Visa fullständig version : Nya vänner i vuxen ålder... hur?
Ja, jag undrar helt enkelt hur man går tillväga för att skaffa nya vänner.
Inte en vän att bara hänga med på gymmet, utan en som man har roligt med om kvällarna, grillar med på sommaren, bjuder hem på mat osv.
Skriv gärna tips och om era erfarenheter av just ämnet.
kan ju tillägga att jag är 21 år, boende i Helsingborg.
:thumbup:
Gabriel Forslund
2011-04-03, 18:44
jag e 22 och bor i hbg, ska vi gå på dejt?
Oljeblixten
2011-04-03, 18:45
Börja plugga ! ;)
plugg, jobb, MMORPG.
På utbildningar brukar de flesta vara nya i staden - alla är ute efter att skaffa kompisar.
köp en villa. då får du typ 4 nya vänner du inte vill ha och kanske 1-2 som du trivs med.
plugg, jobb, MMORPG.
På utbildningar brukar de flesta vara nya i staden - alla är ute efter att skaffa kompisar.
Är väl snarare ett effektivt sätt att uppnå motsatsen?
bear.flowertwig
2011-04-03, 19:17
idrott/lagsport brukar vara en naturlig väg in. förutom lumpen är det sällan man blivit så sammansvetsad och lärt känna så många nya personer så fort.
Tricklew
2011-04-03, 19:21
Han vore inte den första som träffat nya bekanta på det sättet, i min ungdom träffade jag en del nya vänner genom Mmo's, och har en bekant med ett flertal mmo kompisar han umgås regelbundet med nu.
Inte för att jag hade rekommenderat Mmorp's till någon som vill träffa nya bekanta dock.
kettlebellGuden
2011-04-03, 19:22
couchsurfing. gå på de lokala mötena. Du får vänner världen över och lokalt. Good shit.
Spartansk
2011-04-03, 19:23
Gå fram och snacka med randoms på krogen.
Skaffa vänner, inte behålla :D
Är man inte bra på det så känns det kört. Eller så måste man ha en jävla röta.
Sparven från Minsk
2011-04-03, 19:26
Gå på gym, idrottsföreningar, skaffa en hobby och på så sätt träffa folk med samma intresse. Få vänner via dina vänner du har just nu.
Eller träffa dem via forum som detta. Även jag vor i HBg, friends? :)
luderlasse
2011-04-03, 21:03
gå med i hemvärnet :D fast det är rätt mycket skumt folk där med :S
De flesta jag umgås med som jag träffat efter jag pluggade har kommit via olika jobb eller via andra kompisar.
Ett annat tips kan nog vara att resa, särskilt med såna bolag som det är 'ok' att vara ensamresenär, t ex rosa bussarna eller ucpa.
Märkligt, att resa iväg för att träffa vänner på hemmaplan =)
Jockefoten
2011-04-03, 21:13
Man ska inte ha vänner som vuxen, man ska jobba och möjligtvis supa till det med jaktlaget någon gång om året.
Status Quo
2011-04-03, 22:55
Gå på gym, idrottsföreningar, skaffa en hobby och på så sätt träffa folk med samma intresse. Få vänner via dina vänner du har just nu.
Eller träffa dem via forum som detta. Även jag vor i HBg, friends? :)
Hur skaffar man vänner på ett gym egentligen? Det funkar väl bara på såna där små källargym där man känner igen alla som tränar?
Hur skaffar man vänner på ett gym egentligen
Man pratar med folk, säger hej och sånt läskigt.
En sak är säker, det är i princip omöjligt att få vänner som känns på samma sätt som "bästa polaren" från uppväxten. Har iaf kvar en sådan kompis som jag träffar extremt sällan numera pga avstånd, men när vi träffas är det som tiden stått stilla.
Tigerkotten
2011-04-04, 02:01
www.shakemyworld.com kanske kan vara nagot.
bor också i hgb...
men en bra tips är att skaffa flickvän och få alla hennes polare på köpet ;)
Gabriel174
2011-04-04, 03:33
:d
mangemani
2011-04-04, 07:24
använda nätet.
enormt mycket människor därute som sitter vid datorn och tänker just som dej,bara att välja och vraka och om det sen klickar så kan ni ju hitta på nått irl
Hur skaffar man vänner på ett gym egentligen? Det funkar väl bara på såna där små källargym där man känner igen alla som tränar?
2000 medlemmar, hälften går bara "pass".
1000 kvar varav 500 har ett kort men ska snart börja träna igen, typ nästa vecka.
500 kvar och hälften kör bänk följt av 10 set cablecross och 10 set biceps plus ev massor av mage (antingen ingen mage eller massor).
250 personer lär man sig ganska så snabbt att känna igen och då speciellt det antal av dessa som kör ungefär samma tider.
Sen är det kanske 50 av dem som kör ben och 25 som kör vader och 25 personer kan t o m jag lära mig namnet på om jag får öva ett bra tag (namnlappar hjälper).
Eller så pratar man bara med folk som värmer upp, när/om man ber om hjälp med passning, kollar varför de tränar osv.
Eftergymnasiala studier, sporter, arbete, frimureri, vara social och öppen. Win.
i min stad känner alla blattar varann så detta problem kommer jag då aldrig få stöta på :(
En sak är säker, det är i princip omöjligt att få vänner som känns på samma sätt som "bästa polaren" från uppväxten. Har iaf kvar en sådan kompis som jag träffar extremt sällan numera pga avstånd, men när vi träffas är det som tiden stått stilla.
Jag hade samma uppfattning, men jag har tack vare högskoleutbildningen funnit 2 polare som jag förmodligen kommer ha kvar hela livet ut och som av olika anledningar kommit mig närmare än jag gjort med några barndomskamrat. Alla är ju förvisso olika, men det är absolut ingen omöjlighet att finna _riktigt_ bra polare även senare i livet.
Till TS: du får joina oss på nästa koloträff i Skaune vettja! :thumbup:
Har tankar om att flytta inom Sverige efter avklarad utbildning och har funderat lite på just det här problemet. Måste va jävligt svårt börja lära känna personer i vuxen ålder utanför typ jobbet och så. Knepigt.
Roligt att det var så många som svarade, och att det finns så många Helsingborgare på Kolo :)
Plugga gör jag redan, till elektriker på Lernia. Visst har man träffat trevligt folk, men det är inga man umgås med privat
Angående MMO's så har jag precis lagt ner med WoW. tog för mycket tid och där blev både min träning, mitt plugg och min flickvän drabbade, så inga vänner att hämta där.
Jag har faktiskt funderat på att börja med någon lagsport, fotboll i korpen, någon som har någon koll på läget i Helsingborg?
Tack för alla era svar! :)
Var tränar alla Helsingborgare? Koloträff låter trevligt :)
den ar valdigt enkel, fragan ar snarare hur man undviker att skaffa vanner pa gymmet. pa gymmen i helsingborg som jag har varit pa har det rackt att man har bett om pass en gang, vid nasta tillfalle har man borjat halsa och vips igen sa har de letat upp en pa facebook
kolozzeumträff?
+100000 !!
jag har varit/ar lite i samma sits har i London aven om jag har bott har i snart 3 ar, de jag kanner och umgas med ar foredetta kollegor och nuvarande kollegor.. nu har jag visserligen hoppat runt pa olika jobb ganska friskt sa man har ju skaffat sig en hel del bekanta under resans gang. men inga av dessa "kanner" mig lika bra som de jag vaxte upp med, det vill jag icke pasta
om du inte ar uppvaxt i helsingborg sa rekommenderar jag dig till att ta en sprakkurs, ga pa fysiska aktiviteter (i.e danslektioner, kampsport, klattring, innebandy, fotboll osv)
Född i Helsingborg, och har alltid bott här. Känns tyvärr som att man börjar glida ifrån barndomsvännerna. Vet inte om det beror på olika mål i livet eller vad det kan bero på. Jag känner bara att jag vill njuta av livet medan jag är ung och friskt.
Jag tränar boxning 3 dagar i veckan + gymar 3 dagar i veckan, än så länge har det inte knytigt några kontakter, men det kommer kanske om man gör sig mer sedd och beundransvärd :P
Några andra som tränar på friskis?
Gabriel Forslund
2011-04-05, 01:38
Född i Helsingborg, och har alltid bott här. Känns tyvärr som att man börjar glida ifrån barndomsvännerna. Vet inte om det beror på olika mål i livet eller vad det kan bero på. Jag känner bara att jag vill njuta av livet medan jag är ung och friskt.
Jag tränar boxning 3 dagar i veckan + gymar 3 dagar i veckan, än så länge har det inte knytigt några kontakter, men det kommer kanske om man gör sig mer sedd och beundransvärd :P
Några andra som tränar på friskis?
Jag tränar på friskis, till och med i kolozzeum-tshirt ett par gånger.
Aha :) det får man ju kolla efter då, har dock aldrig sett dig tidigare (inte i kolo tröja iallafall)
Gå till systemet. Handla 6 stycken starköl alternativt en hela brännvin. Spana in närmaste bänk utanför och slå dig ner. Inom kort kommer du ha 1-4 nya vänner som vill vara med dig så länge det finns dryck kvar...:D
gå med i hemvärnet :D fast det är rätt mycket skumt folk där med :S
Jag har gått med i lite olika sådana föreningar! Där man får lite utbildningar i hlr, brand, och en massa kris och skyddskurser, för typ inga pengar.
Man blir inringd vid behov sen, lite skeptisk dock till om ngn kommer höra av sig då typ alla andra kan.. tja, göra upp eld, köra helikopter och bygga en radio och jag typ kan.. annat! :D En katt bland hermelinerna. Har inte gjort så stora försök till att passa in, förutom att lägga en vattenflaska i frysen (man ska tydligen ha det).
Annars så kan jag rekommendera kolo faktiskt, och även att dejta från dejtsidor.. Vissa personer är ju bara sjukt trevliga men man får inga "how u doing"vibbar öht, och då är det ju trist att kasta ut barnet med badvattnet.. Utan man kan typ promenera, laga mat, gå på bio ihop fast man inte vill hångla liksom. :thumbup: Och nej, man behöver inte provhångla först, man kan gå direkt på att knyppla el whatever gemensamt intresse man har.
En kompis fick jag genom jobbet/graviditet - vi fann varandra helt enkelt. Grejen är väl att utsätta sig för folk så hittar man ngn som är sådan man trivs med antar jag. Lycka till! :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.