handdator

Visa fullständig version : Thailandssemester

lyserg
2003-11-30, 21:30
Jag ska åka på en längre resa till Thailand nu i vinter och är lite orolig för att jag kommer förlora mycket under tiden jag är där. Så jag ska försöka knåpa ihop ett schema för muskelbevaring. Det behöver inte vara uppbyggande men det ska bevara det jag kämpat så hårt för nu ett tag. De flesta som jag känner har gått ner ca 10-15kg när de varit bortresta sådär länge och jag antar att det kommer gälla även för mig då ens leverne där nere kanske inte alltid blir det mest hälsosamma. :cheers:

Därför bulkar jag upp mig nu... Struntar i om jag går runt lite bulkig på stranden i Thailand, huvudsaken är att jag kommer hem och hinner deffa det sista till den svenska sommaren samt att jag behåller mina muskler samt styrkan så långt det går.

Så vad har ni för förslag på ett schema jag kan använda mig av, helst utan redskap, för att bevara volym och styrka i den mån det går. Jag räknar med att gå ner en hel del men att kombinera med muskelbevarande träning samt semester måste ju trots allt vara det bästa deff-receptet :). Ge gärna exempel på övningar man kan köra utan att behöva gå till gymmet såsom armhävningar, sit-ups, rygghävningar osv. En tennisboll att klämma på kan ju också vara en idé... Ge alla tips ni kommer på :). :bpump:

Någon som vet om man kan köpa proteintillskott lika enkelt som här hemma i Sverige? Då jag inbillar mig att ta med pulver bara innebär problem på alla sätt... Kan man beställa dit? Kan man köpa där? Någon som vet? :eating:

Hnke
2003-11-30, 21:43
Borde finnas protein där borta, annars finns där andra "grejor" i thailand som fixar uppbyggnaden :P

Officer
2003-11-30, 21:56
Originally posted by Hnke
Borde finnas protein där borta, annars finns där andra "grejor" i thailand som fixar uppbyggnaden :P

Fixa uppbyggnaden av testosteron kan man göra i Thailand, på ett eller annat sätt :naughty:

Hnke
2003-11-30, 22:03
precis.. perfekt om du inte vill förlora så mkt muskler ;)

RealElwood
2003-11-30, 22:05
Finns inte så mycket skit i Thailand. Det enda är väl alla Israeler som säljer e, koks å syra till idiotpriser.

Kosttillskott såg jag inte heller på mina 2 månader förra året. Men det finns ju massa annat man kan äta, grillade kycklingar för en tia å så.....

Glöm inte att ha semester oxå.....

Gick själv upp 2 kg när jag va där. Man tog det så lugnt d bara gick, å hade man inget att göra då åt man så då blev man tjockis =)....

Ha så kul....

Karl_alfred
2003-11-30, 22:49
* Dips mellan stolar (variera bredden för att aktivera bröst resp. triceps)

* Chins (finns alltid något att hänga i)

* Chins för biceps (smalt supinerat grepp)

* Handduksflyes (två handdukar och ett halt golv)

* Axelpressar (stå på händerna mot en vägg)

* Knäböj (med kompis på ryggen)

* Donkies (kompis/kompisar på ryggen)

* Romanchair (sitt på en stol eller bänk och haka fast fötterna i t ex. sängen)

:thumbup:

palme
2003-12-01, 02:01
Det finns fina gym i thailand och om du vill behålla dina muskler så måste du väl inse att det är ett gym som gäller...

Grisen
2003-12-01, 10:48
Gå in på ett "pharmaci" och skrik: "I want to be strong like a bear!!!" Du får du köpa de bästa kostillskotten (Vp2)

z_bumbi
2003-12-01, 11:07
Proteinpulver är en bristvara i Thailand, maten är ju dock billig så jag ser inget problem att få i sig näring.

Gym finns men beroende på hur lång semestern är och graden av muskelmassa så kan ett program utan vikter funka för att bibehålla en viss mängd muskler. Men ett av nöjena när man är på semester är ju att kolla in andra gym än de man tränar på i normala fall så jag ser inte problemet. :bpump:

Att gå ner 15 kg på en semester verkar innebära nonstop supande utan mat eller någon form av motion, har man inte varit rejält magsjuk så förstår jag inte hur man lyckas.

Herkulez
2003-12-01, 13:20
En kompis åkte dit igår för en 3 månaders vistelse....sist han var där så kom han ju hem med en thailänska, så få se vad det blir i år...en katoi (sp) kanske :D

yxmannen
2003-12-01, 14:09
Originally posted by Herkulez
En kompis åkte dit igår för en 3 månaders vistelse....sist han var där så kom han ju hem med en thailänska, så få se vad det blir i år...en katoi (sp) kanske :D

Åker ni från norr till Thailand numera? Har Filipinskan flyttat? :confused:

Action
2003-12-01, 14:15
Originally posted by yxmannen

:laugh: :laugh:

Herkulez
2003-12-01, 14:21
Originally posted by yxmannen

Nä hon blev utbränd så hon var tvungen att sjukskriva sig :D

Jeppetheman
2003-12-01, 16:53
Det finns gym lite här och där i thailand så det ät bara att se sig för. JAg har varit där själv och hade inga problem med att köra en 2-4 pass i veckan. Var deffad när jag åkte dit för att bulka upp mig där på massa god billig mat. Det finns protein pulver på deras välsorterade apotek eller i de stor städerna. Köpte själv protte drinkar och en massa bars.....lycka till!