Visa fullständig version : Tränings schema
Har inte hittat så mycket info om dett schemat så tänkte posta det här och önskar få lite kritik på det.
Mån Bröst
Tis biceps
Ons Ben
Tors Triceps
Fre Rygg
Lör Axlar
Sön Vila
+1-2 löppass per vecka då mage körs igenom några pass lätt per vecka.
Känns som om detta vore ett jävligt lätt schema att hålla och att man får bra resultat av det. Du kör bara en muskelgrupp per dag och då hinner man vila upp sig bra mellan varje pass.
Det är fullständigt omöjligt att ge kritik på det utan att veta framför allt övningsval men även bl.a reps och set.
Det är fullständigt omöjligt att ge kritik på det utan att veta framför allt övningsval men även bl.a reps och set.
Fullständigt omöjligt var ju ett dåligt val av ord, men visst jag kan underlätta
3-4 övningar per muskelgrupp, 6-12 reps
Fliptones
2011-03-31, 09:28
Det är ju helt fantastiskt tråkigt att det varenda jävla dag kommer upp nya trådar, med frågeställningen: Vad tycker ni om mitt schema?
Seriöst, vad vill du ha för svar? "Jo, jättebra schema!" eller kanske; "Nä, inget bra, ändra!"?
Antingen gör man ett schema som man tror är bra för en, och kör sedan det.
Eller så följer man ett befintligt schema, för att sedan ändra om/när man tycker det är dags.
Ledsen för dryg ton, men jag börjar fan undra varför jag går in på kolo varje dag. Det räcker nog med en gång i veckan snart, eftersom det ändå bara är en massa frågor om egenkomponerade scheman.
haha detta är fel forumdel för dig då.
Fullständigt omöjligt var ju ett dåligt val av ord, men visst jag kan underlätta
3-4 övningar per muskelgrupp, 6-12 reps
Med övningsval menar jag vilka övningar du väljer att köra.
Med övningsval menar jag vilka övningar du väljer att köra.
Börja med basövningar sen variera dom 3 sista.
Så bröst:
Bänkpress, sne hantelpress, flyes i maskin eller med hanltar och avsluta med armhävningar
Rygg:
Marklyft, chins/latsdrag, stångrodd, hantelrodd
Ungefär sådär då men försöka börja med basövningar för att sedan gå över till mindre krävande övningar.
Börja med basövningar sen variera dom 3 sista.
Så bröst:
Bänkpress, sne hantelpress, flyes i maskin eller med hanltar och avsluta med armhävningar
Rygg:
Marklyft, chins/latsdrag, stångrodd, hantelrodd
Ungefär sådär då men försöka börja med basövningar för att sedan gå över till mindre krävande övningar.
Visst, det kan säkert funka. Testa någon månad och utvärdera sedan. Rätt grundtankar finns ju där iallafall. Om biceps och triceps behöver varsin dag är dock tveksamt.
Karre gfx
2011-03-31, 13:05
tja =)
jag tycker det är för mkt dagar du tränar på ..
jag tycker du ska träna mån-fre och villa på lör-sön ... ,
du måste villa =)
Visst, det kan säkert funka. Testa någon månad och utvärdera sedan. Rätt grundtankar finns ju där iallafall. Om biceps och triceps behöver varsin dag är dock tveksamt.
Jo visst nu när du säger det så är det kanske bättre att bara köra en hederlig 3 splitt och sen köra kondition när jag orkar.
Ett helt pass för triceps resp. biceps?
Ett helt pass för triceps resp. biceps?
Tänkte att det kunde vara skönt att inte spendera så mycket tid på gymmen men har väll insett att infinna sig i ledet och köra en 3 splitt är väll mer på sin plats.
panzerpig
2011-03-31, 19:25
Tänkte att det kunde vara skönt att inte spendera så mycket tid på gymmen men har väll insett att infinna sig i ledet och köra en 3 splitt är väll mer på sin plats.
Även om passen blir kortare så måste du ju ta dig till och från gymmet oftare :)
Vet inte om jag skulle palla att ta mig till gymmet för några set biceps..
Även om passen blir kortare så måste du ju ta dig till och från gymmet oftare :)
Vet inte om jag skulle palla att ta mig till gymmet för några set biceps..
Ne lite det jag kom på, jag menar utdraget så förlorar jag nog tid sammanlagt på detta upplägget.
Ska börja köra igång igen när förkylningen har släppt en enkel 3 splitt och kondition när det känns läge för det :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.