handdator

Visa fullständig version : Drar till manilla

JimmyJoe
2011-04-18, 11:24
Jag är tvungen att åka till manilla i mitten av maj i två månader i jobbet.. ligger i deff just nu och har gått ner från 88 till ca 79 och ska säkert ner till 72-73 för att nå en bra form. Kommer att fortsätta att deffa förbaskat strikt nu tills jag åker för att förlora så mycket fett som möjligt.

Väl på plats i manilla så kommer jag att bo på hotell i två månader och jag kommer inte att kunna laga mat själv så att fortsätta dieten har jag redan gett upp.. känns grymt surt. Hade hoppats på att för första gången i mitt liv nå en relativt låg fettprocent och vara i hyffsad form men jag kommer inte kunna fortsätta gå ner eftersom jag kommer att äta varje måltid ute.

Min plan just är att åka till manilla och satsa på att försöka behålla min nuvarande form någorlunda genom att träna hårt och försöka tänka lite på vad jag äter även om jag kommer att äta ute.

Vad tror ni om den planen? kommer det att fungera eller är det dömt till att misslyckas? Självdiciplin har jag så det räcker och blir över så jag kommer inte att äta godis, chips, läsk etc och träningen kommer att skötas utomordentligt.

häftig
2011-04-18, 11:47
Går väl att fortsätta dieten där nere? Förstår problematiken, men det borde faktiskt gå. Vet inte hur det är med maten på Filipinerna, men borde väl finnas kycklingsallader eller dyl?

AlmostRipped
2011-04-18, 11:59
Det går utmärkt att äta maten där nere utan att förstöra formen... Mycket fisk o kötträtter finns alltid, brukar vara ganska generösa med mängden också! Aldrig vart i själva Manilla men har några kompisar som var där i några veckor förut och maten var riktigt bra enligt dem. Tänker du dessutom på vad du äter ska det inte vara några som helst problem!

Lycka till och hoppas du får 2 härliga månader därborta!

JimmyJoe
2011-04-18, 12:10
Går väl att fortsätta dieten där nere? Förstår problematiken, men det borde faktiskt gå. Vet inte hur det är med maten på Filipinerna, men borde väl finnas kycklingsallader eller dyl?

Njae.. jag har ett stort kontrollbehov och om jag inte kan laga maten själv så får det vara.

Det går utmärkt att äta maten där nere utan att förstöra formen... Mycket fisk o kötträtter finns alltid, brukar vara ganska generösa med mängden också! Aldrig vart i själva Manilla men har några kompisar som var där i några veckor förut och maten var riktigt bra enligt dem. Tänker du dessutom på vad du äter ska det inte vara några som helst problem!

Lycka till och hoppas du får 2 härliga månader därborta!

Jo, borde inte vara några problem. Kanske jag som nojar i onödan men jag trivs oerhört bra med att laga min egen mat.

Fredron
2011-04-18, 12:53
Du kommer kunna hitta kyckling och fisk överallt på Filippinerna, ofta tillsammans med mycket grönsaker och lite ris. Så kalorisnåla måltider är absolut inget problem.