Logga in

Visa fullständig version : Nu slår idrottsmannen och tv-profilen tillbaka och anmäler Henrik Blusi vid Sundsvall

ByggerUt
2011-04-01, 10:41
http://dagbladet.se/nyheter/sundsvall/1.2909653-han-anmals-av-tv-profilen

"Han anmäls av tv-profilen

Nu slår idrottsmannen och tv-profilen tillbaka och anmäler Henrik Blusi vid Sundsvalls*polisen för tjänstefel.
I lördags tvingades han nämligen lämna blod- och urinprov misstänkt för dopningsbrott.
– Det fanns inga som helst skäl för det, säger mannen.

Mannen är svensk mästare i sin idrott och har under flera år varit med * i ett populärt tv-program. I lördags befann han sig i Sundsvall för att som representant för ett klädmärke ge träningstips och marknadsföra olika produkter.

Tre veckor i förväg kontaktade han polisen och de kom överens om att träffas på lördagsmorgonen.

– Jag använder inte och har aldrig använt några otillåtna preparat, så jag hade inga problem med att träffa polisen, säger han.

Efter att ha samtalat med Henrik Blusi, chef för Sundsvallspolisens *citygrupp beslutade man att idrottsmannen skulle lämna blod- och urinprov.

– Vi hade ett samtal och jag gjorde bedömningen att han var skäligen misstänkt för dopningsbrott, säger Henrik Blusi.

Vad som ledde fram till den misstanken vill han inte avslöja.

– Det finns en del olika saker man tittar på och det tillsammans med samtalet vi hade stärkte mina misstankar, säger Henrik Blusi.

”Rent godtycke”

Idrottsmannen har en något annan bild av händelseförloppet.

– Henrik Blusi påstod att jag hade så stora muskler att jag rimligen dopat mig, säger han.

Något som enligt honom inte borde vara skäl nog för en så kallad kroppsbesiktning.

– Jag har polisanmält honom för tjänstefel eftersom jag hävdar att det enbart handlar om rent godtycke, säger idrottsmannen.

Utredningen sköts av enheten för polismål i Umeå.

Henrik Blusi vill i nu*läget inte kommentera anmälan.

– Jag kan inte det utan avvaktar utredningen, säger han.

Testad tidigare

Veckan innan dopningstestet i Sundsvall gjorde idrottsmannen ett dopningstest i samband med en kommande tv-produktion. Ett test som genomfördes av Wada, den organisation som ansvarar för dopningstesten vid de olympiska spelen.

– Testet visade att jag inte hade några som helst förbjudna substanser i kroppen, säger idrottsmannen. Något som också bekräftas av produktionsbolaget.

ÄNTLIGEN någon som sätter ner foten och säger ifrån!

Tricce
2011-04-01, 10:44
Japp! Way to go [insert namnet vi alla redan vet här]

tp_88
2011-04-01, 10:45
Odds:

Henrik Blusi frias: 1.00

Nitrometan
2011-04-01, 10:49
Blusi hävdar skälig misstanke och går fri.

Dopingtestet är negativt, men de tecken som polismannen använde finns ju kvar, alltså hade han rätt.

Eller är artikeln ett aprilskämt?

victor_n
2011-04-01, 10:55
inavels polisen slår till igen*screwy*

Pudzianovski
2011-04-01, 11:04
Vem är gäller det? PM please. Kan inte kolla här (jobbet).

IronBug
2011-04-01, 11:12
Blusi hävdar skälig misstanke och går fri.

Dopingtestet är negativt, men de tecken som polismannen använde finns ju kvar, alltså hade han rätt.

Eller är artikeln ett aprilskämt?

Är väl "de tecken som polismannen använde" som själva anmälningen rör? Att man inte kan kräva dopingprov av folk bara för att de har mer muskler än en själv.

edit: eller. jag missförstod nog det du skrev.

Nitrometan
2011-04-01, 11:13
Vem är gäller det? PM please. Kan inte kolla här (jobbet).
På kolo får vi inte namnge personer som är misstänkta för brott.

Är väl "de tecken som polismannen använde" som själva anmälningen rör? Att man inte kan kräva dopingprov av folk bara för att de har mer muskler än en själv.
Ja. Men de som granskar ärendet kommer att säga att det är skälig misstanke. De kan fortsätta jobba på samma sätt.

hurril
2011-04-01, 11:17
På kolo får vi inte namnge personer som är misstänkta för brott.

Ja. Men de som granskar ärendet kommer att säga att det är skälig misstanke. De kan fortsätta jobba på samma sätt.

Blusi är också misstänkt för brott i och med anmälan, no?

Nitrometan
2011-04-01, 11:26
Blusi är också misstänkt för brott i och med anmälan, no?

Eller tjänstefel. Är det ett brott?

Jag är medveten om att policyn och dess efterlevnad har sina brister.

Pudzianovski
2011-04-01, 11:43
Nitrometan:

Jag hörde att en idrottsman skulle gästa en affär som säljer kosttillskott m.m. i Sundsvall för ett tag sedan. Någom som vet vem den hemlige gästen är/var?

Är detta okej?

Nitrometan
2011-04-01, 11:49
Det är okej för mig. :D

Skapa en tråd. ;)

Fast jag är inte ensam moderator så det kan tänkas att andra har en annan uppfattning.

Pudzianovski
2011-04-01, 11:50
Det är okej för mig. :D

Skapa en tråd. ;)

Fast jag är inte ensam moderator så det kan tänkas att andra har en anna´n uppfattning.

Jag har fått svar nu iaf! *popcorn*

z_bumbi
2011-04-01, 12:11
"Tre veckor i förväg kontaktade han polisen och de kom överens om att träffas på lördagsmorgonen."

Varför kontaktar någon polisen tre veckor innan han/hon ska göra ett vanligt reklamgigg?

Lasse Kongo
2011-04-01, 12:15
Vem fan handlar det om, Börje Salming?

PMa då!!!!!!!!

hultman
2011-04-01, 12:17
"Tre veckor i förväg kontaktade han polisen och de kom överens om att träffas på lördagsmorgonen."

Varför kontaktar någon polisen tre veckor innan han/hon ska göra ett vanligt reklamgigg?

Det låter ju minst sagt suspekt, ja. Men det finns inte en chans att denne person skulle Åka Upp Till Sundsvall (med allt vad det innebär) utan att vara ren. Jag vet inte riktigt om det är lagligt att skriva vad jag vill göra med Henrik Blusi så jag hoppar över beskrivningen.

Nitrometan
2011-04-01, 12:21

Det kan ju ha nåt att göra med vad som hände när den amerikanske byggaren var där. Polisen kanske har varit inne och hälsat på i butiken flera gånger så att ägaren tyckte att det var bäst att ha lite förhandskontakter med polisen?

Vilda gissningar bara.

Lasse Kongo
2011-04-01, 12:27
Jaha där ser man (tack för pmet du gamle mohikan)

Bra som fan att han anmäler.

Viktor_Balck
2011-04-01, 12:47
Vem fan handlar det om, Börje Salming?

PMa då!!!!!!!!

Leif-Loket Olsson är det.

Tycker även som Kongo att det är bra att han anmäler.

WHITEFOLKS
2011-04-01, 13:39
Polisen har ju bara gjort bort sig om de gav honom förvarning. Givetvis kommer han testa rent.

Verkligen jättepuckat av de, han hade ju testat sig en vecka innan (man kan ju fråga sig varför man skulle vilja göra det om man är "ren").

Mats J
2011-04-01, 13:46
Polisen har ju bara gjort bort sig om de gav honom förvarning. Givetvis kommer han testa rent.

Verkligen jättepuckat av de, han hade ju testat sig en vecka innan (man kan ju fråga sig varför man skulle vilja göra det om man är "ren").

Skulle gissa att han mycket väl känner till att risken fanns att bli testad om han kommer till Sundsvall, så han ville nog testa att se att "grejerna" gått ur kroppen - tyvärr!

hultman
2011-04-01, 13:54
Skulle gissa att han mycket väl känner till att risken fanns att bli testad om han kommer till Sundsvall, så han ville nog testa att se att "grejerna" gått ur kroppen - tyvärr!

Öh. Det var ett WADA-test. De hittar mer än snutens.

IronBug
2011-04-01, 13:55

Så han sökte till gladiatorerna bara som en förberedelse inför sundsvall-jippot? *popcorn*

KniveN
2011-04-01, 13:55

Som jag skrev i andra tråden, PR kupp :)

WHITEFOLKS
2011-04-01, 13:57
Så han sökte till gladiatorerna bara som en förberedelse inför sundsvall-jippot? *popcorn*

Såg det nån annanstans nu också att det var i samband med gladiatorerna vilket gör att testet i sig inte direkt kan misstänkas. Dock har han väl vetat om att de ska testa på gladiatorerna också så han hade all möjlighet och motivation att bli "ren" om han nu har brukat.

Men som någon säger, om det är ett WADA-test och han går ren ur det så kommer han gå ren ur polisens test också.

WHITEFOLKS
2011-04-01, 13:59

Slår tillbaka hårt på de om han testar rent. Det är ju som om de skulle kontaka piratkopierare ett par veckor i förväg och säga att man ska göra en razzia.

KniveN
2011-04-01, 14:06
Slår tillbaka hårt på de om han testar rent. Det är ju som om de skulle kontaka piratkopierare ett par veckor i förväg och säga att man ska göra en razzia.

Jag menar inte att det är en kupp av polisen..

Herr Oberst
2011-04-01, 15:18
tillsammans med samtalet vi hade stärkte mina misstankar, säger Henrik Blusi.

Bara jag som undrar vad Gladiatorn och Sheriffen pratade om?

z_bumbi
2011-04-01, 15:43

Det verkar inte bättre.

Kwon
2011-04-01, 17:52
Är det Roidne Kålman? PM tack