Visa fullständig version : Glass - Ganska (nyttigt)
danne1993
2011-04-11, 23:43
Glass är väl ganska kalori snålt om man ska unna sig ngt gott till helgen? Runt 180 kcal/100g, inte alls farligt...
Big Sleazy
2011-04-11, 23:44
Speciellt lättglass och isglass.
danne1993
2011-04-11, 23:46
man kan i princip slänga i sig ett helt paket och fortf ligga på - om man har varit duktig under resten av dagen... lol :)
vicarious
2011-04-11, 23:51
man kan i princip slänga i sig ett helt paket och fortf ligga på - om man har varit duktig under resten av dagen... lol :)
Ja det kan man :thumbup:
Du ville bara konstatera att det inte är så farligt att äta lite glass nu och då? :hbang:
Big Sleazy
2011-04-11, 23:54
Älskar piggelin, finns att köpa i 15 pack i de flesta affärer, innehåller i stort sett inga kalorier alls. Blir lite tråkigt efter ett tag dock.
danne1993
2011-04-11, 23:57
aa precis ville bara se vad ni tycker om det:P känns lite fel att trycka i sig så mkt av ngt så gott, kännns som man kommmer gå upp skitmkt...........
rajjan_dammit
2011-04-12, 06:16
aa precis ville bara se vad ni tycker om det:P känns lite fel att trycka i sig så mkt av ngt så gott, kännns som man kommmer gå upp skitmkt...........
Man måste väl inte äta äckliga saker bara för att man deffar? :)
Man måste väl inte äta äckliga saker bara för att man deffar? :)
Exakt, jag började äta godare mat sen jag började tänk lite mer på vad jag äter, man blir mer produktiv när man begränsar sig till lite mindre livsmedel.
Fredrik_S
2011-04-12, 09:52
fast 180 kcal per 100 g säger inte allt. Ett bigback på 2 liter(900 gram) slinker snabbt ner för mig. Fast det är klart det är ju bra mycket bättre än samma mängd choklad(nästan två alladinlådor) dock kanske inte det äts lika lätt..
jimmyboy
2011-04-12, 10:27
En till bra sak med glass är att den innehåller en egen försvarsmekanism för att inte bli uppäten: den är kall och framkallar brainfreeze hos konsumenten! Detta saktar dock bara ned de hårda och erfarna glassätarna, men nybörjarna får sig en käftsmäll!
MAO: Beroende på hur svag du är så kan detta stoppa dig från att överäta glass :)
Nitrometan
2011-04-12, 13:18
Om du öser upp glassen i en skål och låter resten stå framme medan du äter så är kylan inget problem.
Wolfie87
2011-04-12, 13:32
Men det är ju själva tanken under deffen. Man ska säga till alla vilket helvete man har och att ingen kan förstå vilken påfrestning det är. Då kommer dom få uppfattningen att man verkligen kämpar och får därför skuldkänslor själv när de äter skräp. Men vad dom inte visste var att man slevar i sig glass och annat underbart gott (men hyffsat nyttigt) och egentligen mår hur bra som helst och ser sjukt bra ut kroppsligt. ;)
kaffekopp
2011-04-12, 14:03
sag att dom har kopt in carte d'or light glasser i mat affaren har, inhandlade 2 st paket av ren lycka :) 100g 140kalorier
WHITEFOLKS
2011-04-12, 14:16
Glass är gott och kan mycket väl ingå i en bra kosthållning. Men "nyttigt" vettefan annat än för själen.
Eddie Vedder
2011-04-12, 15:05
Glass är den enda obestridligt evidensbaserade kuren mot förkylning. Effekten blir som starkast i nyponsoppa eller med varm chokladsås.
Glass är den enda obestridligt evidensbaserade kuren mot förkylning. Effekten blir som starkast i nyponsoppa eller med varm chokladsås.
Funkar detta verkligen? blivit precis förkyld:(
Eddie Vedder
2011-04-12, 15:20
Funkar detta verkligen? blivit precis förkyld:(
Men snälla. :D Nej det är inte bevisat.
Jag deffar och äter glass 4-5ggr i veckan. Köper GB glass i små paket och delar dem på hälften. Blir ca 140gr/gång. Funkar skitbra och lakritssmaken med upptinade hallon till smakar mumma.
SiSenior
2011-04-12, 16:27
Jag deffar och äter glass 4-5ggr i veckan. Köper GB glass i små paket och delar dem på hälften. Blir ca 140gr/gång. Funkar skitbra och lakritssmaken med upptinade hallon till smakar mumma.
Lakris som sänker testosteronet, låter inte så opti, särskilt under deff ;):D
hehe, kan faktiskt inte bry mig mindre. Tror att god psykisk hälsa ,vilket god mat ger mig, är mer opti än att låta bli att äta lakrits eller onanera för den delen.
SiSenior
2011-04-12, 17:19
hehe, kan faktiskt inte bry mig mindre. Tror att god psykisk hälsa ,vilket god mat ger mig, är mer opti än att låta bli att äta lakrits eller onanera för den delen.
Håller med till 100%. Även om jag själv har turen att inte uppskatta lakris särskilt mycket.
King Grub
2011-04-12, 17:39
http://www.endocrine-abstracts.org/ea/0021/ea0021p341.htm
King Grub
2011-04-12, 17:40
On-topic: jag låter aldrig en dag gå utan minst en portion glass.
JimmyFlessa
2011-04-12, 19:08
Fan vad jag blir sugen på glass nu. Har letat runt i forumet men inte hittat någon bra tråd, så med risk för att gå offtopic så undrar jag vilken den absolut godaste glassen är för imorgon ska det handlas glass.
machine gun
2011-04-12, 19:13
Fan vad jag blir sugen på glass nu. Har letat runt i forumet men inte hittat någon bra tråd, så med risk för att gå offtopic så undrar jag vilken den absolut godaste glassen är för imorgon ska det handlas glass.
Det mesta från Lejonet och björnen eller Häägen Dasz. T.ex:
http://www.lejonetochbjornen.se/images/sp_blabarscheesecake.jpg
JimmyFlessa
2011-04-12, 19:15
Det mesta från Lejonet och björnen eller Häägen Dasz. T.ex:
http://www.lejonetochbjornen.se/images/sp_blabarscheesecake.jpg
Tack! Lejonet och björnen.. Det ska jag kolla upp. Jag har ju faktiskt möjlighet att ta mig till triumfglass fabrik i GBG, de har ingen liknande som är lika populär som de du nämnt samt B&J:s glassar?
isterbuk
2011-04-12, 19:19
Glass *love*
En god vaniljglass som man toppar efter eget tycke t.ex krossad kexchoklad och ahlgrens lakritsrattar... Det sitter som en sotarkula i buken.
machine gun
2011-04-12, 19:27
Tack! Lejonet och björnen.. Det ska jag kolla upp. Jag har ju faktiskt möjlighet att ta mig till triumfglass fabrik i GBG, de har ingen liknande som är lika populär som de du nämnt samt B&J:s glassar?
Inte provat så många, men den här såg ju inte helt tokig ut:
http://www.triumfglass.se/hushallsglass_xx11/images/hush_krogarglass_jordgubb_50009.jpg
Vaniljgräddglass med cointreaumarinerade jordgubbar.
ceuphoria
2011-04-12, 19:40
Här sitter man och är rädd för att äta frukt och ni pratar om GLASS! Min absolut största svaghet ^^ haha. För min del blir glass förbjudet område tills jag börjar se lite resultat :P
On-topic: jag låter aldrig en dag gå utan minst en portion glass.
hur många kalorier om dagen äter du grub? typ?
Remokillen
2011-04-12, 20:23
Här sitter man och är rädd för att äta frukt och ni pratar om GLASS! Min absolut största svaghet ^^ haha. För min del blir glass förbjudet område tills jag börjar se lite resultat :P
Du felprioriterar här ser jag. Du skall äta glass och träna hårdare/röra på dig mer.
King Grub
2011-04-12, 21:03
hur många kalorier om dagen äter du grub? typ?
4-5000 kanske, vad det nu har med ämnet att göra.
Fredrik_S
2011-04-12, 21:26
2 liters vanlijglassen från lidl som kostar typ 11 kr är faktiskt sjukt god. Underbart god att strö över chokladkakor eller chokladaskar.
SiSenior
2011-04-12, 21:48
Pannkakor utan glass är inte riktiga pannkakor.
Pineapple
2011-04-13, 01:52
It's never too cold for ice cream
Slår ett slag för nya Carte d’Or Mint, smakar precis som After Eight *drool* (210kcal/100g)
http://nocturnia.blogg.se/images/2011/14158_mint_142109121.jpg
2 liters vanlijglassen från lidl som kostar typ 11 kr är faktiskt sjukt god. Underbart god att strö över chokladkakor eller chokladaskar.
Bästa vaniljglassen någonsin!
ceuphoria
2011-04-13, 09:14
Du felprioriterar här ser jag. Du skall äta glass och träna hårdare/röra på dig mer.
Fast jag har lite av ett frossa-problem. När jag väl börjar kan jag inte sluta med godsakerna. Glass är en sådan sak som jag i princip inte kan bli mätt på.
Jag är precis i början av min träning/äta bättre-del av livet så jag känner inte för att börja med glass. Jag behöver ju bli av med sockersuget.
Fast jag har lite av ett frossa-problem. När jag väl börjar kan jag inte sluta med godsakerna. Glass är en sådan sak som jag i princip inte kan bli mätt på.
Jag är precis i början av min träning/äta bättre-del av livet så jag känner inte för att börja med glass. Jag behöver ju bli av med sockersuget.
Dra det inte för långt bara då det ofta resulterar i ännu mer frossa vid ett senare tillfälle. Finns oändligt många trådar där folk upplever att de förstört sin deff genom att frossa i sig allt, under någon dag, de skippat under några veckor.
ceuphoria
2011-04-13, 12:00
Dra det inte för långt bara då det ofta resulterar i ännu mer frossa vid ett senare tillfälle. Finns oändligt många trådar där folk upplever att de förstört sin deff genom att frossa i sig allt, under någon dag, de skippat under några veckor.
Kanske ska kolla upp de trådarna då! Tack för tipset : )
Finns dessa light varianter att köpa på willys eller lidl?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.