Visa fullständig version : hur många kalorier
Tjena, jag ser att det redan finns trådar i ämnet, men jag kommer inet åt dom av någon anledning. Sitter just nu vid en seg dator.. Hur som helst, jag undrar om någon kan ge mig ett ungefärligt svar på hur många kalorier jag bör stoppa i mig varje dag? Jag är 1,72 lång väger 63 kg och tränar ganska hårt 4-5 dagar i veckan. Jag får kämpa för att försöka få i mig 2000 och mera, även fast jag tar super mass med mycket kolhydrater i en till två gångr om dagen. Det sägs att jag ska trycka 3000 eller mera för att kunna lägga på mig muskler, men det är ju fan omöjligt! särskilt när man har ett jobb att sköta. Kommer jag intekunna bygga om jag ligger på lite över 2000/dag? Är mätt så det räcker hela tiden. *spy*
snälla ge mig svar / tips!!
Du får räkna ut ditt eget energibehov. Googla.
Det går att bygga på energiminus, men det är svårare.
Om du vill bygga muskler kan man rekommendera att äta lite mer än vad du gör av med.
Det är bra att äta protein och kolhydrater efter ett träningspass för återhämtning.
Om du vill få i dig mer kalorier så kan du ju alltid lägga in lite sötsaker.
Du får räkna ut ditt eget energibehov. Googla.
Det går att bygga på energiminus, men det är svårare.
Om du vill bygga muskler kan man rekommendera att äta lite mer än vad du gör av med.
Det är bra att äta protein och kolhydrater efter ett träningspass för återhämtning.
Tack för ditt svar! Men problemet är att jag har googlat och angivit vikt längd och allt, samt att jag tränar 4-5 i veckan. Jag får inte riktiga svar, knappast när det står att jag ska äta ca 800 kcal/dag!:confused:
Om du vill få i dig mer kalorier så kan du ju alltid lägga in lite sötsaker.
nja, helst inte.. undviker gärna sötsaker.
Tack för ditt svar! Men problemet är att jag har googlat och angivit vikt längd och allt, samt att jag tränar 4-5 i veckan. Jag får inte riktiga svar, knappast när det står att jag ska äta ca 800 kcal/dag!:confused:
Men.. Gör om gör rätt? :)
Vi vet mindre än dig om vad du gör på dagarna och jag är inte nog intresserad för att fråga dig om allt vad du gör på dagarna för att sedan räkna ut ditt energibehov.
800kcal är fel. Du bör landa mellan 2-4k kcal beroende på vad du tränar.
jone1987
2011-04-02, 18:48
köp Mega Mass 4000 gainer, drick det 2ggr om dagen utöver din vanliga frukost/lunch/middag, då får du i dig ca 820 kcal pr drink, dvs 1640kcal. då fixar du det, så jag gjorde, gick upp fint
köp Mega Mass 4000 gainer, drick det 2ggr om dagen utöver din vanliga frukost/lunch/middag, då får du i dig ca 820 kcal pr drink, dvs 1640kcal. då fixar du det, så jag gjorde, gick upp fint
jävlar! du måste lagt på dig en hel del fett oxå??
coolboynesko
2011-04-02, 18:52
Han kommer att gå upp alldeles för mycket=mycket onödigt fett!
ska säga att under hela dagen har jag fått i mig ca 2200 och jag är sjukt mätt! alltså på riktigt! Jag tar väl andra super massen nu oxå då*cry*
Han kommer att gå upp alldeles för mycket=mycket onödigt fett!
inget annat tips?
coolboynesko
2011-04-02, 19:23
Ja du kan räkna ut ditt energibehov och sen ligga på +300kcal!
66.5 + (13.75 x kg) + (5.003 x cm) - (6.775 x ålder)
"Därefter multipliceras BEE:t med en stress- och aktivitetsfaktor från 1.2 - 2.0, där 1.2 är en dag framför datorn och 2.0 är en idrottsmans dag inom en konditionsgren, och från summan du får fram (som alltså visar det energiintag du behöver för att din kroppsvikt skall vara konstant vid den aktivitetsnivå du anger) drar du av 500 kcal. Det är kaloriintaget som du bör ligga på för att uppnå viktminskningen av ett halv kilo per vecka." - Grub
jone1987
2011-04-03, 11:10
ser inte vart något fett ska ha lagt sig, så helt okey i mina ögon.
1.77lång 23år vägde 53kg, gick upp till 61-62, 8kg under 1½månad,. väldigt nöjd med hur resultatet blev.
tränade 4dagar i veckan, varje muskel 2ggr i veckan. drack 2st sånna gainers varje dag, + frukost lunch middag stora portioner i mina ögon då+ avslutade varje dag med en joint och en godispåse innan sängen :) tyckte värkligen den gainern hjälpte sjukt :)
350g muskler per pass typ, är det ens möjligt? Ja, jag kan bli rättad.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.