Visa fullständig version : hur jag äter mån-fre
fru: 40 g protein
1 skål all-bran med mjölk (grön)
1-2 skivor grovbröd med kesella och skinka
1 l vatten
Lunch: Ges i skolan, pasta, fisk, ris, kött,
2-3 glas äppeljuice
Mellanmål 1: 1 äpple, 1 apelsin, 1 liten yoghurt
1 l vatten
Middag: Ris o kyckling, brukar alltid bli ris med något annat....
1 l vatten
Kvällsmål: 1 äpple, 1 apelsin, lite russin
2-4 glas vatten
King Grub
2003-12-01, 15:50
fru: 40 g protein
1 skål all-bran med mjölk (grön)
1-2 skivor grovbröd med kesella och skinka
1 l vatten
Tummen upp.
Lunch: Ges i skolan, pasta, fisk, ris, kött,
2-3 glas äppeljuice
Inget att klaga på.
Mellanmål 1: 1 äpple, 1 apelsin, 1 liten yoghurt
1 l vatten
Mer protein, och gärna någon fettkälla.
Middag: Ris o kyckling, brukar alltid bli ris med något annat....
1 l vatten
Låter okej. Variera riset med pasta, potatis och korngryn. Komplettera med mjölk och glöm inte grönsaker.
Kvällsmål: 1 äpple, 1 apelsin, lite russin
2-4 glas vatten
Riktigt uselt!
Du behöver både protein och fett här! Ett par rejäla grovmackor med makrillfilé i tomatsås och ett glas mjölk t ex.
MunsöHustla
2003-12-01, 17:59
vet inte hur tidigt lunch du har men jag brukar alltid käka ett mellanmål mellan frukost och lunch....funka bra om man är hungrig ungdom iallafall :eating:
Var det inte TCOG som var storsatsare? :thumbup:
Originally posted by palme
Var det inte TCOG som var storsatsare? :thumbup:
Ja faan o han är 95-97 kilo muskler dessutom på sina 17 år med den kosthållningen, så retas inte nu palme :D
Min mat idag då, nästan lite väl mycket skulle jag tro, men ändå. Se hur det kan se ut:
Frukost:
En stor tallrik med fullkornspasta och fläskkarré. Och en vassledrink.
Mellanmål:
En stor tallrik med fullkonrspasta och en massa kräftstjärtar och bearnaisås
Lunch:
Kebab
Mellanmål:
1 liter mjölk, 3 dl havregryn, 1,5 dl vassleprotein, 2 äggvitor och en rågad matsked kreatin
Efter träningen:
1 dl vassleprotein, 80 g maltodextrin, 10 g kreatin
Middag: En stor tallrik med fullkornspasta och fläskkarré
Till kvällsfika blir det 3 dl mjölk och 30 g protec+.
Detta var som sagt i överkant, såhär mycket kanske det inte brukar bli, men det gav mig ett grymt tryck på gymet idag!
:eating: :bpump:
King Grub
2003-12-01, 19:41
Fläskkarré till frukost! Det är frukost för en karl! :hbang:
Hehe! Det kan du skriva upp! :cheers:
Hade håltimme efter att jag skrivit kost och styrketränings-teoriprovet på morgonen i skolan och då tog jag tillfället i akt att dra hem och käka mer. Man måste förbereda sig hela dagen inför tjocka pass för att de skall bli riktigt lyckade. :D
Men vem säger egentligen att frukost skall bestå av frukostmat? Jag tycker det är grymt mycket bättre att käka riktigt mat till frukost.
King Grub
2003-12-01, 19:47
Originally posted by Castro
Men vem säger egentligen att frukost skall bestå av frukostmat? Jag tycker det är grymt mycket bättre att käka riktigt mat till frukost.
Precis - bra mat är alltid bra mat. Det händer att jag drar i mig en rejäl skål spaghetti och köttfärssås till frukost innan jag knallar ner till gymmet - bra tryck! Och jag äter lika gärna havregrynsgröt och ägg till kvällsmat istället för på morgonen.
Originally posted by AnabolicProtein
Ja faan o han är 95-97 kilo muskler dessutom på sina 17 år med den kosthållningen, så retas inte nu palme :D
Ja menar det! Killen måste ha super gener! :hbang:
Min frukost idag var pasta och nötfärs, ganska hårt det med :smokin:
Blev ännu en fläskkarré frukost idag, men nu lyxade jag även med bearnaisås :eating: :D
Har nog ätit några kilon av den där fetbiten och snart är den slut, räcker max till två mål till :cryout:
King Grub
2003-12-02, 11:30
Har nog ätit några kilon av den där fetbiten och snart är den slut, räcker max till två mål till :cryout:
Men sedan är det ju du som är en fetbit i stället! :eating:
Originally posted by palme
Ja menar det! Killen måste ha super gener! :hbang:
Min frukost idag var pasta och nötfärs, ganska hårt det med :smokin:
måste faktiskt säga att jag tycker själv att jag har MYCKET bra gener.....(försöker inte skryta, bara ha ett bra självförtroende)....för de flesta jag ser som är i min ålder tycker jag är galen på ett eller annat sätt som lever "såhär".
Originally posted by TCOG
måste faktiskt säga att jag tycker själv att jag har MYCKET bra gener.....(försöker inte skryta, bara ha ett bra självförtroende)....för de flesta jag ser som är i min ålder tycker jag är galen på ett eller annat sätt som lever "såhär".
Asså upp med bilderna nu, vi måste ju få se detta asså! Jag är då väldigt nyfiken :whipped: :)
Asså upp med bilderna nu, vi måste ju få se detta asså! Jag är då väldigt nyfiken :whipped: :)
Va fan sluta!!
Du kommer bli utslagen av en 17åring Castro, din titel som största 18åringen på forumet upphör snart om killen lägger ut bilder.. :nono:
Originally posted by AnabolicProtein
Va fan sluta!!
Du kommer bli utslagen av en 17åring Castro, din titel som största 18åringen på forumet upphör snart om killen lägger ut bilder.. :nono:
Ööööh, det finns ju en hel drös i min ålder som är större än mig på det här forumet! Du bland annat. Så jag är inte rädd för att bli slagen av fler. Det är ju inte nu man skall vara stor, det är om en massa år. Det långsiktiga målet är väl att bli begravd i en kvadratisk kista eller nåt. Det skulle vara respekt :bow:
/I all välmening
Det långsiktiga målet är väl att bli begravd i en kvadratisk kista eller nåt.
Och att ingen skall orka bära kistan till graven... :hbang:
MunsöHustla
2003-12-02, 20:37
Originally posted by kharon
Och att ingen skall orka bära kistan till graven... :hbang:
Att ingen fordon skall orka köra kistan till graven :D
Im not fat, Im just bigboned!
de kommer, ha tålamod...
Originally posted by TCOG
de kommer, ha tålamod...
Är du alltså 95-97 kg rippad eller? Har du några mått i väntan på bilderna?
[QUOTE]Originally posted by Castro
Är du alltså 95-97 kg rippad eller? Har du några mått i väntan på bilderna? [/QUOTE
nä nä,,,inte rippad precis..(kanske har en liten mage)..men tycker har en bra utveckling för 17 år och för att ha bara tränat i 1,5 år.
Men har skött kosten nästan 100 det mesta av tiden.....
har inga mått just nu.....
Okej, låter kanon. Kör på!
du har inte gått under nicket TCO innan TCOG?
Originally posted by Snubben
du har inte gått under nicket TCO innan TCOG?
NO maaaaaaaaaaaaaaan!!!
brrrrrrrrrr......... what happened to that boy?!?!?!?!?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.