Visa fullständig version : Kolhydrat minskar fettoxidationen under träning hos överviktiga pojkar
King Grub
2011-04-08, 12:45
The recent surge in childhood obesity has renewed interest in studying exercise as a therapeutic means of metabolizing fat. However, carbohydrate (CHO) intake attenuates whole body fat oxidation during exercise in healthy children and may suppress fat metabolism in obese youth. To determine the impact of CHO intake on substrate utilization during submaximal exercise in obese boys, seven obese boys (mean age: 11.4 ± 1.0 year; % body fat: 35.8 ± 3.9%) performed 60 min of exercise at an intensity that approximated maximal fat oxidation. A CHO drink (CARB) or a placebo drink (CONT) was consumed in a double-blinded, counterbalanced manner. Rates of total fat, total CHO, and exogenous CHO (CHO(exo)) oxidation were calculated for the last 20 min of exercise. During CONT, fat oxidation rate was 3.9 ± 2.4 mg × kg fat-free mass (FFM)(-1 )× min(-1), representing 43.1 ± 22.9% of total energy expenditure (EE). During CARB, fat oxidation was lowered (p = 0.02) to 1.7 ± 0.6 mg × kg FFM(-1 )× min(-1), contributing to 19.8 ± 4.9% EE. Total CHO oxidation rate was 17.2 ± 3.1 mg × kg FFM(-1 )× min(-1) and 13.2 ± 6.1 mg × kg FFM(-1) × min(-1) during CARB and CONT, respectively (p = 0.06). In CARB, CHO(exo) oxidation contributed to 23.3 ± 4.2% of total EE. CHO intake markedly suppresses fat oxidation during exercise in obese boys.
Eur J Appl Physiol. 2011 Apr 6. Carbohydrate intake reduces fat oxidation during exercise in obese boys.
A.Steinbach
2011-04-08, 13:51
Till skillnad mot hos vältränade personer som tränar
http://www.alanaragon.com/myths-under-the-microscope-part-2-false-hopes-for-fasted-cardio.html
Vart drar man gräns för vältränad och överviktig?Kommer säkert få skäll för att jag inte läst noga.
Eddie Vedder
2011-04-08, 14:16
Vart drar man gräns för vältränad och överviktig?Kommer säkert få skäll för att jag inte läst noga.
I ena fallet är det BMI och/eller fettprocent och i det andra utifrån frågor om motionsvanor. Gränsen för övervikt är ju 25 på BMI, vilken kroppsfett man i genomsnitt hade kan du läsa i abstraktet.
I ena fallet är det BMI och/eller fettprocent och i det andra utifrån frågor om motionsvanor. Gränsen för övervikt är ju 25 på BMI, vilken kroppsfett man i genomsnitt hade kan du läsa i abstraktet.
Knew, it markera med inlägg! :em:
Är det isoBMI?
hejhopp79
2011-04-08, 15:07
Knew, it markera med inlägg! :em:
Är det isoBMI?
mean age: 11.4 ± 1.0 year; % body fat: 35.8 ± 3.9%
mean age: 11.4 ± 1.0 year; % body fat: 35.8 ± 3.9%
Jaha? Det frågade jag inte om.
Eddie Vedder
2011-04-08, 15:11
Nej men du frågade om något som inte står i abstraktet. Den information som framgår där var den som hejhopp79 visade.
Men BMI är ju vad man brukar utgå ifrån.
hejhopp79
2011-04-08, 15:11
Var lite klarare med vad du frågar om då.
Du skrev "markera med inlägg".
Var lite klarare med vad du frågar om då.
Du skrev "markera med inlägg".
Jag frågade om det var isoBMI/BMI. Men ja jag såg att det vart otydligt, tack. :Virro
Nej men du frågade om något som inte står i abstraktet. Den information som framgår där var den som hejhopp79 visade.
Men BMI är ju vad man brukar utgå ifrån.
Det var det sista, men tack iaf. :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.