till Irland.
Oljeblixten
2011-04-19, 19:44
Nu är det så att jag åker till Dublin med farsan 25-29 april, skall bo på Temple bar hotel som uppenbarligen ligger mitt i smeten i ett stort partay distrikt. Så frågan är, finns det något jag bör göra när jag är där? (Förutom att dricka Guiness då förstås.)
-What do we drink except guiness?
-More Guiness!!!
Oljeblixten
2011-04-19, 20:09
-What do we drink except guiness?
-More Guiness!!!
Jag ska springa en sväng bara för att ha sprungit på Irland, jag ska dricka kopiösa mängder Guiness bara för att, det är sant. Men det kan ju kännas bra i efterhand att ha gjort någonting iaf o.o
Nordenator
2011-04-19, 20:11
Utöver att dricka Guinness kan man ju faktiskt besöka Guinness Storehouse. Väl där kan man dricka mer Guinness. Det kostar inte många slantar att få gå igenom det och som belöning för att man gått några meter får man en pint i panoramabaren.
SiSenior
2011-04-19, 20:18
http://www.dublintourist.com/popular_dublin/
Oljeblixten
2011-04-19, 20:28
Den länken hade en del grejer, Guiness storehouse är nu inbokat, Får se om man hittar något mer ballt att göra, Skall nog utforska dublin till fots en del.
ThisIsTheOne
2011-04-20, 04:45
Den länken hade en del grejer, Guiness storehouse är nu inbokat, Får se om man hittar något mer ballt att göra, Skall nog utforska dublin till fots en del.
Det finns inte så mycket att se eller göra i Dublin (bortsett från att bli packad). En fin park mitt i stan, halvdan shopping längs med Grafton Street och generellt rätt dålig mat. Ta dig till Wicklow så får du i alla fall se storslagen natur. Det säljs guidade turer överallt och det är nog ingen som är bättre eller sämre än någon annan.
Oljeblixten
2011-04-20, 06:30
Okei, :] Lite natur är ju fint att se, kolla ifall det ser ut som i alla filmer xd
ThisIsTheOne
2011-04-20, 07:04
Okei, :] Lite natur är ju fint att se, kolla ifall det ser ut som i alla filmer xd
Det gör det. Googla Wicklow och Glendalough. Jag vet inte hur gammal du är, men man uppskattar nog en halvdag där oavsett ålder.
Oljeblixten
2011-04-23, 14:55
Ännu en grej, är det okej att köpa ett par snusdosor och ta in i Irland eller finns det risk för ramaskri?
Jag har även Concerta på recept, Farbror doktorn har skrivit ut ett intyg för detta, finns det någon risk för problem i tullen även med detta intyg ?
Nu är det så att jag åker till Dublin med farsan 25-29 april, skall bo på Temple bar hotel som uppenbarligen ligger mitt i smeten i ett stort partay distrikt. Så frågan är, finns det något jag bör göra när jag är där? (Förutom att dricka Guiness då förstås.)
Try finding dat dere Leprechaun :D (at the end of the rainbow)
Oljeblixten
2011-04-23, 14:58
Try finding dat dere Leprechaun :D (at the end of the rainbow)
Jag har nyss kollat på filmen "Leprechaun" Den e tung, fick lite irland feeling där !
Don't forget to bring your "Lucky Charms" :D
Oljeblixten
2011-04-23, 15:13
Frågan är fortfarande ifall jag kan få problem i tullen pga receptbelagt medicin även om jag har intyg? xd och som sagt SNUS, fick inte ta in det i Marocko, men Irland kanske iaf vet vad snus är ^^
bumpa bumpa
JJOHANSSON
2011-04-23, 16:11
Några dosor i handbagaget ska väl inte va några problem.
åk till Balymun, glöm inte k-pisten bara
Jag var en weekend i Dublin för något år sedan. Drack Guinness, lallade omkring på stan och åkte runt lite med DART-"tågen" för och se nåt annat. (Dublin Area Rapid Transit) :)
Oljeblixten
2011-04-23, 18:06
höhö, om 34 timmar börjar bilandet mot Arlanda, Blir nog ett löppass, guiness stockroom och lallande troligtvis, Det verkar luta åt det håller i nuläget iaf !
Jameson har även ett distillerimuseum som är rätt intressant, ett tips guiden frågar efter volontärer räck upp handen fort! blindtest av whiskey!
Temple bar området är väldigt turistigt, helt klart värt att spendera en kväll där. Men sen tycker jag att du ska besöka områdena runt South williams street och Camden street
Ett annat tips, käka frukost på Temple Bar bar
Du lär få en trevlig helg, dublin är som trevligast och varmast på våren.
Oljeblixten
2011-04-23, 23:43
Jameson har även ett distillerimuseum som är rätt intressant, ett tips guiden frågar efter volontärer räck upp handen fort! blindtest av whiskey!
Temple bar området är väldigt turistigt, helt klart värt att spendera en kväll där. Men sen tycker jag att du ska besöka områdena runt South williams street och Camden street
Ett annat tips, käka frukost på Temple Bar bar
Du lär få en trevlig helg, dublin är som trevligast och varmast på våren.
Tack för tipsen, Jag är dock där Måndag-Fredag så någon helg blir det inte! :D
Jag lär glida lite själv med för den delen, det lär ju vara en tillräckligt stor stad så att man kan skaffa en eller flera "vänner" för kvällen hoppas jag =)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.