Visa fullständig version : Hur tränan man med periodisk fasta?
Tjenare!
Jag har funderingar på att dra igång med periodisk fasta (av praktiska själ)
Men min fråga är vad kör man för tränings upplägg med periodisk fasta?
Just nu kör jag
Styrka 5 ggr/veckan (mån,tis,tors,fre,lör)
morgon promenad 2 ggr/veckan
samt 1-2 intervallpass/veckan
Kan jag fortsätta med detta upplägg?
Tackar för snabbt svar!
Ha det bäst!!
hejhopp79
2011-04-12, 11:37
Du kan träna hur du vill med periodisk fasta.
Du kan träna hur du vill med periodisk fasta.
soft, men om man vill åstadkomma leangain (så att säga) kan det vara fördel att lägga in nått kardio pass eller?
hejhopp79
2011-04-12, 11:59
www.leangains.com
Cardio eller inte, alla har en åsikt. Kör om du vill, kroppen är mer än bara muskler i estetiskt syfte trots allt.
soft, men om man vill åstadkomma leangain (så att säga) kan det vara fördel att lägga in nått kardio pass eller?
Skulle nog säga ta bort cardio för det. Beroende på din procentuella bf dock.
Skulle nog säga ta bort cardio för det. Beroende på din procentuella bf dock.
Jag ligget nu på kring 12-13% BF (impedansmätare, så viss fel marginal).
För Martin skriver om recomp, om jag har förstått den rätt så går den ut på att man bygger muskler samtidigt som man förbränner fett?
hejhopp79
2011-04-12, 12:33
Recomposition är engelska för åter- eller omkomponering av kroppen. Det vill säga öka andelen muskler och minska andelen fett, procentuellt.
Ska dock sägas att det inte är riktigt så lätt i praktiken. Det kräver rätt bra näringstiming och att man cyklar makronutrienter till mer extremer än "lite mindre kolisar vilodagar". Framförallt kräver det självdisciplin och know-how av en kunnig person.
vicarious
2011-04-12, 12:34
Prova periodisk fasta-tråden nästa gång.
Prova periodisk fasta-tråden nästa gång.
har letat ihjäl mig där men hittar inte vad jag söker!!
Recomposition är engelska för åter- eller omkomponering av kroppen. Det vill säga öka andelen muskler och minska andelen fett, procentuellt.
Ska dock sägas att det inte är riktigt så lätt i praktiken. Det kräver rätt bra näringstiming och att man cyklar makronutrienter till mer extremer än "lite mindre kolisar vilodagar". Framförallt kräver det självdisciplin och know-how av en kunnig person.
aa förstår. Men vid enbart deff är det väll bara att köra på underskott kring 2-300 Kcal/dag?
As a newbie, a workout frequency of 3x/week with a main focus on compound movements is the best way to go.
...
...
Tackar för det ;)
Kan du länka hemsidan/tråden?
vicarious
2011-04-12, 14:39
har letat ihjäl mig där men hittar inte vad jag söker!!
Du kan ändå ställa frågor i den tråden istället för att skapa en helt ny, det blir lite onödigt.
Tackar för det ;)
Kan du länka hemsidan/tråden?
Prova googla leangains? Träff nummer 1.
The_Leangains_Approach_Final.pdf (http://doubleyourgains.com/musclebuildingmastermind/The_Leangains_Approach_Final.pdf)
Har fått de svar jag ville nu så jag tackar alla för hjälpen!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.