klupknum
2011-04-04, 18:01
Hej jag har hittat ett träningsschema och jag behöver hjälp med ett par punkter, gymmar hemma med fria vikter så jag har inga maskiner eller något sådant så jag kan inte göra vissa övningar (markerar de med ett 'x'), säg gärna nån övning som tränar samma del som den övningen och är möjlig att göra med fria vikter eller med något annat som kan finnas hemma.
Måndag, Axlar/Triceps:
Militärpress
Sittande Axelpress
Sidolyft
Liggande triceps extensions
Smal bänkpress
Pushdown (x)
Tisdag, Rygg/Baksida axlar:
Marklyft
Skivstångsrodd
Latsdrag (x)
Sittande rodd (x)
Facepulls (x)
Kabeldrag (x)
Shrugs
Framåtlutande hantellyft (lade till själv)
Chins (lade till själv)
Torsdag, Ben/mage:
Knäböj
Benspark (x)
Raka Marklyft
Maskin för baksida (x)
Stående vadpress
Crunches
Fredag, Bröst/Biceps:
Bänkpress
Hantellpress
Sned bänkpress
Scottcurl
Stångcurl
En till sak som jag behöver hjälp med är antal sets och reps, jag har kört med en variant av 3x6-8/4x6-8 och visst har jag gått upp i volym, men knappt något i styrka, så jag tänkte köra 3-5x5 i en månad, sen 3/4x8 i en månad och variera så för både volym och styrka, kan ni hjälpa mig sätta antal sets och reps på övningarna, eller går det att köra 5x5 på alla och så?
Börjar med detta idag så det skulle sitta gott med några snabba svar, tack i alla fall :)
Måndag, Axlar/Triceps:
Militärpress
Sittande Axelpress
Sidolyft
Liggande triceps extensions
Smal bänkpress
Pushdown (x)
Tisdag, Rygg/Baksida axlar:
Marklyft
Skivstångsrodd
Latsdrag (x)
Sittande rodd (x)
Facepulls (x)
Kabeldrag (x)
Shrugs
Framåtlutande hantellyft (lade till själv)
Chins (lade till själv)
Torsdag, Ben/mage:
Knäböj
Benspark (x)
Raka Marklyft
Maskin för baksida (x)
Stående vadpress
Crunches
Fredag, Bröst/Biceps:
Bänkpress
Hantellpress
Sned bänkpress
Scottcurl
Stångcurl
En till sak som jag behöver hjälp med är antal sets och reps, jag har kört med en variant av 3x6-8/4x6-8 och visst har jag gått upp i volym, men knappt något i styrka, så jag tänkte köra 3-5x5 i en månad, sen 3/4x8 i en månad och variera så för både volym och styrka, kan ni hjälpa mig sätta antal sets och reps på övningarna, eller går det att köra 5x5 på alla och så?
Börjar med detta idag så det skulle sitta gott med några snabba svar, tack i alla fall :)