Visa fullständig version : Blir mätt efter att ha druckit Gainer Pro.
ANTONNORDGREN
2011-03-30, 10:07
tja allihopa.
Varje gång efter träning dricker jag 2 dl Gainer Pro blandat med 4 dl vanlig mellanmjölk, brukar även bli ett kokt ägg till det.
Brukar dra direkt till gymmet efter skolan runt 15:00, brukar vara hemma ungefär vid 16:30, tar då direkt pulvret och blir riktigt mätt.. När jag ska käka mammas kvällsmat runt 18:00 är jag inte alls hungrig, äter nästan aldrig upp maten oavsett om den är god eller inte.
Det jag undrar är ifall jag kan göra något åt saken?
Någon som stött på samma problem?
Tack så mycket!
bustz0rz
2011-03-30, 10:14
Ja, även jag blir ganska mätt av både proteindrinkar och gainer.
Du kan ju testa att blanda gainern med vatten istället för mjölk och se ifall det "hjälper". Eller annars ta en lite mindre mängd pulver, så det inte blir så mycket att dricka.
StarkaUlf
2011-03-30, 10:26
Drick mindre ät mer :) vanlig mat > pulver enligt mig
martinmartin
2011-03-30, 10:27
tja allihopa.
Varje gång efter träning dricker jag 2 dl Gainer Pro blandat med 4 dl vanlig mellanmjölk, brukar även bli ett kokt ägg till det.
Brukar dra direkt till gymmet efter skolan runt 15:00, brukar vara hemma ungefär vid 16:30, tar då direkt pulvret och blir riktigt mätt.. När jag ska käka mammas kvällsmat runt 18:00 är jag inte alls hungrig, äter nästan aldrig upp maten oavsett om den är god eller inte.
Det jag undrar är ifall jag kan göra något åt saken?
Någon som stött på samma problem?
Tack så mycket!
Vänta med att äta? Det räcker gott och väl med en sån drink, så du kan vänta ett tag utan att få panik.
Ja, skulle jag ta 2 dl Gainer, 4 deciliter mellanmjölk och ett ägg skulle även jag vara rätt mätt.
Mätt är bara en känsla, besegra den!
ANTONNORDGREN
2011-03-30, 11:06
Gjorde jag ett tag i början också, nackdelen är att det smakar så förbaskat mycket godare med mjölk i. men jag provar ett litet tag framöver, tack! :)
Testa att halvera drinken, 2dl mjölk och 1dl pulver räcker ju.
Linjedomarn
2011-03-30, 15:29
Dra ner på vätskan, ta bara så mycket du behöver för att pulvret ska blanda sig, du kanske behöver skaka lite mer men det får du ta. Ta det direkt efter du har tränat också och inte när du kommer hem.
JJOHANSSON
2011-03-30, 15:32
Ät mat, drick gainern efter maten?
Mätt är bara en känsla, besegra den!
SÅ sant! Ibland äter jag tills det känns som jag ska spy, man måste ju få i sig tillräckligt!
Ett tips är väll att träna på att äta mycket, strunta helt enkelt i att du är mätt, är lite till, och ät snabbare. Sitt och vila ett tag, och sen ät lite igen.
Eddie Vedder
2011-03-30, 20:42
Om du ändå drar med dig ägg och mjölk så skit i gainer helt.
SÅ sant! Ibland äter jag tills det känns som jag ska spy, man måste ju få i sig tillräckligt!
Ett tips är väll att träna på att äta mycket, strunta helt enkelt i att du är mätt, är lite till, och ät snabbare. Sitt och vila ett tag, och sen ät lite igen.
Ett tips för livet är att inte försöka lära sig äta mer genom att äta snabbare och skita i om man blir mätt. Om det inte finns någon anledning där man verkligen behöver lära sig äta mer eller tänka sunt när man äter-typ ÄS.
Ett sådant beteende kommer bara leda till att han/du/jag blir fet när livet tvingar en att träna mindre. Problemet här är att han smäller i sig en en stor gainer + ett ägg en och en halv timma innan maten och undrar varför han är mätt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.