Logga in

Visa fullständig version : Barberare i Malmö?

Honken
2011-04-14, 22:33
Letar efter en barbershop som erbjuder rakknivsrakning, pomada-frisyrer osv. Får bara konstiga blickar när jag frågar efter det i frisörsalonger.

Tack i förväg!

panzerpig
2011-04-15, 08:30
Om inte jag minns fel så får barberare inte raka med riktig rakkniv längre (smittorisk?). Det kan nog finnas barberare som rakar med shavette, men det är inte så många?

Googlade och det verkar finnas: http://skaggbloggen.se/barberare-rakning-pa-klassiskt-vis/
Vill man ansa skägget i Malmö rekommenderar jag:

Salong Yusuf vid Möllevångstorget. Att klippa ned ett vildsint jätteskägg till ett vackert och välvårdat skägg kostar 20 spänn.
På Kilian Zollsgatan kan man rakas med kniv. det är några år sedan jag gjorde det, men det kostade under hundringen. men man får ringa och boka tid, i alla fall fick man det på den tiden. då var det helt ute, och han ville ha någon dag på sig att förbereda verktygen.
Annars brukar flera av salongerna som innehas av turkar och araber kunna ordna en klassisk rakning med kniv. Men vissa fuskar och har knivar med isatta rakblad.”

Gents i Helsingborg ska också ha det.

Hade kanske fel angående rakkniv, gå och raka dig och skriv här om det var med kniv eller shavette :)