Visa fullständig version : Agressiv av koffein?
Tar koffeintabletter ibland när jag är trött (gillar inte effedrin). Och det känns som om jag blir elakare...har koffein den påverkan på folk som inte använder det regelbundet? Är alla kaffedrickare elaka?
dricker ganska stor mängder kaffe....om jag e elakare än nån annan?? tja du bra fråga.. kanske det...:whipped:
en period drack ja allti starkt te på morronen o ja kännde mej mkt mer irriterad dom morgonarna iaf... skumt..
blir glad och social av kaffe:)
inte arg:devil: :insane:
Jag blir jävlig så fort jag fått i mig frukost, sedan håller det i sig tills dagen är slut :devil:
LunaSpice
2003-11-28, 16:52
Originally posted by palme
Tar koffeintabletter ibland när jag är trött (gillar inte effedrin). Och det känns som om jag blir elakare...har koffein den påverkan på folk som inte använder det regelbundet? Är alla kaffedrickare elaka?
Det finns inga studier som visar på att koffein skulle ha den effekten men det finns alltid undantag. Alla reagerar vi annorlunda och upplever du att du reagerar så av koffein och att du inte kan koppla det till något annat så är det säkerligen koffeinet.
Vilken enorm slutledningsförmåga jag har...:rolleyes:
Är man inte van vid koffein så kan man bli ganska stressad av det, är man stressad har man ju lättare att hitta fram till sina agressiva sidor.
Är man van "koffeinmissbrukare" blir man i alla fall stressad men i mindre grad och då är man ju även van vid hur det påverkar kroppen.
lite oroväckande om det traskar runt folk som tänder till på kaffe...skulle nog ge aftonbladet & expressen häftiga dopingrubriker....
"KAFFEGALNINGEN"
"Kroppsbyggare åt upp bil efter att ha demolerat ett café och inhalerat samtliga kaffebönor"
"D Nyhlén golvad, nyrostat kaffe låg bakom attacken.":devil:
Originally posted by Arwen
lite oroväckande om det traskar runt folk som tänder till på kaffe...skulle nog ge aftonbladet & expressen häftiga dopingrubriker....
"KAFFEGALNINGEN"
"Kroppsbyggare åt upp bil efter att ha demolerat ett café och inhalerat samtliga kaffebönor"
"D Nyhlén golvad, nyrostat kaffe låg bakom attacken.":devil:
HAHAHAHAHA! :laugh: Lätt dagens :bow:
Bumbi förstår inte vad du menar med stressad? Jag är lugnet själv...
palme: Koffein är centralstimulerande och gör massor av kul saker varav en är att få kroppen att producera mer adrenalin. Adrenalin får man ju även när man är rädd eller stressad och det spelar nog ingen roll hur man får det utan effekterna torde vara de samma på kroppen.
Om det har någon praktisk betydelse på att du känner dig mer lättirriterad vet jag dock inte.
Från fass.
Koffein Recip100 mg
Vilka biverkningar kan läkemedlet ge?
Illamående, oro, sömnlöshet, huvudvärk, ökad urinutsöndring, ökad hjärtfrekvens (hjärtklappning), darrningar.
Extraslag hos hjärtat, öronsusningar, synflimmer.
Om Koffein Recip används under en längre tid och behandlingen sedan upphör, kan huvudvärk uppstå.
Hittade även den här..
http://susning.nu/Koffein
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.