handdator

Visa fullständig version : Guick upp 2kg under deffen av "free meal"

nisse345
2011-04-12, 09:15
Hej.

Jag tränar brottning och har använt råd från "the rapid fatloss handbook" av Lyle McDonald som min guide. Det är en TKD, Techncal Ketogenic Diet där jag äter 5gr kolhydrater innan träning. Jag testade mig fram till bra värden på att förlora vikt 1300kcal icketräningsdagar och 1700kcal under träningsdagar. Jag har ~15% kroppsfett á 172cm. Jag gick ner från 66kg morgonvikt till 63,7 på 1 vecka.

Min kropp riktigt trött, speciellt under träningarna, vilket var en tydlig förändring från innan deffen.
På lördagen åt jag en "free meal" bestående av en del pasta+sås+efterrätt... Jag skulle inte ha gjort det för min vikt gick upp till 66kg! Vägde mig idag (måndag) morgon och vågen står fortfarande på 66kg. Jag hade tänkt gå ner till 62,5 kg innan helgen och inser att måltiden gav mig kolhydrater som binder en hel del vatten.

Frågan är om det kommer att fungera att gå ner? Kommer jag tappa vikten igen OCH gå ner ytterligare? Helst skulle jag vilja gå ner till säg 61,5kg så att jag kan käka och fylla på glukogendepoerna innan tävlingen.

Mina måltider brukar bestå av ägg, havregrynsgröt, broccoli, tomater, sallad, keso, tonfisk, valnötter, omega-3 tabletter, sardiner, kött & kyckling. Och jag brukar alltid väga all mat jag äter

nisse345
2011-04-12, 13:33
hjälp! är det någon som vet hur snabbt man blir återställd i kolhydratdepåerna?

OneManArmy
2011-04-12, 13:49
När du tränar så töms glykogen lagren så.... ut och spring? :)
och skippa havregrynen om du vill tömma

young_george
2011-04-12, 13:58
hjälp! är det någon som vet hur snabbt man blir återställd i kolhydratdepåerna?

Använder musklerna så tömmer du depåerna, ät kolhydrater så fylls dom på.

hejhopp79
2011-04-13, 11:23
Du kanske ska läsa boken lite noggrannare

nisse345
2011-04-13, 12:40
Du kanske ska läsa boken lite noggrannare

vad menar du specifikt? Ge lite konstruktiv kritik istället