Visa fullständig version : Köp av tält - 08a behöver hjälp
Är ute efter ett tält då jag tänkt åka runt i sommar.
Kommer åka runt i bil, alltså inte vandra för fot.
Vill inte ha ett svettigt skittält som släpper in en jädra massa mygg, men har heller ingen lust att köpa något svindyrt tält då jag inte kommer använda det så mkt.
Kommer vara ute på vägarna med flickvän och en mellanstor hund. Så ett tremanna tält vore att föredra(?).
Sätter en budget på max 3k!
Kollar även annonser på t.ex. Blocket, så är inte i behov av sprillans så länge det är bra skick!
Fettecke
2011-04-06, 09:33
Jag köpte mckinley escape 3 förra året, Riktigt bra tält för pengen...
http://www.intersport.se/Produkter/Utrustning/Outdoor/Talt/ESCAPE-3/
Jag va iväg på några turer, varav en då det tokjävlaspöregnade i 2 dagar, inte en droppe i tältet, utanför var det rena sjön, så det var ett bra test som tältet klarade!, väger lite och kostar inte överdrivet mycket heller med tanke på hur mkt tält man får för pengarna.
Tydligen är just det tältet det bästa man fick för 1500-3000:- enligt de butiker jag frågade förra året.
Ett tips kanske är att kika in det?
Rekommenderar hilleberg
Det gör inte jag, inte om man vill ha ett halvskapligt tält till ett rimligt pris, Hilleberg är bäst och kostar där efter.
Behöver man ha det bästa som går att få i tältväg och är villig att betala för att få det så rekommenderar jag Hilleberg, annars inte
Jag rekommenderar att du kollar på www.outnet.se
Bra tält bör vara Marmot limelight eller hideaway, bägge inom din budget.
Vi köpte detta på biltema. Har funkat hur bra som helst för 2 vuxna och 1 barn.
http://www.biltema.se/sv/Fritid/Friluftsliv/Talt/Tunneltalt-Gressamoen/Ser ungefär ut som det fettecke länkar till men kostar en fjärdedel.
Finns även ett 4-manna för tusenlappen!
Schyssta tips!
Escape tältet såg bra ut på bild iaf, kommer defenitivt kolla upp det!
Hilleberg går tyvärr bort då det är för dyrt.
Biltemas tält, är det kvalité? Har haft billiga tält tidigare på festivaler och liknande och det har slutat i en bastu eller myggfetisch..
panzerpig
2011-04-06, 17:05
biltematältet har betydligt lägre vattenmotstånd...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.