handdator

Visa fullständig version : Kolo's serbisk-talande population, hjälp!

Exdiaq
2011-04-03, 21:24
Ni som kan serbiska (för jag förmodar att det är det), vet ni vem det är som sjunger första låten i trailern och vad låten heter? Eller kan ni kanske googla texten och på så sätt hitta det? För jag gillar den fastän jag inte har en aning om vad hon sjunger.

En varning kanske kan vara på sin plats också, trailern är till Srpski Film (http://www.imdb.com/title/tt1273235/), en hyfsat störd skräck/thriller med mycket naket, blod, död etc. Det finns även med i trailern till viss del.

Länk till trailer (http://www.trailerspy.com/trailer/8035/Serbian-Film-Red-Band-Trailer)

stevebc
2011-04-03, 21:29
Ah, det är den filmen ja. Inte så barnvänlig, nä.

Stoltz
2011-04-03, 21:44
=/
Scary stuff.

Kwon
2011-04-03, 21:52
Hate that movie

Exdiaq
2011-04-03, 21:56
C'mon ppl! Hilfe, nicht åsikter.

ceejay
2011-04-03, 22:51
så filmen heter red band? Måste ses :D

panzerpig
2011-04-03, 23:01
så filmen heter red band? Måste ses :D

Den heter "a serbian film".
Jag försökte översätta, men minns för lite serbiska, kände bara igen något enstaka ord.
"a jedan mali zeko" låter det som vid 0:20 (en liten kanin), sen bla, bla, "kraj" (slut)
Låter som en barnvisa?

edit: detektivarbete på hög nivå här! lyckades hitta låten på youtube genom att googla "a jedan mali zeko"
http://www.youtube.com/watch?v=bEhriLKOFgY
Där har du texten, mata in i google translate bara ;)

ceejay
2011-04-03, 23:05
haha mästersökarn panzerpig :D

så den heter "a serbian film" ? intressant

stevebc
2011-04-03, 23:07
haha mästersökarn panzerpig :D

så den heter "a serbian film" ? intressantDet är en hommage till serbisk filmkultur.

Exdiaq
2011-04-04, 21:05
Den heter "a serbian film".
Jag försökte översätta, men minns för lite serbiska, kände bara igen något enstaka ord.
"a jedan mali zeko" låter det som vid 0:20 (en liten kanin), sen bla, bla, "kraj" (slut)
Låter som en barnvisa?

edit: detektivarbete på hög nivå här! lyckades hitta låten på youtube genom att googla "a jedan mali zeko"
http://www.youtube.com/watch?v=bEhriLKOFgY
Där har du texten, mata in i google translate bara ;)

Tack!

filmjölk
2011-04-04, 22:46
jag skulle vilja veta hur man säger och skriver "Det här är ett soprum för hushållssopor, inte en tipp där du kan dumpa dina avlagda kläder och trasiga elektronik" på serbokroatiska. Det vore guld, tackar.

Angel
2011-04-04, 22:50
jag skulle vilja veta hur man säger och skriver "Det här är ett soprum för hushållssopor, inte en tipp där du kan dumpa dina avlagda kläder och trasiga elektronik" på serbokroatiska. Det vore guld, tackar.

Ha ha ha ha!!!

ceejay
2011-04-04, 23:14

Ово је простор за смеће за домаћинство смеће, а не депоније где можете депоније свој одбачен одећу и сломљена електронике

alternativt

To je smeće soba za komunalnim otpadom, a ne izvatkom gdje možete izvatkom vaš cast-off odjeću i slomljena elektronike

Ja, jag använde google translate.:thumbup:

Fartman
2011-04-04, 23:19
Fyfan, läste några reviews på imdb.. det blir inte att se, lät riktigt ruskigt.

MtotheM
2011-04-04, 23:20
Ово је простор за смеће за домаћинство смеће, а не депоније где можете депоније свој одбачен одећу и сломљена електронике

alternativt

To je smeće soba za komunalnim otpadom, a ne izvatkom gdje možete izvatkom vaš cast-off odjeću i slomljena elektronike

Ja, jag använde google translate.:thumbup:
Min Polska säger att det är någorlunda förståeligt :)

ceejay
2011-04-04, 23:46
Fyfan, läste några reviews på imdb.. det blir inte att se, lät riktigt ruskigt.

var hittade du reviews?

limenka
2011-04-04, 23:51

"Ovo je soba za kucno smece, nije za tvoju pokvarenu elektroniku i staru odjecu"

Varsoogutt

Exdiaq
2011-04-05, 19:52
Har sett filmen nu, fy fan..

filmjölk
2011-04-05, 20:59
"Ovo je soba za kucno smece, nije za tvoju pokvarenu elektroniku i staru odjecu"

Varsoogutt

Man tackar!

Brickhead
2011-04-05, 21:02
Får rysningar när jag tänker på den filmen..

ceejay
2011-04-05, 21:18
Har sett filmen nu, fy fan..

recension?

MAXX
2011-04-05, 21:20
Jag kanske är lite avtrubbad av att ha sett på för mycket skit på FB osv. men jag tyckte inte den var så farlig. Märks att regissören försöker krossa tabuer och chockera. Chockerande för en svärmorsdrömen Pelle kanske.

Explosiven
2011-04-05, 22:16
Jag kanske är lite avtrubbad av att ha sett på för mycket skit på FB osv. men jag tyckte inte den var så farlig. Märks att regissören försöker krossa tabuer och chockera. Chockerande för en svärmorsdrömen Pelle kanske.

Håller helt med. Efter alla reviews så förväntade jag mig nåt i hästväg men den var ju mest tråkig och långdragen.

Fartman
2011-04-05, 22:18
var hittade du reviews?

Finns nån liten länk kring betyget på imdb-sidan typ.. och om man läser dom som innehåller spoilers så får man veta vad för typ av hemskheter man har att vänta sig. Storyn verkade rätt intressant men jag vet att jag inte pallar filmer med typ sexuellt våld etc så jag tänker då undvika den där filmen.

panzerpig
2011-04-05, 23:31
Jag såg den igår kväll, skriver recension i senast sedda filmen-tråden här. Gör det ni andra också?