handdator

Visa fullständig version : Stoppa i sig innan och efter kvällspromenader?

zool80
2011-04-12, 19:39
Tja,

Tänkte börja med kvällspromenader nu och vet inte riktigt vad jag ska stoppa i mig innan och efter. Meningen är ju att gå ner i vikt och behålla så mkt muskler som möjligt.

Hade tänkt ta BCAA precis innan och promenera i typ 1h sedan efter käka lite knäckebröd med keso och sedan innan läggdags ta en protienshake.

Vad säger ni om detta? ska man skippa BCAA'n för mer effektiv fettförbränning?

Lillleif
2011-04-12, 19:55
Jag tror du kan skippa de flesta tillskotten för en timmes promenad?

Inge Enveten
2011-04-12, 19:57
Hade kört promenixar på vilodagar istället om jag nu skulle köra dem ö.h.t.

Hade bara dragit ner på motsvarande mängd kalorier från kolhydrat eller fett istället för att gå alls också, om man nu inte tycker det är skönt.

Fredron
2011-04-12, 20:18
Om ditt mål är att gå ner i vikt och din metod är att lägga in en kvällspromenad så har du nog inte mycket rum för att lägga till en extra måltid.

Fru_Flisa
2011-04-12, 20:19
ska man skippa BCAA'n för mer effektiv fettförbränning?

Skippa hellre knäckebrödet då det är endå bara snabba kolhydrater som i sin tur hämmar fettförbränningen. Protein kan du med större fördel behålla eftersom du vill behålla muskler som består av just protein.

vicarious
2011-04-12, 20:23
Du behöver inte äta något särskilt för att du ska gå en promenad. Vad du kan äta beror helt på hur ditt dagsintag har sett ut och hur mycket energi du siktar på att stoppa i dig.

zool80
2011-04-12, 20:56
Ok skippar knäckebrödet. Hade iofs fått för mig att det var långsamma kolhydrater. Men vad sägs om BCAA innan. Kan tänka mig att det är bättre att ta promenaden på tom mage, är lite därför jag tvekar lite på att ta något innan.

vicarious
2011-04-12, 21:09
Ok skippar knäckebrödet. Hade iofs fått för mig att det var långsamma kolhydrater. Men vad sägs om BCAA innan. Kan tänka mig att det är bättre att ta promenaden på tom mage, är lite därför jag tvekar lite på att ta något innan.

Vad har det med saken att göra vad för sorts kolhydrater det är?

Om du promenerar på tom mage eller inte spelar noll roll. Herregud, ut och gå med dig och ät som vanligt. Nu börjar det gå överstyr..

Dygnets totala kaloribalans är det som avgör hur din vikt ändras, inte om du promenerar med mat eller inte i magen.

Fredron
2011-04-12, 21:17
zool80 läs deffguiden.

Eddie Vedder
2011-04-12, 21:21

Du pratar om att promenera en timme zool80, känns det nödvändigt tycker du? ;) Lite keso innan läggdags är ju sällan fel så kör på det du. BCAA känns ju inte lite overkill. :)

zool80
2011-04-13, 01:44
Du pratar om att promenera en timme zool80, känns det nödvändigt tycker du? ;) Lite keso innan läggdags är ju sällan fel så kör på det du. BCAA känns ju inte lite overkill. :)

Nu är det såhär va.. Jag har nyligen bytt smak på min BCAA och tycker den är så jäkla god så försöker hitta anledning till att dricka den så ofta som möjligt ;).

Hehe, näe.. Men helt seriöst. Ska skita i tillskotten på kvällarna och ta lite keso enligt din rekommendation :). Ser du Eddie! jag kan faktsikt lyssna ibland ;)

Fjällbrynt
2011-04-13, 19:53
Skippa hellre knäckebrödet då det är endå bara snabba kolhydrater som i sin tur hämmar fettförbränningen. Protein kan du med större fördel behålla eftersom du vill behålla muskler som består av just protein.

Ok? Vi snackar inte smörgåsrån här.