Visa fullständig version : Bra mellanmål?
2 skivade bananer, 0,5dl kakaopulver och ca 3dl mjölk. Blandas i mixer. E detta bra eller vad kan jag lägga till? En sak till, vad skiljer druvsocker fr vanligt, undrar eftersom många här tycks förespråka druvsocker :)
för lite protein helt klart..
Vad ska jag lägga till då?:eating:
King Grub
2003-12-01, 13:24
Om du vill ha ett drickbart mellanmål: proteinpulver för proteinet, havregryn för kolhydraterna och psylliumfrön för att göra kolhydraterna i havret långsammare, i drinken du beskrev ovan.
Originally posted by Jocce
En sak till, vad skiljer druvsocker fr vanligt, undrar eftersom många här tycks förespråka druvsocker :)
I mellanmålssyfte är druvsocker ännu sämre än vanligt socker.
Upptagshastigheten är det som skiljer. Vanligt socker går att bryta ner till druvsocker och fruktsocker, druvsocker är ren glukos och kan gå direkt ut i blodet, vanligt socker bryts ner och en del går direkt ut i blodet (antar jag). Även stärkelse bryts ner till glukos och går ut i blodet, men beroende på stärkelsekälla så tar det lite längre tid.
Fruktsocker är långsammast och måste ta en sväng via levern först.
kellarsp0ket
2003-12-01, 17:29
Kan skriva mitt mellanmål från idag som jag tycker är helt OK: en burk lätt kesella (proteinkälla), skinkmacka (lite protte, å kolhydrater), ett äpple (kolhydrat, lite iaf), å avocado (23 gram fett).
King Grub
2003-12-01, 18:29
Originally posted by kellarsp0ket
Kan skriva mitt mellanmål från idag som jag tycker är helt OK: en burk lätt kesella (proteinkälla), skinkmacka (lite protte, å kolhydrater), ett äpple (kolhydrat, lite iaf), å avocado (23 gram fett).
Jag sitter här och äter varma ost- och skinkmackor just nu! :eating:
AFanatic
2003-12-01, 18:41
Originally posted by King Grub
Gaah va jag e hungrig nu! :cryout:
King Grub
2003-12-01, 18:46
Originally posted by AFanatic
Gaah va jag e hungrig nu! :cryout:
Du vet vad man gör åt det!
AFanatic
2003-12-01, 19:02
Du vet vad man gör åt det!
Jo men helst inte 30 min innan ett pass i kickboxning...
Brukar jag och tjejen käka på nätterna mellan ronderna :naughty: Jävligt gott faktiskt.
Ett gott mellanmål är keso med ananas, grovtbröd med kalkonkött och en frukt.
Originally posted by AFanatic
Jo men helst inte 30 min innan ett pass i kickboxning...
Icke träna på hungrig mage :nono:
Hungriga vargar jagar bäst... :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.