Visa fullständig version : Testosteron och utlösning
Tjena.
Jag undrar om hur onani/sex(utlösning) påverkar testosteron-nivån i kroppen? Har hört påståenden om att nivån är högst ca 7 dagar efter utlösning.
Även hört att om man blir kåt höjs testosteron-nivån i kroppen, så därför borde ju att surfa porr några timmar innan träning vara effektivt? :D
Jag undrar om ni vet om dessa påståenden är sanna eller hur sex/onani påverkar kroppens testosteron.
Tacksam för svar ;)
willtjam
2011-04-10, 11:46
Grub har verkligen svaret på allt.
http://forum.body.se/showpost.php?p=175298&postcount=10
Hatwalker
2011-04-10, 12:21
Not worth it, man!
King Grub
2011-04-10, 12:23
Jag undrar om hur onani/sex(utlösning) påverkar testosteron-nivån i kroppen?
Inte.
Data regarding the neuroendocrine response pattern to sexual arousal and orgasm in man are inconsistent. In this study, ten healthy male volunteers were continuously monitored for their cardiovascular and neuroendocrine response to sexual arousal and orgasm. Blood was continuously drawn before, during and after masturbation-induced orgasm and analyzed for plasma concentrations of adrenaline, noradrenaline, cortisol, luteinizing hormone (LH), follicle stimulating hormone (FSH), prolactin, growth hormone (GH), beta-endorphin and testosterone. Orgasm induced transient increases in heart rate, blood pressure and noradrenaline plasma levels. Prolactin plasma levels increased during orgasm and remained elevated 30 min after orgasm. In contrast, none of the other endocrine variables were significantly affected by sexual arousal and orgasm.
Psychoneuroendocrinology. 1998 May;23(4):401-11. Neuroendocrine and cardiovascular response to sexual arousal and orgasm in men.
Not worth it, man!
Det är väl lätt värt ifall nivåerna höjs 140-150 % ? :P
För en peak når 140% av basnivåer på den sjunde dagen? Fett ovärt.
För en peak når 140% av basnivåer på den sjunde dagen? Fett ovärt.
Njaaa... Men då gäller det att inte runka på sjundedagen eller? Annars är det ju onödigt att spara sig till sjunde dagen?
Hatwalker
2011-04-10, 13:55
Det är en sak att väga sina kycklingfiléer, att trycka i sig tonfisk direkt ur burken, trycka i sig 15 ägg om dagen, föra kalorikalkyler, hälla i sig mat i pulverform, grisbulka och tokdeffa, knarka koffein och träna sig sönder och samman...
Men dagen då man slutar runka/ha sex i en vecka endast för en liten förhöjd testosteronnivå på sjunde dagen (som förövrigt planar ut efter den dagen) har träningstokeri och manlighetskomplex gått lite för långt. :D
Det är en sak att väga sina kycklingfiléer, att trycka i sig tonfisk direkt ur burken, trycka i sig 15 ägg om dagen, föra kalorikalkyler, hälla i sig mat i pulverform, grisbulka och tokdeffa, knarka koffein och träna sig sönder och samman...
Men dagen då man slutar runka/ha sex i en vecka endast för en liten förhöjd testosteronnivå på sjunde dagen (som förövrigt planar ut efter den dagen) har träningstokeri och manlighetskomplex gått lite för långt. :D
WORD!:thumbup:
Reticulum
2011-04-10, 14:15
Men herregud, skojar du eller? Kom ihåg att en ökning utav testosteron med ca 150% inte innebär att det byggs 150% mer muskelmassa under tiden. Knappt så att det är värt även om det hade varit så.
Men herregud, skojar du eller? Kom ihåg att en ökning utav testosteron med ca 150% inte innebär att det byggs 150% mer muskelmassa under tiden. Knappt så att det är värt även om det hade varit så.
aha oj jag trodde man byggde 150% mer muskler :O :O .......
oherregud...
Men va fan, om du mår bra av att runka så dra på! Att må mentalt bra gör att träningen går bättre!
aha oj jag trodde man byggde 150% mer muskler :O :O .......
Hur mycket muskler tror du att du bygger netto under den peaken på den sjunde dagen? Som är 50% över basnivåer? Om vi utgår från dubblade testonivåer -> 50% ökning av muskelackreationstakten netto, så blir slutresultatet i det här fallet: inte värt det.:Virro
Jag menar ifall du skulle normalt öka 1gram muskelprotein per dag så skulle det ju bli en ökning från 7gram till under 7.25gram i veckan. < 3.6% ökning.
Men är det bara på den sjunde dagen testosteron-nivån är över 100%?
Jag menar att den väl borde gå långsamt upp dit, så att på exempelvis efter fyra dagar ligger på 115%?
The authors found that the fluctuations of testosterone levels from the 2nd to 5th day of abstinence were minimal. On the 7th day of abstinence, however, a clear peak of serum testosterone appeared, reaching 145.7% of the baseline. No regular fluctuation was observed following continuous abstinence after the peak.
Verkar inte så.
JimmyJoe
2011-04-10, 18:32
Undra hur många gånger den här topicen varit uppe? :D runka på du..
Ne0phyte
2011-04-10, 18:33
hejhå ja runkar på, från underground nivå men bygger som fan gör ja ändå
Får jag välja på en söt, kåt kvinnlig sängkamrat eller att optinoja över att KANSKE orka 200G extra i bänken blir valet ganska lätt..
Man blir glad av att ******. Blir man glad, ja då tränar man bättre...
sp123ltd1
2011-04-11, 07:33
Vad är mest opti när man mastuberar, TuT eller Fullt ROM?
Vad är mest opti när man mastuberar, TuT eller Fullt ROM?
kontrollerad cheating kombinerat med 5sekunder excentrisk rörelse samt EAA före och efter.
Dr Jones
2011-04-11, 09:46
kontrollerad cheating kombinerat med 5sekunder excentrisk rörelse samt EAA före och efter.
opti-onani :D
Ne0phyte
2011-04-11, 13:29
Opti vore att ladda på med 600mg koffein och dubbeldos b-alanin innan :smash: Kom igen nu!
Nitrometan
2011-04-11, 17:14
På en ny nivå. :thumbup:
hejhopp79
2011-04-11, 19:14
På en ny nivå. :thumbup:
el oh el
Det är tryck, träff och pump som man ska satsa på.
jag brukar satsa på explosivitet
Finska Lejonet
2011-04-11, 19:39
Själv föredrar jag att köra till fail och använda mig av en partner...
Själv föredrar jag att köra till fail och använda mig av en partner...
Får du pass? :thumbup:
Så kallade forced reps kanske?
Finska Lejonet
2011-04-11, 22:19
Får du pass? :thumbup:
Ja får hjälp med att få ut det där lilla sista med forced reps och är helt slut, blir ju så när man handskas med träningsanläggningens tyngsta stång...
Jag kör till fail, rest-pause, sen till fail igen
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.