Visa fullständig version : Hjälp ang min diet (äta över 150 proteiner om dagen)
Tjena jag har inte kommit så långt ang dieten men här är en bild ungefär av vad jag kommer äta.
http://www.speedyshare.com/files/28027254/download/diet.jpg
Jag tror inte det stämmer ang hur mycket kalorier maten innehåller men jag har tagit lite extra för att få till det.
Jag har försökt plocka in så mycket proteiner som möjligt men jag får det bara till ca 50g protein. Jag ska äta ca 2200 kalorier under en normal dag för mig (1,4 på aktivitetsfaktorn) 500 kalorier underskott. Jag har så långt bara fått det till 682 (700) kalorier så långt. Väger 80 kg 1,70 lång och 16 år.
Pretorian
2011-04-18, 11:45
Jag fattar inte? Ligger du på 682 eller 700 i underskott men du ska ligga på 500? Får du i dig 50 g protein men du behöver 150 g?
Du är 16 år, jag hade inte genomgått en diet innan en ålder av 18 om jag varit du. Speciellt inte en diet med 50g protein.
Ni har nog inte läst tråden. Jag har bara kommit så långt som 700 kalorier på min diet och 50g protein. Jag behöver hjälp med att komma upp till 2200 kalorier under en normal dag för mig vilket är ca 1,4 på aktivitets faktorn som jag även nämner i tråden. Jag sa också att jag ska ligga på ett underskott på 500-.
the_matsson
2011-04-18, 12:04
Du var nog lite otydlig! :) Du menar att du bara listat ut mat under dag till ett värde av 700 kcal? Alltså, det är inte så komplicerat. Bara välj en godtycklig proteinkälla (nåt kött?) och fyll på med det tills du är uppe i önskad mängd kcal!
Du var nog lite otydlig! :) Du menar att du bara listat ut mat under dag till ett värde av 700 kcal? Alltså, det är inte så komplicerat. Bara välj en godtycklig proteinkälla (nåt kött?) och fyll på med det tills du är uppe i önskad mängd kcal!
Jag behöver proteiner på köper också. Jag kan lätt komma upp till 2200 kalorier men jag får aldrig till det med proteinerna.
Du får väll börja äta ordentligt med kvarg :)! innehåller en hel del protein, och smaken är ljuvlig. Samt att de är kalori snålt
the_matsson
2011-04-18, 12:15
Jag behöver proteiner på köper också. Jag kan lätt komma upp till 2200 kalorier men jag får aldrig till det med proteinerna.
Om du äter 2200-700=1500 kcal kött så tror jag inte brist på protein kommer vara ett problem? Whey 80 annars då?
vicarious
2011-04-18, 12:17
Vad äter du då? För mig är det omöjligt att inte komma upp i iallafall 100g protein bara genom att äta helt vanlig husmanskost.
Bara käka lite kyckling med kvarg sås
Vad äter du då? För mig är det omöjligt att inte komma upp i iallafall 100g protein bara genom att äta helt vanlig husmanskost.
Kött ägg, mejeriprodukter blandannat. Måste man kanske köpa något kosttillskott?
Nej det behöver du inte.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=33447
Lax med potatis och en kvarg sås
Kyckling med couscous och kvarg sås
Rött kött med rotgrönsaker
200g rökt kalkon och kvarg
Du kan även köpa familjen dafgård kycklingfilè GI och sen mini keso.
Det var några exempel
Inser du hur mycket protein du får i dig genom att äta "Kött ägg, mejeriprodukter blandannat"?
Kött ägg, mejeriprodukter blandannat. Måste man kanske köpa något kosttillskott?
om du en dag äter 200gram kött(typ en rätt liten stek), 300gram ägg (5ägg) samt typ 1 liter mjölk har du typ 800kcal och 100gram protein bara där. Snåla inte med de proteinrika produkterna bara!
LARSSONN
2011-04-19, 15:08
Scrolla en bit ner på denna sidan så ser du några bra måltider :)
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=161145&page=34
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.