handdator

Visa fullständig version : Max OT nu - möjligt att deffa och öka muskelmassa samtidigt?

TPC
2011-04-04, 10:32
Hejhej Kolozzeum,

Söker er vägledning nu. Har kört Max ot i 5 veckor nu, har varit rätt kass med cardion (ett högintensivt pass i veckan). Märker resultat och det är såklart skitkul men överskottsfettet jag har på kroppen (lovehandle, ja!) stör mig väldigt mycket. Vad tror ni ger bästa effekt, att fortsätta max-ot passet ett par veckor till och sedan deffa riktigt ordentligt, eller börja deffa redan nu (och fortsätta max-ot) för att bli av med fettet och sedan fortsätta "bulka" ? Vill inte att det arbetet jag lagt ner dessa 5 veckor ska gå åt helvete. Jag snackar nu utifrån ett perspektiv att se så schysst ut som möjligt till sommaren, hur löjligt det än må låta.

Är det ens möjligt att öka i muskelmassa samtidigt som man går på en tung deffperiod ?

Sportfiskaren
2011-04-04, 11:55
Vill du deffa så gör du det, vill du inte deffa så gör du inte det.

Angående att lägga på sig muskelmassa under deff så är det nog mycket möjligt att du kan klara av det om du sköter kosten bra(högt proteinintag) och styrketränar tungt.

Mala
2011-04-04, 22:38
Vikt, längd, ålder, bild, mål? Måste ju få veta hur det ligger till nu innan vi kan säga något annat:)

Angående ämnet så tror jag att man kan bygga trots kcal underskott, dvs tappa lite fett, fast krävs att man är kunnig och sköter allt bra som sportfiskaren sägen.

hejhopp79
2011-04-04, 22:54
Det går att deffa och lägga på sig muskelmassa. Men det kräver framförallt näringstiming om man vill optimera det hela.

Som Grub ofta säger pågår anabolism och katabolism hela tiden. Att bara se på en tidsperiod som ett dygn, ger inte hela sanningen då kcal- in och ut framförallt handlar om när och vilka slags kcal som konsumeras, om du vill lägga på dig muskelmassa vid kcal-underskott sett till ett dygn.