Logga in

Visa fullständig version : Ny här, er vishet behövs!

Lilleman1974
2011-04-07, 10:39
Hej!

Lite fakta: 195,5 cm 85,7 kg och är 36 år gammal.

Har gått ned nästan 14 kg sedan augusti 2010. Tränat på gym länge (även när jag vägde runt 100 kg tränade jag) och för närvarande liggger det nog tidmässigt på vad jag trivs med, 3-4 ggr i veckan ca 30-45 minuter per pass med mycket super-set och basövningar som dominerar. Konditionstränar utöver detta också 1-2 ggr per vecka.

Börjar helt klart närma mig botten för min viktnedgång och fundera som bäst kring nästa steg i min träning/kosthållning. Det är med kosten jag gjort den stora förändringen och som orsakat viktnedgången. Jag har nu under lång tid förstås legat på kaloriunderskott och det jag absolut vill undvika är att nu gå upp i fettprocent. Jag vill alltså inte börja " bulka", utan istället hitta en nivå för att långsamt stå still alt. öka i volym utan att behöva deffa varje vår, om ni fattar vad jag menar... Jag inser att det är helt klart lättare att bulka för att sedan deffa igen, personligen vill jag bara inte fetta till mig igen.

Eftersom jag gått ned i vikt har jag vant mig vid att äta på kaloriunderskott, så skulle uppskatta tips på bra mat (och inte bara "större portioner") ni som tränar kör med. Visst kyckling och lax är gott, men det är lite väl tjatigt i längden... Jag dricker lite proteindrycker nu också, särkilt efter träning på morgonen, för att kompensera den mindre frukosten.

Tar också väldigt gärna emot tips på styrketräningsupplägg också även i relation till konditionsträning.

Stort tack på förhand.

vicarious
2011-04-07, 10:43
Justera upp kaloriintaget lite i taget. Små förändringar. Försök hitta din balans. Lägg dig inte på överskott direkt.

Fortsätt styrketräna 3-4 gånger i veckan.

Köttfärs kanske vore nåt för omväxlingens skull?

Bwall
2011-04-07, 11:48
Att lägga till lite extra kolhydrater till målen, t.ex pasta, ris... är vad jag gör när jag vill gå upp i vikt.

Lilleman1974
2011-04-07, 13:02
Att lägga till lite extra kolhydrater till målen, t.ex pasta, ris... är vad jag gör när jag vill gå upp i vikt.

Just nu är jag bara så skraj för kolhydrater, har givetvis dragit ned på dem i viktnedgången... Men jag ska försöka justera upp lite i taget och försöka hitta rätt balans!