handdator

Visa fullständig version : Plåtskada på bil

fiskarn
2011-04-03, 18:15
Upptäckte till min stora förskräckelse att jag fått en buckla på min bakskärm. Den är väl 5 x 5 cm stor och 2 cm djup. Vad kan detta kosta att reparera på ett ungefär? Är det nåt som går på försäkring? Är helt lost när det gäller sånt här...

FLP
2011-04-03, 18:20
Upptäckte till min stora förskräckelse att jag fått en buckla på min bakskärm. Den är väl 5 x 5 cm stor och 2 cm djup. Vad kan detta kosta att reparera på ett ungefär? Är det nåt som går på försäkring? Är helt lost när det gäller sånt här...

Börja med att ringa ditt försäkringsbolag, förmodligen om du har hel försäkring blir självrisken 3 lök. Det fick jag så vackert pröjsa.

agazza
2011-04-03, 18:32
värm å kyl brukar kunna fungera på någorlunda små bucklor men det är väl egentligen ett NoNo..

Vad är det för bil? Att köpa en ny skärm från en skrot kan ju vara ett alternativ också

Yes
2011-04-03, 18:34
Räkna med att det kan kosta från en kanelkrans till ~1000Kr.

fiskarn
2011-04-03, 18:39
värm å kyl brukar kunna fungera på någorlunda små bucklor men det är väl egentligen ett NoNo..

Vad är det för bil? Att köpa en ny skärm från en skrot kan ju vara ett alternativ också

BMW -06:a

agazza
2011-04-03, 18:41
hm, då kan de nog bli dyrt med ny skärm, jag hade provat att montera lös den själv jag och ta kontakt med någon mer kunnigare angående att buckla ut den igen för tips.

Yes
2011-04-03, 18:44
Åk in med bilen till en plåtverkstad först. Kan de komma åt med sina verktyg eller fixa det utan att gå in bakom skärmen är det mycket möjligt att de fixar det på en kafferast. Annars kanske det tar två eller tre kafferaster om de måste ta loss skärmen.

fiskarn
2011-04-03, 18:47
Åk in med bilen till en plåtverkstad först. Kan de komma åt med sina verktyg eller fixa det utan att gå in bakom skärmen är det mycket möjligt att de fixar det på en kafferast. Annars kanske det tar två eller tre kafferaster om de måste ta loss skärmen.
Men jag antar att det måste till lite lackning också och då behöver de väl bilen i några dagar

Yes
2011-04-03, 18:48
Är lacken skadad? Annars brukar det gå att fixa bucklan utan att lacken skadas.

fiskarn
2011-04-03, 18:55
Är lacken skadad? Annars brukar det gå att fixa bucklan utan att lacken skadas.

ja tyvärr är lacken skadad så det går nog inte att polera bort. Men jag får höra med försäkringsbolag och plåtverkstad. tack för hjälpen