Visa fullständig version : Alkohol & Resultat
LightCola
2011-04-10, 15:53
Hur ofta dricker ni alkohol och hur tycker ni era resultat påverkas?
Min helg:
Fredag: 13st, 33cl, 7,5 procent Elk Brew - öl
Lördag: 50 cl vodk. 2st, 33cl, 5.9 procent Spendrups. Samt en halv öl-kanna på krogen.
Typiskt exempel från mina helger. Jag ökar i styrka i alla fall. Men om det blir någon muskelmassa, det vettifan :(
Jockefoten
2011-04-10, 15:54
En gång om året kanske.
Ingen märkbar skillnad.
Jag festade en hel del förut. Klart mindre nu.
STOR skillnad.
Eliasso n
2011-04-10, 16:35
Min helg:
Fredag: 13st, 33cl, 7,5 procent Elk Brew - öl
*spy* Fy fan, vidrigaste "ölen" jag blivit bjuden på.
Mitt alkoholintag tycks stå i direkt relation till mina prestationer. Mer sprit > mer PB. Win!
Beror på hur mycket som intas, men några reps extra blir det.
Jag tål alkohol ganska bra, enligt mig. Ingen bakfylla men styrkan blir helt klart sämre. Därför dricker jag inte så ofta.
Jag dricker kanske 2 gånger per år nu för tiden. Då räknar jeg inte in dom gångerna man kanske tar en eller två öl. Jag märker stor skillnad att min kropp inte fungerar att kombinera alkohol och gymträning, varken volym eller styrka.
Herr Oberst
2011-04-10, 17:45
Dricker mig full 3 gånger om året. Resultatet blir alltid detsamma. Bakfylla, lättare plånbok och diverse pinsamheter
bear.flowertwig
2011-04-10, 17:53
Ute 2-4 ggr/månad men det minskar stadigt. Börjar bli gubbe och tycker inte det är så värt det längre. Segt tempo i det mesta dagen efter, uteblivna pass och skräpmat. Framför allt så bjuder inte Stockholms nattliv på några större överraskningar längre. Chill barhäng och trevliga middagar ftw!
ute 2-4 ggr/månad men det minskar stadigt. Börjar bli gubbe och tycker inte det är så värt det längre. Segt tempo i det mesta dagen efter, uteblivna pass och skräpmat. Framför allt så bjuder inte stockholms nattliv på några större överraskningar längre. chill barhäng och trevliga middagar ftw!
[+1]
Jag festade en hel del förut. Klart mindre nu.
STOR skillnad.+1
Det är inte bara alkoholen. Sömnen och maten påverkas mycket också.
När jag dricker så märker jag inte av något på träningen.
Mitt alkoholintag tycks stå i direkt relation till mina prestationer. Mer sprit > mer PB. Win!
+1 :D iaf när det gäller öl
Dricker mig full 3 gånger om året. Resultatet blir alltid detsamma. Bakfylla, lättare plånbok och diverse pinsamheter
This.
Finska Lejonet
2011-04-10, 18:48
Dricker när jag har lust vilket blir väldigt sällan.
Kanske 2-3 gånger per år, men då räknar jag in t.ex. ett glas cava på en uteservering i Barcelona i god vänner lag likväl nyårsafton med ett par flaskor champagne...:thumbup:
För min del har träningen gott betydligt bättre sen jag drog ner på drickandet, men tror även mycket har med att kombinationen: alkohol + sena nätter + mat inte är den bästa.
Jag har festat rejält tidigare. Men sedan jag flyttade ihop med tjejen så har det blivit betydligt mindre. Tycker inte träningsresultaten påverkats så mycket dock. Inte till det bättre åtminstone.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.