Logga in

Visa fullständig version : Hjälp med maten..

mini_Arnold
2003-11-27, 22:41
'

Mindek
2003-11-27, 22:48
Havregrynsgröt är svårt att få i sig mång kcal på. Den mättar för bra. Kör makaroner till frukost istället.

Mer ris till kycklingen. Ta minst 150g, gärna 200g.

Sen fattas det några mellanmål. Släng in lite frukt två-tre gånger per dag.

Promenader bränner 6-12 kcal/min beroende på takt, terräng och vikt.

Edit: Tror du skulle behöva uppemot 4000 kcal/dygn om du ska öka i vikt och tar 2 timmar promenad varje dag.

kharon
2003-11-28, 07:09
Välj att antingen bygga eller deffa.
Du är ju lätt som en plätt (73/173) så jag röstar för att bygga så du inte behöver se så späd och ynklig ut på stranden de närmsta sommrarna..

Du äter för få mål. Du äter inga grönsaker.

Skippa kvällspromenaderna. Varva några morgonpromenader med konditionsträning på kvällen istället.
Träna hårt, ät mycket och vila.

mina .02

Arwen
2003-11-28, 07:37
skulle nog trycka in lite frukt i schemat, massor av vitaminer, spårämnen annat kul som du riskerar att missa annars.

King Grub
2003-11-28, 10:57
Originally posted by boFFen

Det är väl upp till var och en att bestämma när och varför man vill deffa? Sen har jag inte bett om nåns åsikt vad gäller min vikt. Så varför göra sig besväret att skriva nåt så onödigt?

Men kharon har en poäng. Att bygga några större mängder muskelmassa med den diet du beskriver lär bara vara att glömma. Du kan inte både deffa och bygga effektivt samtidigt. Det saknas ett par lunch-liknande mål i ditt upplägg. 4 mål per dag är nog mer att elda för kråkorna. :)

z_bumbi
2003-11-28, 11:44
Har väl inte så mycket avvikande åsikter från de flesta andra som svarat men..

Går man två timmar per dag samt styrketränar så verkar det vara lite mat rakt över.

Grönsaker och frukt?

Lite för lite kolhydrater efter träningen.

Något eller några mål mål mer per dag.

Det går inte att bygga effektivt och samtidigt deffa, det man kan göra är att öka kalorierna sakta tills man når en bra nivå då man ökar och samtidigt bibehålla promenaderna eller köra annan typ av kondition. Det tar längre tid att bygga muskler men man kanske bibehåller formen bättre.

King Grub
2003-11-28, 12:01

Fel. Han hade haft en poäng om en del av det han skrev hade haft nåt med mina frågor att göra. Och det hade det inte.
Jag frågade om maten så kommer han och snackar om nåt helt annat.

Du frågade: Skulle jag kunna gå ner i vikt och bygga muskler med denna maten?

Han svarade: Välj att antingen bygga eller deffa.

Inte världens detaljerade svar, men men. Men låt oss alla vara vänner. :love: ;)

King Grub
2003-11-28, 12:11
Ironi går sällan hem över nätet... ;)

kharon
2003-11-28, 13:29
Ryck upp dig människa! Ta inte allt så jävla allvarligt!

Du ska naturligtvis få deffa ner dig så mycket du vill!

Jag tror dock att en klar majoritet skulle hålla med mig att 173/73 är ganska litet, speciellt om du ligger på så hög fettprocent att du funderar på att börja deffa.

Läs igenom mitt inlägg igen, så hittar du dina råd om maten. Om du hoppar över det där som du började lipa över förra gången.
Ska du deffa så struntar du i "ät mycket" längst ner och läser "ligg på kaloriminus" istället... :thumbup:

Jag ber naturligtvis också om ursäkt! Det var aldrig min avsikt att såra dig!

AJO
2003-11-28, 16:23
100 gr kokt eller okot ris ?:confused: :em:

King Grub
2003-11-28, 16:29
Originally posted by AJO
100 gr kokt eller okot ris ?:confused: :em:

Man anger alltid vikt på mat i otillagat tillstånd.

AJO
2003-11-28, 16:32
Vilket motsvarar ca 200 gram tillagat eller, lagom kokt;) ??

King Grub
2004-01-04, 19:53
Helt okej, beroende på vad du har på mackorna. Bara bröd i sig är inte en så komplett måltid.

Och ditt schema är i helt avsaknad av grönsaker och frukt. Det duger inte. :nono:

King Grub
2004-01-04, 21:10
Ok tackar. Får finjustera lite.

Hur är det med 4,3gr protein per kg?

304gr protein / 70kg = 4,3gr/kg

För mycket. Allt över 3 gram är antagligen att elda för kråkorna och belastar de inre organen onödigt mycket, utan att du får ut något av det i form av träningsresultat i utbyte.