handdator

Visa fullständig version : Ge mig kritik angående mat träning, 13 år.

Cappe
2011-04-06, 18:25
Hej skulle uppskatta om ni kunde ge mig lite tips angående min träning och mat, är 13 år och har inte gått till gym någon gång. Tränar varannan dag nästan varje vecka. Äter havregrynsgröt varje dag till frukost och en macka med 1-2 glass mjölk dricker riktigt mycket mjölk varje dag*popcorn* Vid varje måltid brukar jag äta mycket, oftast 2 stora portioner tar också alltid gainomax varje gång efter träning och en riktigt måltid inom 1timme, brukar också alltid äta en burk kvarg på kvällen samma dag efter träningen på kvällen i t.ex skolan äter jag mer än dubbelt så mycket som dem flesta, kollar man på mina kompisar t.ex så är dem flesta små och beniga. Är 176 cm lång väger ca 63.5kg till 64kg och är 13år som jag sagt innan. Är tidigt utvecklad också ni vet puberteten osv gick i den för 2-3 år sen. Äter inte mycket skräpmat heller blir kanske lite godis ibland på helgerna kanske lite annat smått skit också.
Träning:

Brukar börja med situps på min magträningsbänk ca 100-500 beroende på hur långtid jag har på mig, efter det crunches 2-3set 10-45, följt av plankan 1x3 minuter 10-20sekunders vila emellan seten, sedan armhävningar 2-3 set ca 12-20reps. Efter det tar jag rygglyft 2 set 25x2 eller hur långt jag orkar, sedan kör jag tror det är underarmar i alla fall 2 sets 20 per arm den övningar där man har armarna vilande på låren och för händerna upp och ner tror ni vet vilken jag menar:smash: Sedan tar jag dips på en pall jag har 2-3 sets 10-45 beroende på hur mycket jag orkar, sedan sista övningen hantelcurls ca 2-3 set ca 5-20 per set eller hur många jag orkar per arm.

Bilder:
Ospänd bild: http://img689.imageshack.us/i/dsc01473a.jpg/
Spänd bild Bakifrån: http://img193.imageshack.us/i/dsc01470s.jpg/ http://img263.imageshack.us/i/dsc01468n.jpg/
Spänd bild framifrån: http://img23.imageshack.us/f/dsc01477f.jpg/

ceejay
2011-04-06, 18:29
Var bor du? Är du intresserad av styrkelyft kanske det finns någon atletklubb i närheten som kan hjälpa dig att börja träna ordentligt.

Jontez
2011-04-06, 19:03
Coolt att du kör så pass seriös hemmaträning och bara är 13 bast. Om du skulle börja på gym och lyfta skrot redan nu så tror jag du kan gå långt, ser ju redan bra ut liksom. Sen kan det nog vara svårt att hitta ett gym där man tillåts att träna fast man är så ung. Som ceejay sa så är nog en atletklubb mer generös än stora gymkedjor.

sp123ltd1
2011-04-06, 19:24
Sportlife är ganska slappa med åldersgränser. ser 12åringar som tränar på mitt gym:O

Rakanichy
2011-04-06, 19:28
Outstanding stats på 13 bast! Forstätt med det.

maxiimous
2011-04-06, 19:37
Riktigt bra fysik för att vara 13, fan du har ju knappt kommit i puberteten ännu :). Fortsätt äta som en heest och lyft skrot där hemma så blir du hulken till gymnasiet ;) !

Fredron
2011-04-06, 19:39
Vet inte vad jag ska säga riktigt, väldigt imponerande fysik dock!

Cappe
2011-04-06, 21:05
Tack så mycket alla, tar min träning riktigt seriöst. Kom precis hem från fotbolls träningen nu blir det en skål havregrynsgröt och glas mjölk. Dock vet jag faktiskt jag inte om jag har tid till att gå till gym har fotboll måndag handboll och fotboll onsdag handboll torsdag handboll och fotboll fredag brukar mixa veckorna med dem olika sporterna.

CalleP
2011-04-06, 21:15
Tack så mycket alla, tar min träning riktigt seriöst. Kom precis hem från fotbolls träningen nu blir det en skål havregrynsgröt och glas mjölk. Dock vet jag faktiskt jag inte om jag har tid till att gå till gym har fotboll måndag handboll och fotboll onsdag handboll torsdag handboll och fotboll fredag brukar mixa veckorna med dem olika sporterna.

Om du redan kör så mycket räcker det la gott och väl med lite hemma träning.
Ser bra ut och kör på som du gör nu kommer du bli ett jävla skåp inom sin tid.

GLHF

Trashcan
2011-04-07, 10:32
Jag röstar för att du hittar ett gym med lite slappare åldersgräns och skiter i hemmaträningen, det ger så mycket mer och du har som sagt rätt bra grundförutsättningar för att bli redigt stor redan vid 15-17 år om du kör hårt.

Edit: Men om du nu ska fortsätta träna hemma, glöm inte ryggen. Jag ser inte att du kör några chins eller något, gör det! Mycket bra övning.

Cappe
2011-04-07, 14:53
Ja det finns ett gym där jag bor kraftverket som jag får gå på, men dock vet inte om mina föräldrar skulle gå med på det då dem tycker jag tränar så mycket redan har ibland tänkt på att sluta på sporterna och bara gymma men mina föräldrar skulle nog inte låta mig sluta på båda då jag är rätt bra i båda sporterna och har alltid spelat i första laget dem tycker det är synd att kasta bort min talang säger dom. Angående chins vet inte var jag kan göra såna.

Fredron
2011-04-07, 15:58
Ja det finns ett gym där jag bor kraftverket som jag får gå på, men dock vet inte om mina föräldrar skulle gå med på det då dem tycker jag tränar så mycket redan har ibland tänkt på att sluta på sporterna och bara gymma men mina föräldrar skulle nog inte låta mig sluta på båda då jag är rätt bra i båda sporterna och har alltid spelat i första laget dem tycker det är synd att kasta bort min talang säger dom. Angående chins vet inte var jag kan göra såna.

Intersport/stadium och liknande brukar sälja dörrtrapetser som du kan använda för att göra chins.

Cappe
2011-04-07, 17:22
Okej tack ska nog köpa en sån, finns det några fler bra tränings redskap jag kan köpa? Förresten efter träningen räcker det med en gainomax sen inom 1 timme 1 glas mjölk och en hel burk kvarg 500g alltså? Eller krävs det mera mat osv? Brukar bli rätt sent i bland med träningen så då har det bara blivit gainer 1 burk kvarg och ett glas mjölk. Annars alltid en riktig måltid efter träning.

Cappe
2011-04-07, 17:30
Det fanns CASALL CHIN-UP BAR II tänker nog köpa en sån.

alau
2011-04-07, 18:14
Okej tack ska nog köpa en sån, finns det några fler bra tränings redskap jag kan köpa? Förresten efter träningen räcker det med en gainomax sen inom 1 timme 1 glas mjölk och en hel burk kvarg 500g alltså? Eller krävs det mera mat osv? Brukar bli rätt sent i bland med träningen så då har det bara blivit gainer 1 burk kvarg och ett glas mjölk. Annars alltid en riktig måltid efter träning.

Skulle råda dig att köra på vanlig gainer istället för gainomax, sparar dig en hel del pengar.

Cappe
2011-04-07, 18:20
Japp det vet jag, dock mina föräldrar som tror det är något konstigt med vassle protein har försökt förklara att det inte är det men dom lyssnar inte.

Forqie
2011-04-07, 18:26
Japp det vet jag, dock mina föräldrar som tror det är något konstigt med vassle protein har försökt förklara att det inte är det men dom lyssnar inte.

oboy kan annars fungera som en utmärkt gainer!

Cappe
2011-04-07, 18:30
Tvek på det, eller var du seriös?

Masterpan
2011-04-07, 18:32
Tvek på det, eller var du seriös?

Han var nog seriös men du bör ej dricka O'boy i återhämtande o muskeluppbyggande syfte. Det är som läsk med lite protein i

alau
2011-04-07, 18:34

Vassle kommer ifrån mejeriprodukter ifrån början, messmör t.ex består av en hel del vassleprotein.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Vassla

Kanske kan övertyga dina föräldrar att det är helt ofarligt :)

Cappe
2011-04-07, 18:37
Japp jag vet har försökt förklara för dem att vassle protein är mjölk där man filterat massa saker etc förresten tack för länken:D

Cappe
2011-04-07, 18:40
Är kvarg nog och ett glas mjölk efter träning som mat för att förhindra muskel nedbrytning en burk då alltså.

Ne0phyte
2011-04-07, 18:48
Är kvarg nog och ett glas mjölk efter träning som mat för att förhindra muskel nedbrytning en burk då alltså.

Jorå!

Cappe
2011-04-07, 19:02
Bra blir ju rätt sent ibland och lätt att dra i sig 6dl mjölk och en burk kvarg med funlight med kanske kanel efter träning.

maxiimous
2011-04-07, 19:26
Bra blir ju rätt sent ibland och lätt att dra i sig 6dl mjölk och en burk kvarg med funlight med kanske kanel efter träning.

Har bara en fråga. Köper du all kvarg, mjölk, gainomax etc helt själv? Kan väl bli ganska mycket pengar för en 13åring :)?

Cappe
2011-04-07, 19:31
Nejdå mina föräldrar köper allt sånt.

Philosophic
2011-04-07, 19:34

Det räcker nog med en halv burk kvarg (250g) och ett glas mjölk för att förhindra muskelnedbrytning.
Jag tar endast 250g kvarg + lite vatten och jag är då 16 år. Äter kvargen innan jag går och lägger mig, precis efter jag duschat efter min styrketräning :hbang::hbang:

agazza
2011-04-07, 19:38
Efter träning ska du ha runt en 30 gram vassleprotein. Vill inte föräldrarna dina köpa kosttillskott kan du be dom köpa aminosyror på apoteket, det är dyrare, men i stort sett samma funktion.

Eller ber du dina föräldrar gå på en hälsokostbutik och prata med en som jobbar där, dom säljer ofta tillskott också och då kan dom få förklara för dina föräldrar vad vassle och gainer är.

Angående oboyen så är det för att oboy innehåller socker som snabbar upp intaget, samma sak som det är druvsocker eller maltodextrin i gainer, snabbt socker eller stärkelse för att få ut proteinet så fort som möjligt, vassle äter man pga det snabba upptaget och återhämtningen.

Därför kan oboy faktiskt vara bra, direkt efter träningen då behovet är som störst.

Mjölk innehåller runt 3 gram protein, iof blandat kasein och vassle. Men slänger du i dig en halvliter oboy efter träning så är det bättre än ingenting.

Du verkar inte heller ha problem med mycket fett på kroppen så du behöver nog inte oroa dig för sånt heller.

Lycka till med träningen och ta gärna kontakt med någon kunnig angående träning, jag gjorde fel i många år i början (började också när jag var 13) som har lett till dåliga axlar och att ökningarna var relativt dåliga från början av min gymkarriär

Cappe
2011-04-07, 21:33
Tack för informationen agazza ska prata med mina föräldrar. Dock har jag hört att EAA är bättre än vasslprotein är det så?

agazza
2011-04-07, 21:47
Mja det kan man väl säga, det beror på hur mycket du vill att jag/vi ska krångla till det för dig. Men i Vassle har du EAA.

Läs igenom alla FAQ er på den här sidan till att börja med, när du förstår dom, då har du en väldigt väldigt bra grund att börja på, och som alltid, lita inte på allt du läser heller.

Efter några år kan det komma nya rön och forskningar som kastar omkring endel saker som ansetts vara fakta ena dagen och vice versa.

Träning ska vara kul, jag stagnerade när jag började leta efter det optimala i allt och glömde bort att träna hårt, ofta och smart. (och äta mycket mat med prio på proteinet)

Cappe
2011-04-07, 22:05
Okej tack för hjälpen :)

Faith
2011-04-08, 17:17
oboy kan annars fungera som en utmärkt gainer!

Va? Oboy är väl typ bara socker :S

agazza
2011-04-08, 20:17
Va? Oboy är väl typ bara socker :S

Ja det är det, men socker kan vara "bra" ibland, nu hjälper sockret till att få ut proteinet (i mjölken) fortare.

Det är alltså mjölken som är viktigast här :D

Cappe
2011-04-09, 11:27
Tänkte köp antingen gainer eller whey 80 är det gainer eller whey 80 jag ska ta och dricka efter träning druckit gainomax hittills.

Fredron
2011-04-09, 12:26
Tänkte köp antingen gainer eller whey 80 är det gainer eller whey 80 jag ska ta och dricka efter träning druckit gainomax hittills.

Whey 80 efter träningen och sen en ordentlig måltid låter bra.

petah
2011-04-09, 12:36
Blir så avis när man ser alla riktigt unga personer som upptäckt träningen, en annan började slutet på gymnasiet...

Lycka till!

Robbmeister
2011-04-09, 12:40
Hehe trådskaparen kommer garanterat bli en av dom större killarna på gymmet redan som 16-åring :D

agazza
2011-04-09, 12:43
Det är egentligen gainer efter träningen. Det kan du även dricka under träningen också, det ger bättre resultat och mer energi till träningen. Kan leta reda på studierna efter gympasset.

Men det är även bra med proteinpulver som mellanmål under dagen för att säkerställa intaget av protein.

Många gör så att dom köper proteinpulver och maltodextrin separat (finns både på internet och vissa större mataffärer, vid bakhyllan)

Och blandar egen gainer till träningen, och sedan äter proteinpulvret för sig sjäv, som mellanmål, för att skippa onödig energi (Kcal) i form av sockret.

Kanske lite otydlig men jag är på språng just nu. Kör hårt

Cappe
2011-04-09, 19:31
Okej tack för hjälpen så vilket bör jag ta? Gainer whey 80 eller blanda egen gainer med proteinpulver och maltodextrin för sig själv?

agazza
2011-04-09, 19:48
Jag tycker det är bästa lösningen ifall du får tag i billigt druvsocker, kolla upp det först. Gainer är iof enklare, men tycker inte du behöver dom extra kcal du får när du ska äta proteinmellanmål.

beställ det du vill, skillnaderna är knappt märkbara ändå, kör på det som blir billigast protein per krona och godast smak enligt dig.

Du borde prata mer om din träning, det som är viktigt är att du hela tiden siktar uppåt, varje pass ska antingen bestå av fler sett, fler lyft eller mer vikt. Sikta alltid högre.

En dagbok hjälpte mig mycket för annars kunde jag geta på med samma vikt i flera veckor för jag trodde inte att jag kunde öka, men blev jag tvingad att öka, då gick det oftast på ett eller annat sätt (fler lyft eller mer vikt)

En annan sak jag tyckte var onödigt var även benträningen, något jag ångrar bittert idag då jag ser så discotränad ut (stora armar och pattar och storkben)

Det som gett mig mest är senaste årets knäböj som jag har kämpat hårt med för att lära mig att utföra riktigt. Det borde jag ha gjort för flera år sen

Cappe
2011-04-09, 19:51
Okej tack för hjälpen:)Kan slänga upp en bild på mina ben sen:)

agazza
2011-04-09, 19:54
inga problem, det är ju lätta tips, det kommer säkert bli mer djupgående när du tränat några år.

Riktiga bilder borde du ta för din egen skull, för själv märker man knappt skillnaden känns det som från år till år, men kan man kolla tillbaka så märker man lätt varför man kämpat så hårt.

Eddie Vedder
2011-04-09, 19:57
Det är egentligen gainer efter träningen. Det kan du även dricka under träningen också, det ger bättre resultat och mer energi till träningen. Kan leta reda på studierna efter gympasset.

Någon studie som visar att man får bättre resultat av gainer kontra bara proteinpulver med samma totala energi- och kolhydratintag finns inte.

Cappe: Gainer väljer du om du vill. Men satsa framför allt på stora mängder av morsans och skolans mat!:thumbup:

Cappe
2011-04-09, 19:59
Okej tack för hjälpen:)Känner mig som en syndare nu åt godis igår inte massiva mängder men en del och glass nu och ett choklad innan, har tänkt att kanske ta en joggingrunda nu.

agazza
2011-04-09, 20:05
Någon studie som visar att man får bättre resultat av gainer kontra bara proteinpulver med samma totala energi- och kolhydratintag finns inte.

Cappe: Gainer väljer du om du vill. Men satsa framför allt på stora mängder av morsans och skolans mat!:thumbup:

Nu hängde jag inte riktigt med, proteinpulver med samma energi&kolhydratintag?

Vilket Proteintillskott har samma kolhydratinnehåll som en gainer?

Har för mig det fanns studier angående att gainer (tack vare kollisarna) gav bättre resultat i samband med intag under träning.

Och att det borde ge större och snabbare inlagring motför proteinpulver tack vare den högre insulintoppen?

Nu får du ha lite lektion här :)

Eddie Vedder
2011-04-09, 20:10
Nu hängde jag inte riktigt med, proteinpulver med samma energi&kolhydratintag?

Vilket Proteintillskott har samma kolhydratinnehåll som en gainer?

Har för mig det fanns studier angående att gainer (tack vare kollisarna) gav bättre resultat i samband med intag under träning.

Och att det borde ge större och snabbare inlagring motför proteinpulver tack vare den högre insulintoppen?

Nu får du ha lite lektion här :)

Jag pratar om dagliga intag. Akuta effekter är i sammanhanget inte intressant. Man har sett en lite bättre muskelproteinbalans, det är allt. Och då har de ju inte käkat inom en timme som annars är normalt. Insulin får du så det räcker från bara vassle.

agazza
2011-04-09, 20:35
Jag pratar om dagliga intag. Akuta effekter är i sammanhanget inte intressant. Man har sett en lite bättre muskelproteinbalans, det är allt. Och då har de ju inte käkat inom en timme som annars är normalt. Insulin får du så det räcker från bara vassle.

Vi pratar ju om just det som ska användas under och efter träningen.

Jag har även nämnt att skillnaden är inte värd att diskutera ens.
Men att det skulle vara bättre med gainer i samband kring träning, men lättare att beställa proteinpulver och blanda i malto vid behov.

Det gav väl också bättre prestationsförmåga vid intag under träningen?

Eddie Vedder
2011-04-09, 20:40
Det gav väl också bättre prestationsförmåga vid intag under träningen?

Det är inte otänkbart. Men under vilka omständigheter då? Fastande som vanligt? No offence men jag tror inte du är särskilt insatt i de där studierna och ofta är de inte särskilt lättolkade eftersom det handlar om ganska onormala förhållanden. Äter man en kolhydratrik måltid tre timmar före och en kolohydratrik nära inpå efter är det en enorm skillnad.

Jag tror att en 13-åring ska strunta i såna petitesser, ju senare han blir Koloskadad desto bättre. Bäst naturligtvis om det aldrig sker. En proteindrink efter passet och utöver det massor av mat i skolan och hemma med familjen.

agazza
2011-04-09, 20:54
Det är inte otänkbart. Men under vilka omständigheter då? Fastande som vanligt? No offence men jag tror inte du är särskilt insatt i de där studierna och ofta är de inte särskilt lättolkade eftersom det handlar om ganska onormala förhållanden. Äter man en kolhydratrik måltid tre timmar före och en kolohydratrik nära inpå efter är det en enorm skillnad.

Jag tror att en 13-åring ska strunta i såna petitesser, ju senare han blir Koloskadad desto bättre. Bäst naturligtvis om det aldrig sker. En proteindrink efter passet och utöver det massor av mat i skolan och hemma med familjen.

Har redan gått igenom den biten nicke, har du inte läst tråden? :D

Det var så länge sedan jag läste det men det jag kom ihåg var att en kolhydratlösning under passet var bra för både prestationsförmågan och återhämtningen.

Du får gärna klargöra med ett riktigt svar ifall jag har fel eller att det inte går att tillämpa i verkligheten

mn8eii
2011-04-09, 20:55
Jag är inne på Eddies spår. Jag förstår att du bara vill hjälpa agazza men jag tror egentligen du bara försvårar och överkomplicerar saker. En 13-åring kommer kunna klara sig hur bra som helst på rejält med mat och vältajmade mellanmål. De fördelar kosttillskott ger är helt enkelt så små att jag funderar över huruvida det ens är vettigt spenderad energi att predika om.

agazza
2011-04-09, 20:57
Jag är inne på Eddies spår. Jag förstår att du bara vill hjälpa agazza men jag tror egentligen du bara försvårar och överkomplicerar saker. En 13-åring kommer kunna klara sig hur bra som helst på rejält med mat och vältajmade mellanmål. De fördelar kosttillskott ger är helt enkelt så små att jag funderar över huruvida det ens är vettigt spenderad energi att predika om.

har redan sagt det själv tidigare i tråden

Eddie Vedder
2011-04-09, 21:26
Du får gärna klargöra med ett riktigt svar ifall jag har fel eller att det inte går att tillämpa i verkligheten

Du har ju fått flera riktiga svar. Jag tycker sällan gainer är nödvändigt och har aldrig sett en enda studie som visar på bättre resultat i mer än ett pass, vilket är det väsentliga, där totalt energi- och kolhydratintag varit detsamma.

Vet man bara effekten av ett pass i onormala situationer kan man inte uttala sig om mer än det. Man vet som sagt inte om det gör någon som helst skillnad med mer käk.

Crocker
2011-04-09, 21:37
Fan vad skumt att många är så neg mot oboy, men verkar inte vara neg mot gainers. :confused:

agazza
2011-04-09, 21:42
Du har ju fått flera riktiga svar. Jag tycker sällan gainer är nödvändigt och har aldrig sett en enda studie som visar på bättre resultat i mer än ett pass, vilket är det väsentliga, där totalt energi- och kolhydratintag varit detsamma.

Vet man bara effekten av ett pass i onormala situationer kan man inte uttala sig om mer än det. Man vet som sagt inte om det gör någon som helst skillnad med mer käk.

Visar det bättre resultat vid ett pass bör det väl visa bättre resultat vid varje enskilt pass?

Onormala situationer? Fastande träning?

Jag förstår inte heller det där med "totalt energiintag och kolhydratintag varit detsamma", i riktiga livet blir det ju annorlunda ifall man bara köper gainer eller bara protein?

Ska ut nu jag men du får ta över här niklas, jag tror inte man borde ge fan att försöka lära ut, för som nybörjare är man nyfiken och får råd från allt och alla och man vill ju även ha det för att få bästa resultat.

Eddie Vedder
2011-04-09, 22:01
Visar det bättre resultat vid ett pass bör det väl visa bättre resultat vid varje enskilt pass?

Nej så behöver det inte vara eftersom man alltid, kanske aldrig, tränar enligt principerna i en studie. Och alla akuta effekter är inte alltid per automatik bättre i längden. På det finns massor av exempel.

Onormala situationer? Fastande träning?

Ja helt fastande träning är faktiskt ovanligt. Fråga runt på ditt gym om vilka som köra IF så lär du inte få många ja-svar.

Jag förstår inte heller det där med "totalt energiintag och kolhydratintag varit detsamma", i riktiga livet blir det ju annorlunda ifall man bara köper gainer eller bara protein?

Man kan ju äta mer vet du. :) Förstår inte hur det kan vara oklart. En person får i sig x kcal och y kolhydrater men med gainer direkt efter passet. En person får också i sig identiska kalori- och kolhydratmängder men väljer mer ris istället. Så multiplicerar vi det med 200 personer per grupp och du ska se att skillnaderna blir minimala om ens några överhuvudtaget.

Cappe
2011-04-09, 22:40
Joggingrundan skett sig åt lite mer chips inte mycket men lite snyft blir ett extra hårt pass imorgon!!!!!!!!

Cappe
2011-04-10, 19:20
Varför får jag ont i högra biceps under dips men inte under hantelcurls?

Cappe
2011-04-11, 15:00
Känner något konstigt i högra biceps ont ibland någon som vet vad det kan vara?

maxiimous
2011-04-11, 16:30
Känner något konstigt i högra biceps ont ibland någon som vet vad det kan vara?

Sträckning? Överbelastning? Tänk på att du bara är 13 år och inte är i närheten till att vara fullt utvecklad.

Om du har ont när du kör vissa övningar, skippa dem ett antal pass och kör på det som inte gör ont :).

Cappe
2011-04-11, 16:51
Okej tack, men kan jag inte köra hantelcurls i alla fall? Gör ont under dips men inte andra saker.

Inge Enveten
2011-04-11, 17:12
Om en övning skapar smärta på ett dåligt sätt så borde du undvika övningen, rådfråga någon kunnig på gymmet om du gör rätt. Om ingen sådan finns kan du alltid filma och fråga folk här på brädan.

Cappe
2011-04-11, 17:49
Jag går inte på gym.

agazza
2011-04-11, 19:45
Ont i Biceps under dips? ta en bild från internet och visa. Det var ovanligt

Cappe
2011-04-12, 15:12
Förstod inte riktigt vad för bild ?

maxiimous
2011-04-12, 16:17
Förstod inte riktigt vad för bild ?

Han menar att du ska spela in när du gör dips (för att se om du gör något fel).

Men som jag sa: Får du ont av att göra vissa övningar, SKIPPA DEM, och kör andra övningar om inte gör ont. Gör så tills det "onda" i bicepsen har läkt. Finns ingen anledning att göra övningar när man känner smärta (på det dåliga sättet), det kan bara göra saken värre..

Matsa
2011-04-12, 16:57
Han menar att du ska spela in när du gör dips (för att se om du gör något fel).

Nej, jag är ganska säker på att agazza menar att han ska ta en bild på biceps och visa vart det gör ont. T.ex någon av de här bilderna:

http://img545.imageshack.us/img545/2128/bicepspsf.jpg
http://img849.imageshack.us/img849/3456/bicepsbrachii.png

Film är givetvis med bra för att få feedback.

Cappe
2011-04-12, 17:34
Okej jag kan fixa en bild och film .

Fugly
2011-04-12, 17:38
Mycket fin fysik för att vara 13 år (även om du skulle vara äldre)! Fortsätt!

Cappe
2011-04-14, 19:09
Tack så mycket Fugly. Verkar som skadan är borta ska snart köra ett pass men är så sjukt mycket otaggad men jag ska nog klara det .

filmjölk
2011-04-15, 10:28
Lägg inte ut bilder på dig själv halvnaken på nätet förrän du är myndig. Nu har det inte med träning eller kost att göra, bara följ mitt råd i det. Därför.

Cappe
2011-04-18, 08:57
Var mycket skeptisk till dessa bilderna jag laddat upp redan och kan ju alltid tas bort, tänker dock inte ta några ben bilder känns onödigt .

SteveMiller
2011-04-18, 10:03
Ser bra ut, kör hårt grabben!

häftig
2011-04-18, 10:29
Lägg inte ut bilder på dig själv halvnaken på nätet förrän du är myndig. Nu har det inte med träning eller kost att göra, bara följ mitt råd i det. Därför.
+1
Om du inte har tillgång till gym, testa att köra dina övningar så explosivt du kan. Ex höga armvävningar med klapp, explosiva chins, ja du förstår.

Cappe
2011-04-18, 17:32
Okej tack, har varit på ullared idag och köpte 1 påse Weider Protein plus http://www.sport-tiedje.se/se/Weider-Protein-80-Plus-30105 och 2 burkar IOX sport nutrition http://www.iox.se/page.php?page=protein

Cappe
2011-04-18, 20:12
Hur är de?

Cappe
2011-04-18, 22:13
Ska jag ta till frukost och direkt efter träning eller tycker ni inte jag ska ta det mer än efter träningen och vilken av dem är bäst efter träning?