handdator

Visa fullständig version : Hur bra är det här på en skala?

Snafu
2011-03-30, 15:59
Ponera att du har ett möte där du ska presentera den senaste månadens data (vad spelar mindre roll). Du visar din desktop remotely för cheferna i Europa. Du presenterar det du ska och lämnar mötet. Det du dock missar är att stänga ner "sharing desktop"-programmet. Efter mötet kikar du efter lite nya coola jobb, samtidigt som hela Europa ser vad du har på din skärm.

Är det ett bra karriärsmove eller inte?

power123
2011-03-30, 16:00
Beror väl lite på vilken position du sitter i, men spontant - inte jättebra.. :(

rooz
2011-03-30, 16:01
FML :laugh:

Spartansk
2011-03-30, 16:02
De kanske ser att du är på jakt efter nya jobb, och tänker "nu får vi kämpa för att ha honom kvar", och förbättrar dina arbetsvillkor?

Yes
2011-03-30, 16:03
Steg 2 är att surfa porr likt en boss.

kaer
2011-03-30, 16:04
aka clm - career limiting move =D

stevebc
2011-03-30, 16:07
Ahahaha. Nice.

Det var ett tag sedan man hörde om jobbhistorier från din sida. Mer plox. MOAAR!!!

Olegh
2011-03-30, 16:14
Se det från den ljusa sidan, bajsporr hade varit värre!

hultman
2011-03-30, 16:19
Hahaha. Du VET att de suttit kvar och kikat exakt vad du gjorde? Feelin' you bro.

Snafu
2011-03-30, 16:27
Hahaha. Du VET att de suttit kvar och kikat exakt vad du gjorde? Feelin' you bro.

En av mötesdeltagarna som sitter på samma kontor stack ut huvudet och sa "you're still sharing your desktop!!!!".

TEHEEEEEEE. Sprit ikväll kanske?

Kwon
2011-03-30, 16:32
Ponera att du har ett möte där du ska presentera den senaste månadens data (vad spelar mindre roll). Du visar din desktop remotely för cheferna i Europa. Du presenterar det du ska och lämnar mötet. Det du dock missar är att stänga ner "sharing desktop"-programmet. Efter mötet kikar du efter lite nya coola jobb, samtidigt som hela Europa ser vad du har på din skärm.

hahaha allt beror ju på VAD du har på din skärm alt vad för jobb du kikat på :D

Du kanske är rädd att de skall tycka att du inte trivs på nuvarande plats, är det det du oroar dig över?

Einar
2011-03-30, 17:05
Haha! Riktigt roligt. Jag har själv gjort liknande dumma saker. Bland annat så har jag smsat skvaller om en kollega till kollegan som jag skulle skvallra om. När jag såg på mobilens display att det hade gått iväg till personen så kände jag hur jag bleknade i ansiktet. Hur räddar man sånt liksom? Som tur var så fick jag ett sms tillbaka från min operatör en halvtimme senare där det stod "Smset kunde inte levereras". Men där i mellan så var jag i ren desperation och försökte tänka på alla möjliga scenarion.

Det var extra känsligt också eftersom jag skvallrade om att jag hade sett personen gå tillbaka till spriten (han var periodare och alkis).

Mental
2011-03-30, 17:09

Låter underhållande om inte annat. Som många andra sa, synd att det inte var erotik! :D

Beelz
2011-03-30, 17:21
hahahahahaha, tur att man är målare :D

Stoltz
2011-03-30, 17:25
...Aj! Mannen, jag dör inombords, men också av skratt :laugh:

MasterChief
2011-03-30, 17:45
Jag lider med dig Snafu.

Hände mig en jobbig sak för några år sen. Storägaren till företaget ringer mig för att få ett lösenord som jag har till en webtjänst.

-Vad har du för lösen? Jag måste in på portalen nu!

-Ehhh...få se nu...

-Jag har bråttom!

-Jettepenis1!

-Jaha? Ok, det var lite udda

-Mmmm, självreflektion, du vet.

-Ok, vi hörs

hahavaffan
2011-03-30, 17:47
Hahahahahahaaa helvete vad underbart. Som sagt vore det helt perfekt om du surfat lite 4chan eller random porr också. Like. A. Boss.